sitten että Usassa ei tehtäisi autoja.. Bah Japani ja Usa on ne ainoat ja oikeat Automaat... Japanissa tehdään hyvää ja halpaa.. .
No johan on... Oletko muuten ikinä sattunut vertailemaan japanilaisen ja eurooppalaisen auton
laatua vaikkapa tutustumalla sisätiloihin? Eron todella huomaa; eurooppalaisissa käytetään huomattavasti laadukkaampia materiaaleja, eikä sisällä ole muovista tunnelmaa. Nykyään erot ovat tosin hieman tasoittuneet, mutta ovat silti havaittavissa.
Oletko miettinyt, mistä hintaero eurooppalaisten ja japanilaisten autojen kohdalla todella syntyy? Esim. Toyota valmistaa Euroopan markkinoille autot lähes yksinomaan Euroopassa, joten sen työvoimakustannukset ovat lähes samat kuin kaikilla eurooppalaisilla autonvalmistajilla, jotka valmistavat autonsa Euroopassa. Miten ihmeessä sitten japanilainen autonvalmistaja sitten pudottaa hintaa, ellei laadussa?
Tarkoitukseni ei missään nimessä ole dissailla japanilaisia autoja, mutta Eurooppalaiset autot ovat lähes systemaattisesti hiljaisempia, tukevampia ja niissä esiinty erilaisia hälyääniä huomattavasti vähemmän kuin japanilaisissa lajitovereissaan. Em. asiat voidaan mielestäni selkeimmin huomata moottoritiellä kovaa vauhtia ajettaessa, sekä mutkaisella tiellä, joissa Eurooppalaiset päihittävät lähes mennen tullen japsit ajo-ominaisuuksillaan, alustallaan ja tukevuudellaan. Eurooppalaisella
hyvällä autolla on aika sama, ajaako 200km/h vaiko 120km/h; auto kulkee kuin juna vailla tärinöitä ja natinoita.
Onko muuten japanilaisilla edes kunnon vastinetta suurille ja hyville eurooppalaisille (saksalaisille) autoille, kuten Audi A6, Mercedes E/S-sarjat, BMW 5-sarja? Mieleeni ei tule oikein muuta, kuin Lexus LS 400 ja GS300.
Miksi muuten paljon ajavien alla on useimmiten juuri Saksalainen auto (esim. taksit)?
Plus japanilaiset ovat aina osanneet tehdä autoistaan Urheilullisia
Aivan samalla tavalla urheilullisia kuin eurooppalaisetkin. Paitsi että todella monella eurooppalaisella valmistajalla on urheilulliset mallit oikein erikseen markkinoilla. (Tjeu: BMW M, Alpina, Audi S, Mercedes AMG, Opel Irmscher....) En tiedä onko esim. suomessa myytävillä japanilaisilla antaa em. autojen mallisarjoille vastinetta.
miksiköhän kaikki Tunetetut street race autot etc on Oikeastikin japanilaisia... Koska ne on helpoin modifioida ja Halvimpia.. Siinä tavalliselle kuluttajallekin Parhaimmat vinkit...
Se, että japsit ovat hyviä autoja rakennella ei tee niistä millään lailla parempia. Jos esim. MB:n tai BMW:n rakentelu olisi yhtä halpaa/helppoa, niin näkisi niitä teillä varmasti yhtä paljon, ellei jopa enemmän kuin japanilaisia.
Ja se jenkkipuoli Sieltä Tulee ne Tehokkaimmat Urheiluautot.. joita ei modifoida.. Kuten se ihanankaunis Dodge Viper.
....joka muuten btw ei pärjää millään Lamborghini Murcielagolle tai Ferrrari 550 Barchetalle. Em. eurooppalaiset ovat Dodgea huomattavasti kevyempiä, kiitos tehokkaan alumiinin (Ferrari) ja hiilikuidin (Lamborghini) käytön, joka tuntuu varmasti parempana käsiteltävyytenä. Kuinka paljon enemmän painaakaan Viperin yli kahdeksan litrainen jenkki-standardien mukaan valmistettu V10, verrattuna Lambon 6 litraiseen V12:ta tai Ferrarin 5.5 litraiseen V12:a?
:rolleyes:
En oikein ymmärrä mitä meinaat tolla modifioimisella? Eihän
oikeita urheiluautoja olla koskaan systemaattisesti modifioitu, koska siihen ei juuri ole tarvetta?
Ei mitään ferrarin massatuotantoa..
:001:
Mihinkäs tämä väite perustuu? Tiesitkö, että jokainen Ferrari tehdään lähes alusta loppuun käsin. Sensijaan Viperien yleisyydestä voinee jo päätellä, ettei Dodgella toimita samoin. Niillä tuotantomäärillä on lähes mahdotonta valmistaa autoja käsin.
Amerikkalaisesta autoista / autoteollisuudesta.... Amerikkalaiset autot tehdään mielestäni täysin väärästä näkökulmasta. Niihin rakennetaan ylimukavat jousitukset ja alustat, mitkä johtavat korin kallisteluihin, renkaiden ulinaan mutkissa ja muutenkin tunnottomaan ajotuntumaan. Penkit muistuttavat sohvia, eikä niistä löydy sivuttaistukea juuri ollenkaan. Tämä kaikki vain matkustajia silmälläpitäen, samalla kuin kuljettaja kärsii kaikista em. "ominaisuuksista". IMO auto on rakennettava kuljettajan ympärille, häntä ensisijaisesti silmällä pitäen - matkustajat tulevat vasta toisena. Tässäkin asiassa lähes kaikki eurooppalaiset valmistajat pesevät amerikkalaiset kollegansa mennen tullen.
Edelleenkin eurooppalaiset autot pesevät laadussa amerikkalaiset lähes systemaattisesti. Ainakin itse olen pannut merkille amerikkaisten muovisen olemuksen, hälyäänet ja halvalla toteutetut yksityiskohdat.
Ai niin ja piti vielä sanomani että ne ferrarin äänet on kuraa ne ei myös muiden autojen äänet on kuraa verrattuna Huippuunsa viritettyihin Japanilaisiin kuten esim. Toyota supra ka Ford escort cosfort.. Mikään ei vain voita kunnon huippuunsa viritettyä katu-kilpuria ja sen ääniä joita säestää turpon paukkuminen
:001: :001: :D
Sä kuuntelet sitten mielummin Supraa tai Escorttia (joka on muuten Eurooppalainen auto!) kuin Ferraria?
Sulla on mielenkiintoinen käsitys "kuraisesta" auton äänestä. Jos Ferrarit eivät ole huippuunsa viritettyjä katukilpureita, niin mitkä sitten ovat? Toyota Supra ja Escort Cosworth?