Cubasen mikseri on vaan aikamoista sillisalattia ku siinä ei muistaakseni voi tehdä eri layereitä jne....
Totajoo..
Cubasessahan on 3 mikseriä jotka voit ite conffata näyttään mitä haluut. Mulla on näin et mikseri ykkönen näyttää pelkät VSTinstrumentit. Mikseri 2 näyttää Audioraidat ja sisääntulevan äänen. Mikseri 3 näyttää Sendit ja Groupit. Niin sit ku oon esim. ite assignannu Cubasen mixerit napeille F3 F4 ja F5 niin se mikserinäkymä niinku vaan "vaihtuu" ku napista painaa. Master out mulla on ainut joka on jokasessa mikserissä näkyvillä kokoaika. Cubase ei paljon tän selkeemmäks voi mennä mut ei oo ollut tarvetta itselläni ainakaan.
Kannattaa tehdä default projekti niin sit on asetukset aina niin ku itse oot konffannu.
Jossain multi out plugareissa kannattaa myös niiden käyttämättömien outtien kohdalta käyttää tota "Can Hide" toimintoo niin ei oo turhaan pyörimässä tiellä.
Sit tykkään kans käyttää tota jaettua arrange näkymää niin et kaikki vst info on tuolla ylimmässä ikkunassa eli sitä käytetään vaan automaation editointiin ja näin ollen mikserin automaatiokanavat ei ole biisinteon tiellä.
Edit: jaahass. Vastasinkin näköjään taas kyssäriin johon fat abbot olikin kerennyt jo tuolla ylempänä replyyn :)