Kuulokkeet

508 posts, 26 pages, 220,869 views

#281 • • Quu Guest

sennuille tarvii kuitenkin se jatkojohto ostaa.

Itse en ole mokomaa kaivannut aktiivisessakaan keikkakäytössä. Johto on lyhyt, mutta haittaa siitä ei ole ollut.
#282 • • Elvish Guest

senkut kuulemma painaa
ikävästi.

Itse olen HD-25:sia käyttänyt silmälasien kanssa ja kyllä ne puristavat siten että korvat kipeytyy, mutta ongelma on helppo ratkaista sillä että nostaa silmälasien sangat pois sieltä luurien alta painamasta. Eli tavallaan laittaa eka luurit päähän ja sit rillit siihen kevyesti lepäämään niiden päälle.
#283 • • Elvish Guest

sennuille tarvii kuitenkin se jatkojohto ostaa.

Itse en ole mokomaa kaivannut aktiivisessakaan keikkakäytössä. Johto on lyhyt, mutta haittaa siitä ei ole ollut.

Itse olen kokenut sen peräti hyödylliseksi, johto ei ole aina jossain jalkojen alla solmussa ja jokapaikassa jumissa, myöskään kun käyttää kannettavan soittimen kanssa ei tarvitse rullata 5 metriä piuhaa johonkin taskun / laukun pohjalle. On juuri sopivan pituinen laukusta korville. :)
#284 • • Remotion Guest

Ovat eniten lähellä Sonyn mittoja ja muotoilua ja ite diggasin sonyista ja sen saundista.
Vanhoja postauksia en jaksa alkaa edes tsekkaan, joten heittäkääs mielipiteitä ja varsinkin ihmisiltä jotka omistavat nuo pioneerit.

Osta pois vaan, hyvin toimii, ollut nyt mulla jonkun puolitoista-kaksivuotta kai ja ei mitään moittimista. hyvin lähellä on sonyjä tyyliltään ja soinniltaan imo.
#285 • • djMio Guest
Itel ollu noi hdj-1000:t muutamii kuukausii ja oon ollu tosi tyytyväinen.
Soundit on ainaki itelle kelvannu: ) se venyväjohto on ollu tosi kätevä verraten kuulokkeisiin joissa on ollu lyhyt piuha(siis jos ei jatkojohtoo ole hommattu). Lisäks kokooon menevä malli on kuljetuksen kannalta hyvä juttu. En oo huomannu et ne painais mistään kohtaa...tai muutenkaan-suosittelen oman kokemuksen pohjalta lämpimästi!
:)
#286 • • Zeraf Guest
Voisko joku vähän kuvailla noitten HDJ-1000:sten soundia? Miten esim. bassot, keskiäänet ja diskantit kuuluu suhteessa toisiinsa yms.? Painaaks ne nyt sitten korvanlehtiä vai ei? Pitääkö taustamelun hyvin loitolla?
#287 • • Remotion Guest

Voisko joku vähän kuvailla noitten HDJ-1000:sten soundia? Miten esim. bassot, keskiäänet ja diskantit kuuluu suhteessa toisiinsa yms.? Painaaks ne nyt sitten korvanlehtiä vai ei? Pitääkö taustamelun hyvin loitolla?

bassot, keskiäänet ja diskantit kuuluu suhteessa toisiinsa?
basso osasto on aika muree. tasapainonen sointi kuitenkin.
jotku tykkää ehkä diskantti voittoisemmasta saundista.
kannattaa kuunnella.

painaako korvalehtiä?
ei, mutta tietysti jos useamman tunnin putkeen päässä niin rupee kyllä kuumottaa luonnollisestikin (tämä ei ole miksauskäytössä ongelma sillä yleensähän luurit ei oo sillon 247 päässä vaan välillä kuunnellaan monitoreja jne)

pitääkö taustamelun loitolla?
Erinomaisesti.
#288 • • jUSSi Guest
otetaan vastaan ehdotuksia hyvistä ja suljetuista deejiiluureista. Vanhat toimii vielä, mutta loppu häämöttää.

näitä olen itse miettinyt :

sennheiser HD 280
#289 • • Tapi T Guest

otetaan vastaan ehdotuksia hyvistä ja suljetuista deejiiluureista. Vanhat toimii vielä, mutta loppu häämöttää.

HD25:t eivät suotta ole standardi. Mulla on noissa vielä velour-tyynyt ja ovat loistavan soundin lisäksi myös tosi kivat päässä. Bonuksena saat erinomaisen äänenlaadun, todella dynaamisen bassotoiston ja lähes legendaarisen kestävyyden.

Thomannilla noi kustantaa 30e enemmän kuin HD 280:t, mutta rahat tuskin menevät hukkaan.
Caro²

#290 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

sennheiser HD 280

Noiden soundista en tiedä, mutta ongelma, että HD 25:set eivät kaikille istu johtuupi niiden korvan päälle tulevasta tyypistä (Supra-aural). Nuo taas ovat korvan ympäröivät (circum aural) luurit, jotka saattavat istua sellaisille henkilöille joille HD 25 ei.

Jos 25:sia ei saa istumaan päähän kunnolla, niiden soundi ei ole sellanen ku pitäis. Mutta testaa niitä kaks-viitosia joltakulta. Mieluummin sellaisia, joissa ei ole kulahtaneet ne pehmusteet. Ne kun kulahtaa, soundi muuttuu tunkkaisemmaksi.
#291 • • jUSSi Guest

sennheiser HD 280

Noiden soundista en tiedä, mutta ongelma, että HD 25:set eivät kaikille istu johtuupi niiden korvan päälle tulevasta tyypistä (Supra-aural). Nuo taas ovat korvan ympäröivät (circum aural) luurit, jotka saattavat istua sellaisille henkilöille joille HD 25 ei.

Jos 25:sia ei saa istumaan päähän kunnolla, niiden soundi ei ole sellanen ku pitäis. Mutta testaa niitä kaks-viitosia joltakulta. Mieluummin sellaisia, joissa ei ole kulahtaneet ne pehmusteet. Ne kun kulahtaa, soundi muuttuu tunkkaisemmaksi.

Mä olen miettinyt nimenomaan circum aural-tyyppisiä luureja, koska niiden parempi ulkopuolisten äänien vaimennus on erittäin tärkeää minulle. Sen takia korvan päälle tulevat luurit ovat automaagisesti poissa laskuista.

Minä miksaan lähes aina luurit päässä, joten on tärkeää, että ulkoinen melu vaimenee tarpeeksi, ettei tarvitse omia kuulokkeita huudattaa kuin viimeistä päivää.

Tämä on suoraan HD-280 kuvauksesta: "the exceptional 32 dB attenuation of external noise makes the HD 280 silver particularly suitable for use in a high-noise environment."
#292 • • Samuel Guest
kyllähän hd 25:kin ihan perkeleen hyvin "eristää" JOS ne sopii päähän. Eli kannattaa kokeilla. Musta 25:set on ainaki suvereenisti parhaat dj luurit mitä oon kokeillu.
#293 • • mizzione Guest

kyllähän hd 25:kin ihan perkeleen hyvin "eristää" JOS ne sopii päähän. Eli kannattaa kokeilla. Musta 25:set on ainaki suvereenisti parhaat dj luurit mitä oon kokeillu.

Hyvä ääni joo. Mutta itse kuulun siihen joukkoon, joka ei tykkää muuten käyttää niitä yhtään sen muotoilun takia. Kandee kyllä testata itse ennenkuin menee mitään ostamaan.
Caro²

#294 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Tulipa taas hetken koeajettua Sonyn mdR-V700DJ luureja..

Koeajo tilanne oli sellainen, että kuuntelin kaverin myynnissä olevia lättyjä läpitte. Kaksi maitolaatikollista kuunneltua oli pakko saada jostain toiset kuulokkeet. Sonien soundi on niin hävyttömän hirveä. Ei pysty ymmärtämään mitenk jotkut voi pitää sellasesta :eek:

Yläbassokorostuneisuus, keskiäänet aivan tukossa (ei mitään pehmeyttä tai erottelukykyä), Diskanttipuoli raaka ja kova, eikä sielläkään mitään erottelukykyä).

Hirveet rohjot jotka painaa tonnin, korviin käy koskemaan parin tunnin päässpidon jälkeen (korvalehtiin), eristävyys ei lähelläkään sennheisereita..

Ainoat asiat mitkä keksin missä tuo voi olla hd 25:sia parempi:
Ulkonäkö ("katu-uskottavuus"), ja circum-aural rakenne (tulee korvan ympärille). Todennäkösesti istuu erittäin hyvin päähän niille, joille sennheiserit ei.

Jos joku väittää että bassotoisto on parempi, niin voin näyttää suon minne hypätä ja tunkin jota pureksia.

Karmeeta paskaa.

jos hopeat luurit haluatte, ostakaa Sennheiser HD 25 silver :mad:
#295 • • phanatic Guest

Tulipa taas hetken koeajettua Sonyn mdR-V700DJ luureja..

Koeajo tilanne oli sellainen, että kuuntelin kaverin myynnissä olevia lättyjä läpitte. Kaksi maitolaatikollista kuunneltua oli pakko saada jostain toiset kuulokkeet. Sonien soundi on niin hävyttömän hirveä. Ei pysty ymmärtämään mitenk jotkut voi pitää sellasesta :eek:

Yläbassokorostuneisuus, keskiäänet aivan tukossa (ei mitään pehmeyttä tai erottelukykyä), Diskanttipuoli raaka ja kova, eikä sielläkään mitään erottelukykyä).

Joo ei noi Sonyt mitkään musankuunteluluurit olekaan, mutta mielestäni dj-käyttöön erinomaiset (ainakin 500:t siis, 700:ia en oo kokeillut). Bassot on tosiaan paskat, mutta basarin isku kuuluu mukavan napakasti eikä alapäät särje, kumise tai muutenkaan häiritse iskun kuulemista. Itselleni nuo istuvat täydellisesti ja vaimentavat ulkopuolista melua riittävän hyvin, Senkut ei sovi mun päähän. Lisäks noi on kätevät kuljettaa, kun ne taittuu tosi pieneen tilaan. Miinuksena noi liikkuvat ja taittuvat muoviosat ei tietenkään kestä loputtoman kauan.
#296 • • jUSSi Guest
Monet kehoittavat testaamaan kuulokkeita, mutta mitenköhän se onnistuu suomessa? Onko suomessa liikettä, jossa on mahdollista testata laajaa valikoimaa kuulokkeita?
#297 • • timppa^ Guest

Monet kehoittavat testaamaan kuulokkeita, mutta mitenköhän se onnistuu suomessa? Onko suomessa liikettä, jossa on mahdollista testata laajaa valikoimaa kuulokkeita?

Kyllähän noita hifiliikkeissä pääsee testaamaan, ja tässä tapauksessa
varmaan suunnilleen jokainen tuntee jonkun, jolla on joko Senkut tai
Sonyn seiskasataset.
Caro²

#298 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Joku hämärä muistikuva on, että joku mainitsi joskus stokmannilla (!?!) olleen myynnissä ainakin sennheisereita joita pääsi siellä jopa kokeilemaan.
Kuulosti kyllä niin omituiselta, että en menis vannomaan.

Helpommalla pääsee varmaankin kun soittelee firmat läpi, ja kyselee mitä luureja on mahdollisuus päästä kokeilemaan. Yleensä ovat vallan avuliaita kun kyseessä on 150-250e kuulokkeiden ostaminen..
#299 • • Keba Guest
Joo, on stockalla niitä luureja kokeiltavaksi osti, saa sieltä heti mukaankin 199e:lla.
#300 • • Sandor Guest
HeadRoomissa löytyy melko tarkkoja tietoja eri luureista mittauksineen.