en kauheen sokeesti tuijottelis (paradoksi :) ) noita valmistajien ilmoittamia toistoalueita. Nimittäin, kun genelec ilmottaa et pöntöt toistaa 70Hz asti, niin
ne yleensä tarkottaa, et toisto alue pysyy +-3db:n rajoissa, kun taas joku halpismerkki voi kertoo, et mepä mennäänkin 20hz:iin asti, mut sitä, millä soundilla/tasoilla sinne päästään, ei tiedä kuin kuuntelemalla.
Heh no aina pitää kriittinen joo olla. Mutta noista mun postaamista linkeistä löytyy käppyrät joista näkee että 70hz:n jälkeen genelecin toisto putoaa kuin lehmän häntä, alesiksella se alkaa sen 50hz:n jälkeen. Molemmat toki pysyvät n. +-2.5db:n rajoissa noihin em. taajuuksiin asti. Alemmaskin pääsevät, mutta käytännössä tarkkuudesta ei voi enää silloin puhua.
Olen muuten itse kuullut molempia skobeja, ja noi pikku-genet todellakin tarvitsee sen subbarin jos niillä aikoo miksata yhtään mitään muuta kuin keskiääni-rokkia ;)
Joo tiedän. puhuin lähinnä yleisellä tasolla. Ja noi taajuuskäppyrätkäänhänkään eivät kerro kokototuutta soundin laadusta.
Mut tärkeintä mitä skobejen hankkimisen eteen voi tehdä, on mennä kuunteleen niitä. Tai jos mahdollista (monesti on) tuoda ne paikkaan, jossa aikoo työskennellä ja dikkailla & vartailla niitä huolella.