Slipmatit?

56 posts, 3 pages, 9,718 views

#41 • • jUSSi Guest

Kysymys siis kuuluukin tällä kertaa: Voiko Teknari "vuotaa" sähköä läpi levyyn? En nyt oikein muutakaan keksi ellei anti-static levyharja yht'äkkiä toimikin käänteisesti...

Eiköhän syy ole siinä slipmatin materiaalissa jota hinkataan vinyyliä vastaen. Efekti on otaksuttavasti sama kuin jos hankaisit ilmapalloa hiuksiisi.
#42 • • cajwirman Guest
Itselläni tällä hetkellä Bedrokin slipit, mutta parhaimmat jolla olen soittanut ovat Purpose Makerin, aivan perkeleen hyvät!!
#43 • • Trent Guest
Joo, mulla on 2 kpl Stantonin STR 8-60:siä soittimia. Niissä on
soittimien mukana tulleet stantonin slipmatit. Probleema on
se että ne ei tunnu luistavan levylautasta vasten riittävän hyvin, koska pyörimisnopeus muuttuu aika paljon kun pitää levyä paikallaan. Nysväsin tietysti leivinpaperista mattojen kokoiset kiekot mattojen ja levylautasen väliin. Lievää parantumista havaittavissa...mutta ei tarpeeksi...

Uskoisin että vääntöä pitäisi löytyä noistakin soittimista, ei tietysti teknarien tasoa.

Onkos muuten olemassa jotain muuta hyvää materiaalia mattojen ja lautasen väliin että saisi sen liukukitkan pienennettyä.

Vai onko noi mun slipmatit vaan yksinkertaisesti liian paskat? :)
#44 • • Boneless one Guest
Jos pyörimis nopeus hidastuu huomattavasti voi syynä olla myös levylautasen tappi joka olisi joitain millin kymmenyksiä/sadasosia läskimpi kuin esim teknarin (?) En tiedä..
#45 • • renni Guest
Mulla on tommoset slipmatit. Tuli levareiden mukana, ei mitään valittamista. Eikös noi oo aika tyylikkäätki ;)?
#46 • • Pete Input Guest

Eli siis syy tähän slipareiden nousevuuteen levyjen mukana on staattinen sähkö. Osa levyistää suorastaan sihisee sähköä. Levyharjasta ei tunnu olevan apua. Kokeeksi sitten huuhtaisin yhden levyn vedellä ja staattisuus katosi. Mutta kun levy on soitettu pari kertaa, siitä tulee yhtä sähköinen kuin ennenkin. Levarin maadoituspiuha on mikserissä kiinni ja olen kokeillut sitä kahteen eri paikkaan.Kysymys siis kuuluukin tällä kertaa: Voiko Teknari "vuotaa" sähköä läpi levyyn? En nyt oikein muutakaan keksi ellei anti-static levyharja yht'äkkiä toimikin käänteisesti...

Ei sun harjassa ole mitään vikaa. Levysoittimesta nousee "varaus" sähköä levyn pinnalle, joka aiheuttaa rätinää, sliparin nousemista, pölyn ja paskan kertymistä levyn pinnalle, yms...
Ainoa mikä tuohon auttaa on se, että ostat itsellesi antistatic matot. Ne palauttavat staattisen sähkön takaisin levariin eivätkä päästä sitä levyn pinnalle.
#47 • • Pete Input Guest

Joo, mulla on 2 kpl Stantonin STR 8-60:siä soittimia. Niissä on
soittimien mukana tulleet stantonin slipmatit. Probleema on
se että ne ei tunnu luistavan levylautasta vasten riittävän hyvin, koska pyörimisnopeus muuttuu aika paljon kun pitää levyä paikallaan. Nysväsin tietysti leivinpaperista mattojen kokoiset kiekot mattojen ja levylautasen väliin. Lievää parantumista havaittavissa...mutta ei tarpeeksi...

Uskoisin että vääntöä pitäisi löytyä noistakin soittimista, ei tietysti teknarien tasoa.

Onkos muuten olemassa jotain muuta hyvää materiaalia mattojen ja lautasen väliin että saisi sen liukukitkan pienennettyä.

Vai onko noi mun slipmatit vaan yksinkertaisesti liian paskat? :)

Selvällä suomen kielellä: ON!
#48 • • Palm3 Guest

Ainoa mikä tuohon auttaa on se, että ostat itsellesi antistatic matot. Ne palauttavat staattisen sähkön takaisin levariin eivätkä päästä sitä levyn pinnalle.

En ole moisista kuullutkaan, mistä tollasia saa?!? Ja kuinka PALJON enemmän kustantaa kuin normaalit sliparit...???
#49 • • Pete Input Guest

En ole moisista kuullutkaan, mistä tollasia saa?!? Ja kuinka PALJON enemmän kustantaa kuin normaalit sliparit...???

Joo, toi on aika vanha juttu... Mun omat on kotikäytössä ja ostin ne joskus v. '85 tai jotain...
Enpä osaa sanoa, että mistä noita enää sais... Kyselemällä vaan...?
Hinta ei oo päätä huimaava. Omani maksoi joskus aikoinaan 39 mk / kpl. !!
Noi matot on yleensä ihan vaan mustia, ilman "prameita logoja".
Sen takia ne varmaan ovatkin kadonneet "maan alle".
Hyvää metsästys onnea!
#50 • • Trent Guest
Ilmeisesti nuo Stantonin default-originaali-perus-matot on sitten
sen verran scheissea, että niillä ei tee mitään. Ostinpa tuosta
sitten DMC matot, jotka on n. puolet ohuemmat kuin stantonin
matot, ja homma toimii ilman hidastumisia :)
#51 • • Edited Pete Input Guest

Ilmeisesti nuo Stantonin default-originaali-perus-matot on sitten
sen verran scheissea, että niillä ei tee mitään. Ostinpa tuosta
sitten DMC matot, jotka on n. puolet ohuemmat kuin stantonin
matot, ja homma toimii ilman hidastumisia :)

Hyvä juttu! ;)
#52 • • nutiplam Guest

Mistä johtuu et kun nostan levyn lautaselta soiton jälkeen ni se matto lähtee joka kerta mukaan?!?

Matot on molemmat erilaisia. Toinen Stantonin paksu ja pehmeä toinen Teknarin ohut ja karhea. Ikää kummallakaan ei ole paljon paskaakaan ja reiät on kunnossa. Voiko olla näin huono flaksi että molemmat matot on silkkaa skeidaa vai oonko mä jotenkin erityisen staattinen veikko...

Voisko syy olla niinkin yksinkertainen, että slipmatit ovat juuri levyjen kokoisia ja tästä syystä ne tarttuu sormiin levyä nostaessa.Itselläni on Stantonin matot jotka eivät kyllä lähde lautaselta minnekkään, koska ne ovat sen verran pienet, että levyjen reunat ulottuvat maton yli.
#53 • • Palm3 Guest

Voisko syy olla niinkin yksinkertainen, että slipmatit ovat juuri levyjen kokoisia ja tästä syystä ne tarttuu sormiin levyä nostaessa.Itselläni on Stantonin matot jotka eivät kyllä lähde lautaselta minnekkään, koska ne ovat sen verran pienet, että levyjen reunat ulottuvat maton yli.

En mä nyt ihan noin hölmö ole... :p

Molemmat sliparit on 'huomattavasti' pienempiä kuin levyt.
#54 • • nutiplam Guest

En mä nyt ihan noin hölmö ole... :p

Oho, etkö? :)
¡ Previous post a couple of years ago !
#55 • • 0z- Guest
Nostetaanpas tällainen helmi vuosien takaa. :D Eli kertokaapas hyviä nettikauppoja josta saa tilattua hienoja mattoja ja tietenkin omia kokemuksia eri matoista. :excellent:
#56 • • A-E Guest
Mulla itselläni käytössä Sicmatsin valmistamat DJ Shiva slipmatit, jotka tilasin tossa loppu syksystä http://www.decks-records.de/. Todella mainiot slipmatit, jotka on kyllä suunniteltu raaputtajia ja hoppi dj:t varten. Noita Sicmatin mattoja on muistaakseni kyllä myös saatavilla elektroni.com:ista, mutta sieltä tilauksen toimitusta saa aina tunnentusti odotella sen puolivuotta.