DJ CD-soittimet

408 posts, 21 pages, 88,007 views

Avatar
#241 • • Kosmonaut Guest
Onko kellään kokemusta Numarkin CDN MK2:sta? Thomannilla laitteen saa hintaan 289€, ei siis todellakaan paha. Onko cd-soittimissa samanlaista eroa kuin levareissa (eli technicsin ero halpoihin soittimiin on huima), eli kannattaako ostaa mielummin esim. käytetty pioneerin cdj-100? Toinen halpis cd-soitin mitä olen katsonut on Stantonin 250, täällä plattarillakin pari tyyppiä on muistaakseni myynyt sitä. Minkälainen soitin mahtaa olla kyseessä? Hinnalla se ei ole kyllä uutenakaan pilattu..
Avatar
#242 • • DJ_laama Guest
kyllä niissä vaan eroja on.. ite en numarkkia ainakaan halvimmasta päästä ostais.. kyllä ne kalliimmat mallit varmaan on hyviä. ennemmin vaikka käytetty pinohiiri tai denon, eikä ne pioneerin cdj-100:setkaan uutena paljoa maksa laatuun nähden...
Caro²

Posts: 5,301

#243 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Onko kellään kokemusta Numarkin CDN MK2:sta?



Jos kyseessä on numarkin CDN-24 tms joku moinen (mk2), niin ostettiin yhteen kerhotilaan tuommonen.
Siinä on viiveet, pitch-bend tuntuu toimivan eritavalla ku muissa soittimissa (itelläni vaikeuksia sen bendin kanssa, kun tyhmyyksissäni olen tottunu pioneerin ja denonin bendiin).
Kaipa tuo kotisoittimena mene jotenkuten, mutta ei se mikäään helmi ole.
Ite ostasin ennemmin varmasta lähteestä cdj.-100set.
Avatar
#244 • • Android Guest
Olen harkinnut ostavani Pioneer CDJ-800:t. Millaisia kokemuksia jengillä on niistä? Mielelläni kuulisin kaikki soittimien hyvistä/huonoista puolista.
Avatar
#245 • • DJ_laama Guest
älä harkitte vaan OSTA. Itteäni aluks hinta hirvitti mut thomannilta saa aika sopu-hintaan. Kolme viikkoo oon tollasilla soitellu eikä mitään miinuksia oo tullu mieleen... kaikki toimii just niinku vois olettaa. Oon soitellu myös muutaman tunnin noilla tonnisilla ja ei ne mun mielestä oo milläänlailla paremmat kun noi 800:set... se on vaan lähinnä siinä et mitä tarttee ja mistä tykkää. Tonnisessa on hot-cuet joilla mun mielestä sa aheittää vaikak vesilintua, noi 800:sen looppi hommat on paljo käytettävemmät kun ne hot-cuet. ja sit niissä tonnisissa on kans kaikkia muita mun mielestä pieniä turhakkeita nostamassa koneen hintaa. Mun mielestä oikeestaan ainoo "huono" puoli tosdsa kasisatasessa on se et siinä voi tallentaa cue-pisteitä... turha toiminto hintaa nostamassa... no mut makuasioita.. :) ... No perkele.. nyt tää meni enemmänkin noitten kahen soittimen vertailun puolelle :D Mut siis se mitä mä yritän sanoo on et osta pois vaan!.... et takuulla tuu katumaan.
Caro²

Posts: 5,301

#246 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Odottelin tarkotuksella sitä "ensimmäistä hehkutusta".
ite olen opetellu soittamaan cdj-500s / 500II mallisilla cd.soittimilla.

nyt voin vihdoin kommentoida esm 800/1000sen eroavaisuutta 500seen..

Tämä uusi ns. hieno soitin on _todella_ hidas verrattuna 500s:ään.
MUTTA 800/1000 on 50% tarkempi, kuin 500s/500II. Itselleni tämä on merkityksetön, koska korjaan kuitenkin biittiä kesken vaihdon, ja 500s/500II soittimella korjaus on noin n-kertaa nopeampaa (joskin epätarkempaa) kuin 800lla..

mutta jos se pa pauhaa, kuka kuulee?

ps. omiin näppeihin ei ole vuosien saatossa sattunut kuin yksi cd-soitin käteen.. se on se 500.,. kaikissa muiss on ollu jotakin vialla, ja pahasti :(

Älkää nyt siis lukeko suoraan, että 500-malliset cd.soittimet on parempia kuin nämä uudet ja tarkemmat koneet. Kyse on vaan omasta tottumisesta, ja omasta mausta. Kunhan vaan opin noita uusia pelejä käyttämään. Varmasti menevät keulille!

Lainatakseni erästä kohtuu tunnettua dj:tä:
Dj:n pahin virhe on, että tottuu soittamaan tietyllä soittimella!!
Avatar
#247 • • DJ_laama Guest



Lainatakseni erästä kohtuu tunnettua dj:tä:
Dj:n pahin virhe on, että tottuu soittamaan tietyllä soittimella!!


Oon opetellu soittamaan denoni 2000:sella jossa ei toisella puolella koskaan tiennyt lähteekö se levy pyörimään kun play:tä painaa.. eikä muutenkaan enää loppuaikoina toiminu kyseinen soitin kunnolla ravintolahistorian takia. periaatteessa oon tottunu soittamaan tollasella denonilla ja parempaa on mun mielestä aina helpompi soittaa ja ei luulis ton denonin jälkeen on hirveesti ongelmia soittaa hiukan huonommillakaan laitteilla :D
Caro²

Posts: 5,301

#248 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

ei luulis ton denonin jälkeen on hirveesti ongelmia soittaa hiukan huonommillakaan laitteilla :D



Kokeileppa soittaa esm numarkin halvempia malleja. Niissä bendaus toimii ihan eri tavalla ku denoneissa tai pioneereissa.. pienellä "napin painalluksella" ei tapahdu mitään ja vähän kauemmin painettuna levy kiihtyy hurjasti.. kivaa soittaa :)
Avatar
#249 • • DJ_laama Guest

ei luulis ton denonin jälkeen on hirveesti ongelmia soittaa hiukan huonommillakaan laitteilla :D



Kokeileppa soittaa esm numarkin halvempia malleja. Niissä bendaus toimii ihan eri tavalla ku denoneissa tai pioneereissa.. pienellä "napin painalluksella" ei tapahdu mitään ja vähän kauemmin painettuna levy kiihtyy hurjasti.. kivaa soittaa :)



noh.. sanovat että kaikkeen tottuu :)
Caro²

Posts: 5,301

#250 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2


noh.. sanovat että kaikkeen tottuu :)



Sepä onkin melkosen huono homma se tottuminen..
Sen jälkeen ei enää toinen soitin taivu kovin herkästi käsissä..

toki soittimet pitäs suunnitelultaan olla sellasia kohtuu järkevästi toimivia kaikki.. pitäisi.
Avatar
#251 • • DeeJays Anonymous Guest
No jaah oon valitettavasti joutunu soittaan noin onnellisen 1/3 keikoistani onnimannin cdp-380:lla (juu just se jossa on n. 3cm siniset pyöreet play napit)! mainittakoon, että laitteessa on aloitusaika 0.3-1s bendi varmaan hitain mitä oon nähny ja cuen etsiminen tapahtuu n. 2 framee sekunnissa. Arvaatkas olinko riemuissani kun sain soittaa edes denonin 1800:lla :hah: ,joka ei sekää mikään ihme vekotin ole.
Kyllä noi uudet "ei aivan halvimmat" soittimet ovat lähes järjestäen riittävän hyviä (kotikäyttöön). Elkää kuitenkaan geminiä ostako
Avatar
#253 • • Loopy Guest

Onks tällaisesta jo ollut puhetta?


Ei ole ollut. Johtunee varmaan siitä, ettei tuo ole CD-soitin.
Avatar
#254 • • D-Mind Guest
btw: tuo XP-10 mp3-soitin systeemi oli ihan hirveä kun kokeilin Verkkokaupassa. 5 minuuttia hajosin, ja hajoilu loppuikin siihen kun se softa kaatui :D

Mutta asiaan: Olen ostamassa makuuhuone käyttöön cd-soittimia, ja kiinnostaisi nyt kuulla jengin mielipidettä kolmesta eri halvasta mallista. Pahoittelen nyt syvästi etten jaksa kahlata noita yhdeksää sivua läpi.

Stanton S-250 (144e)
Numark Axis 2 (185e)
Gemini CDJ-15 (138e)

(hinnat Music-City.de)

Ja joojoo, kaikkihan noi on ihan paskoja verrattuna hyviin soittimiin, mutta kertokaa silti voiko noilla suunnilleen soittaa? :)
Avatar
#255 • • MelodicMan Guest
blowup_3.jpg


:hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: P O R N O ! ! ! !
Avatar
#256 • • Rasse Guest

blowup_3.jpg


:hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: P O R N O ! ! ! !


Paljonko tommosella hintaa?


Kun tosta Numark cdn22 mkIII:sta on puhetta ollut, niin omastani voin sanoo, että toi pitch-bend tosiaankin tulee viiveellä ja vähän pidempikin "näpäytys" ei tee mitään, sitte hiemanki pidempi kosketus ni kiihtyy liikaa.

Oon totutellu käyttämään jog-pyörää bendaukseen ku se tuntuu toimivan tässä paljon paremmin ku napit.

Play-nappia painettaessa saa odottaa sen random (kuitenki lyhyen) ajan, että lähtee soimaan, ei siis aina oo ihan hereillä - muttei ikinä mitään hirveetä viivettä.

Ihan riittävä soitin omiin koti-soitantoihin, ja hyvään hintaankin (vaikka laadusta pitäiskin maksaa, mut jos laadusta ei pysty maksamaan :D ).
Avatar
#257 • • Loopy Guest
Luulisin tuon hinnan asettuvan jonnekin 400-500 euron väliin. Tuon hinnan on kuitenkin oltava alle CDJ-800:n nykyisen ja päälle CDJ-100s:n listahinnan

Näyttäisi olevan paranneltu versio CDJ-100s:stä. Herkkuina tuki mp3:sille sekä 0.05 tarkkuus pitchille.

Ilmeisesti toi on siis suunniteltu laatua arvostaville hima-DJ:lle. Ihan kosteena tuohon en kuitenkaan ole. Voi olla että ton mallin tuleminen aiheuttaa jonkinmoisen gäpin CDJ-800:n myyntilukuihin.
Avatar
#258 • • Mike Kila Guest


:hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: P O R N O ! ! ! !


Ja ostoslistalle :hearts:
Avatar
#259 • • 0z- Guest
Joko noita myydään jo jossain?
Caro²

Posts: 5,301

#260 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Toivottavasti noiden bendi on kokenut rajun parannuksen 100s:stä. Ne oli ainakin aivan perseestä.

Yllättävän samannäköinen ku halpismerkkien "lippulaivat" vajaan vuoden takaa :)

Toi Mp3-ominaisuus on varmaan ihan mukava lisä hima-dj:lle. Toivotaan vaan että se toimii paremmin kuin denonin vastaava yritelmä (en kyllä epäile hetkeäkään). Pioneer on kyllä poikkeuksetta tehny soittotuntumaltaan parempia laitteita ku denon.. Kestävyys on sitte ollu se ongelmallisempi kohta.