Sequencers -> Logic Studio

827 posts, 42 pages, 186,982 views

#341 • • R24 Guest

Mäkkien ostoon suosittelen Apple-storea -> www.apple.com.

Ja huomatkaa, että vaikka sitä ei missään sanota suoraan, "opiskelijat" saavat ainakin koneista 5% alennuksen. Täytyy tosin hoitaa kaupat puhelimitse ja faksata Irlannissa sijaitsevaan lafkan Euroopan toimistoon kopio jostakin opiskelijakortintapaisesta läpyskästä. Paketti tulee sitten suoraan Taiwanilta TNT-kyydissä alle viikossa kotiovelle ilman ylimääräisiä postikuluja tai muutakaan.

Itse sain sieltä ainakin erittäin hyvää palvelua. 8.)

Ostitko juuri apple.com vai apple.com fi-stroresta?
Applecom:ssa on hinnat dollareina ja fi-stroressa euroina. Dollarikaupassa on hinnat halvempia kuin eurokaupassa mutta lähettääkö ne suomeen?

Vertailu dual 1.8ghz:
$2,470.00 vs. 2.764,52e

ois n.600 euroo halvempi jenkeissä.
#342 • • OSC8 Guest
Onko kukaan nähnyt missään ns. crossgrade -tarjouksia tms, jotta saisi Cubase SX lisenssin vaihdettua halvalla Logiciin?

Joskushan tuollaista oli ilmassa (oliko sattumoisin niihin aikoihin kun apple osti emagicin? ;) ), mutta mites nykyään?

Ei oikein olis irroittaa kiloeuroo logic-lisenssiin ihan tähän hätään :scared:
#343 • • Edited jk73 Guest
R24:lle;
ostin sieltä .fi-eli Euro-versiosta. Puhelinpalvelua sai kotoisasti Suomen kielellä suoraan Irlannin Cork:ista (muistaakseni). Maksuun kävi vain luottokortti (Visa ainakin) ja jos haluaa sen opiskelija-alennuksen, täytyy kaupat hoitaa puhelimitse, koska sivuilla ei ole esillä tuota alennushinta-juttua missään.

Epäilen suostuuko ameriikan apple.com lähettämään Eurooppaan?
Ja sitten kannattaa muistaa tulli-säädöt, en usko että suostuvat laittamaan paketin hinnaksi sen 99 dollaria... 8.)

...lukihäriö edit
#344 • • timoteus Guest

Applecom:ssa on hinnat dollareina ja fi-stroressa euroina. Dollarikaupassa on hinnat halvempia kuin eurokaupassa mutta lähettääkö ne suomeen?

Vertailu dual 1.8ghz:
$2,470.00 vs. 2.764,52e

ois n.600 euroo halvempi jenkeissä.

Ite mietin tota ihan samaa....mutta vastaus taitaakin olla tossa yllä.

tioteus
#345 • • tsunami Guest
Asensin uuden äänikortin joka pelittänee ihan hyvin, mutta nyt logicista ei löydy enää vst efuja, instrumenttejä eikä logicin omiakaan. pudotusikkunassa on vain "no effect"
missä ongelma? mitä asetuksia pitäisi laittaa?
#346 • • MikkiHiiri Guest

Asensin uuden äänikortin joka pelittänee ihan hyvin, mutta nyt logicista ei löydy enää vst efuja, instrumenttejä eikä logicin omiakaan. pudotusikkunassa on vain "no effect"
missä ongelma? mitä asetuksia pitäisi laittaa?

Onks ASIO-ajurit valittuna Audio Driversistä tai joku muu kuin Wave Player?
Koklaa uudelleenasennusta?
#347 • • bulk Guest
Mulla puuceen 5.5.1 tiputti kaikista valmiista biiseistä Bus-reititykset pois äänikortin vaihdon jälkeen, tosin kaikki muu toimi ihan normaalisti. Siis buseista näkyi tasot ja muuta, mutta ei numeroa eikä signaali mennyt mihinkään. Liittynee jotenkin environmentin asetuksiin, muuttuihan ulostuljenkin määrä etc.
#348 • • MikkiHiiri Guest

Mulla puuceen 5.5.1 tiputti kaikista valmiista biiseistä Bus-reititykset pois äänikortin vaihdon jälkeen, tosin kaikki muu toimi ihan normaalisti. Siis buseista näkyi tasot ja muuta, mutta ei numeroa eikä signaali mennyt mihinkään. Liittynee jotenkin environmentin asetuksiin, muuttuihan ulostuljenkin määrä etc.

Mulla teki järjestelmän uudelleenasennus saman bugin. Onneks muisti ku ekassa sendissä on aina BUS1 ja tokassa BUS2 jne :)
#349 • • bulk Guest

Mulla teki järjestelmän uudelleenasennus saman bugin. Onneks muisti ku ekassa sendissä on aina BUS1 ja tokassa BUS2 jne :)

Juu onneks järjestelmällisyys pelastaa tossakin, on tullut laitettua aina esmes bus4 vasta neljänteen sendislottiin etc. :)
#350 • • R24 Guest
Onko joku jo ostanut Logic Pro 6 päivityksen?
Jos on, ni mistä ostit ja paljon maksoi?
#351 • • :t:c: : : Guest

Eihän se bugi ole, vaan environment on sidottu tiettyihin äänikortteihin, joita voi olla useita. Kun yhden irrottaa, siihen liitetyt env-jutut katoaa (mut pitäs kyl näkyä taas jos sama kortti sisään).
#352 • • MikkiHiiri Guest

Eihän se bugi ole, vaan environment on sidottu tiettyihin äänikortteihin, joita voi olla useita. Kun yhden irrottaa, siihen liitetyt env-jutut katoaa (mut pitäs kyl näkyä taas jos sama kortti sisään).

Ahaa no nyt seki selvis :) tattista
#353 • • gerry Guest

Onko joku jo ostanut Logic Pro 6 päivityksen?
Jos on, ni mistä ostit ja paljon maksoi?

Edullisimmin saa luultavasti HeMu/LaMu:sta 259 euron hintaan. Mukaan tulee laatikon koosta sekä ennen kaikkea PAINOSTA päätelleen tuhti manuska sekä muuta kivaa:)
#354 • • aleksivirta Guest
mä oon ostanut ton updaten... jos pennei laskee niin kai ihan halvimmalla sais thomannilta tilaamalla (joku puhui jostain 10-20e erosta tms.), mutta helsingin musiikin 259e on musta ihan kohtuuhinta - sieltä ite varasin ja ostin.

turhansorttista faktaa: paketis tulee mukana muutama cd (logicci, space designer-impulssit, jne.), arviolta 1000-1500 sivua manuskoja (niitä quickstart- ja installguideja, 800-sivunen reference guide joka on sisällöltään ihan sama ku aiempi kutosversion reference guide ja erilliset manuskat niille kaikille aiemmin erillisille logicplugareille) sekä rekisteröintilappunen missä on se type b-koodi tavan mukaan. emagicilta tuli e-mailitse type a-koodi vissiin päivässä tai kahdessa, mikä oli mukavan sujuvaa.

tos päivitykses mukana oleva versio on logic 6.4.1 joka on käytännössä logic 6.3:sta vastaava plus parit ihan pienet bugifiksit ja avainsysteemiin päivitys jolla saa sen koko logic pro-paketin (siis logic platinum + kaikki mahollinen softasyna- ja efektisälä) autorisoitua yhellä koodilla.
#355 • • uniko1 Guest
Voi **ttu logic sanoo jatkuvasti yhden biisin kanssa "Error code 6 was returned by the ASIO driver". Onko tietoa mikä tuo on?

Outoa on se, että se tulee yhden biisinraakileen kanssa jossa on yksi 4min audioraita ja yksi midiraita, eli ei hirveästi mitään. Silti ko. biisi on älyttömän hidas jo avata ja tuntuu muutenkin tökkivän.. huh?
#356 • • gerry Guest
Hiio Hei... Meitsi sai käsin Locig 5.5 jota aloin nyt sitten tosissaan testaamaan/käyttämään (3v cubasekikkailun jälkeen).

Ensireakotio ohjelmasta oli melko sekava... Logicin Logikka on ihan erilainen ku kjuubeisin eikä näinollen kaikki ihan avautu hetkessä. Pienen alkuräpeltelyn jälkeen monttu loksahti auki löytäessään todella mahtavia juttuja ja ihmetelen kuinka olen tullut toimeen ennen ilman niitä! Mukana tulevat synat sekä ennenkaikkea tosi kätsy sampleri ihastuttivat! Samoin mageet synat josta irtos niin liidejä ku seiniä ravistavia bassosaundejakin.

Muttah, nyt eka newbiekysymys. Mitkä ovat varsinaisesti SoundDiverit ja kuinka niitä käytetään? Enpä oo koskaan tarvinnut enkä tahtoa ku ei oo kubases koskaan ollu... Eli newer heard. Aavistus on että se on ikäänku template jollekkin hardis instrumentille? Imutin uusimman Diver filen... Entäs nyt? Kuinka saan sen käyttöön?

Eipä toistaiseksi muuta ;)
#357 • • aleksivirta Guest
gerry, sounddiver on emagicin erillinen patchieditoriohjelma - siis pähkinänkuoressa: pystyypi kätsysti editoimaan erilaisten hardis-efektilaitteiden ja synojen ja ties miden härpäkkeiden parametreja ja yleensäkin kontrolloimaan niitä jollain asteella suoraan koneelta.

mun aavistus on se, että mainitsemas diver file ois vaan uusin instrumenttimäärittelytiedosto tohon ohjelmaan eli tarvisit viel ite sound diverin että pääsisit hyödyntämään ko. juttua. mun käsittääkseni sd ja logic integroituu jollain tavalla yhteenkin mutta en oo koskaan tarvinnut sound diveriä ite muutamia kokeiluja lukuunottamatta joten enpä sano enempää - antaa ammattilaisten vastata.
#358 • • gerry Guest

gerry, sounddiver on emagicin erillinen patchieditoriohjelma - siis pähkinänkuoressa: pystyypi kätsysti editoimaan erilaisten hardis-efektilaitteiden ja synojen ja ties miden härpäkkeiden parametreja ja yleensäkin kontrolloimaan niitä jollain asteella suoraan koneelta.

mun aavistus on se, että mainitsemas diver file ois vaan uusin instrumenttimäärittelytiedosto tohon ohjelmaan eli tarvisit viel ite sound diverin että pääsisit hyödyntämään ko. juttua. mun käsittääkseni sd ja logic integroituu jollain tavalla yhteenkin mutta en oo koskaan tarvinnut sound diveriä ite muutamia kokeiluja lukuunottamatta joten enpä sano enempää - antaa ammattilaisten vastata.

Juu, kiitos tästäkin tiedosta:) Luulin et se on joku template ymym.... Mut joo... moon ihan amatööri vielä täs asias. Kyllä nyt hahmottui paremmin mitä se tarkoittaa... Seuraavaksi miten sitä käytetään? Ihan kädestä pitäen :D
#359 • • MikkiHiiri Guest

Pienen alkuräpeltelyn jälkeen monttu loksahti auki löytäessään todella mahtavia juttuja ja ihmetelen kuinka olen tullut toimeen ennen ilman niitä! Mukana tulevat synat sekä ennenkaikkea tosi kätsy sampleri ihastuttivat! Samoin mageet synat josta irtos niin liidejä ku seiniä ravistavia bassosaundejakin.

Siitä se lähtee ;) Mitä syvemmälle pääset softaa, sen enemmän löydät noita juttuja joista
et voi luopua. Sikspä itekin luovutin kun opettelin toista softaa.

Soundiveristä taitaa muuten olla sivuilla public beta jaossa, en oo itekään tota softaa
juuri käytelly, mut se sopii hardista omaaville presettien jne hallitsemiseen tosi hyvin.
Se synkronisoituu Logicin kanssa ja jossen väärässä ole niin pystyy esim hardiksen biisikohtaiset
presetit lataamaan biisien latauksen mukana.
#360 • • gerry Guest
Jeps... kohta olen käyttänyt locigia jo 24h plus uneton yö, en oo vielä katumapäälle tullut. Ihmettelen vaan miksen jo 3v sitten siihen siirtyny.

Vaikka takaraivoni on kohta kalju johutuen jatkuvasta hinkkauksesta ja hämmästyksestä locigia kohtaan olen yhä vieläkin vähän pihalla... No joo, ne diverit tulivat selväksi enkä niihin ajo sit sen kummemppaa keskittyä.

Nutta logicin mikseri! Paljon on puhuttu et sen saa modattu mieleiseksi... Eli käytännössä? Entäs EQ. Onko jokaisella kanavalla oma equ kuten kubases vai joutuuko ihan INSERTTINA laittamaan jokaiseen kanavaan equalizaattorin?

Onko mikseris myös joku reset tms. nappi? Eilen sekoittelin mikseris niitä piuhoja niin lahjakkaasti ettei ääni enää kuulunut mistään.... Onneksi kyseessä oli harjoittelukappale mut olis silti hyvä tietää miten noi solmut aukastaan jatkossa :P

Tosiaan toi mikserin modaus nyt lähinnä kiinnostaa (ja miksi mikseriin jää yhä läjä kanavia vaikka audioraidat poistan arrangesta? Mikseri ei taida toimia yhtä automaattisesti ku cubases jossa ei tarvitse mikseriin kiinnittää juurikaan huomiota... Entäs mihin helvattiin ilmestyvtä multi outputit esim. batterystä tai siitä locigin vakio samplerista?)... Jos jollakin on shreenshotteja omista miksereista ym. se voisi vähän valaistaa...