Roland SP-808 / SP-808EX topic

7 posts, 1 page, 2,256 views

Avatar
#1 • • Laite Guest
Noniin, Searchilla ei löytynyt kyseisiin laitteisiin keskittynyttä topiccia eli ajattelin perustaa sellaisen.

Eli kaikki kyseisten laitteiden käyttäjät voisivat postailla tänne käyttövinkkejä, mielipiteitä yms. mieleen tulevia asioita.

-teemu-
¡ Previous post about a year ago !
Avatar
#2 • • Daniel Braun Guest
Kröhöm... "Hieman" jo ikää tullut tälle topicille ennen kuin saadaan siihen edes yksi vastaus. :D Käyttöjiäkö näin vähän?

Eli, vinkkejä yms. kaipaillaan, varsinkin tuosta EX mallista. Semmoisen kun menin ostamaan.
Avatar
#3 • • Edited OSC8 Guest
Mua kiinnostaisi tuo 808 mahdollista keikkailun aloittamista silmälläpitäen, eli nimenomaan tuo multiträkkäys/pitkien raitojen toiston mahdollisuudet (kovalevytallennus siis?).. Pystyykö samalla triggeroimään yksittäisiä sampleja?

Missäs hinnoissa noi nykyään käytettynä liikkuu (vanha sekä EX), muistaakseni kun thomannilta aikanaan katsoin niin EX-mallin hinta oli reilu 5000mk uutena ennenkuin valmistus ilmeisesti lopetettiin..?

Löytyi muuten netistä tuollainen SP-808 forum (huom. popupeja kylläkin ihan p*rkeleesti)


edit2: oho, tuon foorumin mukaan on olemassa joku kikka jolla siihen saa 750MB:n zip aseman käyttöön.. Taitaa kylläkin jo siinä vaiheessa olla järkevämpää käyttää jotain kovalevytallenninta..?
Avatar
#4 • • Daniel Braun Guest
Mä kulutin puolisen vuotta vanhaan Sp-808ex 700e. Lähes käyttämätön, pari kertaa kokeiltu. Eli melkein kuin uusi.
Aika vähän näitä näyttää liikkuvan, hinnat on pyörinny tuossa 500-750 välillä. Riippuen siitä tietenkin että onko kyseessä ex vai ei.
Itse en pitänyt tuota 700e pahana. Sopiva hinta kuntoisekseen.
Avatar
#5 • • Daniel Braun Guest


Mua kiinnostaisi tuo 808 mahdollista keikkailun aloittamista silmälläpitäen, eli nimenomaan tuo multiträkkäys/pitkien raitojen toiston mahdollisuudet (kovalevytallennus siis?).. Pystyykö samalla triggeroimään yksittäisiä sampleja?



Jep, kyllä pystyy. Trigaamaan sampleja siis tallentimen toistaessa esim. valmista pohjaa. Tosin, koska koneessa on neljä polyfonia on tämä rajoitettu siihen että 3 raitaa soi raiturista ja yhtä samplea kerralla voi soittaa.

Kovalevytallentimena on mainio laite. Jos tykkää käyttää digiraituria. Tai no, eihän tuo varsinaisesti ole kovalevytallennin vaan kaikki materiaali tallentuu zip:ille.

Suosittelen ostamaan jos ei entuudestaan ole.
Avatar
#6 • • OSC8 Guest


Kovalevytallentimena on mainio laite. Jos tykkää käyttää digiraituria. Tai no, eihän tuo varsinaisesti ole kovalevytallennin vaan kaikki materiaali tallentuu zip:ille.



Kuulostaa kyllä hyvältä. Tuo laite tulisi huomattavasti halvemmaksi kuin läppäri, ja tavalliseen digiraituriin verrattuna olisi vielä jonkinmoinen sämpleriominaisuus mukana.

Hmm.. :)
Avatar
#7 • • Daniel Braun Guest
Sanoisin että jonkinmoinen on vähättelyä... Mun mielestä sampleri on loistava. Ei välttämättä minkään MPC2000 veroinen, mutta kuitenkin. Hintaluokassaan todella hyvä. Ja kun on laitteessa digitallennin samassa, niin mitäpä sitä samplemuusikko enää tarvitseekaan? :D Todellisuuteen, ei tuo nyt voittamaton ole, mutta mä olen vaan helvetin tyytyväinen että menin ostamaan sen.

Periaatteessa yksinkerainen käyttää (mutta ei liian), riittävästi muisia, kiitos zip:in. Vois jopa sanoa että rajattomasti muistia. Heh.

Ex:n väritys, tai oikeammin osittainen läpinäkyvyys tekee laitteesta ulkoisesti muovisen oloisen, mutta ei se sitä ole.

Niin, ja ne efut, erittäin hyviä....