Oon tässä luultavimmatummin päivien sisään vaihtamassa Logiciin Cubasesta ja kävin tsekkaa Apple sivuilta vähän Daattaa.
Oikein! :D
Asiaan: Kuinka buginen toi 7 oikein on? Eli; haittaako niin pahasti että "vi**ttaa niin ettei veri kierrä päässä"?
Bugeja on ja logic saattaa kaatua yhtäkkiä arvaamattomassa paikassa, varsinkin jos väkisin pakottaa au-validioinnin läpäisemättömät plugit käyttöön. Riippuu vähän mitä toimintoja logicista käyttää, että bugaako vai ei. Mikkihiirellä kait heitti eq-asetukset päin persettä, kun avas uusiks projektin. Mulla kaatu mm. kerran sillai, että kun latasin virus powercoren ja menin heti söhäisemään siitä jotain ennenkuin se oli kunnolla ehtinyt latautua, niiin logic kippas.
Tuleeko 7 mukana VST-AU wrapperia, vai pitääkö sellanen ostaa? En löytäny tiatoo Applen saitilta.
Ei tule. Sitä varten pitää hommata FXPansion VST-AU Wrapperi, jolla homma hoituu. Tosin ihan kaikki vst-pluginit eivät silti tuollakaan toimi.
Tuppu/R24 (ja muut PoCo käyttäjät); Toimiiks noi PoCo plugarit ihan aikuisten oikeesti kikkailematta kunnolla 7:ssa? Cubasessa ei ainakaan noista o tarvinnu huolehtia tuon taivaallista (PDC jne).
Powercoren plugarit toimii seiskassa ihan moitteetta. Senkun latailee vain, ihan huoletta. Vain tuo 1 kaatuminen on niiden takia ollu jos se edes johtui siitä. Ainoo miinus minkä keksin powercoren plugareista on se, että virus ei vielä tue multi-outteja logicissa. Eli siihen joutuu odottelemaan päivitystä. Itse kierrän tuon ongelman lataamalla useita instansseja multilisenssillä. Itse plugarit vievät himpun verran enemmän cpu resursseja kuin pc:llä mulla vei cubasessa, mutta 512 samplen latenssilla puksuttelee ihan hyvin, eikä ne loppujenlopuks kovin paljoo kuitenkaa vie prossuja. PDC toimii kaikille powercoren synille ja efekteille, jotka lataat kanavien insertteihin. Busseissa ei edelleenkään toimi tuo kompensaatio, mutta esim. powercoren reverbit toimii siellä ihan ok. Minua tuo ei niin haittaa, koska ohjaan busseihin yleensä vain kanavilta efektointia varten yleensä reverbeille, jotka ei paljoa pilaannu ylimääräisestä latenssista. Ja voi olla, että tuo PDC tulee jatkossa päivityksenä.
Onkohan kellään kokemusta OSX Cubasen (eli VST) ja Logicin (AU) implementaatioiden välisistä tehotarve-eroista. Eli suomeksi :D Viekö sama softasyna vähempi prossusyklejä AU:na kuin VST:nä. Nyt yks VST, mikä on aivan helmi, kyykyttää tätä tupla G5:sta vähän liian helposti.
Semmoista olen paristakin paikasta lukenut, että Logic7:ssa ladatut pluginit toimivat huomattavasti kevyemmin kuin cubasessa ladatut samat pluginit. Ja SX3 on vielä pahempi teho-rosvo kuin SX2, eli siinä pyörii kuulemma n. 20% huonommin kamaa verrattuna SX2:seen. Tilanne on täysin päinvastainen logicissa, eli projektit pyörivät kevyemmin seiskassa kuin kutosessa ja siis selkeästi paremmin kuin cubasessa.
Joo, ei muuta kuin logic alle vaan. Ei se niin vaikea ole, kun hoksaa parit jutut ja toi seiska on tosi helppo omaksua verrattuna joihinkin aiempiin versioihin. Siinä voit käytännössä heti alkaa päästämään kamaa. Mua ei ole hetkeäkään harmittanu vaihto cubasesta logiciin. Tuntu, että vaihto oli kaikin puolin järkevä. Vaikka SX2 tuntui jo aika hyvältä, niin kyllä logic 7:ssa on enemmän pro-meininkiä kaikin puolin. Automaatiot, työkalut, valikot, pluginit, kaikki tuntuu jotenki paremmilta. Kun vielä saadaan päivitys, jossa on bugit korjattu, niin sitten rokkaa, öh, eikun trancettaa siis ja täysillä. :) :D