Autot

1,119 posts, 56 pages, 233,690 views

Avatar
#461 • • bulk Guest


juu anteeks :happyroll: , ruvennut jotenkin kielenkäyttö riistäytyy hallinnasta, täytyy skarpata. :( :confused:



np.


meinasin vaan et eikös paku mee sillon niin kovaa kuin se ikinä kulkeekaan, eli toisin sanottuna venttiilit voi ruveta napsumaan kun kierrokset tapissa ajelee vaikka tuon 1200km :scared:



Autot on tehty ajettavaksi. Ja turbodieselit on tehty kovaan ajoon, toki kannattaa katsoa aina ennen pitkää motaripätkää kaikki nesteet, öljyt ja panna renkaisiin kolme baria paineita. Mekin vaihdettiin öljyt + suodattimet varmuuden vuoksi ennen reissuun lähtöä (tuli joku 6000km ajettua), vaikka normaali vaihtoaika ei ollut ihan lähellä.
Avatar
#462 • • Quu Guest

renkaisiin kolme baria paineita



Eikö ne kulu rankasti keskeltä tuolloin? :confused:
Avatar
#463 • • bulk Guest

renkaisiin kolme baria paineita



Eikö ne kulu rankasti keskeltä tuolloin? :confused:



Nykyiset matalaprofiilikumit kestää ylipainetta huomattavasti paremmin kuin alipainetta ja jos normaalit paineet on noin 2,5bar, niin kolme ei ole yhtään liikaa kovaan moottoritieajoon. Enemmän vauhtia -> enemmän auto painaa renkaiden päällä downforce-efektin vuoksi. Yli 160km/h vauhteihin kannattaa laittaa ainakin auton "täysi lasti" -paineet päälle. Täältä voi käydä kurkkimassa summittaisia paineita:

http://www.lonsinkumi.com/www/att.php?id=3&PHPSESSID=6a4cbf5a51fccb42b079ba9869f4bb00
Avatar
#464 • • Remotion Guest
Tällänen tarttui kamerakännykkääni viikonloppuna naapurustosta... :D

gallardo.jpg
Avatar
#465 • • Tapi T Guest

Tällänen tarttui kamerakännykkääni viikonloppuna naapurustosta...


Sama kärry ajoi mua vastaan Nöykkiössä sunnuntaina. On kyllä niin siisti, että oksat pois.
:excellent:
Avatar
#467 • • Remotion Guest
lisempää kuvia:

lambo_takaa.jpg

lambo_edest_.jpg
Avatar
#468 • • Quu Guest
panisin
Avatar
#469 • • Lachesis Guest
ajaisin... tsägäl
Avatar
#470 • • Remotion Guest
...ei minnekkään! :sleepy: eipä :crybaby:
Avatar
#473 • • Ana-- Guest
mites vitussa saa pihkan pois maalipinnasta? Autoa on seisotettu jonkun
tammen tjsp alla niin, että katto, takaluukku ja konepelti on ihan sellasessa
korvavaikun värisessä, vahamaisessa pihkassa.

Ei lähde:

- Painepesurilla
- Kuumalla vedellä
- Liuottimella
- Saippualla

NEUVOJA! Vitun karmeen näkönen :(
Avatar
#474 • • Remotion Guest
sieni+ vähän hiovaa vahaa sisältävä autoshampoo ja kilo vettä päälle ja alle, ihme jos ei lähde ja sit ei kannata painaa jälkiä kuitenkaan maalipintaan vaan pikkutytön rantein niitä pörittäviä liikkeitä.
Avatar
#475 • • Ana-- Guest

sieni+ vähän hiovaa vahaa sisältävä autoshampoo ja kilo vettä päälle ja alle, ihme jos ei lähde ja sit ei kannata painaa jälkiä kuitenkaan maalipintaan vaan pikkutytön rantein niitä pörittäviä liikkeitä.



Ei lähteny sillä, ni joutu vetämään muovisella skraballa, kunhan niitä oli
ensin 10 min pehmittänyt liuottimella PER LÄIKKÄ. Voi jumalaut.. Meni sella-
set pari tuntia tohonkin. Mites, metallic-värin voi varmaan vahata ihan nor-
maaleilla, värittömillä vahoilla? tuli pikkusen naarmua tohon maalipintaan,
tai siis lakkaan.. Ihan sellasta pintanaarmua, mutta ärsyttävää kuitenkin.
Avatar
#476 • • Tapsa Guest

Ei lähteny sillä, ni joutu vetämään muovisella skraballa, kunhan niitä oli
ensin 10 min pehmittänyt liuottimella PER LÄIKKÄ. Voi jumalaut.. Meni sella-
set pari tuntia tohonkin. Mites, metallic-värin voi varmaan vahata ihan nor-
maaleilla, värittömillä vahoilla? tuli pikkusen naarmua tohon maalipintaan,
tai siis lakkaan.. Ihan sellasta pintanaarmua, mutta ärsyttävää kuitenkin.



Perkele ku en ehtiny..

Farecla ois pelottanu läikät kyl varmasti pois !

Noh, jälkiin laittasin ite Autoglymin vahaa !
Maksaa hieman enemmän kun jotkut muut,
mutta on kyllä aivan helvetin helppo ja hyvä vaha !

Suosittelen :)
Avatar
#477 • • Remotion Guest
:D ei ihme että tuli jälkiä, ei saa laittaa mitään vannehappoja maalille, se on niinkuin dead end anyway. Kyllä se ois vahalla lähtenyt.

Noh tästä postista tulikin tällänen ohje:

Kannattaa nyt ainakin pestä auto tarkasti ja sen jälkeen vielä kuivata säämiskällä, jos säämiskä ei paljoa likaannu kuivauksesta, on auto riittävän puhdas vahattavaksi, sitten vaaan autoglymin punaista resin polishia pyörittävillä liikkeillä pintaan pieni alue kerrallaan (esim. konepelti tai ovi), odotat 2 minuuttia ja sitten puhtaalla liinalla pois.

Kun koko auto on vahattu niin autoglymin kultainen super vaha pintaan, annat kuivua vähintään tunnin, mielellään esim illalla vahaa ja aamulla ottaa pois. Sitten vielä sen ottaa puhtaalla liinalla pois pinnasta ja taas mennään.

huom.
a) auton pitää olla täysin kuiva ennen vahausta
b) vahaus pitää suorittaa auringon valolta suojassa ja kuivalla kelillä (esim tallissa), vahaaminen kirkkaalla pilvisellä ilmalla on jo tuskaa ja jos aurinko pääsee osumaan pintaan, palaa se vaha siihen kiinni niin ettei erkkikään sitä saa irti.

:winkwink:
Avatar
#478 • • Ana-- Guest

:D ei ihme että tuli jälkiä, ei saa laittaa mitään vannehappoja maalille, se on niinkuin dead end anyway. Kyllä se ois vahalla lähtenyt.

Noh tästä postista tulikin tällänen ohje:

Kannattaa nyt ainakin pestä auto tarkasti ja sen jälkeen vielä kuivata säämiskällä, jos säämiskä ei paljoa likaannu kuivauksesta, on auto riittävän puhdas vahattavaksi, sitten vaaan autoglymin punaista resin polishia pyörittävillä liikkeillä pintaan pieni alue kerrallaan (esim. konepelti tai ovi), odotat 2 minuuttia ja sitten puhtaalla liinalla pois.

Kun koko auto on vahattu niin autoglymin kultainen super vaha pintaan, annat kuivua vähintään tunnin, mielellään esim illalla vahaa ja aamulla ottaa pois. Sitten vielä sen ottaa puhtaalla liinalla pois pinnasta ja taas mennään.

huom.
a) auton pitää olla täysin kuiva ennen vahausta
b) vahaus pitää suorittaa auringon valolta suojassa ja kuivalla kelillä (esim tallissa), vahaaminen kirkkaalla pilvisellä ilmalla on jo tuskaa ja jos aurinko pääsee osumaan pintaan, palaa se vaha siihen kiinni niin ettei erkkikään sitä saa irti.

:winkwink:



Kiitos neuvoista! Mä oon pikkasen neonaatti näissä autoasioissa mut alkaa
pikkuhiljaa puremaan sellanen snadi tuningkärpänen perseeseen kun VIH-
DOINKIN on alla auto, jonka rekisteriotteessa lukee oma nimi :excellent:

Pitää vahailla toi joku päivä kunnolla, ei siihen mitään pahoja naarmuja
tullut mutta lakkapinta pikkasen kärsi. Suututti tosiaan niin paljon se
paska siinä päällä et joutu käyttämään vähän vihasempia aineksia putsai-
luun. Liuotin sinänsä oli aika pliisua kamaa, vaikka kyllä mä Covar
5:sellakin yritin :D (Teollisuusbensiini 96%-98%).. Sit vielä joku pinkee
korisarja jostain! Ja maalaus! Ja kromivanteet!

Ja palkankorotus..
Avatar
#479 • • Tapsa Guest

Ja palkankorotus..



Mun kohdalla 'ammatinvaihto'!
Avatar
#480 • • Ana-- Guest

Ja palkankorotus..



Mun kohdalla 'ammatinvaihto'!



Joo mun kohdalla toi ois palkankorotuksen ainoo realistinen edellytys :p