Replying to DJ mikserit (Pioneer, Vestax, Gemini jne.):
Moro!
Olen ollut jo 4 vuotta koulun ääni-/valomiehenä ja DJ hommat ovat ihan vieraita, mutta alkavat nyt kiinnostaa. En siis tiedä DJ asioista lähes mitään, joten ajattelin kysyä laitteista, että tarvitsenko muuta aloitukseen kuin vahvarin/subin ja mikserin? ( ja tietysti levyjä :)
Näitä olen katsellut:
BEHRINGER B-CONTROL DEEJAY BCD2000
NUMARK TOTALCONTROL
ja subina
YAMAHA YST-SW012 SUBWOOFER
Mitä mieltä olette? Tulisi aluksi (1-3 vuotta) kotikäyttöön.
Heittäkää omia ehdotuksia.
Budjetti yhteensä noin 300€, nuo jäisi siihen 260€ (Siis toinen mikseri ja subbari)
--PunXaliaS--
Ps. En edes tiedä sopivatko subbari ja mikserit yhteen, mutta ehdotelkaa, ehdotelkaa... :)
Ensinnäkin subbarista, sitä et tarvi mihinkään. Olettaen että sulla on jonkin sortin tietokone niin tarvitaan hyvät edulliset kajarit, dj kontrolleri ja kuulokkeet. Tuolla budjetilla esim:
M-audio av30 studiophile, hintaan nähden hyvät aktiivimonitorit
Behringer cd 3000, 2000 lukemani mukaan bugisempi
Jotkut dj-kuulokkeet alle 100e.
Sit tarvitaan joku ohjelma,Behringerin mukana tulee traktor le. Sekä tietty tarvitaan mp3:siä.
Jos otat jonkun muun kontrollerin, niin varmista että siinä on sisäinen audiointerface eli äänikortti, jos ei niin tarvitaan äänikortti jossa on 2 stereo outputtia, jotta voit kuunnella seuraavaa sisäänmiksattavaa biisiä kuulokkeista ilman että musa kuuluu pääkaiuttimista.
Itse tilasin numarkin mixtrack pron, se lienee paras valinta hintaluokassaan ainakin arvosteluiden mukaan, ota se jos budjetti venyy.