Hmm...no siis, en ole saanut tehtyä mitään, ongelmana on varmaan vaan etten ole tajunnut:p
Käsittääkseni insertit vaikuttaa midiparametreihin, eli ne ei käsittele audiopuolta ollenkaan...eikö? Toisaalta audiossahan juuri inserteistä löytyy esim. TC reverb, ja toimii...:confused:
Loogisesti tahi ei, katsotaan sendejä: samat effektit sielläkin, arpachanista ja autopanista alkaen. Eli lähettääkö tämä saman datan jollekkin toiselle valitulle midikanavalle? Ainoa asiaan liittyvä ei-master paikka, josta TC reverbin löydän, on VST send effects, mut sitäpä en saa sitä kytkettyä mihinkään VST-raitaan.
Tietysti on täysin mahdollista, että mulla on jotkut asetukset pielessä, kun en näitä midi/äänikortti-systeemejä ole juurikaan aiemmin säätänyt. En ole itse asiassa juurikaan jaksaa vaivautuakkaan, kun koko setup menee uusiksi äänikortin ja yhden outboard-synan myötä. Luulen, että aika paljon tän hetken kökkimisistä saatta johtua siitä että ton emon äänipuoli ei ole järin laadukas..:D
Joo oot ihan oikeilla jäljillä kyllä. Tässä hiukan selvennystä jos nyt yhtään auttaa -> ->
totajuu...
Midi kanavilla tosiaankin on myös omat insertit mutta ne on siis pelkästään Cubasen midi-efekteille ei audion käsittelyplugareille.
Noi midi kanavat jolla ohjataan VST-instrumentteja on siis tehty synille eli vst-instrumenteille ja hardwarelle. Ne ei käsittele audiota vaan näillä lähetetään ohjattavalle laitteelle nuotit, nuotin pituudet, kontrollerit jne. eli kaikki jolla voidaan ohjata syntikan parametrejä)
Löydät VST-synille tästä johtuen siis mikseristä sekä midi-kanavan jolle voit laittaa SX:n omia midi-efektejä kuten arpache ja compression jne, että audiokanavan johon sitten puolestaan lyöt VST/DX efektit kuten TC nativen plugarit ja muut...
Ettet ois esimerkiksi sekottanu sitä vasemmalla näkyvää (tai siihen näkyville saatavaa) midimikseriä vst-mikseriin tai jospa sulla ei oo päämikseristä näkyvissä muutakuin Audio-kanavat ja MIDI:t ja tää sotkee???
-> -> paina F3 ja valitse mikserin asetuksista (vasemmasta reunasta) mitä haluat siinä näkyvän. Noi MIDI-kanavat kannattaa vaik laittaa pois näkyvistä jos ne sotkee alussa :)