Sequencers -> Logic Studio

827 posts, 42 pages, 186,478 views

#661 • • :t:c: : : Guest

hmm kertokaapas minkä takia jotkut componentit ei vaan näy Logicis!!?

mielestäni ne on kyl ihan oikeassa folderisssa jne jne.

Esim Atmosphere?
Siitä ei oo ainakaa vielää Tiger yhteensopivaa versiota :( Odottelua

Pantheril mennään ja ko. softa mitä nyt ei löydy on impOSCar.

impOSCar toimii ainakin 7 expressissä ihan ok.

jesh.. en tiiä sit mikä pykii. AU manager näyttää vaan et corrupted ja dat's it. Eli löyty siis syy siihen componentin kadotukseenkin :)
#662 • • Luminescent Guest
Mulla on Express 5.5, tänä vuonna luotu 'biisitiedosto.lap' kaataa koko ohjelman. Oisko jotain ilmaista virusskannaus-ohjelmaa kun diskutility ilmottaa diskpermissionit oikeiksi enkä muuta keksi? Miten ihmeessä yksi ainoa biisi voi saada tällaisen mystisen ominaisuuden ettei sitä voi avata edes koko la xpress:ohjelmiston uudelleen asennuksen jälkeenkään? Kone on g5 dp1.8 '04.

Koitin googlettaa "arplookup 'ip(xxx.xxx.x.xx)' host is not on a local network" ilmoitusta consolessa mutta miltään forumeilta ei löytynyt muuta kuin kysymyksiä aiheesta, ei vastauksia mihin ne liittyy. Olisko kellään mitään hajua näistä komennoista?

Samaten consolesta tulee tällasta: "munTietokone mDNSResponder: Repeated transitions for interface en1 (192.168.0.11); delaying packets by 5 seconds" -Mikähän osoite tuo mahtaa olla? En saa Networktoolin 'whois -haulla mitään aikaseksi. Hassua touhua.
#663 • • :t:c: : : Guest

Mulla on 5.5, tänä vuonna luotu 'biisitiedosto.lap' kaataa koko ohjelman.

joskus, jos kaatovaiheessa yrittää pelastaa duuneja ja seivaa, se saattaa tallettaa jotain hazardia sinne mukaan. ja sit vaan käy noin. helpoin ratkaisu on ottaa biisin 'bak' kansiosta edellinen seivaus käyttöön. originaalifile taitaa olla korruptoitunut for good tossa vaiheessa.

jos kone kaatuu (tai meinaa) ja ehtii saamaan savedialogin kuitenkin käyntiin, kannattaa mielummin käyttää save as... toimintoa kun tota. ei mee sit ainoo filu vituiks.
#664 • • Tuppu_ Guest
Kannattaa muuten tehdä kaikista rumpuloopeista suoraan apple loopseja niin säästyy harmailta hiuksilta. Tähän mennessä oon yrittäny muutella looppien tempoja logicin audio editorilla mutta se tuntuu paskovan nuo loopit jotenkin aina, että ne eivät säily puhtaasti soivina vaan niihin tulee jotain ihme rupua ja säröä sekaan ja paikoin jopa karseata pykimistä. Kokeilin ensimmäistä kertaa tuota apple loops utilityä. Sillä kannattaa kääntää kaikki wav-loopit apple loopseiksi niin logic osaa time stretchata ne suoraan oikein aina ku niitä lataa logiciin tai muuttaa tempoa. Eli toimii niinkuin acid loopit vissiin. Helpottaa työskentelyä kummasti ja looppien soundi säilyy puhtaana.
#665 • • Luminescent Guest
S**t, mä olen vuosia sitten poistanut .bak tiedostojen luonnin, kun en uskonut koneellani näin käyvän päällekkäisyyksien takia. Näköjään bak:upit kannattaa tehä ja varautua tiedostojen hajoamiseen myös OSX-puolella :/ Onneksi mulla on kaikki midityöstöt rendattuna audioraidoiksi siitä biisistä, tarvii vaan niputtaa ne... :)

Apple_Loops_SDK:n soundi on tosiaan parasta mitä timestretch/kompressioalgoritmeista oon ikinä kuullut. Tempomuutos +/-20bpm ei aiheuta juurikaan muutosta äänessä. Sen muut editointiominaisuudet eivät sitten ollenkaan säväyttäneet. Lieneeköhän tuo muuhun tarkoitukseen kehitettykään? On toi transienttien muokkaaminen ihan kivaa koittaa, mutta onkohan siitä loppupeleissä mitään hyötyä. Itse sain aikaan vain glitsiä rummutettuun looppiin... edit: tarkotin Soundtrack Loop Utilitya
#666 • • MikkiHiiri Guest

Näköjään bak:upit kannattaa tehä ja varautua tiedostojen hajoamiseen myös OSX-puolella

Backupit kannattaa tehdä AINA. Ei auta OSX:kään, jos sattuu sähkökatkos kesken tallennuksen. OSX Tigerissa btw, jos Logic Pro 7.1 vetäsee nurin, projekti tallentuu automaattisesti biisinnimi(crashed).lso:ksi. Vitun kätevä toiminto. Pantterissa tota ei vielä ollut.
#667 • • Luminescent Guest
Oon rakentamassa laitteelle omaa midikontrolleria Logicin environmenttiin. Hetken aikaa olen selannut ja kokeillut mikä ctrl-numero tekee mitäkin, tarviiko napin vai faderin ja miten vaikuttaa jne. Nyt huomaan että ctrl arvoilla 32-63 tulee samanlaisia vaikutuksia kuin ylemmillä ctrl-numeroilla. Voinko huoletta unohtaa nämä saman vaikutuksen omaavat LSB-arvot vai pitääkö niistäkin jotenkin huolehtia ettei homma mee sekasin?

edit: Kyse on Roland RSS-10 Soundspace Processorista, jossa ei itsessään ole minkäänlaista editointimahdollisuutta, softa ja mcr-8 on ihan kiven alla joten ei jäänny vaihtoehtoa kuin tehä sellanen itse. Jos joku täällä semmosen omistaa ja kiinnostaa toi environment niin lähetän ihan mieluusti. Osa noista parametreista on vielä selvityksen alla, mutta pitäisi selvitä illalla. Ottaa vaikka sitten parannettavaksi :)
#668 • • Edited Luminescent Guest
*ongelma_korjattu*
#669 • • Loopy Guest
Ongelmasta kysymykseen:

Tuli hankittua Logic Expressin kokeiluversio. Onko Expressissä joku mielestänne olennaisesti huonompaa kuiin Pro:ssa? Onko Prossa jotain ominaisuuksia, jonka takia ette koskisi Expressiin?

Onhan Express karsitumpi kuin Pro, mutta onko jotain juttuja jota jäisi Expressillä tekemättä?

AU-tuki pitäis kait pelittää siinä missä Pro:ssakin.
#670 • • timppa^ Guest

Ongelmasta kysymykseen:

Tuli hankittua Logic Expressin kokeiluversio. Onko Expressissä joku mielestänne olennaisesti huonompaa kuiin Pro:ssa? Onko Prossa jotain ominaisuuksia, jonka takia ette koskisi Expressiin?

Onhan Express karsitumpi kuin Pro, mutta onko jotain juttuja jota jäisi Expressillä tekemättä?

AU-tuki pitäis kait pelittää siinä missä Pro:ssakin.

Pro:ssa on: ES2, EXS24, Space Designer, Sculpture ja jotain muita effuja
mitä Expressissä ei ole. Lisäksi Expressissä on 8 auxin ja bussin rajoitus. En
mä nyt ihan äkkiseltään muita syitä Expressin välttämiseen keksi, mut tossa
olikin jo aika painavat syyt.
#671 • • Tuppu_ Guest
Ja expressissä oli muutamia juttuja, jotka eivät toimi yhtä hyvin kuin pro:ssa, vaikka ovatkin mukana. Mm. aux-trackeille ei voi kuulemma valita sisääntuloa expressissä vaikka ne sieltä löytyvätkin. Express on varmaan ihan ok pienempään pyörittelyyn, mutta jo pelkät pro:n mukana tulevat plugit on hyvä syy hommata pro. Mä en ainakaan pystyis alkaa käyttää expressiä, kun tiedän mitä pro:ssa on.
#672 • • whuf. Guest

Pro:ssa on: ES2, EXS24, Space Designer, Sculpture ja jotain muita effuja
mitä Expressissä ei ole. Lisäksi Expressissä on 8 auxin ja bussin rajoitus. En
mä nyt ihan äkkiseltään muita syitä Expressin välttämiseen keksi, mut tossa
olikin jo aika painavat syyt.

Hintaero tosin tekee sen eron noissakin. Jos ei tarvi jotain niin ei kannata sitä ostaakkaan. Eikös tosta expressistä löydy silti exs:n joku versio? Samoin ES1? 8auxin ja bussin rajotus ei imo ole paha. (mulla atm. 3 auxin ja 0 bussin rajotus rautamixerissä :D )

Mulla on Express 5.5, tänä vuonna luotu 'biisitiedosto.lap' kaataa koko ohjelman. Oisko jotain ilmaista virusskannaus-ohjelmaa kun diskutility ilmottaa diskpermissionit oikeiksi enkä muuta keksi? Miten ihmeessä yksi ainoa biisi voi saada tällaisen mystisen ominaisuuden ettei sitä voi avata edes koko la xpress:ohjelmiston uudelleen asennuksen jälkeenkään? Kone on g5 dp1.8 '04.

Jos tää olis ollut Cubase topicissa siellä olis ollut perässä kymmenen "Olisit hankkinut Macin" viestiä. Nii että olisit hankkinut PC:n :)
Btw.. toi IP johon sun konees yritti yhdistää viittais johonkin adsl-palikkaan tms. Siis eikös toi ole IP avaruutta joka on varattu sen tapasille laitteille(192.168.0.x)?. Oletko ehkä seivaillut ton joskus kun netti on ollut down ja koneella ollut joku tollanen IP päällä? Että tsekkaile sitä..

Ja muistakaa aina backupit lapsukaiset :)
#673 • • Loopy Guest

Pro:ssa on: ES2, EXS24, Space Designer, Sculpture ja jotain muita effujamitä Expressissä ei ole. Lisäksi Expressissä on 8 auxin ja bussin rajoitus.

ES -> ES E & ES P. Liekö sitten noissa vastaavat soundit?
EXS 24 mkII > EXSP 24 mkII. Samplerihan tuokin on. Ei välttämättä vaan yhtä terhakas.

Space Designer, Sculpture (&kumppanit) on mulle vieraita, joten niitä tuskin tulee alkuun kaipaamaan.

Noista AUX & Bus -rajoituksissa. Missä vaiheessa teillä tulee ns. "seinä vastaan"? Onko jotain syytä, miksi vain kahdeksalla ei tulisi toimeen?

PS. Kai tää Express nyt sentään Reasonin hakkaa? :hah:
#674 • • timppa^ Guest

ES -> ES E & ES P. Liekö sitten noissa vastaavat soundit?
EXS 24 mkII > EXSP 24 mkII. Samplerihan tuokin on. Ei välttämättä vaan yhtä terhakas.

Space Designer, Sculpture (&kumppanit) on mulle vieraita, joten niitä tuskin tulee alkuun kaipaamaan.

Noista AUX & Bus -rajoituksissa. Missä vaiheessa teillä tulee ns. "seinä vastaan"? Onko jotain syytä, miksi vain kahdeksalla ei tulisi toimeen?

PS. Kai tää Express nyt sentään Reasonin hakkaa? :hah:

ES E ja ES P ei pääse lähellekään edes samalle kentälle ES 2:n kanssa.
Noissa on kummassakin joku 5 potikkaa ja pari aaltomuotoa. EXSP24 on
täysin käyttökelvoton, tai ainakin tarpeeton kapistus. Sillä voi soittaa
valmiita presettejä mutta ei tehdä omia. Space Designer on niin tykki
reverbi et järki lähtee. Sculpturea ei välttis niin tarvitse mutta aika helvetin
tykki kone atmomattojen veistelyyn.

Mulla toi AUX ja BUS -rajoitus tulis aika äkkiä vastaan. Auxit menee saman
tien siihen kun pistän yhden EXS24:n soittelemaan rumpuja eri kanaviin ja
Bussit menee ku pariin laitan sendieffun, splittaan bassosoundin 3 kaistaan
ja summailen jotain rumpuraitoja, syntsaraitoja jne. Mä sanoisin kyl että
Reasonilla saa sellaisenaan enemmän aikaan ku Logic Expressillä. Mulla oli
toi Big Box edition ja se seisoi 2 vuotta hyllyssä pölyttymässä ku ei sillä
käytännössä tehny mitään.
#675 • • Loopy Guest

EXSP24 on täysin käyttökelvoton, tai ainakin tarpeeton kapistus. Sillä voi soittaa valmiita presettejä mutta ei tehdä omia.

Toi on kyllä nihkeetä.

Koitetaan nyt tätä hetken aikaa ja katotaan mihin softaan sitten päädyn loppuviimeksi.
#676 • • Tuppu_ Guest
Ja kokeilkaas tosiaan niitä expressin aux-trackeja. Ei kuulemma toimi sisääntulot, eli niillä auxeilla ei tee mitään. Kyseessä tosin on todennäköisesti koodaajien kömmähdys ja seuraavassa päivityksessä ne taas pelaa kenties...
#677 • • whuf. Guest

tien siihen kun pistän yhden EXS24:n soittelemaan rumpuja eri kanaviin

Hmm. Auxeissa tuli mulla ilmeisesti ajatusvirhe? Siis nekö on noita softasynien sisääntuloja? Aika perseestä.
#678 • • Tuppu_ Guest

tien siihen kun pistän yhden EXS24:n soittelemaan rumpuja eri kanaviin

Hmm. Auxeissa tuli mulla ilmeisesti ajatusvirhe? Siis nekö on noita softasynien sisääntuloja? Aika perseestä.

Auxeja voi logicissa käyttää miten haluaa, koska softan reititykset ovat täysin configuroitavissa. Voit käyttää niitä ikäänkuin busseina, joihin sendit kanavia efekteille, tehdä niillä ulkoisille laitteille sisääntuloja tai tehdä sub grouppeja jne. Tosiaan niitä käytetään myös monikanavaisten softasynien ylimääräisinä outputteina (kanavien 3-4 jne).
#679 • • whuf. Guest

Auxeja voi logicissa käyttää miten haluaa, koska softan reititykset ovat täysin configuroitavissa. Voit käyttää niitä ikäänkuin busseina, joihin sendit kanavia efekteille, tehdä niillä ulkoisille laitteille sisääntuloja tai tehdä sub grouppeja jne. Tosiaan niitä käytetään myös monikanavaisten softasynien ylimääräisinä outputteina (kanavien 3-4 jne).

Ok aivan. Vastaa siis periaatteessa Asio-Busseja... paitsi isommilla rajotuksilla. Tosi huono systeemi! Ja kun softasynatkin on "lukittu" niihin niin noita tarvii enemmän kun pelkässä efektikäytössä. Jos koneelle on inputteja ton Logicin kanssa ei pysty kyllä elään. Huihui. En tiennyt että se on noin kauhea. Pro on siis ihan pakollinen hankinta jos Logicin haluaa.
#680 • • Tuppu_ Guest

Ok aivan. Vastaa siis periaatteessa Asio-Busseja... paitsi isommilla rajotuksilla. Tosi huono systeemi!

Tarkoitatko rajoituksilla nyt noita expressin rajoituksia vai muutenkin ja jos jälkimmäinen niin mitä ne rajoitukset ovat asio-busseihin verrattuna?

Jos koneelle on inputteja ton Logicin kanssa ei pysty kyllä elään. Huihui.

Joo no inputit voi tehdä myös tavallisilla audio-kanavilla, kuten itse teen tällä hetkellä. Jotkut käyttävät niihin auxeja. Express tosiaankin on rajoittunut, mutta pro:ssa ei ole mitään rajoituksia ja muokattavat reititykset mahdollistavat lähes minkälaiset kytkennät hyvänsä, mikä on hyvä juttu. Mä ainakaan en tykänny cubasen mikseristä ja reitityksistä niin kauheasti, koska niitä ei voi paljoa muutella. Mutta makuasia tietty.