[edit] hups, tää olikin logicia käsittelevä topikki...hämäännyin joistain cakewalkkiin viittaavista lauseista [edit]
[ 30 April 2002: Message edited by: tempest ]
[ 30 April 2002: Message edited by: tempest ]
827 posts, 42 pages, 186,699 views
Originally posted by Fat Abbot:
Pakko kai se munkin on vähä hehkuttaa:
Siinä on muutamia mielettömiä juttuja (jotka tässä tuntuvat itsestään selviltä, mutta sitä ei oikein tajua ennenkuin sen on nähnyt tai kokeillut.
esim.
- editoinnit voidaan tehdä suoraan project (arrange) ikkunassa samplentarkkuudella
- audioihin voidaan tehdä feidit, crossfeidit ja offline prosessoinnit niin näpsäkästi, että vanha Cubase (ja muut softat) tuntuu kyllä aika kankeilta.
- Surround zydeemit
- MIDI pluggarit
Originally posted by luminescent:
Platinumin kaiku on uh NIIIN sakea... densitya riittaa pistaan kampoihin aina Lexiconin siruille!
Originally posted by R24:
Eikös tää ollut Logic topicci?
Logicissa on ollut noi feturet jo pidemmän aikaa, vitos versiossa tulee varmaan lisää. Ei ole logicissa montaa asiaa mikä mättäisi tai bugittaisi, lähentelee jo täydellistä sekvensseriä.
Originally posted by CosmicMan:
Saitko siis ne VSTi -soittimet toimimaan?
Insertin yläpuoleltahan avautuu valikko Blackoutin ohjeiden
mukaisesti, jossa ekana on valittavissa alavalikot MONO ja
STEREO.
Logicin omat soittimet löytyy ainaki mulla suoraan MONO
-valikon alta tai STEREO - Logic
[ 29 April 2002: Message edited by: CosmicMan ]
Originally posted by Tuppu.:
Syököhän noi logicin plugarit enemmän prossutehoa kuin cubasen vastaavat, kun olen tässä lueskellut näitä juttuja ja joku sanoi, että ei edes 1,6GHz aina riitä. Ite ainakin laitoin cubasessa yhteensä n. 25 raitaa audiota ja kaikkiin ainakin 2 efektiä + equtusta, niin ei menny audigy 7ms:n latenssilla ja athlon1333 (512MB)-alustalla paukkeeksi. ?
Originally posted by CosmicMan:
Pakko heittää vielä vähän hehkutusta
Meni tovi ennenku tajusin että toi softahan vetää line-inputinki
reaaliajassa efektriprosessoinnin läpi
Voisko ollakaan ihanampaa kun että toi hardware vedetään
esim kompressorin läpi reaaliajassa =)
Helvetti, loistavaa! Onkos tälläistä ominaisuutta muissa
softissa? En oo ite ainakaa törmänny.
Originally posted by Coma:
Joo, no definitely Cubase on parempi jos teet softavääntöö, mut professinal.-meininkiin siirryttäessä Logic on kyllä osoittanut kyntensä. Paha lähteö tarkentamaan, mutta eiköhän tämänkin topikin lukijat ihan diggaile Logicista. Vastaväitteitä vaan jos siltä tuntuu Mä jaksan vääntää
Joo, no definitely Cubase on parempi jos teet softavääntöö, mut professinal.-meininkiin siirryttäessä Logic on kyllä osoittanut kyntensä.
[qb]Joo, no definitely Cubase on parempi jos teet softavääntöö, mut professinal.-meininkiin siirryttäessä Logic on kyllä osoittanut kyntensä.
Miten niin cubase on parempi softaväännössä?
Siis ihan käytännössä.
Oon käyttänyt Cakewalkkia 94-96, cubasea 96-00, digital performeria 00-02 ja logiccia kohta pari kuukautta. Kyllä Logic on noista neljästä kaikin puolin paras sekvensseri, pelkässä softakäytössä en löydä yhtään puutetta. Syy miksi alunperin vaihdoin Cubasesta DP:n oli Cubasen audiopuolen huonous. Ehkä uusin cubase on jo käyttökelpoinen mutta enää ei ole mitään syytä vaihtaa sequa, jos Logicissa ei jotain ole, ei sitä tarvitse [/QB]
[QB]Joo-o, toki SX on varmasti hieno, mutta sehän on nimenomaan updeitattu nyt kilpailemaan Logicin kanssa. Suuri osa featureista on kuitenkin ollut jo Logissa ja siitä niitä on myös rankalla kädellä kopioitu.
Mun mielestä VST ja Logic on lähempänä toisiaan, kun taas SX on kyllä audiopuolella taas yhden sukupolven verran edellä, eikä tosiaankaan ole kopioitu Logicista, vaan portattu Nuendosta. Tietysti asioita kopioidaan toisilta ja päinvastoin. Mutta sehän on vaan hyvä asia, koska näin ne ohjelmat kehittyvät nopeammin ja parempaan suuntaan. Jalostetaan hyviä ideoita ja keksitään lisää uusia. Olen varma että seuraavissa isommissa Logic päivityksissä tulee olemaan taas iso nippu SX:ssä esiteltyjä ominaisuuksia.
Originally posted by Fat Abbot:
Mun mielestä VST ja Logic on lähempänä toisiaan, kun taas SX on kyllä audiopuolella taas yhden sukupolven verran edellä, eikä tosiaankaan ole kopioitu Logicista, vaan portattu Nuendosta. Tietysti asioita kopioidaan toisilta ja päinvastoin. Mutta sehän on vaan hyvä asia, koska näin ne ohjelmat kehittyvät nopeammin ja parempaan suuntaan. Jalostetaan hyviä ideoita ja keksitään lisää uusia. Olen varma että seuraavissa isommissa Logic päivityksissä tulee olemaan taas iso nippu SX:ssä esiteltyjä ominaisuuksia.