Peipot, pääskyt, kiharat ja muut kikkurat...

36 posts, 2 pages, 8,174 views

#21 • • Taedium Guest
Tiitiäisen satupuu, WSOY 1956
© Kirsi Kunnas 1956

HERRA PII POO

Herra Pii Poo
oli taikuri.
Hän huusi: hii hoo!
ja maata potkaisi - ja taikoi:
. rusinoita
. mansikoita
. omenoita
. perunoita
. porkkanoita
. prinsessoita
. makkaroita,

siis
herra Pii Poo
oli noita.

Kerran
herra Pii Poo kulki Espalla.
ja maata potkaisi
ja sitten vespalla
hän ajeli.

Se oli herra Pii Poon
suuri erehdys.

Näes, noidan mahti
. ei pysty koneisiin
. ei moottoriin
. ei mutteriin
. ei polkimiin
. ei vaihteisiin
. ei kytkimiin

kerta kaikkiaan:
koneella on koneen tahti.

No niin,
herra Pii Poo
ajoi asemalle.
ja vespaa polkaisi
ja jäi junan alle.

Kuolen,
huusi Pii Poo,
liian aikaisin!

ja kuoli myöhemmin

Originally posted by Quu:
Mä oon jo kauan haikaillut plattariin sellaista moderoimatonta osastoa missä saa häröillä mielin määrin.

No mut onhan sellanen jo olemassa - ei tosin plattarilla.
#22 • • kilobitti Guest

Originally posted by Zeta:
...jos musta muuttuu valkoiseksi, niin muuttuuko vasen oikeaksi, jos, niin onko se väärin vai oikein?

Ja ennen kaikkea, onko silloin oikea väärin ja väärin oikea. Ja mikä se silloin on; oikein, väärin, oikein (=väärin) vai väärin(=oikein)?

Pikkulintutopikki on pop. On hyvä että platinumistakin löytyy varaventtiili, josta itse kukin voi suoltaa aivoistaan eetteriin sitä osastoa, jonka ei ikinä olisi
pitäny päivänvaloa nähdä.

Kiitos Reijo, ja Tarjalle terkkuja!

-kb
#23 • • kilobitti Guest

Originally posted by Taedium:
Tiitiäisen satupuu, WSOY 1956
© Kirsi Kunnas 1956

Em. kirjasta:

" Tänään on hyvä päivä muurahaisen lentää kuuhun,
ja tehdä siellä semmoinen taika,
että namusia sataa suuhun"

Mun mielestä toi on ylipäätään aika douppia ollakseen lastenkirjassa, ja sitten vielä klassikko-sellaisessa

-kb

[ 09 August 2002: Message edited by: kilobitti ]
#24 • • TfO Guest
tuskin tämä nyt kuitenkaan laskee sen turhan älämölöän määrää muissa topiceissa... tosin tässä topicissa taas aiheesta eksyminen voi olla hyvin vaikeaa...
#25 • • -=aave=- Guest

Originally posted by TfO:
tuskin tämä nyt kuitenkaan laskee sen turhan älämölöän määrää muissa topiceissa... tosin tässä topicissa taas aiheesta eksyminen voi olla hyvin vaikeaa...

Täysin samaa mieltä.
#26 • • JussiS Guest
Mä oon aina halunnu tehdä noin.
#27 • • mmm... Guest

Originally posted by Zeta:
Entäpä jos se ei olekkaan niin?
Menetkö shokkiin?

Jaa. Ehkäpä hyvinkin.

Huomenna nosturissa tavataan?

Logic Bomb...No ei tuonnekaan kyllä lippua oo vielä, täytyypä ihmetellä minne sitä päätyy.

Muttajuu, tervetuloa! =)
#28 • • patis Guest
if you believe in god, it's because of the death
#29 • • propeller@head Guest
Jos ei ole mitään sanottavaa.....silloin pitää laulaa
#30 • • Wordless Guest
Täällä voi myös varmaan toteuttaa omia mielihyvää tuottavia fantasioita eli käyttää kliseitä!

<<PolccaWarrior>>

Aaah kun tuntuu hyvältä...

Jos on hermot kireellä niin hyppää pää edellä
hevosenlantakasaliejupaskaan!!

ja vielä...
#31 • • Lothar Guest
Tää vaikuttaa just sellaselta topicilta mihin jaksaa kirjotella sunnuntai päivisin, kunnon rata viikonlopun jälkeen, kun kunto on ..
#32 • • Edited Taedium Guest

Em. kirjasta:

" Tänään on hyvä päivä muurahaisen lentää kuuhun,
ja tehdä siellä semmoinen taika,
että namusia sataa suuhun"

Oi, sanoi siili, olen tunteellinen siili...

En tiennytkään, että muutikin lukee lastensatuja? :eek:

Muumi tarinat on loistavia. Siis ne kirjat, ei ne tv-sarjat tai sarjakuvat.

Ah, kun luin Liisa Ihmemaassa tarinaa, ja se jäi kesken, niin oli pakko ostaa Disney klassikkona se... Kyllä se Disneyversio on laimeampi ja suurimpia ja näkyvimpiä quotauksia on poistettu, mutta...

Liisa menee pusikkoon, pusikosta jäniksenkoloon, tippuu hiljaa leijuskellen kilometrin maan sisään, juo jotain outoa nestettä, pienenee, juttelee oven kanssa, syö keksin, kasvaa suureksi, juo nestettä, pienenee... näkee kummallisia otuksia, syö sientä joka kasvattaa, syö sientä joka pienentää... Liisan ajan ja paikan taju sekoaa, mato juttelee sille, ja se mato ei oikein hallitse kehoaan. Mato polttelee vesipiippua ja kyselee sekavia. Hullu Hatuntekijä ja jänis juo teetä ja on hulluja, kukaan muu ei juo teetä, eikä kukaan muu myöskään muutu hulluksi, onko teellä yhteys? Ainakaan mulle ei oo kukat jutellu... Jossain vaiheessa Liisa epäilee jopa oman itsensä identiteettiä.

Tietääkö joku muuten mihin viittaa kirjan Hullu Hatuntekijä? Miksi se hullu mies on juuri hatuntekijä? Syy: Ennen huovan käsittelyyn käytettiin elohopeaa, joka haihtui ilmaan ja elohopeahan kerääntyy aivoihin, niinkuin lyijy ja alumiinikin. Kaikki nämä aiheuttavat muutoksia siellä ja voivat aiheuttaa jopa dementiaa, alzheimeria tai niiden kaltaisia oireita. Siitä tuli sanonta "Hullu kuin hatuntekijä."

White Rabbit

edit: ...ei sittenkään mitään... säikähdin ennenaikaisesti...
#33 • • mmm... Guest
Joo, mä just kanssa siivosin kotitalon vinttiä ja löysin sen kirjan, missä Ville-hiiri pelastaa Paula-hiiren, joka joutui kärppärouvan vangiksi. Ja ne Lumikki- ja Ankanpoikanen-tarinat sillä ainoalla oikealla kuvituksella. Ja Uljaan Mustan ja Liisa Ihmemaassa -sarjikset. Ihan mielettömät kiksit!!!=))) Ympyröitä sulkeutuu, unohdettua löytyy, väreitä juoksee ja kaikkee. Täytyy jatkaa projektia, kun seuraavan kerran käy kotona. Ne varsinaiset satukirjat odottaa vielä lukemista.
#34 • • kilobitti Guest

Mä oon aina halunnu tehdä noin.

Hienoa....tuo vaikuttaa kovin fiksulta etenkin tässä uudessa formaatissa..:D

-kb
#35 • • -=aave=- Guest
Tätä topiccia kun lukee, huomaa kuinka luovia ja kehittyneitä me olemme.:008:
#36 • • Taedium Guest
seksi topicissa tuli Dani Ciorin kanssa kiistaa. Ajattelinpa vain, kun tuo moderaattorikin ärhähti, niin tänne voisin vastata pois häiritsemästä muiden seksipuhelua.

Pitäisi olla tarkempi noiden offtopicien kanssa. Jos sivuaa, niin jeps, mutta tämä ei liity kyllä mitenkään seksiin...

kanojen hedelmöittymätön munasolu eikä tapa kanaa

No ei tapa. Kiduttaa pienessä kopissa vain. Mutta tästä nyt ei varmaan ollut kyse.

Banaanikärpänen ja norsu eivät mielestäni ole aivan samalla lähtöviivalla.

Banaanikärpäsen aivot eivät kykene käsittelemään käsitettä "kuolema", toisin kuin norsun. Siksi ovat siinä mielessä eri viivalla. Buddhalaisesta näkökulmasta katsottuna eivät ole eri viivoilla. Riippuu miten katsoo elämää. Itse arvostan samalle asteelle kaiken elämään viittaavan maapallollamme, mutta eri eliömuotojen tappaminen on eri asia. Eri asia vallalla olevan etiikan ja lakien vuoksi. Ei muun.

Mielestäni sinulla on yhtä suuri oikeus tappaa banaanikärpänen, kuin norsukin. Vaikka se kärpänen ei kykene ymmärtämään mitä tapahtuu, mutta silti sekin elää, ja sillä on yhtäläinen oikeus olla olemassa, kuin sinulla. (Tosin minä kyllä listin / poistan asunnostani kaiken vieraan elämänmuodon. Jos on mahdollisuus viedä ulos, niin sen teen, jos liian hankalaa, ja tappaminen on helpompi ratkaisu, niin sitten niin. Ulos vienti on kyllä se ykkösvaihtoehto.)

mulla ei ole mitään syytä kierrättää vähäistä rahaani

:) Tehokasvatettu ja teollisesti tuotetut on useasti halvempia, kuin luomutuotteet. :)

Mielestäni olemme muutenkin

...

Aivan varmasti olet osa joukkoa

Joo, no jos tolla tasolla ruvetaan laskee, niin sitten joo. (Morriksen sanoja...) Ihminen on laumaeläin ja me olemme tottuneet elämään pienissä kommuuneissa. Siksi kun kaupungit ovat kasvaneet suuriksi, niin aivomme rekisteröivät tuttavapiirin siihen omaan "kylään" kuuluviksi. Eli kaupungissakin asuvat omaavat oman "heimon", jossa elävät. Mutta mihinkään muoti- tahi ääriryhmään en kuulu. En kuulu varsinaisesti mihinkään kettutyttö-, vegaani-, luontoaktivisti-, kierrättäjä-, hevisti-, bilettäjä-, raittius-, jehovantodistaja-, tai mihinkään muuhunkaan vastaavanlaiseen ryhmään. Jos kierrätän, niin se on sitä, että tulipas mieleeni, että tämä on tehty helpoksi, ja jos valittavana on kaksi yhtä helppoa vaihtoehtoa, kierrätys eli ei, niin mieluummin kierrätän. Jonkun verran ajattelen muita. Mutta jos on helpompaa, kuten Irlannissa, heittää patteritkin samaan roskikseen kuin ruuantähteet ja peltipurkit, niin sitten ne menee sinne.

Puita ei mielestäni kannata kaataa

Okei, okei... mutta entä kukat jossain korven keskellä? Voiko niitä poimia? Niitä ei kukaan siellä korvessa näe, mutta eläisivät pidempään, kuin sen yhden päivän, mitä poimitut kukat. Poimittuna joku ne voi nähdäkin, ja nauttia niistä hetken. Kumpiko pahempi? Jättää vai ottaa?

Mun mielestä sademetsät tuottaa vieläkin eniten happea

Voi olla. En tiedä. Luuloni olisi, että noin 60% hapesta tulee kasviplanktonista.

omaa napaansa tujottava hedonismi on itselleni yhtä kuin viimeisinkin toivon poisheittäminen

Taisteluni nihilismiä vastaan ei ole ohi.

mielihaluja kannattaa tyydyttää tavalla, joka ei tuota jälkeenpäin mielipahaa

En ole Gandhi, siksi en ole se muutos, mitä haluan näkeväni maailmassa. En voi yksin muuttaa maailmaa ja siksi en halua missään asiassa painaa hetkeksikään jarrua yhteisen hyvän tai maailman pelastumisen vuoksi.

En näe tässä mitään eroa.

Siis, että epäsuorakin vahinko tekee tuhoa?

Mutta käsitin nyt paremmin kuin edellisellä kerralla. Luulin, että olit tyhmempi mitä oletkaan. Fiksulta vaikutat enemmän nyt. :)

Peace.