Sequencers -> Logic Studio

827 posts, 42 pages, 186,434 views

#241 • • Happo Guest

No, jospa mä vaan laitan sen p4:n, niin sitten ei tartte miettiä tollasia hömpötyksiä enää... ;)

Eikös sulla Tuppu ollut niitä oikeitakin syntikoita? Käytä niitä niin ei tarvitse murehtia prossutehosta ja boonuksena tulee vielä paremmat soundit ja parempi käytettävyys. :D

Jos uusi kone on kuitenkin pakko hankkia niin kyllä tuota P4:n HT-versiota kannattaa varmaan harkita. VST-käytössä siitä voi olla paljonkin hyötyä. Sehän sisältää käytännössä kaksi prosessoria joilla voi ajaa kahta threadia rinnakkain. Se tosin edyllyttää sitä että Windows osaa hyödyntää tuota ominaisuutta. Käyttöjärjestelmähän päättää mitä threadia milloinkin ajetaan ja millä suorittimella.

Kahta threadia rinnakkain ajettaessa muistiväylä tosin kuormittuu entistä enemmän... En silti usko että 400Mhz muisteista kannattaa maksaa tuplahintaa. 333Mhz ei ole niin paljon hitaampi. Onkohan jossain muuten olemassa softaa jolla voisi mittailla muistiväylän kuormaa? Siitä näkisit onko toi muisti sulla nykyään pullonkaulana.
#242 • • Tuppu_ Guest

Eikös sulla Tuppu ollut niitä oikeitakin syntikoita? Käytä niitä niin ei tarvitse murehtia prossutehosta ja boonuksena tulee vielä paremmat soundit ja parempi käytettävyys. :D

Hehe, kyllähän mä käytän hardistakin, mutta haluan käyttää myös paria softaa, jotka sattuu olemaan yhtä hyviä hardiksen kanssa. ;) Ja ottaa päähän se, että joutuu mietiskelemään aina, että riittääköhän nyt tehot vai ei?!?! Haluan, että se ei rassaa työskentelyä! ;)

Niin joo ja toi vanha kone jääkin sitten suoraan mulle samplerikoneeksi, johon istutan kait pelkän kontaktin. On tuossa toi 15" ylimääränen näyttö, näytönohjain + kotelo + kovo. näppis, hiiri ja joku halpa äänikortti siihen pitää vaan hommata. Eipähän sitten rasita mun raskaat mega-stringsit pääkonetta enää ollenkaan. Nekun on tällä hetkellä imeny suoraan tehoa jopa 30%!! Jep, mutta palailen sit asiaan, kun saan sen koneen kasattua ja systeemin toimimaan, että millanen on käytössä... :)
#243 • • Edited 029 Guest
hmm... tässpäp pari Newbie kyssäriä :)

1. onkos tällä ketään joka ois saanu KX-ASIO:t toimiin logikin kanssa... (logikki kaatuu käynnistysvaiheessa sen jälkeen ku valitsin ne)

2. Mulla logik herjaa et please select audio track in an arrange window kun yritän importata audiofilee... Audio 1 on valittuna mut silti sanoo noin...
#244 • • MikkiHiiri Guest

1. onkos tällä ketään joka ois saanu KX-ASIO:t toimiin logikin kanssa... (logikki kaatuu käynnistysvaiheessa sen jälkeen ku valitsin ne)

2. Mulla logik herjaa et please select audio track in an arrange window kun yritän importata audiofilee... Audio 1 on valittuna mut silti sanoo noin...

Mikä versio? Kannattaa haalia Logic 5.5.1. Tosta on poistettu
aivan VITUSTI bugeja, mm. automaatiokin toimii nyt täydellisesti
eikä enää sotkeudu leikatessa ja liimatessa kuten vielä 5.5:ssä :)
Eikä ReverbX plugarikaan enää kaatuillut toisin kuin edellisellä
versiolla.
#245 • • 029 Guest

Mikä versio? Kannattaa haalia Logic 5.5.1. Tosta on poistettu
aivan VITUSTI bugeja, mm. automaatiokin toimii nyt täydellisesti
eikä enää sotkeudu leikatessa ja liimatessa kuten vielä 5.5:ssä :)
Eikä ReverbX plugarikaan enää kaatuillut toisin kuin edellisellä
versiolla.

hitto.. oli kyllä just toi 5.5.1... Argh :D Onks tää joku kohtalo et mä en koskaan saa kokeilla toimivaa logikkia??? :D hehh... (Sama tais olla viimeks 99 jollon biisit meni yli ja kiristyin niin paljon et menin ostaan cubasen seuraavana päivänä) :D

totajoo... mikäköhän helvetti tossa vois olla et mulla bugaa myös noi DirectX-Plugarit pahasti tossa 5.5.1:ssä. Esim asetukset katoaa graafisesti kun sulkee ikkunan jne, mutta saundisa kuulee et kompura on päällä niinkun ennenkin... Nojooh... nää on taas näitä et ei voi kyl tietää :(:( harmi... Nyt ois ollu aikaa ja intoo kyl opetella käyttään tätä logiccii - vaikuttaa muuten ihan himottavalta musasoftalta kun ekaks osaa ajatella silleen eri >Logiikalla< jos vertaa Q-Beissiinn - hehhe... :)

joop... palataan astialle...
#246 • • Charlie Guest

Ettei ois kuitenkin audioinst mihin yrität audiofilee laittaa?
Audio raidat ei ainakaan kaverilla tullu ees näkyviin, ennen kuin Audio setupista Audio driver välilehdeltä tyrkkäs ruksin kohtaan "PC AV" ja valitsi sille ajurin...
#247 • • MikkiHiiri Guest

hmm... tässpäp pari Newbie kyssäriä :)

Toi kohta kaks liittyy varmaankin kohtaan yks. Kohtaan kaks liittyen
avaapas mikseri-ikkuna kaksoisnapsauttamalla Audio1-raitaa ja
kato onko sen kohdalla tyhjää vaiko mikserin kanava.
Mulla tuli vastaava ilmotus kun yritin liimata audiota raidan päälle,
jonka kohdalla oli mikserissä tyhjää.
Todnäk Logic ei oo "löytänyt kortista" audio-ominaisuuksia noiden
ajureiden takia, joten tommonen juttu vois olla mahdollinen.
#248 • • 029 Guest

Toi kohta kaks liittyy varmaankin kohtaan yks. Kohtaan kaks liittyen
avaapas mikseri-ikkuna kaksoisnapsauttamalla Audio1-raitaa ja
kato onko sen kohdalla tyhjää vaiko mikserin kanava.
Mulla tuli vastaava ilmotus kun yritin liimata audiota raidan päälle,
jonka kohdalla oli mikserissä tyhjää.
Todnäk Logic ei oo "löytänyt kortista" audio-ominaisuuksia noiden
ajureiden takia, joten tommonen juttu vois olla mahdollinen.

juups.. Kiitoksia vastauksista.

nyt muuttohässäkkä päällä, mutta pitää tsekata äijien vinkit heti kun saa kamat taas kasaan...

Uus äänikortti kotikoneeseen vois kans auttaa ehkä asiaa ;);)
#249 • • Tuppu_ Guest
Jees, eli nyt iski totaalinen ongelma, joka periatteessa vaikuttaa siihen, jäänkö käyttämään logicia vai en, joten...

Käytössäni on asio2-yhteensopiva äänikortti ja on muutama stereo-asio-sisääntulo, joita voi käyttää yhtäaikaa. Käytän sekvensserin tarjoamia efektejä, kuten delayta ja reverbejä myös ulkoisille synilleni reaaliaikaisesti, joten:

Kuinka saan LAP 5.5:ssa confattua audio-mikserin siten, että voin esim. kaikkia neljää asio-sisääntuloa software-monitoroida yhtäaikaa tietyillä efekteillä ja nauhoittaa tarvittaessa yhtä näistä, samalla kun muut kuuluvat myös? Ymmärtääkseni logic haluaa nauhoittaa kaikki sisääntulot samalla kertaa, jos ne on valittu aktiivisiksi, vai!? Cubase SX:ssä mulla oli käytössä kyseinen confaus ja homma toimi todella joustavasti. Saanko jotenkin logicissakin tehtyä niin? Onko jotain muita hyviä ideoita, kuinka homma kannattaa tehdä?

tänks. :)
#250 • • Collab Guest
Juu...

Software-monitorointi päällä.

Tee 4 auxia, joihin jokaiseen inputti vastaamaan äänikortin inputteja. Vastaavista audio-trackeista outputti pois piältä ja sit homman pitäs toimia....

Efut auxiin ja sit kun kuninkaallinen raita on valmis, ni sit vaan audio-track nauhottamaan.

Toivottavasti ymmärsin yskän oikein!

-A-
#251 • • Tuppu_ Guest

Tee 4 auxia, joihin jokaiseen inputti vastaamaan äänikortin inputteja. Vastaavista audio-trackeista outputti pois piältä ja sit homman pitäs toimia....
-A-

Suuri Tänks! :)
#252 • • bulk Guest
Kyllä toi logicissa juu onnistuu tuo kanavien eriaikainen nauhoitus ja monitorointi, ite käytän pääulostuloina 1-2 outputteja ja kaikissa muissa ulostuloissa on joku ulkoinen efekti, jonka olen luupannut sitten takaisin inputista sisälle ja siihen softaefektit päälle.

Ja sitten voi softan avulla vaikka reititellä softasyntikan ohusen saundin vaikka kaikista äänikorttiin kytketyistä laatikoista läpi, kunhan muistaa viivekompensoinnin sitten lopuksi.
#254 • • Happo Guest

Uusi Reverbi Emagicilta:

Näppärä idea, siis mitata aidosta tilasta impulssivaste ja laskea reaaliaikainen konvoluutio sen ja äänidatan kanssa. Samaa ideaa voisi ehkä käyttää myös esim. analogifiltterien mallinnuksessa. Olisi mielenkiintoista nähdä miten tuo vasteen mittaaminen tapahtuu ja millaisella laitteistolla...
#255 • • R24 Guest

Olisi mielenkiintoista nähdä miten tuo vasteen mittaaminen tapahtuu ja millaisella laitteistolla...

Varmaan aikalailla samalla tavalla kuin Acoustic Mirrorilla:
Tässä ohjeet.
#256 • • 029 Guest

Uusi Reverbi Emagicilta:

spacedesigner_1.jpg

http://www.emagic.de/products/st/spacedesigner/index.php?lang=EN

Kohta pääsee testailemaan :D

ei terve... vaikuttaa kylläh aika v*tun siistiltä...

Joskus ((=aika helvetin usein)) kyllä ottaa päähän ettei steinberg ja emagic voi tehdä mitään kompromissei nois softis et saatas logikin plugarit vaik cubaseen :(:(
#257 • • Fat Abbot Guest
Jees.

Tuo konvoluutiohommeli on ollut jo kulmilla jonkin aikaa ja on kyllä hyvä zydeemi. PC nikkareille on olemassa ihan ilmainen ja hemmetin hyvä VST plugari SIR. Toimii mukisematta ja impulsseja löyttyy netistä pilvin pimein.
MAC puolella on ainakin altiverb, mutta on maksullinen.

http://www.knufinke.de/sir/index_en.html

Sieltä vain. Luulin että jo useampi oli ollut tietoinen tästä. :hearts:
#258 • • R24 Guest
Ainakin Acoustic Mirrorin ongelma on järjetön prossun kulutus. Mites on tossa SIR:issä?

Emagicin pluggarit on aika hyvin optimoituja toimimaan logic/mac yhdistelmällä, siksi toi saattaa olla hyvinkin käyttökelpoinen.
#259 • • MikkiHiiri Guest

Ainakin Acoustic Mirrorin ongelma on järjetön prossun kulutus. Mites on tossa SIR:issä?

Testasin SIR:iä.. Ei oikein toiminut Logicin kanssa.. tai toimi mut äänet
pätki ja rutis vaik prossumittari pyöri varmaan 5% :S
Tais olla tekijän sivuillakin asiasta mainintaa..

Pitää tesmii jollain toisella softalla sit
#260 • • Fat Abbot Guest

Testasin SIR:iä.. Ei oikein toiminut Logicin kanssa.. tai toimi mut äänet
pätki ja rutis vaik prossumittari pyöri varmaan 5% :S
Tais olla tekijän sivuillakin asiasta mainintaa..

Pitää tesmii jollain toisella softalla sit

Joo, itsellä siis positiiviset kokemukset Cubase SX:n ja Nuendon kanssa.