Sequencers -> Cubase VST / SX

649 posts, 33 pages, 90,418 views

#541 • • 029 Guest
Heip,

Mietin tässä et tietääkös kukaan et miten onnistuu (vai onnistuuko) SX 2:ssa semmonen et niinku esim. editoitu wav file tallennettas ihan vaan uudeks fileks. Silleen et tulis vaan suoraan kopio tosta klipistä joka on ollut työn alla ja et sen vois valita tallennuspaikan ja nimetä filen uudestaan??

:cool:
#542 • • FoFlow Guest

Heip,

Mietin tässä et tietääkös kukaan et miten onnistuu (vai onnistuuko) SX 2:ssa semmonen et niinku esim. editoitu wav file tallennettas ihan vaan uudeks fileks. Silleen et tulis vaan suoraan kopio tosta klipistä joka on ollut työn alla ja et sen vois valita tallennuspaikan ja nimetä filen uudestaan??

Ööö, eiks toi o ihan perus bouncaus, tahi export Cubase kielellä? Valitset sen klipin, paina vaikka shift-G, space bar, solotat sen klipin, exporttaat. Ja tohon sitten makro jos on useemmin tarvittu keinotin. Vai jummarsinkos mää väärin?
#543 • • 029 Guest

Heip,

Ööö, eiks toi o ihan perus bouncaus, tahi export Cubase kielellä? Valitset sen klipin, paina vaikka shift-G, space bar, solotat sen klipin, exporttaat. Ja tohon sitten makro jos on useemmin tarvittu keinotin. Vai jummarsinkos mää väärin?

mjoo, tahtosin ton muokatun sämplen (johon on rendattu plufareita jne.) niinku ulkoseen samplerisoftaan. Bounce ei ainakaan mulla antanu valita uutta tiedostonimee ja uudet versiot samplesta menee vaan suoraan kysymättä tonne projektin audio-folderiin. En viitti exporttiakaan oikeen käyttää ku tahtosin tallentaa ton saundin vaan tasan samana klippinä ku mikä tos ruudulla on :)

Edit: noh :) kyl tän kanssa pystyy tietty elään ku jaksaa vaan kopioida ja uudelleen nimetä noi klipit windowsin kautta tms.
#544 • • Fat Abbot Guest
Bouncatut filet voi nimetä poolissa tai info lanella suoraan. Ei tarvi mennä mihinkään wintoosan kautta.

Noi makrot on kyllä julmetun hyviä, kannattaa tehdä eniten käyttämät toiminnot näppäimien alle.
#545 • • gerry Guest
Kellään jo SX3 käytössä? Miltä vaikuttaa? Onko efekteihin tehty parannusta vai ovatko siirretty SX2 sesta suoraan kolmoseen ilman parannuksia? Uusia softasynia mukana? Luin jostakin et nyt saman pakettiin saisi Halion softasamplerin...
#546 • • Tuppu_ Guest

Kellään jo SX3 käytössä? Miltä vaikuttaa? Onko efekteihin tehty parannusta vai ovatko siirretty SX2 sesta suoraan kolmoseen ilman parannuksia? Uusia softasynia mukana? Luin jostakin et nyt saman pakettiin saisi Halion softasamplerin...

Ei hajua kyllä, mutta oon tuota mielessäni pähkäilly, että milloinkahan halioni tulee cubasen mukana jo. Steinbergillä luulis nyt olevan mahdollisuudet pistää cubaseen messiin noita oheis-plugareitaki, kun on jammu taustalla rahoineen, tai ainakin näin luulis. :)
#547 • • gerry Guest

Ei hajua kyllä, mutta oon tuota mielessäni pähkäilly, että milloinkahan halioni tulee cubasen mukana jo. Steinbergillä luulis nyt olevan mahdollisuudet pistää cubaseen messiin noita oheis-plugareitaki, kun on jammu taustalla rahoineen, tai ainakin näin luulis. :)

Jep... Luulis et ei Steinbergillä rahahuolia enää ole kun on iso firma takana. Saisivat ruveta laittamaan enemmän krääsä siihen Cubaseen mukaan mikäli aikovat kilpailla Locigia vastaan (mikäli siis aikovat?). Tai sitten tyytyvät kamppaileman Sonarin kanssa.
#548 • • 029 Guest

Jep... Luulis et ei Steinbergillä rahahuolia enää ole kun on iso firma takana. Saisivat ruveta laittamaan enemmän krääsä siihen Cubaseen mukaan mikäli aikovat kilpailla Locigia vastaan (mikäli siis aikovat?). Tai sitten tyytyvät kamppaileman Sonarin kanssa.

joo Agreed... ois hieno nähdä jotain järkeviäkin plugareita bundlattuna cubasen kans silleen. SX 3 vaikuttaa ainakin speksien puolesta muuten todella jeessiltä mut eipä siinäkään kait tuu kun se uus reverb ja sit jokunen muu plugari.

Eipä oo vielä tullut tarvetta kuitenkaan investoida ja upgreidata kun kaikki skulaa SX 2:ssa ihan riittävän hyvin. Ehkä sit vois ostaa vaan updaten SX 4:seen jos siihen tulee jotain über-massiivista mut nooh... eli eipä oo kokemusta kolmosesta mullakaan :)
#549 • • gerry Guest

joo Agreed... ois hieno nähdä jotain järkeviäkin plugareita bundlattuna cubasen kans silleen. SX 3 vaikuttaa ainakin speksien puolesta muuten todella jeessiltä mut eipä siinäkään kait tuu kun se uus reverb ja sit jokunen muu plugari.

Eipä oo vielä tullut tarvetta kuitenkaan investoida ja upgreidata kun kaikki skulaa SX 2:ssa ihan riittävän hyvin. Ehkä sit vois ostaa vaan updaten SX 4:seen jos siihen tulee jotain über-massiivista mut nooh... eli eipä oo kokemusta kolmosesta mullakaan :)

Juuh... Pistäs jotakin juttua ku oot joskus saanut päivitettyä sen kolmoseksi:) Jotenkin kierolla tavalla toi Cubase taas ruvennu kiinnostamaan.... Ku tuon SideChain kompurankin saa Cubaseen;)

Mikäli juttu Halionin bundlauksesta on totta (luin vikasta riffista) ollaan edistytty jo "iso" askel lähemmäksi locigia (iso askel, ottaen huomioon et firma on steinberg joka jakelee niukasti oheiskrääsää).
#550 • • Fat Abbot Guest
SX3 on ollut tulilla jo jonkin aikaa. Ei voi muuta kuin suositella.
HALion ei ole todellakaan bundlattu mukana.
Mutta itse softa on ottanut taas ison harppauksen eteenpäin ja itse käytän paljon ulkopuolisia efektejä ja muiden firmojen plugareita, niin se uusien efektien bundlaaminen (tai niiden puute) ei hidasta minun musantekoani. Muutamia todella hyviä uusia juttuja tullut sekä audio että MIDI puolelle. Rok rok.
#551 • • 029 Guest

Mikäli juttu Halionin bundlauksesta on totta (luin vikasta riffista) ollaan edistytty jo "iso" askel lähemmäksi locigia (iso askel, ottaen huomioon et firma on steinberg joka jakelee niukasti oheiskrääsää).

Joo oon kans kattonu Cubase netissä et porukka on saanu SX 3:n DVD:llä myös Halionin3:n lisenssit. Luulin ekaks et toi on pelkkä demo mut kai se sitten on ihan oikee heiliöön =D
#552 • • whuf. Guest

Joo oon kans kattonu Cubase netissä et porukka on saanu SX 3:n DVD:llä myös Halionin3:n lisenssit. Luulin ekaks et toi on pelkkä demo mut kai se sitten on ihan oikee heiliöön =D

Ketä tässä nyt sit uskoo? :confused:
#553 • • Fat Abbot Guest
Se paketissa tuleva HALion on demoversio. Kyllä varmaan hehkuttaisivat enemmän jos se olisi "oikeasti" mukana. Paketissa tulee myös Wavelab 5 demo (ei koko versio :)).
#554 • • gerry Guest

Mutta itse softa on ottanut taas ison harppauksen eteenpäin ja itse käytän paljon ulkopuolisia efektejä ja muiden firmojen plugareita, niin se uusien efektien bundlaaminen (tai niiden puute) ei hidasta minun musantekoani. Muutamia todella hyviä uusia juttuja tullut sekä audio että MIDI puolelle. Rok rok.

Juu täytyy otta toi Cubase taas testiin... Audiokäsittely olis sillä tosi nopea ja vaivaton ja se tukee myös kaikkia uusia plugareita... Ku kaikki uudet instrumentit/efut ei tuuppaa enää locigis toimimaan (5.5) mm. multi outin kans joskus ongelmia.

Cubasen mikseri on vaan aikamoista sillisalattia ku siinä ei muistaakseni voi tehdä eri layereitä jne....

Muistaakseni cubases pystyi montaa kanavaa ohjaamaan samaan bussiin??
#555 • • Fat Abbot Guest

Cubasen mikseri on vaan aikamoista sillisalattia ku siinä ei muistaakseni voi tehdä eri layereitä jne....

Muistaakseni cubases pystyi montaa kanavaa ohjaamaan samaan bussiin??

Sehän on taas makuasia. Minulle tuo on niin looginen ja yksinkertainen kuin olla ja voi.

Ja toki voi monta kanavaa ajaa samaan bussiin (eikös miksaaminen ole juuri sitä :)) :roll:
#556 • • nimbus159 Guest
Cubase SX 2.2 versio ei aukase automaattisesti default projectia ???

Asetuksista säädetty aukeamaan automaattisesti default mutta eipä toimi?

Default.cpr sijaitsee Program files>Steinberg>Cubase SX>eli cubasen juuri kansiossa.

Olenko säätänyt jotain vai onko muillakin vastaava ongelma?
#557 • • Edited 029 Guest

Ketä tässä nyt sit uskoo? :confused:

Joo eli postasin matikantunnilta ja piti pitää plattari alapalkis ettei ope huomaa... Siin vaiheessa ku painoin entterii ni en ollu kerenny lukeen tota Fat Abbotin postaust niin että kannattaa uskoa kyllä Fat Abbottia mieluummin =D

Cubase SX 2.2 versio ei aukase automaattisesti default projectia ???

Asetuksista säädetty aukeamaan automaattisesti default mutta eipä toimi?

Default.cpr sijaitsee Program files>Steinberg>Cubase SX>eli cubasen juuri kansiossa.

Olenko säätänyt jotain vai onko muillakin vastaava ongelma?

Joo eli sulla on vaan säädöt väärin. Eli jollen ihan väärin muista niin default projektin sijainti pitää olla seuraava -> C:\Documents and Settings\tähän sun käyttäjänimi\Application Data\Steinberg\Cubase SX 2
#558 • • 029 Guest

Totajoo..

Cubasessahan on 3 mikseriä jotka voit ite conffata näyttään mitä haluut. Mulla on näin et mikseri ykkönen näyttää pelkät VSTinstrumentit. Mikseri 2 näyttää Audioraidat ja sisääntulevan äänen. Mikseri 3 näyttää Sendit ja Groupit. Niin sit ku oon esim. ite assignannu Cubasen mixerit napeille F3 F4 ja F5 niin se mikserinäkymä niinku vaan "vaihtuu" ku napista painaa. Master out mulla on ainut joka on jokasessa mikserissä näkyvillä kokoaika. Cubase ei paljon tän selkeemmäks voi mennä mut ei oo ollut tarvetta itselläni ainakaan.

Kannattaa tehdä default projekti niin sit on asetukset aina niin ku itse oot konffannu.

Jossain multi out plugareissa kannattaa myös niiden käyttämättömien outtien kohdalta käyttää tota "Can Hide" toimintoo niin ei oo turhaan pyörimässä tiellä.

Sit tykkään kans käyttää tota jaettua arrange näkymää niin et kaikki vst info on tuolla ylimmässä ikkunassa eli sitä käytetään vaan automaation editointiin ja näin ollen mikserin automaatiokanavat ei ole biisinteon tiellä.

Edit: jaahass. Vastasinkin näköjään taas kyssäriin johon fat abbot olikin kerennyt jo tuolla ylempänä replyyn :)
#559 • • Fat Abbot Guest

Totajoo..

Cubasessahan on 3 mikseriä jotka voit ite conffata näyttään mitä haluut. Mulla on näin et mikseri ykkönen näyttää pelkät VSTinstrumentit. Mikseri 2 näyttää Audioraidat ja sisääntulevan äänen. Mikseri 3 näyttää Sendit ja Groupit. Niin sit ku oon esim. ite assignannu Cubasen mixerit napeille F3 F4 ja F5 niin se mikserinäkymä niinku vaan "vaihtuu" ku napista painaa. Master out mulla on ainut joka on jokasessa mikserissä näkyvillä kokoaika. Cubase ei paljon tän selkeemmäks voi mennä mut ei oo ollut tarvetta itselläni ainakaan.

Kannattaa tehdä default projekti niin sit on asetukset aina niin ku itse oot konffannu.

Jossain multi out plugareissa kannattaa myös niiden käyttämättömien outtien kohdalta käyttää tota "Can Hide" toimintoo niin ei oo turhaan pyörimässä tiellä.

Sit tykkään kans käyttää tota jaettua arrange näkymää niin et kaikki vst info on tuolla ylimmässä ikkunassa eli sitä käytetään vaan automaation editointiin ja näin ollen mikserin automaatiokanavat ei ole biisinteon tiellä.

Edit: jaahass. Vastasinkin näköjään taas kyssäriin johon fat abbot olikin kerennyt jo tuolla ylempänä replyyn :)

Heh. näin se menee. Juuri tuonkaltaisen vastauksen olisin itsekin kirjoittanut jos olisin jaksanut. Kannattaa tutustua näppäinkomentoihin, makroihin ja workspace -hommiin niin musanteko on aivan toisenlaista kun ei tarvi selailla valikoita tai ihmetellä hiiren kanssa ympäriinsä. Pieni aika opiskeluun niin voi säästää tunteja yhden biisin teossa. :D
#560 • • 029 Guest
osaakos kukaan kertoo että miten tossa SX 3:ssa onnistuu (jos onnistuu sellanen), että automatisois vst plugarin (ei siis instrumentin) napit liikkuun MIDI:ä pitkin??

...ois perkeleen jees vaikkapa multibandcompressoida käyttämällä ulkosen synan paneelia apuna.