Sequencers -> Logic Studio

827 posts, 42 pages, 176,259 views

Avatar
#561 • • Mike East Guest


Joo mulla on se multi-lisenssi, eli ns. virus unlimited - lisenssi. Logicissa tosiaankaan ei toistaiseksi pysty tuota plugaria käyttämään aidosti multikanavaisena. Cubasessa onnistuu. Logicissahan on ollut se ongelma, että siinä ei ole kunnollista multikanava-tukea plugineille löytynyt ennen, minkä takia monet firmat jättivät plugineidensa au-versioista multi-outit kokonaan pois. Nyt seiskassa on jonkinasteinen multi-out tuki ja access / TC ovat luvanneet muokata wrapperiaan tai tuota virus pluginia siten, että siitä on tulossa versio, jossa toimii nuo multi-outit niinkuin pitääkin. Toisaalta Accessilla on nyt hieman kiire uuden virus TI:n kanssa, joten tuollainen päivitys menee ensi kevääseen.



Jo ainakin Logicin 5 versiosta lähtien multi-instrumentit pystyy mappaamaan jotenkin auxeja hyödyntämällä.. mulla oli jossakin se ohjekin siihen mut eipä tietty tähän hätään ole :sad: En sitten tiedä onko siitä tuon Virus Powercoren kanssa mitään apua ja jos nyt ees ymmärsin mistä tässä on kysymys :D
Avatar
#562 • • Tuppu_ Guest

Jo ainakin Logicin 5 versiosta lähtien multi-instrumentit pystyy mappaamaan jotenkin auxeja hyödyntämällä.. mulla oli jossakin se ohjekin siihen mut eipä tietty tähän hätään ole :sad: En sitten tiedä onko siitä tuon Virus Powercoren kanssa mitään apua ja jos nyt ees ymmärsin mistä tässä on kysymys :D



Jep, eli tuolla tavalla ne muut ulostulot voi kait tehdä tuolle virus-pluginille myös, vai olikohan niin, että niistä vain piti tehdä kopiot ja muuttaa manuaalisesti se midi-kanava, mutta wrapperi, mitä TC käyttää powercoren plugareille (tai mikään muukaan vst-au wrapperi), ei tue multi-au instrumentteja vielä, koska logicissa se puoli ns. kusi aiemmin ja siitä syntyi vain ongelmia, joten se jätettiin pois. Tällä hetkellä siis kaikkien parttien ulostulo menee ulostuloon 1-2 tossa virus-plugarissa, yrittipä mitä hyvänsä. Asiaan on tulossa jatkossa korjaus, koska nyt logic7:ssa on jo kuulemma jonkinlainen toimiva multi-out systeemi plugareille. Mutta tosiaan ihmettelen, miksi Access käyttää uudessa Virus TI-mallissaankin vain kahta stereo-ulostuloa hostin mikseriin. Sen määränhän saa jo kahdella virus-plugarilla tällä hetkellä logicissa, vaikka 3 parttia puuttuu joka instanssista. Ihan hyvä noita virus-plugareita on käyttää nytkin, onpahan ainakin se 16 ääntä polyfoniaa ja ne viruksen kaikki efektit käytössä sille partille, mitä käyttää.
Avatar
#563 • • FoFlow Guest
Oon tässä luultavimmatummin päivien sisään vaihtamassa Logiciin Cubasesta ja kävin tsekkaa Apple sivuilta vähän Daattaa. Voi elämän kevät. Esim Ultrabeatin myyntimainoksena oleva trance klip. Tollasta tais kuulla joskus 3 vuotta ennen MC-303sta jossain vehje Ö:ssä. LOL. Jos haluaa valoa synkkään päivään niin noi clipsut on aika hauskoja.

Asiaan: Kuinka buginen toi 7 oikein on? Olen nyt jo lukenut tän mestan ja Hompun palstat ja yllättävän paljon on näkyny viestejä kaatuilemisesta jne. Mulle Cubase teki ekan kerran temput pitkästä aikaa (useita kuukausia) eilen, mutta muuten se on toiminu aika napsakasti. Eli; haittaako niin pahasti että "vi**ttaa niin ettei veri kierrä päässä"?

Löytyykö jostain infoo/Logic for Cubase Dummies tyylistä luettavaa että pääsis edes vähän tohon sisään. Testasin joskus PC aikoina Logicin 4.x versiota ja se oli suurinpiirtein yhtä helppo kun venäläisen sukellusveneen torpedolaukaisuohjeen lukeminen, loppui siis aika lyhkäseen (silloin pääsekkarina Cakewalk 9 tjsp).

Tuleeko 7 mukana VST-AU wrapperia, vai pitääkö sellanen ostaa? En löytäny tiatoo Applen saitilta.

Totteleeko kaikki plugarit samoja MIDI-CCtä? Eli jokaiselle toimii sama CC numero Cutoffissa jne? Helpottais huomattavasti ku vois ohjeistaa ton kontrollerin vain yhdelle setille.

Tuppu/R24 (ja muut PoCo käyttäjät); Toimiiks noi PoCo plugarit ihan aikuisten oikeesti kikkailematta kunnolla 7:ssa? Cubasessa ei ainakaan noista o tarvinnu huolehtia tuon taivaallista (PDC jne).

Onkohan kellään kokemusta OSX Cubasen (eli VST) ja Logicin (AU) implementaatioiden välisistä tehotarve-eroista. Eli suomeksi :D Viekö sama softasyna vähempi prossusyklejä AU:na kuin VST:nä. Nyt yks VST, mikä on aivan helmi, kyykyttää tätä tupla G5:sta vähän liian helposti.

No, olihan tossa. Jos joku viittis vastata edes johonkin... Kitoosh.
Avatar
#564 • • Tuppu_ Guest

Oon tässä luultavimmatummin päivien sisään vaihtamassa Logiciin Cubasesta ja kävin tsekkaa Apple sivuilta vähän Daattaa.


Oikein! :D

Asiaan: Kuinka buginen toi 7 oikein on? Eli; haittaako niin pahasti että "vi**ttaa niin ettei veri kierrä päässä"?


Bugeja on ja logic saattaa kaatua yhtäkkiä arvaamattomassa paikassa, varsinkin jos väkisin pakottaa au-validioinnin läpäisemättömät plugit käyttöön. Riippuu vähän mitä toimintoja logicista käyttää, että bugaako vai ei. Mikkihiirellä kait heitti eq-asetukset päin persettä, kun avas uusiks projektin. Mulla kaatu mm. kerran sillai, että kun latasin virus powercoren ja menin heti söhäisemään siitä jotain ennenkuin se oli kunnolla ehtinyt latautua, niiin logic kippas.

Tuleeko 7 mukana VST-AU wrapperia, vai pitääkö sellanen ostaa? En löytäny tiatoo Applen saitilta.


Ei tule. Sitä varten pitää hommata FXPansion VST-AU Wrapperi, jolla homma hoituu. Tosin ihan kaikki vst-pluginit eivät silti tuollakaan toimi.

Tuppu/R24 (ja muut PoCo käyttäjät); Toimiiks noi PoCo plugarit ihan aikuisten oikeesti kikkailematta kunnolla 7:ssa? Cubasessa ei ainakaan noista o tarvinnu huolehtia tuon taivaallista (PDC jne).


Powercoren plugarit toimii seiskassa ihan moitteetta. Senkun latailee vain, ihan huoletta. Vain tuo 1 kaatuminen on niiden takia ollu jos se edes johtui siitä. Ainoo miinus minkä keksin powercoren plugareista on se, että virus ei vielä tue multi-outteja logicissa. Eli siihen joutuu odottelemaan päivitystä. Itse kierrän tuon ongelman lataamalla useita instansseja multilisenssillä. Itse plugarit vievät himpun verran enemmän cpu resursseja kuin pc:llä mulla vei cubasessa, mutta 512 samplen latenssilla puksuttelee ihan hyvin, eikä ne loppujenlopuks kovin paljoo kuitenkaa vie prossuja. PDC toimii kaikille powercoren synille ja efekteille, jotka lataat kanavien insertteihin. Busseissa ei edelleenkään toimi tuo kompensaatio, mutta esim. powercoren reverbit toimii siellä ihan ok. Minua tuo ei niin haittaa, koska ohjaan busseihin yleensä vain kanavilta efektointia varten yleensä reverbeille, jotka ei paljoa pilaannu ylimääräisestä latenssista. Ja voi olla, että tuo PDC tulee jatkossa päivityksenä.

Onkohan kellään kokemusta OSX Cubasen (eli VST) ja Logicin (AU) implementaatioiden välisistä tehotarve-eroista. Eli suomeksi :D Viekö sama softasyna vähempi prossusyklejä AU:na kuin VST:nä. Nyt yks VST, mikä on aivan helmi, kyykyttää tätä tupla G5:sta vähän liian helposti.


Semmoista olen paristakin paikasta lukenut, että Logic7:ssa ladatut pluginit toimivat huomattavasti kevyemmin kuin cubasessa ladatut samat pluginit. Ja SX3 on vielä pahempi teho-rosvo kuin SX2, eli siinä pyörii kuulemma n. 20% huonommin kamaa verrattuna SX2:seen. Tilanne on täysin päinvastainen logicissa, eli projektit pyörivät kevyemmin seiskassa kuin kutosessa ja siis selkeästi paremmin kuin cubasessa.

Joo, ei muuta kuin logic alle vaan. Ei se niin vaikea ole, kun hoksaa parit jutut ja toi seiska on tosi helppo omaksua verrattuna joihinkin aiempiin versioihin. Siinä voit käytännössä heti alkaa päästämään kamaa. Mua ei ole hetkeäkään harmittanu vaihto cubasesta logiciin. Tuntu, että vaihto oli kaikin puolin järkevä. Vaikka SX2 tuntui jo aika hyvältä, niin kyllä logic 7:ssa on enemmän pro-meininkiä kaikin puolin. Automaatiot, työkalut, valikot, pluginit, kaikki tuntuu jotenki paremmilta. Kun vielä saadaan päivitys, jossa on bugit korjattu, niin sitten rokkaa, öh, eikun trancettaa siis ja täysillä. :) :D
Avatar
#565 • • FoFlow Guest

Busseissa ei edelleenkään toimi tuo kompensaatio, mutta esim. powercoren reverbit toimii siellä ihan ok. Minua tuo ei niin haittaa, koska ohjaan busseihin yleensä vain kanavilta efektointia varten yleensä reverbeille, jotka ei paljoa pilaannu ylimääräisestä latenssista. Ja voi olla, että tuo PDC tulee jatkossa päivityksenä.

...

Vaikka SX2 tuntui jo aika hyvältä, niin kyllä logic 7:ssa on enemmän pro-meininkiä kaikin puolin. Automaatiot, työkalut, valikot, pluginit, kaikki tuntuu jotenki paremmilta. Kun vielä saadaan päivitys, jossa on bugit korjattu, niin sitten rokkaa, öh, eikun trancettaa siis ja täysillä. :) :D



:D Roikukko sää täällä yötäpäivää? Kiitos nopeasta palautteesta.

Busseissa ei skulaa. Harmi, sillä ite tykkään luoda Cubasessa joko group channelin tai FX channelin tietylle EFX setille johon sitten syötän kamaa. Tää ei siis toimi Logicissa? Mitens sitten kun on rumpusoundia sieltä sun täältä ja ne pitäs saada PoCon kompuran alle? Vai onko mulla puurot ja vellit ny sikinsokin?

Logiciin siirtyminen on ollu aina enempi ja vähempi mielessä, mutta vasta toi Yamahan osto autto päätöksessä. Cubase (ja Steinberg siis) on menossa ihan selkeesti hardis-softis integraatioon päin; esim Cubase 3:n ulkoset EFXt ja synaohjaukset (jotka oli jo Cakewalk 9:ssä vuos miekka ja kivi). Logic taas on menossa täys softaintegrointiin. Se on se mitä mä haen. Paitti mitä ny jos pistäs kommandopipon päähän ja hakis pankista "lainaa" uutta Virus-TI:tä varten :excellent:
Avatar
#566 • • Tuppu_ Guest

:D Roikukko sää täällä yötäpäivää? Kiitos nopeasta palautteesta.



En roiku (klo. on nyt jotain 04:40) :D

Busseissa ei skulaa. Harmi, sillä ite tykkään luoda Cubasessa joko group channelin tai FX channelin tietylle EFX setille johon sitten syötän kamaa. Tää ei siis toimi Logicissa? Mitens sitten kun on rumpusoundia sieltä sun täältä ja ne pitäs saada PoCon kompuran alle? Vai onko mulla puurot ja vellit ny sikinsokin?


Tuota varten voi tehdä sillai, että vetää kaikki muut kanavat omaan bussiin, mihin iskee lisäks kompensaattoripluginin jolloin kaikki tulee ulos yhtäaikaa. Tuohon on jossain powercore- ja uad1-foorumeissa parempiakin ohjeita, miten se tehdään.

Logic taas on menossa täys softaintegrointiin. Se on se mitä mä haen. Paitti mitä ny jos pistäs kommandopipon päähän ja hakis pankista "lainaa" uutta Virus-TI:tä varten :excellent:



Kieltämättä veti oman pakan kans sekasi toi uus TI:n julkasu. No pitää rauhassa katella millanen se on. Hinta ainakin on tajuton taas, tosin varmasti sen arvoinen. Ilmoittele, jos oot lähössä hakee "lainaa" pankista. Voisin lähteä avuksi messiin. :D :roll:
Avatar
#567 • • MikkiHiiri Guest
Joo vaikka tossa Logic 7:ssa on tolkuton määrä bugeja, ei se ole juurikaan vakavaa musiikintekoa haitannut (niitä on oppinut välttelemään). Tiheä tallennus on kannattavaa, vaikkei itellä ole Logic kaatunut kuukauden sisällä kuin ehkä kerran. Aikaa on muutenkin sen verran julkaisusta, että kohta tärähtää kunnon päivitys aivan 100% varmasti. Tuntuu sitäpaitsi, että tuo OS X 10.3.7 päivitys ois pikkasen parantanu toimivuutta(??). Oon itse lähes täysin Logicin omien plugien varassa (hardiksen lisäks) ollut seiskan tulon jälkeen, ne on ihan ylivertaisia Cubaseen verrattuna. Sit kun G5 tykittää alla, niin ei tunnu pahalta ajatukselta viskoo noita FX-insertejä vaikka 5kpl peräjälkeen/instrumentti.
Avatar
#568 • • :t:c: : : Guest
Pistetääs nyt tännekin, kun sellaista pitäis selvitellä, et käyttääkö kukaan ihan powerbookilla logic 6/7?

pitäs meinaan päättää täs äkkiä ottaako 1.5/G4 Powerbookin vai PowerMac G5 Dual 1.8 (tai sinne päin). Toisaalta olis niin siistii napata arragement matkaan ja toisaalta taas vois vaan räiskii plugareita päällekäin studiolla :]
Avatar
#569 • • OSC8 Guest

Pistetääs nyt tännekin, kun sellaista pitäis selvitellä, et käyttääkö kukaan ihan powerbookilla logic 6/7?]



Juu mä välillä visioin himassa G4 iBook, Oxygen8 & Logic 6 -yhdistelmällä jotain paskoja melodioita/loopinpätkiä jotka sitten avaan studiolla powermacissa. Ainut et logicin donglea ei tietty saa unohtaa himaan siinä välissä ;)

Homma toimii aivan loistavasti, mulla on läppärissä autoload-arrangena sama setti kuin studiokoneen logicissa. Sen vuoksi plugarit, näkymät ja kaikki mahdolliset aukeaa ihan 1/1 molemmissa koneissa, ilman sen kummempia säätämisiä :king:

Jos on audioraitaa tms niin paljon ettei mahtuis CD:lle (mulla ei oo polttavaa DVD:tä läppärissä) niin sit läppäri kainaloon mukaan -> boottaa sen sitten firewirellä levyasemaksi studion koneeseen niin tavara siirtyy :)
Avatar
#570 • • Tuppu_ Guest
Logic Pro 7.01 päivitys tullut! Löytyy software updatesta.
Avatar
#571 • • markedman Guest

Pistetääs nyt tännekin, kun sellaista pitäis selvitellä, et käyttääkö kukaan ihan powerbookilla logic 6/7?



Kyllä, Logic 7 pyörii puhtaasti PowerBookilla (1.33ghz) ja ihan näppärästi. En tosin käytä juuri ollenkaan audioinstrumentteja, mutta ainakin UltraBeat plus pari muuta instrumenttia pyörii ihan näppärästi kokeilujen perusteella. Midiraidat tietenkin pyörii no problem, itse käytän suurimmaksi osaksi hardwarea jotka äänitän Logicilla ja editoin/miksaan. Miksausvaihekin sujuu vielä jollain 10-12 raidalla + tarpeellisilla busseilla hyvin ilman hirveää freeze-pelleilyä, ja per raita saa yleensä olla channel EQ, kompressori, muutama efekti, PSP:n saturaattoreita tai vintagewarmeri eikä nopeusongelmia tule. Audiointerfacena on firewire-laite, en tiedä paljonko vaikuttaa asiaan.
Avatar
#572 • • Loopy Guest

pitäs meinaan päättää täs äkkiä ottaako 1.5/G4 Powerbookin vai PowerMac G5 Dual 1.8 (tai sinne päin). Toisaalta olis niin siistii napata arragement matkaan ja toisaalta taas vois vaan räiskii plugareita päällekäin studiolla :]


Kantsii varmaan miettiä tarkemmin onko tuo kannettavuus se ensimmäinen kriteeri.

15" Powerbook maksaa about 500e enemmän kuin Powermac, eikä varmaan musan tekemisessä hirvesti lämmitä 15" näyttö.

Offtopic:
Itse painiskelen mäkkivalinnan kanssa. 12"/15" powerbook / ibook / vai pöytäkone. Duunikoneeksi toi on tulossa, mutta 15" SuperDrivellä oleva kone alkaa olemaan jo kipurajan yläpäässä, ellei ylikin. 12" olisi kompaktin kokoinen kuljettaa mukana, mutta onko tuo 12" näyttö riittävän kokoinen kuvankäsittelyyn sekä nettisivujen tusailuun.
Avatar
#573 • • :t:c: : : Guest

pitäs meinaan päättää täs äkkiä ottaako 1.5/G4 Powerbookin vai PowerMac G5 Dual 1.8 (tai sinne päin). Toisaalta olis niin siistii napata arragement matkaan ja toisaalta taas vois vaan räiskii plugareita päällekäin studiolla :]


Kantsii varmaan miettiä tarkemmin onko tuo kannettavuus se ensimmäinen kriteeri.

15" Powerbook maksaa about 500e enemmän kuin Powermac, eikä varmaan musan tekemisessä hirvesti lämmitä 15" näyttö.

Offtopic:
Itse painiskelen mäkkivalinnan kanssa. 12"/15" powerbook / ibook / vai pöytäkone. Duunikoneeksi toi on tulossa, mutta 15" SuperDrivellä oleva kone alkaa olemaan jo kipurajan yläpäässä, ellei ylikin. 12" olisi kompaktin kokoinen kuljettaa mukana, mutta onko tuo 12" näyttö riittävän kokoinen kuvankäsittelyyn sekä nettisivujen tusailuun.



Juu no täs vaihees toi Powermac hurisee jo tossa pöydällä ja fiilistelen sitä tääl :) Päätös käänty lopulta noin, koska G5 läppärit on kuitenkin tulossa jossain vaiheessa. Siinä vaiheessa voi sit poistaa geenelosen edukkaasti matkakoneeks.

Ja on toi expose kyl maailman paras keksintö, koko paketista puhumattakaan. Sivuvaikutuksia on ilmennyt jo siinä määrin et alkaa vituttaan kun heilauttaa PC:n idlestä päälle :] Kai sitä vois myydä tän peeceen ja ostaa mini tilalle <3
Avatar
#574 • • OSC8 Guest

Ja on toi expose kyl maailman paras keksintö, koko paketista puhumattakaan. Sivuvaikutuksia on ilmennyt jo siinä määrin et alkaa vituttaan kun heilauttaa PC:n idlestä päälle :] Kai sitä vois myydä tän peeceen ja ostaa mini tilalle <3




Joo toi expose on kyllä jotain niin ihqua ettei oikeesti ole tosikaan <3 <3

Kokeile konffata se niin että aktivointi tapahtuu näytön nurkista, ainakin itellä ton käyttö tuntuu tulevan silloin ihan selkärangasta.. :hearts:


Myös toi Dock saa windowsin Käynnistä -palkin tuntumaan ihan vitun ankealta viritykseltä :laugh: Mitä vitun järkee on pitää ihan hillittömän pitkäks paisuvaa listaa kaikista mahdollisista softista jossain vitun käynnistä-palkissa? Tai esim: käynnistä -> programs -> accessories -> entertainment -> windows media player.. no mut yeah rok on!!!! :D
Avatar
#575 • • OSC8 Guest

12" olisi kompaktin kokoinen kuljettaa mukana, mutta onko tuo 12" näyttö riittävän kokoinen kuvankäsittelyyn sekä nettisivujen tusailuun.



Sanon ihan suoraan et ei ole. Kyllä toi 12" iBook kulkee aivan ihanasti mukana, mut ei siitä kyllä "aikuisten oikeesti" mitään näe.. ;)

Tietty voihan noi läppärit liittää ulkoiseen näyttöön jos haluu.. Mut en 12" suosittele kellekkään ellei todellakin liikuteltavuus ole se tärkein kriteeri.


edit: wow, just vasta tajusin mihin topikkiin sitä tässä oikeen postailee... :scared: Eli jatkoa jos on niin replyttäkää tonne mäkkitopikkiin, pyhitetään tää vaan logicille!
Avatar
#576 • • FoFlow Guest

Joo toi expose on kyllä jotain niin ihqua ettei oikeesti ole tosikaan <3 <3

Kokeile konffata se niin että aktivointi tapahtuu näytön nurkista, ainakin itellä ton käyttö tuntuu tulevan silloin ihan selkärangasta.. :hearts:



Tjaa... Mulla aiheutti vähän hämmennystä parin ekan tunnin aikana kun sohin vahingossa nurkkiin (OSX ainakin mun koneessa oli jo valmiiks konffattu nuin) "Hä? Mihin vi**uun ne ikkunat hävis". Jos sattuu omistamaan USB hiiren, missä on ne peukkunapit niin sinne exposee ehdottomasti. Ihan hirmu kätsyy.

Aini... 7.0.1 update on Software Updatessa. Jos ei näy, varmista että Logic on saletisti Applications -folderissa sillä oikealla nimellä (Luin että joillakin oli ollu vaikeuksia saada toi jos oli asentanu muualle kuin oletushakemistoon).
Avatar
#577 • • MikkiHiiri Guest
Toi update korjas aika monta vittumaista bugia. Nyt tää softa taas on sitä mitä sen pitääki olla 6.4.3:n jälkeen :)
Avatar
#578 • • Fat Abbot Guest


Myös toi Dock saa windowsin Käynnistä -palkin tuntumaan ihan vitun ankealta viritykseltä :laugh: Mitä vitun järkee on pitää ihan hillittömän pitkäks paisuvaa listaa kaikista mahdollisista softista jossain vitun käynnistä-palkissa? Tai esim: käynnistä -> programs -> accessories -> entertainment -> windows media player.. no mut yeah rok on!!!! :D



Onhan se Exposee ihan jees, mutta ei se ny wintoosallakaan ny niin vaikeeta oo. Quick launch bar esim. toimii ihan yhtä hyvin. Se on vain mihin tottuu, kumpaakin käytän ja molemmissa on hyvät ja huonot puolet.
Avatar
#579 • • Tuppu_ Guest
Henk. koht. Windowsin valikoiden ja ikkunoiden hallinta on tuntunut tosi kämäseltä ja tuskaiselta sen jälkeen, kun pääsi käyttämään OSX:ää. Expose vaan toimii niin pirun hyvin, kuten kaikki muukin osx:ssä.

sorry off topic.