Autot

1,119 posts, 56 pages, 233,195 views

Avatar
#882 • • Kaino Guest
en ota auton spekseihin kantaa, koska en niistä mitään ymmärrä, mutta tämä nyt vaan on niin hiton hieno auto. (varmaan joku pastennut jo aiemmin).

Audi.TT.1.jpg
Avatar
#883 • • Tapi T Guest
Tähän väliin imo vuoden tyylikkäin auto:

3907_2.jpg


Bentley Continental Flying Spur

552hp / 650 nm / 318km/h / 5,1s
Avatar
#884 • • Quu Guest

Tähän väliin imo vuoden tyylikkäin auto:



No enpä tiedä, onhan toi ihan pirun pramea ja upea ja timantti, mutta viimeksi kun näin tuollaisen livenä (se ainoa kerta), niin vieressä kimalteli Bugatti Veyron. :D


10106.jpg

Type: W16, Quad-Turbocharged
Displacement cu in (cc): 488 (7993)
Power bhp (kW) at RPM: 1001(736) / 6000
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 923(1250) / 2200-5500


Acceleration 0-60 mph s: ~ 3
Top Speed mph (km/h): 252 (406)


Ja tätä hirmua on muuten päästy nyt virallisesti vihdoinkin koeajamaan.

406 Km/h, BLING BLING BIAAAAAATCH
Avatar
#885 • • djkopernikus Guest
opel_astra.jpg

Tommonen olis nyt hollilla. 1.8 bensakoneella ja 125heppaa.
Hintakaan ei paha: 17.500ekee...
Avatar
#886 • • bulk Guest

http://kopernikus.biz/opel_astra.jpg

Tommonen olis nyt hollilla. 1.8 bensakoneella ja 125heppaa.
Hintakaan ei paha: 17.500ekee...



Mites sitä sanottiin, että "Opel saa muovinkin ruostumaan". ;)

Jaa noista uudemmista niin tiedä, toivottavasti ne pahimmat mätimisongelmat oli niitä alkupään vectrojen ominaisuuksia. Appiukkokin päivitti Omegansa uuten Shuttle Station -Vectraan ja on ollut kai ihan tyytyväinen.
Avatar
#887 • • Quu Guest

Mites sitä sanottiin, että "Opel saa muovinkin ruostumaan". ;)

Jaa noista uudemmista niin tiedä, toivottavasti ne pahimmat mätimisongelmat oli niitä alkupään vectrojen ominaisuuksia.



Tuossa itseasiassa noin vuosi sitten, Opel julkisesti myönsi tehneensä 90-luvulla abaut pelkkää paskaa. Sittemmin Opel on kiinnittänyt huomattavasti enemmän huomiota laatuun ja viimeisen parin vuoden mallit ovat olleet luotettavuustilastoissa siellä kärkikolmikossa. Tämä ei tietenkään kerro mitään ruostumisesta, mutta veikkaan että siihenkin on kiinnitetty riittävästi huomiota.

Voisin ostaa uuden Opelin.
Avatar
#888 • • Tapsa Guest
naapuri vaihtoi vuoden -01 tai -02
omegansa pois viime vuodenvaihteessa.

syy: mätäneminen !
Avatar
#889 • • akir0 Guest
Kävinpä koeajamassa uuden Toyota Aygon, ku vähä himotti sellasen hankkiminen. Iha mukava peli, mut takapaksi oli pienempi jopa ku tossa nykyisessä mazdassa.

Moottori sen sijaan oli tosi pirtsakka ylläri, eli vääntöä löyty tarpeeks ja vähä jäi viel varastoonkin. Lisäksi myös moottoritienopeuksissa auto oli hiljainen.

Pari suunnittelukäpyä löyty kans. Hanskalokerossa ei ollu luukkua, eli paperit lojuis sillee vapaasti ja taatusti lentelis sinne tänne. Kierroslukumittarissa ei ollu taustavaloa -> eihä siitä mitään näe. Myöskää keskikonsolissa ei ollut valaistusta, joten potikoiden vääntely meni ihan arpapeliksi.

Mutjoo, saapi ny nähdä, tuleeko tommonen haettua käyttöautoksi.
Avatar
#890 • • Quu Guest

Moottori sen sijaan oli tosi pirtsakka ylläri, eli vääntöä löyty tarpeeks ja vähä jäi viel varastoonkin. Lisäksi myös moottoritienopeuksissa auto oli hiljainen.



Joutunee käydä koeajamassa. Vähän aikaa miettinyt ihan uuden auton ostoa, ja Aygo on toistaiseksi jäänyt pois mietintämyssystä juuri noiden puutteiden takia, jotka juuri kumosit.

Yksi olisi Suzuki Swift, mutta siitäkin joutuisi venaamaan sitä 1,5 litraista mallia, ja joka olisi jo huomattavasti eri hintaluokassa.
Avatar
#891 • • Jaggeri Guest
Mielenkiintoiset vaihtoehtoja ovat myös nämä korealaiset: Hyundai ja Kia antavat 5 vuoden täystakuun ilman kilometrirajoitusta. Takuun laajuudestakin voi jo päätellä, ettei ne ihan susia ole. Kakkosauto-kategorian Getzia on esim. myyty Suomessa todella paljon. Itse kävin lunastamassa Coupen enkä ole vielä päivääkään katunut.
Avatar
#892 • • akir0 Guest

Moottori sen sijaan oli tosi pirtsakka ylläri, eli vääntöä löyty tarpeeks ja vähä jäi viel varastoonkin. Lisäksi myös moottoritienopeuksissa auto oli hiljainen.



Joutunee käydä koeajamassa. Vähän aikaa miettinyt ihan uuden auton ostoa, ja Aygo on toistaiseksi jäänyt pois mietintämyssystä juuri noiden puutteiden takia, jotka juuri kumosit.

[/quote]

Ja näähän on tietysti sit ihan mielipidejuttuja mutta mielestäni nää ominaisuudet oli paremmat, mitä olin odottanut.

Yksi olisi Suzuki Swift, mutta siitäkin joutuisi venaamaan sitä 1,5 litraista mallia, ja joka olisi jo huomattavasti eri hintaluokassa.[/quote]

Joo, itte aattelin kans tuota käydä testaamassa, todennäköisesti ens viikolla. 1,3litrainen malli on kyl kiikarissa, koska se 1,5litrainen on ihan ökyhintainen sit jo ominaisuuksiin nähden. Mut melko pirteän näköinen.

Mielenkiintoiset vaihtoehtoja ovat myös nämä korealaiset: Hyundai ja Kia antavat 5 vuoden täystakuun ilman kilometrirajoitusta. Takuun laajuudestakin voi jo päätellä, ettei ne ihan susia ole.



Joo, Korealaisetkin pikkuautot on toki olleet mielessä. Näiden takuuseen ainakin ennen liittyi se, että vuosihuollot oli vähän muita kalliimpia ja ne piti tietty teettää maahantuojalla, että takuu säilyi.

Eniten näissä Korealaisissa pikkuautoissa kismittää (yleensä) heikohko vääntö ja suhteellisen suuri kulutus verrattuna euro-kilpailijoihinsa.
Avatar
#893 • • Quu Guest

Joo, itte aattelin kans tuota käydä testaamassa, todennäköisesti ens viikolla. 1,3litrainen malli on kyl kiikarissa, koska se 1,5litrainen on ihan ökyhintainen sit jo ominaisuuksiin nähden. Mut melko pirteän näköinen.



1,3 olis muutenkin fine by me, mutta arvosteluissa on haukuttu, että moottorista puuttuu vääntö. Joutuu ylämäissä lähes poikkeuksetta vaihtaa pienemmälle.
Avatar
#894 • • eletrik Guest
meitzi ajaa dösäl :happyroll:
Avatar
#895 • • Quu Guest

meitzi ajaa dösäl :happyroll:



No teizi varmaan asuu sellaisessa paikassa missä julkisten käyttäminen on mahdollista.
Avatar
#896 • • timppa^ Guest
Ostakee Mini.
Avatar
#897 • • innae Guest

Kävinpä koeajamassa uuden Toyota Aygon, ku vähä himotti sellasen hankkiminen. Iha mukava peli, mut takapaksi oli pienempi jopa ku tossa nykyisessä mazdassa.

Moottori sen sijaan oli tosi pirtsakka ylläri, eli vääntöä löyty tarpeeks ja vähä jäi viel varastoonkin. Lisäksi myös moottoritienopeuksissa auto oli hiljainen.

Pari suunnittelukäpyä löyty kans. Hanskalokerossa ei ollu luukkua, eli paperit lojuis sillee vapaasti ja taatusti lentelis sinne tänne. Kierroslukumittarissa ei ollu taustavaloa -> eihä siitä mitään näe. Myöskää keskikonsolissa ei ollut valaistusta, joten potikoiden vääntely meni ihan arpapeliksi.

Mutjoo, saapi ny nähdä, tuleeko tommonen haettua käyttöautoksi.



Liityn samaan seuraan, eli Aygoa olen miettimässä uudeksi autoksi.
Tämän hetkinen kulkupeli on Fiesta -89, ja batmobile näyttää vanhenemisen merkkejä. Moottori jouduttiin vaihtaan kesällä (1.1 kone ei kestänyt kuin 500 000 km:p). Auto on kyllä ihan toimiva, mutta kaikkea pientä korjattavaa siinä olisi.

Aygo olisi kulutukseltaan/tehoiltaan/kooltaan varsin passeli ajokki minulle. Eikä hintakaan mikään hirvittävä olisi.

Pitää käydä kyllä koeajamassa, että saa tuntuman autoon :)


akir0: kun kävit koeajamassa, oliko auto millainen? Olivatko penkit hyvät? Näkyikö ikkunoista hyvin? Oliko "hutera" ajettava?
Saapi toki muutkin vastata, jotka ovat käyneet ajelemassa ko. autoa :)
Avatar
#898 • • Quu Guest

akir0: kun kävit koeajamassa, oliko auto millainen? Olivatko penkit hyvät? Näkyikö ikkunoista hyvin? Oliko "hutera" ajettava?
Saapi toki muutkin vastata, jotka ovat käyneet ajelemassa ko. autoa :)



Mä vielä löylytän lisää: Oliko soundsysteemit tarpeeksi hyvät? Mahtuuko levylaukku takaliiteriin? Saiko hyvän ajoasennon?
Avatar
#899 • • Loopy Guest

Mä vielä löylytän lisää: Oliko soundsysteemit tarpeeksi hyvät? Mahtuuko levylaukku takaliiteriin? Saiko hyvän ajoasennon?


Jatketaan tota takaluukkukyselyä: Mahtuuko lätkäkassi takaluukkuun?
Avatar
#900 • • Quu Guest
...ja miks mä en löytänyt lisävarustelistasta tätä?