514 posts, 26 pages, 168,571 views
Tuska ja parkuna! Truthit pettivät mut! Oli suunnitelmissa viettää koko joululoma neljän seinän sisällä himassa musaa vääntäen, mutta kas kummaa mitä tapahtuu kun raahaan monitorit himaan ja tökkään virtajohdon seinään: kuuluu sellaiset vaivaiset ~35dB selkeää surinaa ja radiota. Kummastakin vielä eri radiokanavat. Tuota ongelmaa ei ollut studiolla eikä Vantaan kämpässäni. Montut keksivät samaan saumaan ottaa häiriötä just about kaikesta mitä ympärillä tapahtuu. Kun painaa midikiipparista kosketinta, kuuluu korkea häiriövinkaisu. Näytöllä kun tapahtuu jotain, surina voimistuu muutaman desibelin. Se siitä musisointilomasta. Saatana. Anti olla viimeinen Behringer -merkkiä kantava hankinta meikäläiselle. :mad: :mad:
Ethän palelluttanut niitä tms matkalla?
Aika villihän tollanen juttu on, et yhtäkkiä vaan rutina alkaa.. Eikai muuten siel sun sähköverkossa oo noita sellasii releitä jotka lähettää signaalit itse verkon kautta?
Itse oon ollut kyllä ihan tyytyväinen Truthien kanssa, eikä ne pienet puutteetkaan hirveästi haittaa kun aika nopsaan oppi korvalla kompensoimaan niitä.
Itellä on pieni Behringer -kammo mutta toisaalta olen kuullut että noi skobet ei ois niin kuraa.
mikä on todellinen ero aktiivi- ja passiivikaiuttimen välillä? Onko siis pienessä kotistudiossa merkitystä kummat on?
Itellä on pieni Behringer -kammo mutta toisaalta olen kuullut että noi skobet ei ois niin kuraa.
Itsekin välttelen tota Behringer-merkkiä kuin ruttoa, viimeiseen asti.
Tohon hintaluokkaan on Helsingin Musiikkiin tulossa Mackien valmistamia Tapco -aktiivimonitoreja. Esim Tapco S-5 maksaa Helsingin Musiikissa 425e / pari! Hommaan tuo viel vakuuttavuutta se, että ne on kuitenkin Mackie-laatua. Heti kun oma budjetti sallii, niin ensimmäisiksi studiomonitoreiksi lähden vertailemaan just noita Tapcon S-5:sia.
mikä on todellinen ero aktiivi- ja passiivikaiuttimen välillä? Onko siis pienessä kotistudiossa merkitystä kummat on?
Ite ainakin välttämättä haluan aktiivit, koska silloin saa eliminoitua siitä välistä pois vahvistimen, joka kuitenkin voi antaa soundiin omaa väriä ja lisäkohinaa.
just noita Tapcon S-5:sia.
Täytyykin tarkistaa vielä noi. Ootko kuunnellut noita vai vasta törmännyt niihin jossain?
Onko sulla mitkä Truthit? Itse katselin niitä koska nyt on oikeasti menny hermo noihin himakajareihin ja on pakko hankkia monitorit. Tiedän vaan sen että jos säästän Geneleceihin menee se kesästä johtuen loppusyksyyn ennen kuin niihin on varaa, joten jotkut halvemmat joutuu ostamaan.
Itellä on pieni Behringer -kammo mutta toisaalta olen kuullut että noi skobet ei ois niin kuraa. Tossa studiovertailussa mistä oli linkki aiemmin noi nyt ei niin hirveän hyvin pärjänny mutta kilpailevilla skobeilla oli pari kertaa enemmän hintaakin.
Lyhyesti siis: Onko noi kelvolliset kuitenkin musan tekoon silleen ettei revi itseltään hiuksia päästä sen takia että "turhaan" sijoitti niihin kun piti kiireellä saada?
ja osaako kukaan sanoo näiden konkreettisia eroja:
BEHRINGER B2030A TRUTH
BEHRINGER B2030P TRUTH
TANNOY REVEAL PASSIV
Sen toki tiedän että kaksi jälkimmäistä ovat passiivikaiuttimia, mutta mikä on todellinen ero aktiivi- ja passiivikaiuttimen välillä? Onko siis pienessä kotistudiossa merkitystä kummat on?
Ite ainakin välttämättä haluan aktiivit, koska silloin saa eliminoitua siitä välistä pois vahvistimen, joka kuitenkin voi antaa soundiin omaa väriä ja lisäkohinaa.
Eikö aktiiviskobessa ole vahvistinta? :confused:
Toisekseen myös crossover pointit yms pystynee säätään paremmin (=parempi äänenlaatu/tarkkuus) kun kaiutin on ns. "täysi paketti".
Käytettyjäkin monitoreja kannattaa harkita, itse ostin genelecin 1029:t käytettynä ja maksoin niistä 550 euroa / pari, siitä ei edes Behringeritkään paljon halvemmalla irtoa (paitsi käytettynä).
Toi on ehkä vähän kakspiippuinen juttu että ostaako käytetyt "hyvät" kaiuttimet, vai samaan rahaan uudet halpismerkin kajarit jotka toistaa laajemmalta alueelta, esimerkkinä: budjettipään Alesiksen M1:t pääsee bassotoistossa 50hz:n asti melkolailla suoralla taajuusvasteella, kun taaseen "paremmat" 1029:t pääsee vain noin 70hz:in asti..
Noilla 1029:lla menee siis bassotoiston kohdalleen saaminen melkoiseks arvailupeliksi, eli sillon toi "huonompi merkki" on sittenkin parempi ostos köyhää kotistudioilijaa ajatellen.
en kauheen sokeesti tuijottelis (paradoksi :) ) noita valmistajien ilmoittamia toistoalueita. Nimittäin, kun genelec ilmottaa et pöntöt toistaa 70Hz asti, niin
ne yleensä tarkottaa, et toisto alue pysyy +-3db:n rajoissa, kun taas joku halpismerkki voi kertoo, et mepä mennäänkin 20hz:iin asti, mut sitä, millä soundilla/tasoilla sinne päästään, ei tiedä kuin kuuntelemalla.