Mulla oli aikani DJM-500, äänenlaatu oli ainakin mun korvaan hieman pahvinen. Efektit nyt on jossain määrin käyttökelpoisia (osa tosin ihan turhia), vaikka nykyään jo aika kuluneita (flangeri nyt on jo ihan klisee). EQ:t on ihan kohtalaiset, mutta ei loistavat nekään. Cue-faderi puuttuu ainakin viissatasesta ja BPM-counterit on joka tapauksessa ihan turha väline. Nupeissa on aika muovinen tatsi ja itekin vaihdoin tohon pinskuun kaksi bassoEQ:n nuppia kun eivät oikeen kestäneet käyttöä.
Itse katselisin ton hintaluokan tiskeissä jonnekin muualle kuin pinskuun.
Pahvinen ehkä juu... Noh, samanlainen on mielestäni noissa Behringerin tuotteissakin. Ei nuo mikserit ole kuitenkaan hifikäyttöön tarkoitettuja. Tottakai se äänenlaatu saattaa olla mitä on. Ei PA kaiuttimiakaan pysty veraamaan mihinkään Cenelec:eihin! Eri käyttötarkoituksella on eri tuotteensa.
Se on kyllä totta että ton DJM-500 efut on mitä on mutta tossa DJM-700 ne "viat" (oikeasti puuteet tms.) on korjattu aikas hyvin. Ja mitä sillä samplerilla? Samplerit ovat sitten asia erikseen ja mun mielestä sellaista ominaisuutta ei todellakaan tarvita missään Dj mikserissä.
Ja se missä toi Behringer ja Pioneer eroavat efujen puolella on se että Pioneerissa on enemmän säätömahdollisuuksia niille efuille.
Kyllä itse sijoittaisin siihen Pioneeriin. Sama juttu kuin Teknareissa. Varmaankin jokin korvaava merkki olisi lähes yhtä hyvä, mutta ei kuitenkaan, mutta "laatu" saattaakin olla ihan jotain toista. Behringeristä on kuullut niin paljon pahaa että! Kanavat vuotavat, eq-nupit hajoavat, muita kosketushäiriöitä... Pioneerilla on kuitenkin kestävä maine ja muutenkin hyväksi havaittu kokonaisvaltainen laatumielikuva.
Ja se jälleenmyyntiarvo. Behringerin hinta tippuu samallatavoin alhaisiin lukemiin kuin Alfa Romeon hinta ulos ajettaessa. :D
Pinohiirestä saa vielä jonkinmoisen summan takaisin jos sen aikoo myydä pois.
Ja sitten vielä se katu-uskottavuus :D