Autot

1,119 posts, 56 pages, 223,413 views

Avatar
#581 • • Tapi T Guest
Ennen kun täällä teilataan yksittäinen automerkki kokonaan, niin muistakaapas, että noita maanantaikappaleita tulee ulos jokaiselta valmistajalta. Suomesta löytyy varmasti samanlaisia tarinoita jokaisesta markkinoilla olevasta automerkistä.
Avatar
#582 • • Ana-- Guest

Noista volvoista:

Faijalla oli ennen 740, joka tuntui olevan ikiliikkuja. Auto kesti 10v, 200 000km ja sinä aikana ongelmia ei käytännössä ollut: vaihdetut osat kytkin, pakoputki ja iskarit.

Sitten faija vaihtoi S80:een ja se on kyllä viimeinen volvo minkä ostaa. Auto on jättänyt tielle yli 5 kertaa mm sähkövikojen ja bensansyöttöongelmien takia. Softavikoja on ollut enemmän kuin tarpeeksi jonka takia mm sytytys on ollut pielessä, takaovet ei aukea, bensakorkki ei aukea jne jne

Viimeviikolla faija vei volvon katsastukseen ja reput tuli. Etupään nivelet kuulemma paskana ja tämä on täysin normaalia tuolle autolle: yleensä ne vaihdetaan 30000-50000 välillä ....

Että se siitä volvolaadusta.



Ettei ois yksilövikaa, vai sanoko katsastusmies, että toi kuluma on tyypillistä?
Pikkasen vaikee uskoa vaan.



Vettä myllyyn: yhdellä tutulla on V70. Vajaa 2 vuotta vanha, ajettu n. 70 000km. Softavikojen takia käynyt pajalla muistaakseni 5 kertaa. Moottori vaihdettu _kokonaisuudessaan_ kerran. Volvolaatua.



Uskon. Mut okei, pakko silti sanoo:

LOL SOFTAVIKOJA AUTOSSA LOL!!
Avatar
#583 • • ville Guest


Ettei ois yksilövikaa, vai sanoko katsastusmies, että toi kuluma on tyypillistä?
Pikkasen vaikee uskoa vaan.



Volvon merkkihuoltoa lainatakseni:

"etupään nivelet vaihdetaan s80 malliin ennen 50 000km"

Parasta tossa volvossa oli, että se jätti tielleen ekan kolmen kk aikana pari kertaa. Faija kävi asiasta valittamassa ja vaati vaihtoa uuteen autoon perusteella "kyseessä selvä maanantaikappale". Volvolta todettiin suoraan että kyllä tämä käy jos maksat sen normaalin hinnan uuteen verrattuna ...

Muutenkin tuolla volvolla on suhtauduttu tosi tökerösti koko asiaan. Piruillakseen faija on kaksi kertaa hinauttanut volvon kesken sunnuntainäyttelyä automyymälän pihaan :D

Nykyisin faija miettii ihan tosissaan jonkun pari vuotta vanhan S-sarjan tai A8:n tuontia saksasta. Olisi varmaan laatu hiukan paremmin kohdallaan.
Avatar
#584 • • timppa^ Guest

Ennen kun täällä teilataan yksittäinen automerkki kokonaan, niin muistakaapas, että noita maanantaikappaleita tulee ulos jokaiselta valmistajalta. Suomesta löytyy varmasti samanlaisia tarinoita jokaisesta markkinoilla olevasta automerkistä.



Tokkiinsa. Kaverin faijan S-sarjan Mersu sylki öljyt pihalle yks kaunis päivä.
Avatar
#585 • • Quu Guest

Tokkiinsa. Kaverin faijan S-sarjan Mersu sylki öljyt pihalle yks kaunis päivä.



Joo, mutta tässä vaiheessa voin täysin varmasti sanoa että kyseessä on ollut maanantaikappale. Mikään muu automerkki ei kestä 800.000km heittämällä.
Avatar
#586 • • Quu Guest

Ennen kun täällä teilataan yksittäinen automerkki kokonaan, niin muistakaapas, että noita maanantaikappaleita tulee ulos jokaiselta valmistajalta. Suomesta löytyy varmasti samanlaisia tarinoita jokaisesta markkinoilla olevasta automerkistä.



Milloin aletaan puhumaan ranskalaisista? :D
Avatar
#587 • • jabe Guest
Mun toijota korolla ei oo koskaan jättäny tien päälle. Ja auto on sentään lähes 20 vuotta vanha. Tätä menoa en vaihda sitä koskaan pois! :hearts:
Avatar
#588 • • dixoff Guest


LOL SOFTAVIKOJA AUTOSSA LOL!!



No toi on aika yleinen ilmiö nykyisin, kun tietokonepohjainen ohjauselektroniikka tungetaan joka tuuttiin. Pari esimerkkiä:

- Kaverin faijan muutaman vuoden ikäinen diisselikärry vaati aika ajoin virran sammuttamista ja uudelleen käynnistämistä, kun turbon softa kaatui ja se piti buutata
- Vanhempien 2 vuotta vanha Volvo ei maantiellä ohituskaistalla suostunut kiihtymään ylämäessä yli 110 km/h nopeuteen, ennenkuin takuuhuollossa päivitettiin moottorin ohjausyksikön firmware
- Niin ikään vanhempieni yksi aikaisempi auto (Volkkari) piti myös viedä firmispäivitykseen, kun alettiin ihmetellä kuinka on mahdollista, että muuttoani varten vuokrattu pakettiauto kiihtyy paremmin

Niin että pitäisiköhän ehdottaa Tekniikan Maailmalle tms, että testaisivat autotestiensä yhteydessä myös sen, minkä valmistajan autoissa on parhaat käyttikset ainaisten kulutus-, varustelu- ja suorituskykytestien lisäksi..
Avatar
#589 • • dixoff Guest
Mutta eipä ihan kaikille ole kuitenkaan käynyt näin saksalaisella autobaanalla (kesä -99)

esa4_pieni.jpg

esa6_pieni.jpg

Oli muuten kohtuullisen mielenkiintoinen tilanne.
Avatar
#590 • • Remotion Guest

Mutta eipä ihan kaikille ole kuitenkaan käynyt näin saksalaisella autobaanalla (kesä -99)

Oli muuten kohtuullisen mielenkiintoinen tilanne.


Mitäs kävi? hihna poikki, öljypumppusököksi?
Avatar
#591 • • Quu Guest
Hei noista Dixoffin postaamista kuvista voisi ottaa autontunnistuskisan :D

Mä veikkaan 90 -luvun alun escorttia.
Avatar
#592 • • valo Guest

mun mielestä toinen ruotsalainen perheauto, Saab on huomattavasti mielenkiintoisempi auto, ja omien kokemuksieni mukaan päihittää ajettavuudessa ja lähes jokaisessa mukavuusseikassa Volvon, joskin Volvoissa on paremmat vakiohifit.



Saab on imo ollut aika perustylsä auto pitkään, mutta mä oon heränny siihen nyt ton uuden 93:n myötä, siiinä on esim. äärettömän hyvät penkit, ei tarvi ajoasentoa pahemmin hakea. Ja se turbon ääni... :hearts:

Yhdellä Volvolla oon ajannu ja sekin oli se niitten hirveä mastodontti XC90, jätti mut ainakin aika kylmäksi, varsinki ku ko. auton suorituskyky ei tehny vaikutusta (2.5T AWD). Jännä piirre siinä autossa oli, että se pieneni aika paljon kun meni itse rattiiin. Pelkääjan paikalla se tuntu aika laivalta :)
Avatar
#593 • • Tapi T Guest

Milloin aletaan puhumaan ranskalaisista?


No toi on aika yleinen ilmiö nykyisin, kun tietokonepohjainen ohjauselektroniikka tungetaan joka tuuttiin.


Faijalla on -99 Peugeot 406 farmari ja siihen on tullut elinkaarensa aikana pari mielenkiintoista juttua elektroniikkaan liittyvää juttua.

- n. vuosi takaperin ajelin moottoritietä n. 130km/h ja avasin ikkunan. Koska autossa on automaattinen ilmastointi, niin ilmanpaine laski äkisti. Tämän seurauksena ilmastointilaite sekosi: se ei totellut enään nappien painalluksia ja rupesi puhaltamaan ilmaa täysillä. Korjaus maksoi n. 150e.

- nykyisin auton keskuslukitus on hieman sekaisin. Ovia suljettaessa kaukosäädöllä takaluukku ei mene lukkoon, vaan se pitää lukita käsin avaimella. Luukku ei myöskään avaudu ovia avattaessa, vaan se pitää lukita erikseen.

Paras läppä on kuitenkin se, että jos luukku on auki, niin se menee lukkoon kun laittaa peruutusvaihteen päälle. :D
Avatar
#594 • • Edited Ezzy Guest


Viimeviikolla faija vei volvon katsastukseen ja reput tuli. Etupään nivelet kuulemma paskana ja tämä on täysin normaalia tuolle autolle: yleensä ne vaihdetaan 30000-50000 välillä ....

Että se siitä volvolaadusta.



Firebirdissä oli alapallonivelissä väljyyttä ja reput tuli (ja madallussarja pitää muka muutoskatsastaa) :crybaby:
no, oli menossa muutenkin 5tkm huoltoon...

katti oli kans hieman huonossa hapessa, mutta läpi meni. Hieman korkealla oli päästöt vaan.

Mittaus / Joutokäynti / yli 2000 rpm

CO-pit /0/0
HC-pit /90/35
Lambda /-/1.03
CO2-pit /-/15
02-pit /4.0/0,7

katti tosin näyttää tältä (vähän arvelutti)
http://hiredcam.com/misc/ponu/cat.jpg
Avatar
#595 • • jUSSi Guest

Paras läppä on kuitenkin se, että jos luukku on auki, niin se menee lukkoon kun laittaa peruutusvaihteen päälle. :D



Tää vois olla ihan tarkoituksellinen feature. Turvallisuutta näet, ei voi avata takaluukkua kun autolla peruutetaan.
Avatar
#596 • • dixoff Guest
Remotion: Syy ei koskaan selvinnyt. Auto alkoi savuttaa, ja kun pysähdyimme (muiden autoilijoiden vinkattua asiasta) tienposkeen, pellin alla oli paikat jo ilmiliekeissä. Autosta jäi ehjäksi ainoastaan virta-avaimet, onneksi kaikki matkatavarat pelastuivat.

Quu: auto oli kaverin -84 Escort.

Onneksi matka pääsi jatkumaan tuosta aika letkeästi. Tiepalvelumiehet kuskasivat meidät lähimmälle juna-asemalle, mistä junalla Berliiniin. Aikanaan, kun oli aika lähteä kotiin, laitoimme osan matkatavaroista postissa Suomeen, ja tulimme itse lentokoneella.
Avatar
#597 • • Blues Guest

Milloin aletaan puhumaan ranskalaisista?


No toi on aika yleinen ilmiö nykyisin, kun tietokonepohjainen ohjauselektroniikka tungetaan joka tuuttiin.


Faijalla on -99 Peugeot 406 farmari ja siihen on tullut elinkaarensa aikana pari mielenkiintoista juttua elektroniikkaan liittyvää juttua.

- n. vuosi takaperin ajelin moottoritietä n. 130km/h ja avasin ikkunan. Koska autossa on automaattinen ilmastointi, niin ilmanpaine laski äkisti. Tämän seurauksena ilmastointilaite sekosi: se ei totellut enään nappien painalluksia ja rupesi puhaltamaan ilmaa täysillä. Korjaus maksoi n. 150e.

- nykyisin auton keskuslukitus on hieman sekaisin. Ovia suljettaessa kaukosäädöllä takaluukku ei mene lukkoon, vaan se pitää lukita käsin avaimella. Luukku ei myöskään avaudu ovia avattaessa, vaan se pitää lukita erikseen.

Paras läppä on kuitenkin se, että jos luukku on auki, niin se menee lukkoon kun laittaa peruutusvaihteen päälle. :D



Eipä ole ensimmäinen peugeot josta tuollaista vikaa löytyy. Kaverilla oli 406 jonkin aikaa ja siinä tuli samanlainen ongelma ilmastoinnin kanssa. Kerran lukot tekivät tempun etteivät suostuneet aukeamaan ollenkaan..korjauksen jälkeen auto sitten meni vaihtoon.
Avatar
#598 • • timppa^ Guest


Eipä ole ensimmäinen peugeot josta tuollaista vikaa löytyy. Kaverilla oli 406 jonkin aikaa ja siinä tuli samanlainen ongelma ilmastoinnin kanssa. Kerran lukot tekivät tempun etteivät suostuneet aukeamaan ollenkaan..korjauksen jälkeen auto sitten meni vaihtoon.



Oliskin oivallista mainosta automerkille, kun auto lukitsis kuskin sisälle. Ajelis siinä sitten huoltoliikkeen pihalle ja kiipeis ikkunasta ulos tilaamaan huoltoa :D
Avatar
#599 • • bulk Guest


Oliskin oivallista mainosta automerkille, kun auto lukitsis kuskin sisälle. Ajelis siinä sitten huoltoliikkeen pihalle ja kiipeis ikkunasta ulos tilaamaan huoltoa :D



Joissakin automerkeissä keskuslukko lukitsee auton niin, ettei sitä saada edes sisäpuolelta auki. Keskuslukon moottori pitää vastaan, ettei ovea/luukkuja saa auki esim koukulla, tai sisäpuolelta lukkonapista.

Tämä tietysti johtaa siihen, ettei autosta pääse ulos ikkunaa rikkomatta, jos sattuu olemaan sisällä kun ovet menevät lukkoon.
Avatar
#600 • • jaksu Guest

Oliskin oivallista mainosta automerkille, kun auto lukitsis kuskin sisälle. Ajelis siinä sitten huoltoliikkeen pihalle ja kiipeis ikkunasta ulos tilaamaan huoltoa :D



duunikaverin käynnissä ollut golf lukitsi kuskinsa ulos, kun kuski skrabas ikkunoita. hanka tilanne sekin :D