Autot

1,119 posts, 56 pages, 223,363 views

Avatar
#121 • • -=aave=- Guest

Originally posted by guli van kaak:
[QB]paras auto on nainen, ensin tutkitaan takapää, sitten hivuttaudutaan puskureihin, ja lopuksi koeajo. toisen miehen auto on lisäksi helppo varastaa. QB]



Guli on täällä jälleen!

[ 09 August 2002: Message edited by: HiVoltage ]
Avatar
#122 • • pie Guest
Yleensä kuljen isolla autolla, jossa on oma kuljettaja eli bussilla. Yleensäkin tuen joukkoliikennettä mahdollisimman paljon. "Se on turvallista ja mukavaa" mainostettiin jo armeijassa kulkemaan lomamatkat julkisilla. Suomessa on kuitenkin asutus harvassa ja välimatkat pitkiä, joten omaakin autoa tarvitaan. Itselläni on vuosimallin 88 tummansininen VW Golf, jolla kyllä kulkee hyvin paikasta A paikkaan B. Vanhemmat omistaa Ford Focuksen, jolla kyllä on mukava ajaa. Suorastaan nauttii joskus lähteä pitkälle matkalle, kun alla on kunnon auto.
Avatar
#124 • • Elwira Guest
Heeiii kertokaa mulle auto asiantuntijat,että onko kahden istuttavaa autoa johon saa taakse koiran. Siis jotain pikkuautoa ei urheiluautoa. Tarkoitus olis ostaa semmonen jonkinlainen nyt syksyllä. Olen niin täynnä kavereiden kuskaamista ja en vaan halua isoa autoa. Mut semmonen jossa on tilaa kuitenkin sen verran että saa jotain tavaroita sisälle ja olen tositarkotuksella ettimässä autoa eli pilailijat älkää vaivautuko vastaamaan :D
Avatar
#125 • • Tapi T Guest


Heeiii kertokaa mulle auto asiantuntijat,että onko kahden istuttavaa autoa johon saa taakse koiran.


Riippuu tietenkin vähän varallisuudestasi, mutta onhan noita pieniä kauppakasseja vaikka muille jakaa.

Sinä, matkustaja ja piski sovitte tavaroinenne ainakin näihin seuraaviin:

VW Golf tai Polo
Renault Twingo tai Clio
Peugeot 205, 206
Bmw Compact
Opel Corsa, Tigra
Audi A3
Ferrari 360 :D
Avatar
#126 • • -=aave=- Guest


Heeiii kertokaa mulle auto asiantuntijat,että onko kahden istuttavaa autoa johon saa taakse koiran. Siis jotain pikkuautoa ei urheiluautoa. Tarkoitus olis ostaa semmonen jonkinlainen nyt syksyllä. Olen niin täynnä kavereiden kuskaamista ja en vaan halua isoa autoa. Mut semmonen jossa on tilaa kuitenkin sen verran että saa jotain tavaroita sisälle ja olen tositarkotuksella ettimässä autoa eli pilailijat älkää vaivautuko vastaamaan :D



tää mun auto on melko sopiva, taa ei mahdu kovinkaan suuri olento.:D
Avatar
#127 • • plink Guest
jos minulla olisi liikaa rahaa, ostaisin hienon auton*. liikaa rahaa tulee tuskin kuitenkaan ikinä olemaan, joten auton joudun ostamaan käytännön syistä ulkonäkösyiden sijaan (noh, ei se nyt mikään Lada kuitenkaan olisi ;). autoksi käy mikä tahansa sellainen, jolla ei tarvitse nylkyttää moottoritiellä puolta tuntia rekkojen perässä, eikä se myöskään syö tolkuttomasti bensaa. tilaa on myös hyvä olla, joten farmari olisi varmaan parempi.

*hienoja autoja:
Ferrari 512 Testarossa (Ferrarin moottoriäänet on lisäksi maailman tyylikkäimmät)
Mercedes-Benz SLK-230

nämä autot siis puhtaasti ulkonäön takia. tehoja näissä on jo aivan liikaa, ja liika teho yllyttää vaan amisteluun.
Avatar
#128 • • Elwira Guest




tää mun auto on melko sopiva, taa ei mahdu kovinkaan suuri olento.:D



Täytyy kyllä myontää et toi auto oli makea. Onko tietoa hinnasta uutena? Lähetin eilen sen mun levyn postissa.
Avatar
#129 • • -=aave=- Guest




Täytyy kyllä myontää et toi auto oli makea. Onko tietoa hinnasta uutena? Lähetin eilen sen mun levyn postissa.



Toi on -99 mallia, ja makso sillo noin 135 000;-
Niin siis ostin sen kyl uutena.

Niin joo, se levy voipi odottaa jo sit kotona.:)
Palautetta tulee, ku ehditään...:p

ps. tänään otettu kuva
Avatar
#132 • • Cloud Guest
Jeps jeps luin koko jutusta ekan kommentin sekä viimeisen sivun kokonaan ja näinpä uskoisin kaikkien kommentien olevan samanlaista... jos kuitenkin jollain on sama mieli kuin minulla niin ei muuta kuin cheers ja saat kokeilla mun tuliterää DODGE VIPERIANI gt coupe tietenkin!

Eli siis se että joukkoliikenne olis in.. true true jos asutaan kiinassa tai olet köyhä:D. Toiseksi paras joukkoliikenne keino on edelleen jalkapatikka eli kuuluisa apostolin kyyti.. Eli turha tulla puhumaan saasteista kun istutte bussissa.. kävelkää ei tule saasteita. <-itse käytän dösiä paljon koska en vain jaksa kävellä se on niin turhaa touhua!

sitten että Usassa ei tehtäisi autoja.. Bah Japani ja Usa on ne ainoat ja oikeat Automaat... Japanissa tehdään hyvää ja halpaa.. miksiköhän kaikki Tunetetut street race autot etc on Oikeastikin japanilaisia... Koska ne on helpoin modifioida ja Halvimpia.. Siinä tavalliselle kuluttajallekin Parhaimmat vinkit... Plus japanilaiset ovat aina osanneet tehdä autoistaan Urheilullisia.

Ja se jenkkipuoli Sieltä Tulee ne Tehokkaimmat Urheiluautot.. joita ei modifoida.. Kuten se ihanankaunis Dodge Viper.
Muutenkin jenkkiautoissa ne tehot on yleisestikin aivan eriluokkaa kuin joissain keskieuroopan maissa.. Englanti pois luettuna.. siellä tehdään Kauniita autoja Käsin<-Ei mitään ferrarin massatuotantoa.

Ai niin joo on mersussa yks hyväpuoli tai siinä niiden firmassa Ja se on Maclarenin F1.. Katuauto.. ai niin ja kyllhän muutenkin euroopassa ja etc löytyy hienoja ja upeita vanhoja ja uusia autoja mutta mikäs niitä yhdistää No se että ne on tehty KÄSIN.

Mut minkäs teet ei ole Viperin Voittanutta... kiitos
Avatar
#133 • • Cloud Guest
Ai niin ja piti vielä sanomani että ne ferrarin äänet on kuraa ne ei myös muiden autojen äänet on kuraa verrattuna Huippuunsa viritettyihin Japanilaisiin kuten esim. Toyota supra ka Ford escort cosfort.. Mikään ei vain voita kunnon huippuunsa viritettyä katu-kilpuria ja sen ääniä joita säestää turpon paukkuminen =)
Muuten jos on kiinostusta katu-ajamisesta .. kanattaa etsiä käsiinsä pätkä nimeltä Getaway in Stockholm2.. Kunnon meisink
Avatar
#134 • • Remotion Guest
Kuulin huhua että lakiuudistuksen myötä ( säädetty about 1 kk sitten) uusiin autoihin saisi nykyään turbon helpommin perustein?

Onko jollakin tietoa tämmöisestä?
Avatar
#135 • • Edited bulk Guest


Kuulin huhua että lakiuudistuksen myötä ( säädetty about 1 kk sitten) uusiin autoihin saisi nykyään turbon helpommin perustein?



Vanhemmissa kuin 7/87 autoissa lupia ei edelleenkään tarvita, jos päästöt pysyvät rajoissa eikä tehot kasva yli 20%:ia. Turbon asentamisen jälkeen on pystyttävä todistamaan että päästöt, tehot ja paino ovat rajoissaan. 1.7.1987 jälkeen käyttöönotetuissa autoissa turbon asennus on vaikeampaa ellei mallisarjasta löydy turbokonetta. (lainaus FFP:n sivuilta)

Aika hyvin päivitettyä tietoa löytyy FFP:n sivuilta:

http://ffp-motorsport.com/tuning/laki-faq.php

edit:

Kysymyksiä aiheesta kannattaa esittää muuten vaikka FFP:n ahdinfoorumissa:

http://ffp-motorsport.com/bbs/cgi-bin/YaBB.cgi?board=turbo

Vaikka foorumi on melko hyvin valvottu, niin aina autosivustoilla kannattaa pitää amisfiltteri päällä. Tuolla saa kyllä vastauksia etenkin VAG:n tuotteisiin aika hyvin.
Avatar
#136 • • Edited Tapi T Guest


sitten että Usassa ei tehtäisi autoja.. Bah Japani ja Usa on ne ainoat ja oikeat Automaat... Japanissa tehdään hyvää ja halpaa.. .


No johan on... Oletko muuten ikinä sattunut vertailemaan japanilaisen ja eurooppalaisen auton laatua vaikkapa tutustumalla sisätiloihin? Eron todella huomaa; eurooppalaisissa käytetään huomattavasti laadukkaampia materiaaleja, eikä sisällä ole muovista tunnelmaa. Nykyään erot ovat tosin hieman tasoittuneet, mutta ovat silti havaittavissa.

Oletko miettinyt, mistä hintaero eurooppalaisten ja japanilaisten autojen kohdalla todella syntyy? Esim. Toyota valmistaa Euroopan markkinoille autot lähes yksinomaan Euroopassa, joten sen työvoimakustannukset ovat lähes samat kuin kaikilla eurooppalaisilla autonvalmistajilla, jotka valmistavat autonsa Euroopassa. Miten ihmeessä sitten japanilainen autonvalmistaja sitten pudottaa hintaa, ellei laadussa?

Tarkoitukseni ei missään nimessä ole dissailla japanilaisia autoja, mutta Eurooppalaiset autot ovat lähes systemaattisesti hiljaisempia, tukevampia ja niissä esiinty erilaisia hälyääniä huomattavasti vähemmän kuin japanilaisissa lajitovereissaan. Em. asiat voidaan mielestäni selkeimmin huomata moottoritiellä kovaa vauhtia ajettaessa, sekä mutkaisella tiellä, joissa Eurooppalaiset päihittävät lähes mennen tullen japsit ajo-ominaisuuksillaan, alustallaan ja tukevuudellaan. Eurooppalaisella hyvällä autolla on aika sama, ajaako 200km/h vaiko 120km/h; auto kulkee kuin juna vailla tärinöitä ja natinoita.

Onko muuten japanilaisilla edes kunnon vastinetta suurille ja hyville eurooppalaisille (saksalaisille) autoille, kuten Audi A6, Mercedes E/S-sarjat, BMW 5-sarja? Mieleeni ei tule oikein muuta, kuin Lexus LS 400 ja GS300.

Miksi muuten paljon ajavien alla on useimmiten juuri Saksalainen auto (esim. taksit)?

Plus japanilaiset ovat aina osanneet tehdä autoistaan Urheilullisia


Aivan samalla tavalla urheilullisia kuin eurooppalaisetkin. Paitsi että todella monella eurooppalaisella valmistajalla on urheilulliset mallit oikein erikseen markkinoilla. (Tjeu: BMW M, Alpina, Audi S, Mercedes AMG, Opel Irmscher....) En tiedä onko esim. suomessa myytävillä japanilaisilla antaa em. autojen mallisarjoille vastinetta.

miksiköhän kaikki Tunetetut street race autot etc on Oikeastikin japanilaisia... Koska ne on helpoin modifioida ja Halvimpia.. Siinä tavalliselle kuluttajallekin Parhaimmat vinkit...


Se, että japsit ovat hyviä autoja rakennella ei tee niistä millään lailla parempia. Jos esim. MB:n tai BMW:n rakentelu olisi yhtä halpaa/helppoa, niin näkisi niitä teillä varmasti yhtä paljon, ellei jopa enemmän kuin japanilaisia.

Ja se jenkkipuoli Sieltä Tulee ne Tehokkaimmat Urheiluautot.. joita ei modifoida.. Kuten se ihanankaunis Dodge Viper.


....joka muuten btw ei pärjää millään Lamborghini Murcielagolle tai Ferrrari 550 Barchetalle. Em. eurooppalaiset ovat Dodgea huomattavasti kevyempiä, kiitos tehokkaan alumiinin (Ferrari) ja hiilikuidin (Lamborghini) käytön, joka tuntuu varmasti parempana käsiteltävyytenä. Kuinka paljon enemmän painaakaan Viperin yli kahdeksan litrainen jenkki-standardien mukaan valmistettu V10, verrattuna Lambon 6 litraiseen V12:ta tai Ferrarin 5.5 litraiseen V12:a?
:rolleyes:

En oikein ymmärrä mitä meinaat tolla modifioimisella? Eihän oikeita urheiluautoja olla koskaan systemaattisesti modifioitu, koska siihen ei juuri ole tarvetta?

Ei mitään ferrarin massatuotantoa..


:001:
Mihinkäs tämä väite perustuu? Tiesitkö, että jokainen Ferrari tehdään lähes alusta loppuun käsin. Sensijaan Viperien yleisyydestä voinee jo päätellä, ettei Dodgella toimita samoin. Niillä tuotantomäärillä on lähes mahdotonta valmistaa autoja käsin.

Amerikkalaisesta autoista / autoteollisuudesta.... Amerikkalaiset autot tehdään mielestäni täysin väärästä näkökulmasta. Niihin rakennetaan ylimukavat jousitukset ja alustat, mitkä johtavat korin kallisteluihin, renkaiden ulinaan mutkissa ja muutenkin tunnottomaan ajotuntumaan. Penkit muistuttavat sohvia, eikä niistä löydy sivuttaistukea juuri ollenkaan. Tämä kaikki vain matkustajia silmälläpitäen, samalla kuin kuljettaja kärsii kaikista em. "ominaisuuksista". IMO auto on rakennettava kuljettajan ympärille, häntä ensisijaisesti silmällä pitäen - matkustajat tulevat vasta toisena. Tässäkin asiassa lähes kaikki eurooppalaiset valmistajat pesevät amerikkalaiset kollegansa mennen tullen.

Edelleenkin eurooppalaiset autot pesevät laadussa amerikkalaiset lähes systemaattisesti. Ainakin itse olen pannut merkille amerikkaisten muovisen olemuksen, hälyäänet ja halvalla toteutetut yksityiskohdat.

Ai niin ja piti vielä sanomani että ne ferrarin äänet on kuraa ne ei myös muiden autojen äänet on kuraa verrattuna Huippuunsa viritettyihin Japanilaisiin kuten esim. Toyota supra ka Ford escort cosfort.. Mikään ei vain voita kunnon huippuunsa viritettyä katu-kilpuria ja sen ääniä joita säestää turpon paukkuminen


:001: :001: :D
Sä kuuntelet sitten mielummin Supraa tai Escorttia (joka on muuten Eurooppalainen auto!) kuin Ferraria?
Sulla on mielenkiintoinen käsitys "kuraisesta" auton äänestä. Jos Ferrarit eivät ole huippuunsa viritettyjä katukilpureita, niin mitkä sitten ovat? Toyota Supra ja Escort Cosworth?
Avatar
#137 • • onnela Guest


Ai niin ja piti vielä sanomani että ne ferrarin äänet on kuraa ne ei myös muiden autojen äänet on kuraa verrattuna Huippuunsa viritettyihin Japanilaisiin kuten esim. Toyota supra ka Ford escort cosfort.. Mikään ei vain voita kunnon huippuunsa viritettyä katu-kilpuria ja sen ääniä joita säestää turpon paukkuminen =)
Muuten jos on kiinostusta katu-ajamisesta .. kanattaa etsiä käsiinsä pätkä nimeltä Getaway in Stockholm2.. Kunnon meisink



Siis täh? Ferrarin jaloa moottorinääntä ei voita mikään! V12 suorastaan kehrää kun vertaa japsipaskoihin. Ei niinkään murinaa, vaan nimenomaan urheilullista, kehräävää, kaunista. Ahh... Porsche 911 GT3 kuulostaa myös ihan kivalta. ;)
Avatar
#138 • • jUSSi Guest


kanattaa etsiä käsiinsä pätkä nimeltä Getaway in Stockholm2.. Kunnon meisink



Onkos nää niitä "Teuvo maanteiden kuningas"-rainoja, joita se huopalahdentiellä pikkutytön yli audilla ajanut nousukasjuppi toi maahan?

jos on, niin ammu ittes ja päästä yhteiskunta helpommalla, jos ei ole niin pyydän anteeksi.

nimim. "liikenteessä piittamattomat hirteen"
Avatar
#139 • • bulk Guest




Onkos nää niitä "Teuvo maanteiden kuningas"-rainoja, joita se huopalahdentiellä pikkutytön yli audilla ajanut nousukasjuppi toi maahan?

jos on, niin ammu ittes ja päästä yhteiskunta helpommalla, jos ei ole niin pyydän anteeksi.

nimim. "liikenteessä piittamattomat hirteen"



Just niitä leffoja.

Itse olen tasan samaa mieltä Jussin kanssa. Maailma on puolillaan paikkoja, joissa voi kaahata autolla aiheuttamatta vaaraa muille kuin itselleen. Pääkaupunkiseudun liikenne ei todellakaan ole se paikka.
Avatar
#140 • • hexasonik Guest




Onkos nää niitä "Teuvo maanteiden kuningas"-rainoja, joita se huopalahdentiellä pikkutytön yli audilla ajanut nousukasjuppi toi maahan?



on. jii-haa.


jos on, niin ammu ittes ja päästä yhteiskunta helpommalla, jos ei ole niin pyydän anteeksi.



olen täysin samaa mieltä. liikenteen seassa moottoriajoneuvoilla pelleilevät pikkukersat (tässä tarkoitan henkistä asennoitumista: 60-vuotias äijä voi olla aivan yhtä kakaramaisesti käyttäytyvä kuin juuri ajokorttinsa noutanut pojanjolppi) voisivat hakea jännitystä elämäänsä seuraavalla tavalla:

1. ottaa autonsa
2. valita mahdollisimman kestävän kivimuurin ja parkkeerata autonsa parin sadan metrin päähän siitä.
3. painaa kaasua ja ajaa päin.

juuri noin tunti sitten joku kaahari-idiootti oli ajaa koirani+ minun yli. ei ollut perkeleen apina kuullut kääntyvän autoilijan väistämisvelvollisuudesta. täysillä piti bemarilla kaahata. saatana. :mad: