hevosihmisiä?

48 posts, 3 pages, 7,414 views

Avatar
#1 • • Anonymous Guest
täällä on ollut jos jonkinlaista eläintopikkia ja nyt pitkällisen harkinnan jälkeen uskallan laittaa vireille hevosihmisten etsintäkuulutuksen.
kerro ihmeessä hevostaustasi ja nykyinen tilanteesi!
itse olen puuhaillut noiden jalompaakin jalompien eläinten parissa vaihtelevalla menestyksellä 9-vuotiaasta. niiden perässä on tullut reissattua ympäri suomea ja vähän myös muuta eurooppaa. kouluja olen niiden takia käynyt yhteensä 3 vuotta.
tämänhetkisessä elämässäni pollet ovat jossain aivan taka-alalla mutta toivottavasti saan vielä jossain elämäni vaiheessa omistautua tallin touhunnalle ja ratsastukselle!!

JOS TÄMÄ TOPIKKI ÄRSYTTÄÄ SINUA OLE HYVÄ SIIRRY SEURAAVAAN, EI OLE TARPEELLISTA KOMMENTOIDA.
Avatar
#2 • • wendy Guest
Hetkellisessä mielenhäiriössä tuli pari vuotta sitten ostettua tuollainen :

bella_laitsalla.jpg

Ratsastuksessa oli ollut 3 vuoden tauko ja kaverit ihmettelivät, että osaanko muka edes ratsastaa .

Aikaisemmin olin ratsastanut 11 vuotiaasta 18 vuotiaaksi ja sitten alkoi tauko.

Hevosesta on ollut paljon iloa sekä harmia. Varsinkin rahapula on jatkuva ongelma, koska opiskelen ja yritän sen lisäksi käydä töissä. Sen lisäksi hevonen on ollut pitkällä saikulla tulehtuneen hankkarin takia viime talven, kärsii kiimahäiriöistä, on yliherkkä ampparin/kyynpuremille, tarvitsee todella paljon ruokaa ja jatkuvaa vatsantarkkailua pysyäkseen lihavana jne..

Tullessaan se oli tosi laiha, kamala ratsastaa, pukitteli, hyppi pystyyn ja peruutteli sekä kielteli. Nykyisin ollaan menossa iha hyvään suuntaan, mutta helppo se ei missään nimessä ole ja kiima-aikana välillä aivan mahdoton.. Jos olette joskus kuulleet jotain stereotypioita trakehnertammoista, niin tämä on niiden ilmentymä .

Aikaa on myös aina liian vähän. Joku vuokraaja tms. helpottaisi tilannetta aika paljon, mutta tuollaista ei paljon tädeille voi antaa.. Eli jos jotain kamikazea kiinnostaa vuokrata kapasiteetikasta estehevosta, niin saa ottaa yhteyttä .

[ 21 June 2002: Message edited by: wendy ]
Avatar
#3 • • milla Guest
Joo kyllä meitä hevosihmisiä löytyy

Ite alotin joskus kymmenen kesäsenä säännöllisen ratsastuksen, ja se talli olikin sitte ku toinen koti, hoitohevosine kaikkineen luonnollisesti

Siinä ylä-asteella sitten mun hoitohevonen myytiin ja sen jälkeen en sinne tallille menny kertaakaan..

Noin 14-vuotiaasta oon ratsastellu sitte vaan lähinnä kesäsin jollai leireillä.. mitkä sit onki aika mielenkiintosia nykyään ku muut osanottajat on siinä korkeintaan 15.v..
Eipä tuo sinänsä haittaa ku on kaveri mukana ja opettaja on tosi rento meijän ikänen tytteli

Pakko vaan on ainaki kerran vuodessa päästä hevosen selkään.. vaikka onki näin taka-alalle jääny tää harrastus, ni ei ihan kokonaan voi ikinä lopettaa
Avatar
#4 • • esther Guest
Arabiruuna, minishettistamma ja ahaltek-ruuna löytyy.
Säkäkorkeudeltaan alle 75cm mini on ollut syntymästään asti mulla, 8v. Aivan ihana, joka hurmaa kenet vaan.
Avatar
#5 • • Ana-- Guest
Äipällä on hevonen jonka nimi on goljat.

Se on helvetin iso ja tumma.

Hieno otus, itse tosin en ratsasta =)
Avatar
#6 • • xybo Guest
Nuorempana tuli hengattua talleilla, ilkeän siskon
syytä. No ei.. oli se ihan kivaa ja olihan siellä
tytsyjä ;) Viimeks on tullu oltua hevosen selässä
about kuukaus sitten.

-- xybo
Avatar
#7 • • MikkiHiiri Guest

Originally posted by xybo:
Nuorempana tuli hengattua talleilla, ilkeän siskon
syytä. No ei.. oli se ihan kivaa ja olihan siellä
tytsyjä



Kjähhäh
Talleilla tosiaan on käynyt sen takia että siellä on kivannäköisiä
ratsastajia
Avatar
#8 • • Lucy Luke Guest
Olen onnellinen suomenhevostamman omistaja. Villikan kanssa ollaan kierretty kisoja ja valmennuksia, ja siitä on tullut jokseenkin mun elämän keskipiste. Hevostelu alkoi mulla jo alle kouluikäisenä, olin aina äidin mukana ratsastustunnilla. Joitakin vuosia meillä oli vuokralla erilaisia hevosia, kunnes 1997 sattumalta kohtasin Villikan...Love at first sight.

En ole mikään hempeä hevostyttö, mutta tiedän, että mun maailma romahtaa Villikan kuollessa. Siihen mennessä on tarkoitus hankkia toinen (suomen)hevonen tuskaa lievittämään. En osaa enkä halua irtautua tästä elämäntavasta.

Ratsastus on kallis harrastus, puhumattakaan hevosen pitämisestä vuokratallissa. En edes uskalla laskea, millaisen omaisuuden olen uhrannut hevoseeni vuosien aikana. Eipä sillä oikeastaan ole merkitystäkään, rahalla ei voi mitata niitä arvokkaita hetkiä ja oppeja joita olen saanut.
Avatar
#9 • • kouma Guest
Iiks.

Lisää tunnustuksia.

Äiti vei ensimmäiselle ratsastustunnille joskus alle kouluikäisenä, eikä saanutkaan tätä menninkäistä enää pois talleilta ollenkaan. Käytännössä asuin hevosten kanssa yläasteen loppuun asti, jonka aikana kisasin koulua ja esteitä, sekä matkasin mukana kilpailuissa yksityisten mukana.

Valitettavasti harrastus loppui siihen maailman paskimpaan syyhyn - rahaan. Olin jo pitkään ollut siinä vaiheessa, että edetäkseen olisi pitänyt saada hevonen täysin omaan käyttöön ja valmennukseen. Olen aina ollut vähän kunnianhimoista sorttia.. ja toisaalta nopea edistymään. Lisäksi lukion myötä tuli muita kiinnostuksenkohteita, jotka veivät aikaa ja uutuudenviehätyksessään houkuttelivat pois talleilta.

Nyt olen viimeisen kolmen vuoden aikana käynyt epäsäännöllisen säännöllisesti ratsastamassa tai puuhailemassa hevosten kanssa aina kuin mahdollista. Rahaa on vielä vähemmän kuin ennen.. vaikka halu ja kaipuu takaisin hevosten pariin on suuri. Olen yrittänyt etsiskellä Espoosta jotain tallia, joka kaipaisi innokasta hoitajaa auttelemaan, mutta toistaiseksi ei ole tärpännyt. Muutin juuri tänne alueelle, enkä oikein tiedä mistä hakea.

SIISPÄ jos tarvitset hevosrakkaasi kanssa puuhastelemaan asiallista ja kokenutta [mutta muutamia vuosi taukoa pitänyttä] parikymppistä KIVAA JA KAIKINPUOLIN MUKAVAA TYTTÖÄ, SOITA 0800-865865!! äh no ei.

alkoi kuulostamaan jostain syystä itsensä mainostaminen tyhmältä. joka tapauksessa: saa ottaa yhteyttä.


<3

kouma / susanna
Avatar
#10 • • esther Guest

Originally posted by kouma:
Iiks.

Olen yrittänyt etsiskellä Espoosta jotain tallia, joka kaipaisi innokasta hoitajaa auttelemaan, mutta toistaiseksi ei ole tärpännyt. Muutin juuri tänne alueelle, enkä oikein tiedä mistä hakea.

SIISPÄ jos tarvitset hevosrakkaasi kanssa puuhastelemaan asiallista ja kokenutta [mutta muutamia vuosi taukoa pitänyttä] parikymppistä KIVAA JA KAIKINPUOLIN MUKAVAA TYTTÖÄ, SOITA 0800-865865!! äh no ei.

kouma / susanna



Tervetuloa heppailemaan, anytime.
Tosin talli on kirkkonummen suunnalla, ei ihan espoossa.


[ 18 June 2002: Message edited by: esther ]
Avatar
#11 • • Jény Guest
Kiinnostuksen osa-alue, jota en voi ymmärtää..
Avatar
#12 • • Jény Guest

Originally posted by ellu:

JOS TÄMÄ TOPIKKI ÄRSYTTÄÄ SINUA OLE HYVÄ SIIRRY SEURAAVAAN, EI OLE TARPEELLISTA KOMMENTOIDA.



Oho tsorge borge..
Avatar
#13 • • Ezzy Guest
Mulla on aina ollut pienehkö kammo heposia kohtaan. Onhan ne ihan ylväitä ja kaikkea, mutta tv:ssä ne on vaan siistimpiä kuin luonnossa

Musta Ori @ TV
Avatar
#14 • • Reijo Perniö Guest
..Hai Sie, mie käyn raveissa Vermossa aina joskus
Avatar
#15 • • Sasa Guest
Elikkäs siis olin siinä 7 vuoden paikkeilla kun ensimmäisen kerran hepan selkään istahdin ja siellä tiiviisti pysyin 15 vuotiaaksi asti.
Silloin nimittäin hoitohevoseni myytiin.
Sen jälkeen olen ollut kerran pari viikkoa valmentamassa ravihevosia.
Nyt asun 4 hevosen tallin vieressä ja käyn niitä söpöliinejä sillon tällön rapsuttelemassa mutta ne on kilpahepoja ja omistaja on aikaste omistushaluinen pikku-tyttö jolla ratsastavia kavereita riittää, joten en ole viitsinyt edes kysyä ratsastamis mahdollisuutta...
Hevon vuokraaminen on harkinnan alla jos sopiva löytyis ja miehen hevosinnostus (vaikkei koskaan ole edes ratsastanut!) taitaapi johtaa jossain vaiheessa oman pollen ostoon...
Avatar
#16 • • yana Guest
ratsastavat tytöt on pop
Avatar
#17 • • Jusu Guest

Originally posted by yana:
ratsastavat tytöt on pop



Mulla on vähän erisuuntaisia kokemuksia...
Tai onhan ne pop, kunhan ei juokse tallilla/puhu koko ajan noista elukoista.
edt.joo joo ei niissä eläimissä mitään pahaa ole. Offtopikiksi meni
Sisäurheiluna ratsastus on kuitenkin mitä parhain

[ 19 June 2002: Message edited by: Jusu ]
Avatar
#18 • • cinnamon Guest
kaipa meikäläisenkin sitten pitää tulla "kaapista"ulos...
Eli,olen ratsinut jostain 8-vuotiaasta asti,ja 14-vuotiaana sain sitten sen lopullisen täräyksen,oman hevotuksen.
Päivääkään en vaihtaisi pois,vaikkakin aina välillä uhkaillaankin Loson kyydillä pikkurouvaa...Rakas rahankuluttajani on 16-vuotias amerikkalainen ex-ravuritammamamma,jolla sitä vauhtia ja energiaa riittää.. Tähti Yankee aka Mansikki on siis ollut mun hellässä huomassa koht`sillään 7 vuotta,eikä loppua näy!
Näiden vuosien aikana on tätsyä koitettu kovasti saada ymmärtämään,että nyt voi jo ottaa ihan iisisti,enää ei olla raveissa...(sama kuin hakkasi päätään seinään )Mutta todella kivaa on ollut ja nyt hän taitaa jo suht rauhallisen laukan,110cm:n esteet ja vastalaukannostot jotenkuten.Siinä on ihan riittävästi,omistajan taitotason huomioonottaen.
Asiasta hiukan poiketen,jos joku tietää Mansin menneisyydestä jotain,niin pistäkää postia tulemaan!!
Eli,Tähti Yankee i:Orion Hunter e:Rolli Yankee
*10.6.86 Vihti Kasv.Tuomo Tamminen,Femilla-talli
Avatar
#19 • • yana Guest

Originally posted by Jusu:
Mulla on vähän erisuuntaisia kokemuksia...
Tai onhan ne pop, kunhan ei juokse tallilla/puhu koko ajan noista elukoista.



en mä tarkottanu hevosella ratsastamista
Avatar
#20 • • Jusu Guest

Originally posted by yana:
en mä tarkottanu hevosella ratsastamista



Lisäsinkin tuon kommentin sisäurheilulajista