Mitä opiskelet?

186 posts, 10 pages, 31,490 views

#21 • • noora Guest
jooh, lukio on mulla nyt loppusuoralla ja tavotteena kauppakorkeeseen Hesaan... kauan mietin oikiksen ja kauppakorkeen välillä mut päädyin sit kompromissiin eli Pääaineeks Yritysjuridiikka kauppakorkeessa
Kattoo nyt, jos pääsis sisään edes...
#22 • • mosse Guest
onpas täällä vastanneilla vaix mitä hienoja kouluja takana...mulla on ihan amis pohjalta ja olen koulutusta vastaavassa ammatissa eliskä cnc-työstökeskuksella metallia-alalla...opiskelin tossa v'lillä itseni myöskin rtv-huoltajaksi,enään puuttuu ATK puolen koulutus niin sit olis kiinnostavat asiat opiskeltu(btw oon 28v ihan kohta)...kun eivät huoli duuniin ihan helposti jäbää jolla ei ole papereita(itse opiskelu ja kantapää on tehokkaita opettajia siitäkin huolimatta)
#23 • • lelle Guest
hauskaa tietää, ettei ole yksin panikoimassa tulevaisuuden kanssa. itse olen neljättä vuotta musiikkilukiossa, ja nyt pitäis siirtyä eteenpäin, kun enää ei voi oikein jäädäkkään.
tulevaisuus tosiaan rassaa aika hitosti. taktisesti tosin ajattelin siirtyä konservatorioon, koska sinne mitä todennäköisimmin pääsen, mutta kun puolet perheestä on tuomareita ja lakimiehiä, niin mulla on hirveet paineet tuosta loistavasta tulevaisuudesta. no, mene ja tiedä. ehkä musta vielä tulee jotain hienoa.
#24 • • Pan Guest

Originally posted by Saga:
ehkä musta vielä tulee jotain hienoa.

Saga!
Laulava lakimies?
#25 • • lelle Guest

Originally posted by Pan:
Saga!
Laulava lakimies?

ei pelkoa. toivottavasti.
#26 • • Anonymous Guest
2000 keväällä kun kirjoitukset oli ohi, oli selvää että menisin jatko-opiskelemaan johonkin. Ennen inttiä löyty kuitenkin duunia johon myös intin jälkeen pääsi hommia jatkamaan ja tässä sitä nyt kirjoitellaan 4kk työelämässä olleena (työaikana tietenkin ).

Ajatuskin että opiskelisin jossain saa niskakarvat pystyyn. Sen verran hyvin nykyiseen tulotasoon, mukavan joustavaan työaikaan sekä huomattavasti lukemista helpompaan duuniin on ehtinyt tottua.

Pientä mielenkiintoa löytyisi humanistiseen mutta taitaa jäädä vain haaveeksi ellei jotain dramaattista tapahdu Ja kyllä vähän huolestuttaa että mitenköhän tulevaisuudessa hommia löytyy pelkän työkokemuksen perusteella (tässä paikassa tuskin seuraavaa 40 vuotta olen)... Toisaalta it-ala taitaa poiketa hieman totutusta, täällä kun ei noita papereita ainakaan oman kokemukseni perusteella niin tarkkaan katsota. Varsinkaan jos työkokemusta löytyy.

Mutta paniikkia varmaan turha on ottaa. Kyllä sitä aina jotain vastaan tulee kunhan pitää vain silmät auki ja mielen avoimena.

[ 25 January 2002: Message edited by: pommak ]
#27 • • holle Guest
Joensuun yliopisto, Kasvatustiede.
#28 • • juju Guest
markkinointi, tampereen yliopisto. kolmas vuosi menossa ja kun kiire ei oo niin eiköhän tässä vielä reilu pari vuotta kulu ennenkun maisterin paperit on taskussa..
#29 • • Lily Guest
Mulla on ollut ihan selvää lukion 3.luokalta lähtien, että haluan Helsingin Kauppakorkeakouluun jatko-opiskelemaan. Ylioppilaaksi kirjoitin keväällä 2000 ja nyt tänä vuonna yritän Kauppakorkeeseen kolmatta kertaa. Joka kerta olen kovasti lukenut, mutta ilmeisesti en kuitenkaan tarpeeksi. Tässä välissä olen ehtinyt tehdä toimistotyötä, jossa olen viihtynyt ihan kivasti. Olen oppinut tietokoneista kaikenlaista ja muutakin hyödyllistä työelämästä, josta on varmasti hyötyä tulevaisuudessa. Koko ajan on kuitenkin päämäärä ollut hyvin selkeä. Itse asiassa lopetan työtkin n. kuukauden jälkeen ja keskityn sen jälkeen ainoastaan lukemiseen.

Pääainetta tai muuta suuntautumista en ole vielä kovin tarkasti miettinyt, tärkeintä olisi ekaksi päästä kyseiseen kouluun sisään. Ja vaihtoehtoja tuntuu olevan ihan mukavasti...
#30 • • Sniff Guest
Helsingin Yliopisto, tietojenkäsittelytiede ja (yleinen) kielitiede... toistaiseksi...
#31 • • PiaV Guest
Lentoliikenteeseen erikoistunut matkatoimistovirkailija... muutama tentti tosin roikkuu saamattomuuden takia
Aiemmin ollut töissä Ilmailulaitoksella, nykyisin Lakiasiaintoimistossa pyörittämässä toimistoa eli sihteerinä...
#32 • • funkyboy Guest
Seinäjoen Amk:ssa markkinointia +
elämänkoulua, it`s fucking hard
#33 • • yana Guest
itseopiskelen aikuisviihdettä. kokemus on osoittanut internetin ja r-kioskin olevan tähän mitä mainioimmat lähteet

[ 25 January 2002: Message edited by: yana ]
#34 • • Anonymous Guest
Neljättä vuotta miljöösuunnittelua Lahden amk:ssa. Opinnot alkaa olla loppusuoralla ja pitäis ihan todenteolla ryhtyä tekemään lopputyötä. Siihen hommasin itselleni niinkin ikävän nakin, kuin skeittipuiston suunittelemisen. Juuri mitään en asiasta tiedä (muuta kuin mitä Tony Hawk Pro Skater-peliä katsellessa voi oppia), joten opiskella pitäis. Kunhan lumet sulaa niin lähden kaupungille lökäpöksypoikia haastattelemaan

ps. Jos jollain on jotain hyödyllistä tietoa (lehtiartikkeleita, kirjoja, yms.) aiheeseen liittyen voi pistää privana tulemaan

Niin joo... kun joskus tästä tuskasta pääsen eroon niin suunnitelmissa olis hakea Teknilliseen korkeakouluun arkkitehtipuolelle... unelma elää yhä

[ 25 January 2002: Message edited by: LizzyThee ]
#35 • • vinha Guest
minäkin Lahden amk:ssa, teknistä visualisointia (mainostettu myös mediatekniikkana). Yhdistää mukavasti teknistä ja taiteellista opiskelua. Visualisointi on tietotekniikan alasektio, joten minäkin taidan jossain määrin kuulua harmaaseen massaan täällä

[ 25 January 2002: Message edited by: vinha ]
#36 • • Lïna Guest
kiitos kaikista vastauksistanne. nyt jo vähä helpottaa. rupes vaa ärsyttää ku tuntu et koulus kaikil muil oli jo selkeet suunnitelmat jatko-opinnoista ja itel ei mitää hajuu opinnoistaan (eikä intoo)

mut joo muaki jotenki toi helsingin kauppakorkeekoulu sillee pikkusen on ruvennu kiinnostaa. mut sisään on kai aika vaikee päästä, vai?
ja yks unelma ois tulevaisuus tanssin parissa...dance is my passion

täytyy vaa antaa elämän johdattaa..

[ 25 January 2002: Message edited by: Lïna ]
#37 • • Pan Guest

Originally posted by Lïna:
[QB]yks unelma ois tulevaisuus tanssin parissa...dance is my passion QB]

No siinä tapauksessa sun pitää yrittää panostaa tohon tanssiin.

Karu fakta on että seuraavat 40 vuotta on melkein kaikilla yhdeksästä viiteen pelkkää työtä. Se on iso osa elämästä, eikä sitä pidä heittää hukkaan vain rahan takia.

Lina
>
#38 • • Sasa Guest
Takana kokin ammattitutkinto, Rakennuspiirtäjän koulutus lopuillaan ja Taideteolliseen korkeakouluun hakeminen edessä...
#39 • • Anonymous Guest
Häivyin viime syksynä duunista EVTEKin muotoiluinstituuttiin duunailemaan 3D-grafiikkaa juuri alkaneella linjalla. Olin pari vuotta graafisena suunnittelijana IT-hommissa ja tämä suht' nopeasti päätetty muutos osoittautui ihan hyväksi. Inspiraatio on ihan eri tasolla, kehittymistä on tullut taas aimo askel, kaikki uudet kaverit on kivoja ja voi taas hieman katsoa mitä haluaa puuhata. Varmaan jotain kuvitus/3d-juttuja tulevaisuudessa kun alkaa olemaan jo vähän syvempää tietoa.

En minäkään vielä esim. 18-vuotiaana tiennyt mitä oikein tekisin, kauppikseen menin ja siellä kaveri koukutti 3d-graffajuttuihin ja kun pienen ikänsä oli piirrelyt alkoi siitä muotoutumaan ideaa, että tästähän voisi saada vielä työn.
#40 • • Zeta Guest
Helsingin yo, tietojenkäsittelyjuttu vai mikä se oli?
Oikeesti tää homma on ihan perseestä, eikä aavistusta mitä jatkossa.
Historiaa tai jotain.
-Nimin. 2ov viime syksyltä.
Antakaa hyvät ihmiset vinkkejä miten saisin yo:ssa helppoja ovareita ettei opintotuki lyö näpeille!!