Autot

1,119 posts, 56 pages, 223,496 views

Avatar
#1021 • • akir0 Guest

http://www.autoshow.ro/images/wallpaper/smart%20roadster_1024.jpg
Tuommoisen tahtoisin, mutta ei pienellä dj-pojalla rahat riitä.



No, eihän tuo pahanhintainen ole. Duunissa noita on 2 kipaletta ja toisessa on tullut istuttua. Mielessä oli taannoin moisen hankinta itsellenikin, mutta päädyin sit kuitenkin edes hieman isompaan avoon.

Suomesta ei taida tällä hetkellä muuten uusia edes saada.
Avatar
#1022 • • DeeJays Anonymous Guest


Suomesta ei taida tällä hetkellä muuten uusia edes saada.



Taitaapi olla valmistus lopetettu, jos oikein muistan.
Avatar
#1025 • • akir0 Guest

PS. fudista huomenna, sama bat-aika, sama bat-paikka?



Joo, semmosta jalkapallon tapasta toimintaa kai huomenna pitäs olla samoissa mestoissa ku viime viikol. Aattelin ehkä jopa pallon kävästä ostamas..
Avatar
#1026 • • Quu Guest
Barabus TKR now holds worlds fastest car

The Bugatti Veyron is no longer the world's fastest car. Today — following a number of teasers and leaks — Barabus officially unveiled the TKR: a new car with 1005 horsepower, capable of doing Zero to 60 mph in 1.67 seconds. What's more, the car has a top speed of 270 mph — nearly 20 more than the Veyron. Details remain sparse, but the automaker says it will sell the car for £360,000, which should translate to around $500,000, using typical automotive market conversion rates. The TKR is said to have been in development for the last 10 years. The car is to be made in Italy and the power plant is built in the United Kingdom. Worldwide volume is projected to be 300-400 cars over the estimated three-year production run.



4e32528efe8a67cdf0dd77b68c9efcb88e33533125e.jpg

"Kulta, mihin me tänään ajettaisiin 450km/h?"
Avatar
#1027 • • Tapsa Guest
"kylä lähtee!"
:D
Avatar
#1028 • • akir0 Guest
Viime viikon loppupuoli tuli äitin kanssa vietettyä siten, että etsittiin äidille uutta autoa. Kriteereinä oli metallinhohtopunainen väri, pieni koko ja edullinen hinta(mielellään alta 15keur kaikkineen sis. renkaat ja lohkolämmitin ja ilmastointi).

Koejamassa tuli käytyä seuraavat:

Hyundai Getz - todella muovinen ja halvan oloinen sisältä. Ajettavuudeltaan pikkuautoksi yllättävän ärhäkkä ja herkkä. Kaasupoljin ja kytkin jopa turhankin herkkiä moiseen kaupunkiautoon. Plussapuolena halpa hinta ja hyvä varustelu. Lisävarusteille tulikin sitten älyttömät hinnat, eli lohkolämppäristä ja renkaista pyydettiin törkeää lisähintaa.

Toyota Aygo - näppärä ja pirteä pikkuauto. Tavaratilan nostokorkeus kuitenkin kauhean korkea ja tila todella pieni. Lisäksi maavara aika matala, koska autolla joudutaan ajamaan myös pienessä lumihangessa mökkiteillä. Hintakin nousi varusteiden kera melko korkealle (vakiona ei edes penkinlämmittimiä)

Fiat Punto (se vanhempi korimalli) - Mukava ajettava, tosin outo ohjaustehostimen City-asento, joka kevensi ohjausta entisestään. Näkyvyys taakse surkea peileistä ja päätä kääntämällä. Tiloista plussaa, tosin tämäkin alkaa olemaan jo tarpeettoman iso tarpeisiin nähden. Sisätilat halvan oloiset ja muoviset. 5 vuoden takuu, joka ei kuitenkaan korvaa kuluvia osia, eikä esim. iskunvaimentimia/jousia. Vanhasta Nissan Micra -89:stä olisi tähän saanut mukavan 2000euron hyvityksen. Lisävarusteiden hinnat tässäkin nousivat kuitenkin naurettaviin hintoihin. (lohkolämmitin ilman sisäpistoketta 370e...)

Renault Clio (se vanhempi korimalli, koska uusi oli liian iso ja kallis) - pikkuisen laadukkaamman oloinen kuin edelliset ja selkeästi hiljaisempi. Ranskalaiset ohjauslaitteet ja vaihdekeppi vähän kummastuttivat. Äidin mielestä kuitenkin porukan helpoin ajettava. Konttitilat hieman pienehköt. Vanhasta autosta kohtuullinen hyvitys ja edulliset lisävarusteet, mutta nousi hinnaltaan ylivoimaisesti kalleimmaksi.

Noh, mikäs sitten valittiin

Kävipä niin että lopulta otettiinkin käytetty auto. Sijausautokäytöstä löytyi nimittäin 8tkm ajettu, puoli vuotta vanha Clio, oikealla värillä ja ilmastoinnilla varustettuna. Sille tuli hintaa sopivat 4keur vähemmän kuin uudelle vastaavalle, joten päätös oli aika selvä. Lisäksi uuden kohdalla olisi tullut 2-4kk:n odotusaika. Huomenna pitäisi mennä Clio hakemaan perheeseen ja luopua 14 vuotta palvellut Micra eteenpäin..
Avatar
#1029 • • phear Guest
Renault on aina terve valinta. (oma tosin on pajalla tällä hetkellä...)

Mä olen jostain käsittämättömästä syystä iskenyt silmäni PT Cruiseriin, vaikka se onkin ehkä vähän liian pieni. Onko kellään kokemuksia / tietoa, miten huono sellanen on?
Avatar
#1030 • • akir0 Guest

Mä olen jostain käsittämättömästä syystä iskenyt silmäni PT Cruiseriin, vaikka se onkin ehkä vähän liian pieni. Onko kellään kokemuksia / tietoa, miten huono sellanen on?



Kerran oon ajellu ja sillä pienemmällä koneella se on ainakin melko tuhnu. Lisäksi ohjaamossa on jenkki-halpis-sisätilat. Ihan kiva ja omalaatuisen näköinen laite toki. Jenkkityyliin syö myös ökynä bensaa..
Avatar
#1031 • • R2 Guest
Mä haaveilin lisätehosta TDI-Passattiin. Reilu 20 konia ja 50 Nm vääntöä ois ihan tervetullut lisä. hintakin ois säädyllinen 220e.
Ja sit ois komeron nurkassa pyörimässä Hertzin 6.5" subit. Ne tarttis vaan vahvarin. Sopiva ois kiikarissa ja sille tulis kylkeen DSP.

Tätä valinnan vaikeutta.. Jos seuraava tili on (vaihteeks) kohdallaan, vois poistaa molemmat!!
Avatar
#1032 • • Quu Guest

Renault on aina terve valinta. (oma tosin on pajalla tällä hetkellä...)



Ranskalaiset eivät koskaan ole terveitä valintoja. Pajalla jatkuvasti (varmaan itsekkin huomannut) ja hinta ropisee silmissä. Mukavia ja edullisia kyllä ovat.
Avatar
#1033 • • R2 Guest


Ranskalaiset eivät koskaan ole terveitä valintoja. Pajalla jatkuvasti (varmaan itsekkin huomannut) ja hinta ropisee silmissä. Mukavia ja edullisia kyllä ovat.



2nd that!
Avatar
#1034 • • phear Guest


Ranskalaiset eivät koskaan ole terveitä valintoja. Pajalla jatkuvasti (varmaan itsekkin huomannut) ja hinta ropisee silmissä. Mukavia ja edullisia kyllä ovat.



Kummaa, tuo meikäläisen oli ihan ensimmäistä kertaa pajalla. (vertailun vuoksi edellinen autoni GT Golf vietti neljän kuukauden omistussuhteen aikana enemmän aikaa pajalla kuin ajossa, sitä edellinen Vento taasen kesti mitä vaan, yksilökysymyksiä enemmän kuin merkkikohtaisia ongelmia)

Pikainen kysely toimiston ukoilta, joilla kaikilla jostain syystä on ranskalaiset kärryt kertoi myös samaa: Alta 10-vuotiaat rellut ja pösöt kestää sen minkä muutkin nykyautot. (sitikkaa ei kyllä kukaan täälläkään huolisi)

Joitain maanantaikappaleitahan aina osuu kohdalle ja ne riittävät pitämään vanhan maineen voimissaaan varmasti vielä vuosia. :)

Ja onhan ne toki myös edullisia. Asia, joka ainakin minun tuloillani vaikuttaa melko ratkaisevasti ostopäätökseen.
Avatar
#1035 • • Tapsa Guest

Ranskalaiset eivät koskaan ole terveitä valintoja. Pajalla jatkuvasti..



I disagree!

En kyl ite siitäkään huolimatta ostaisi..
Avatar
#1036 • • ville Guest
2006 autobild testissä/kyselyssä/tutkimuksessa top20:n joukossa ranskalaiset:

11. Citikka
16. Pösö
17. Rellu

Vertailun vuoksi pari muuta tietoa:

Ensimmäiset kuusi sijaa kaukoidän autoille, pääasiassa japani
Eka eurooppalainen Opel sijalla 7
Mersu 12, Audi 14, BMW, 15

Summa summarum: yhden automerkin dissaaminen kokonaisuudessaan ilman tilastotietoja on vailla todellisuuspohjaa. Voisin itsekin todeta, että volvo on käsittämättömän paska auto, kun on jättänyt faijan tielle viisi! kertaa (s80), mutta testissä volvo olikin sijalla 8. Ehkä se sittenkin on laatuauto?

Jos nyt ostaisin auton niin varmaan joku pari vuotta ajattu pikkuleksus olisi jees. Pitäisi olla kohtuuhiljainen kai ihan laadukas.
Avatar
#1037 • • akir0 Guest
Laatuasiat tuntuu olevan kovin mielipidejuttuja ja autot melkoisia yksilöitä. En itsekään koskaan oo ranskiksia kovin luotettavina pitänyt, mutta laatuvaikutelma muihin kilpailijoihin verrattuna oli aika selkeä. Lisäks toi Renöö oli ylivoimaisesti hiljaisin tästä porukasta.
Avatar
#1038 • • phear Guest

Laatuasiat tuntuu olevan kovin mielipidejuttuja ja autot melkoisia yksilöitä.



Juuri näin.

Parikymmentä vuotta käytettyjen autojen kauppaa vierestä seuranneena ja muutamia satoja autoja siinä sivussa koeajaneena ja ropanneena uskaltaisin väittää, että ennen kyllä pystyi merkin perusteella tuomitsemaan hyvinkin paljon. Nykyisin laatuerot ovat kaventuneet huomattavasti. Ihan yhtä hyvin se Volvo, Mersu tai Audi voi jättää tielle, kuin Rellu, Pösö tai Nissan.
Avatar
#1039 • • Hempp@ Guest
large%20di%20dodge%20-%20charger%201971.jpg

Jumaliste kun on kaunis auto.
Mäkin haluan tommosen, vähät siitä mitä se syö, paljon vie tilaa ja miten ikävä ajettava se on. :hearts:
Avatar
#1040 • • ipe Guest
1970-Plymouth-Hemi-Cuda-Orange-Front-Angle-sy.jpg

Hemi Cuda