DJ CD-soittimet

408 posts, 21 pages, 87,981 views

Avatar
#221 • • Remotion Guest

Itseäni kyllä huomattavasti enemmän kiinnostaa: millainen ko. soitin on soittaa.

Pitch-lock pitää taajuuden väkisin oikeana. Joten jos rupeaa raapimaan -> taajuus alkaa muuttumaan eri arvoihin kuin mitä sen pitäisi olla -> pitch-lock vääntää sen väkisin takaisin. Eikö tämä nyt silloin toimi niinkuin pitäisi. Soundi tosiaan sukkaa aika railakkaasti. Mutta sitten tulee mieleen, että kuinka monta dsp:tä koneeseen pitäisi änkeä, ennenkuin viiveet saataisiin pois JOS soundin pitäisi olla kohdallaan myös pitch-lockia käyttäen?
Toki efekti voisi olla aika mielenkiintoinen, kun hidastaa ja nopeuttaa levyä raskaalla kädellä, eikä äänen taajuus muutu mihinkään.. eh?

Olisikohan tässä todettavissa, että soitin toimii melkosen tarkalleen niinkuin pitää. Pitch-lockin olisi kyllä voinut jättää pois. Onhan se teknarissakin aivan turha ominaisuus. Noh, nostalgiaa kaiketi. Jos haluaa raapia, ostakoot analogiset laitteet.



Roger That! Ihan saman tosin yritin itse kirjoittaa paria riviä aiemmin.
Caro²

Posts: 5,301

#222 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2


Roger That! Ihan saman tosin yritin itse kirjoittaa paria riviä aiemmin.


Joo :D Mie ymmärsin että puhuit tuosta cd-formaatin ongelmallisuudesta kun framen välissä ei ole informaatiota tms.
Caro²

Posts: 5,301

#223 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Tulipa taas soiteltua vanhalla Pioneerin CDJ-500II Limited Editionilla..
Ei voi kyllä muuta todeta kuin että perkele! Se vaan on niin älyttömän hyvä soitin soittaa. Tajuttoman nopea pitchata biitit kohdalleen, nopea bendata kun lähtee biitti vaeltamaan (0.1% tarkkuudella se on väistämätöntä), ja pitch-slideri toimii paljon -PALJON paremmin kuin yhdessäkään denonissa..

Hittoviekööt. Kestävyyskin on ihan eri luokkaa kuin muilla vermeillä..

Tahtoo saada jostain :(
Avatar
#224 • • De Souza Guest

edit: toisaalta mua ihmetyttää vähän miksi joku hommais cd-soittimen skrätsäilyä varten. Mut kaipa joku haluaa..


mua ihmetyttää miksi joku edes hommaa ylipäätään mitään raapimiseen, ihan aivotonta hommaa, mut meitä on niin moneen junaan, raapijat vaan on vissiin jääny asemalle
[/provo] :)



Kateellisten panettelua, ei taida taidot riittää :D Tosin itsekkään en kyllä hommaisi cd-soitinta raapimista varten, eikä minullakaan taidot riitä alkuunkaan. :cool:
Avatar
#225 • • drS Guest
mulla on toi pioneerin cmx3000 ja siinä on alkanut ilmetä seuraavaa ongelmaa: joskus biisiä soittaessa (useimmiten CDRlevyltä), biisi jämähtää 8sekunnin kohdalle eikä siitä liiku minnekään millään ilveellä. pälkähästä pääsee yleensä vain ejektoimalla levyn, ja siihenkin saattaa mennä aikaa. lisäksi pientä hyppimistä äänessä on ajoittain ollut. kysymys kuuluu: tarkoittaako tämä nyt sitä legendaarista lukupään kulumista? cd lens cleaneriakin on koitettu.

jos vika on edellämainittu, niin onnistuuko lukupään vaihto kotikonstein? (huoltaminen maksaa niin pirusti)
Avatar
#226 • • JLoud Guest
Mulla on Numarkin soittimessa ihan sama probleemi. Vein sen huoltoon. Sanoivat, että joku ratas voi kuivuessaan tehdä sellaista tai lukupää on kakkainen.. Saan sen perjantaina takas. Katotaan toimiiko sen jälkeen.

Piti olla takuuta jäljellä, mutta eipä sitten laitteessa ollutkaan kuin puoli vuotta. Luulin, että vuosi. Kustannuksia tulee 50 e... :angry:

-JL-
Caro²

Posts: 5,301

#227 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2


Piti olla takuuta jäljellä, mutta eipä sitten laitteessa ollutkaan kuin puoli vuotta. Luulin, että vuosi. Kustannuksia tulee 50 e... :angry:


Syy, miksi kannattaa ostaa saksasta. Kaikilla laitteilla takuuta 2v.
Avatar
#228 • • drS Guest

Kustannuksia tulee 50 ?...



tjaah, luulin toimituksen olevan vieläkin hintavampaa..
Avatar
#229 • • Lunatica Guest
Oon ollut tosi tyytyväinen tohon Omnitronicin cdp-770A:han, jonka sain edullisesti aikanaan. Toiminu hyvin ja hyvä tuntuma kaikkeen. Kaikinpuolin ei pahaa sanottavaa laisinkaan. Tosin se on jäänyt pölyttymään vähäisen käytön takia.
Avatar
#230 • • Loopy Guest

mulla on toi pioneerin cmx3000 ja siinä on alkanut ilmetä seuraavaa ongelmaa: joskus biisiä soittaessa (useimmiten CDRlevyltä), biisi jämähtää 8sekunnin kohdalle eikä siitä liiku minnekään millään ilveellä.


Törmäsin samaan ongelmaan samalla soittimella ja formaatilla. Korjaantuiko tuo ongelma ikinä vai kärsitkö samasta viasta edelleen?
Avatar
#231 • • Tuli Guest
Täytyy kyllä mainostaa, että budjettiluokan cdj-soittimeksi Omnitronicin DJS1100 on vallan mainio. Scratch-mainostukset on turhaa hypeä, scratch-ääni on syvältä, mutta muuten tuo "vinyl-emulation" toimii kiitettävästi vinyyleillä soittamaan tottuneelle. Loopit on saumattomia ja soitin sisältää lisäksi pienen samplerin, jossa 3 pankkia loopeille. Soittimessa lisäksi 3 hot cueta per cd ja soitin muistaa reippaasti yli sata ceedeetä.
Pitch on +-8/12/16, eli 8 riittää levareihin tottuneelle, kun master tempo puuttuu. Efektejä löytyy lisäksi pan, flanger, echo ja reverse. Kaikki cue/play/ym napit reagoi heti, eikä mitään lagia oo havaittavissa. Pitch bending toimii kätevästi napeilla tai kiekolla.
Esim. tästä topikista voi lukea, että Omnit ois kuraa, mutta tää soitin sattuu olemaan ihmeen hyvä, enkä tätä vaihtaisi heti mihkään Pioneerin 100:een, vaikka kalliimpikin on. Hintaa soittimella on jotain 350 euroa....
Avatar
#232 • • perl Guest
OMNITRONIC CDP-360

(.. jaahas mut ohjattiin ystävällisesti tähän threadiin eli postaan tän uusiks)

Omnitronicilta näyttäs olevan tämmöinen kohtuu uusi malli, jossa noin ensi silmäyksellä on ihan ok ominaisuudet. Siis sen hintaan nähden (n. 250e). Yks järjestö on jo jonkunaikaa pyytänyt mua löytämään jonkun mahd. hyvän ja halvan tupladekkisen cd-soittimen heille ja ton nähdessäni aattelin, että ehkä semmonen on löytynyt. Kokemuksesta kuitenkin tiedän, että budget -malliset soittimet saattaa sisältää vaikka mitä "ominaisuuksia", joista ei kerrota..

Joten.. onko kellään kokemuksia tästä laitteesta? Plussia/miinuksia? Kelpaako se amatööri-meininkiin?
Avatar
#233 • • JLoud Guest

Täytyy kyllä mainostaa, että budjettiluokan cdj-soittimeksi Omnitronicin DJS1100 on vallan mainio. Scratch-mainostukset on turhaa hypeä, scratch-ääni on syvältä, mutta muuten tuo "vinyl-emulation" toimii kiitettävästi vinyyleillä soittamaan tottuneelle. Loopit on saumattomia ja soitin sisältää lisäksi pienen samplerin, jossa 3 pankkia loopeille. Soittimessa lisäksi 3 hot cueta per cd ja soitin muistaa reippaasti yli sata ceedeetä.
Pitch on +-8/12/16, eli 8 riittää levareihin tottuneelle, kun master tempo puuttuu. Efektejä löytyy lisäksi pan, flanger, echo ja reverse. Kaikki cue/play/ym napit reagoi heti, eikä mitään lagia oo havaittavissa. Pitch bending toimii kätevästi napeilla tai kiekolla.
Esim. tästä topikista voi lukea, että Omnit ois kuraa, mutta tää soitin sattuu olemaan ihmeen hyvä, enkä tätä vaihtaisi heti mihkään Pioneerin 100:een, vaikka kalliimpikin on. Hintaa soittimella on jotain 350 euroa....



Kuka ostaa CD-soittimen raaputtelua varten?

Ite oon kokeillut kyseistä soitinta ja tykkäsin todella soitella laitteilla. Nopea startti ja efektit helppo käyttää yms. Omat Numarkit tuntu aika mopoilta Omnien jälkeen.
MUTTA.

Tietääkeseni Omneista on nyt mennyt molemmat startit paskas reilun vuoden kotikäytön jälkeen. Poet vois kertoo enemmän, kerta hänen on soittimet.
Avatar
#234 • • poet Guest

Tietääkeseni Omneista on nyt mennyt molemmat startit paskas reilun vuoden kotikäytön jälkeen.



Joo totta on. Himas on 2x Omnitronicin djs 1100 ja juuri sopivasti kun reilu vuosi oli ostopäivästä kulahtanut, niin toisesta levis startti. Nyt äskettäin kävi sama toisellekin soittimelle, ainoastaan sillä erolla että se starttaa kyllä mutta pysähtyy itsestään muutaman freimin päähän. Kyllähän ne varmaan kohtuu rahalla kuntoon saa, mutta taas niin turhaa vaivaa ja kulua ainoastaan vuoden käytöstä. vituttaa kyllä,että piti niihin sijoittaa :mad:
Caro²

Posts: 5,301

#235 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2


Joo totta on. Himas on 2x Omnitronicin djs 1100 ja juuri sopivasti kun reilu vuosi oli ostopäivästä kulahtanut, niin toisesta levis startti.



Vaikka takuuksi ilmoitetaan vuosi, niin voitte ihan hyvin vaatia itsellenne ilmaista korjausta jos soitin hajoaa vähän reilu vuoden jälkeen.
Takuu kattaa moiset ongelmat kyllä. Jos firma napisee, vihjatkaa kuluttaja-asiamiehellä.

Voisi olettaa vielä kattavan vielä muutaman kuukauden päällekin. Ei sen laitteen tarkoitus ole hajota heti takuun jälkeen.

Muttanoh.. Omnille noi on aivan tuttuja juttuja moiset. Tilattiin aikoinaan 385-mallinen tuplapesä. Saapuessaan perille, oli toinen pesä jo paskana. Myyjä kertoi että ko. mallia palautetaan takaisin saman vian takia ihan helvetisti..

Ihmettelen miten omnilla on varaa rakentaa soitin, myydä sitä 250eurolla, ja sen jälken huollattaa sitä jatkuvasti.. Kuinka paljon mahtaa maksaa omnille yleensäkään valmistaa ko soitin?!!? Ei varman montaa euroa mene..
Avatar
#236 • • poet Guest
Niin tuosta Omnitroninicin djs 1100-mallista vielä sen verran, että toisessa mun matolaatikossa on alkanut myös pitchi jotenkin liukumaan. Vaikka sen asettaa kuinka tarkasti kohdalleen ja tietää kumpaan suuntaa tulee korjata, kun biitti sitten lähtee irtoamaan(0.1% tarkkuisella pithillä se lähtee aika salettiin), niin yhtäkkiä se muuttaa sitä pithciä just päinvastaiseen suuntaan jopa 0.1-0.2%, joka siis syöksee vaihdot pitkin v#ttuja. Silloin muuten hymyilyttää ku on tunnin setti purkissa ja Omnitronic alkaa perseilee vikoilla metreillä.

Huomasin muuten,että puhuitte Pioneereis olevan 75 framea/sekunti. Mun Omneissa sekin on 74, vaikka tuskin sillä käytännön merkitystä on... En vaan kyllä enää osta mitään Omnitronicin tekelettä. Väitän, että ne panostaa enemmän näyttävään ulkonäköön ja potikoiden määrään,kun oikeasti toimivaan ja varmaan käytettävyyteen.
Avatar
#237 • • phanatic Guest


Huomasin muuten,että puhuitte Pioneereis olevan 75 framea/sekunti. Mun Omneissa sekin on 74, vaikka tuskin sillä käytännön merkitystä on...



Kyllä siinä sun Omnitronicissakin on 75: 0-74.
Avatar
#238 • • Remotion Guest
CD levyssä on siis 75 tickiä/sekunti, että ei se voi muuttua mihinkään.
Caro²

Posts: 5,301

#239 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Niin tuosta Omnitroninicin djs 1100-mallista vielä sen verran, että toisessa mun matolaatikossa on alkanut myös pitchi jotenkin liukumaan..



Eräässä ravintolassa oli omnin tuplap.cdp-380 mallinen. Harvinainen omni siitä, että se on vieläkin ehjä.
Keikan aikana saatto kappaleen soidessa pitch liikkua peräti 0.3-0.4% alkuperäisestä. Itse liuku ei siis mistään tärinästä liikkunut, ainoastaan luvut ruudussa :D

Pitchin vaeltelua myös havainnu joillaki vanhoilla geminin tuplapesäsillä, sekä yhdellä denonin 2500:lla.
Avatar
#240 • • poet Guest

Kyllä siinä sun Omnitronicissakin on 75: 0-74.



Noh niin aivan... Olinpas kömpelö :D