:mad: ;)
649 posts, 33 pages, 90,335 views
Joo. Tuossa PC musanteossa ei kannata ostaa ns "välimallin" korttia. Jos ei ole varaa muuhun niin ostaa SB:n ja ajelee sillä.
Tässä varmaan monet ajattelevat Hoonteccejä ja terratecejä, mutta ne on juuri noita välimallin kortteja joihin ei kannata SB:stä "päivittää"
"Helpottaa huomattavasti elämää jos tekee esim. kompit jne. itse."
Hyvä tietää, on kyllä kullanarvonen ominaisuus. Kerropa mitä muuten pidät SXstä? Mul on VST/32, mitä etuja rajottamattoman undon lisäks siirtyminen uudempaan tarjois?
Mua sylettää tossa VST/32ssa jonkun verran sen visuaalinen puoli, kun ei toi saksalainen guidesign varsinaisesti silmää hivele :) SXssä toi ois ainakin paremmin, mut mitä muuta hyötyisin?
Ja mimmonen atkprojekti vaihtaminen oli sulle?
Mulle maistuu cubasen editointitapa, toivottavasti se mitenkään radikaalisti oo muuttunu, samaten oon lämmenny siihen et juttuja voi säätää monesta paikasta. Mut selkeytystähän toi gui on ainakin tarvinnu.
Pystyykö grooven voimakkuutta ja "patternia" siis muuttamaan lennosta, samalla kun kuuntelee?
Mut anna ihmeessä lisää tosikäyttöraporttia kun kerkiit, näyttäis siltä että cubasesta tuli sit kuitenkin pc-puolen ykkössekkari :)
En tiedä, kuuluuko tämä nyt tarkasti tähänkään topicciin, mutta sivuaa osaltaan ainakin niin hyvin, että laitanpa tämän kymysyksen tänne:
Eli, aika uusi maailma nämä varsinaiset sekvensserit minulle. Yritin saada Cubase SX:llä tuota antiikkista MC-303:sta toimimaan saundimoduulina.
Jaahas, taidan sitten vaihtaa ton mun äänikortin. Siinä tosiaan joutuu sitä latenssiakin nostamaan, jos lyö enemmän raitoja, eli 1 vst-syna voi toimia jopa 4ms latenssilla ja koko biisi sitten 20ms latenssilla, ettei pätki. Joten, menee vaihtoon toi audigy. Ovatpa valmistaneet audigy2:nkin, jossa on 24bit nauhoitus, joka audigysta oli jäänyt pois. No älkäämme vaivautuko siihenkään!
:mad: ;)
Tuli vaan mieleen kun eilen skrädäsin omia audioasetuksiani, et miten paljon sulla on cubasessa muistia allokoituna/kanava, ja mikä File cache scheme sul on valittuna? Oot varmaan kokeillu näitäkin, mut jos et oo ni saattas auttaa.
...tarkista sample rate. Audioraidat käyttäytyy korrektimmin sillon kun sample rate on sama ku cubasessa.
Vielä yksi kysymys liittyen vst instrumentteihin. Eli: Jos olen soittanut jonkun melodiapätkän vst synalla niin voinko jotenkin nauhoittaa filttereitten asetuksia etc? (ihan kuten mikserissä mikserin asetuksia). Ja voiko käytää vst/directx plugineja (efekteja) vst. instrumenteille...?