Veteen piirretty viiva?!? ...siis vitsinä sanoit tuon? IMO se oli surkea leffa. Ryankin oli parempi.
Hyviä sotaelokuvia... No ekana tulee mieleen Paths Of Glory. Ei tule mieleen yhtä hyviä sotaelokuvia ihan heti. No samalta ohjaajalta on tullut yksi toinenkin sotaelokuva, joka pieksee veteen piirretyn viivan vaikka silmät kiinni katottuna. Full Metal Jacket. Lisäksi The Longest Day on upea elokuva.
Jos actionia haluat ja Veteen Piirretystä Viivasta pidit, se Full Metal Jacket vois olla hyvä vaihtoehto, mut Paths Of Glory on kyl mun mielestää kirkkaasti se komein.
(Vaik se on vähä anti-sotaleffa.)
No sallitaan jokaselle omat mielipiteet mut veteen piirretystä viivasta pidän osittain just sen takii et siinä ei painopiste oo actionissä (vaikka sitäkin kyl ympättiin siihen kohtuullisesti). Hollywoodista tulee vähän liikaakin leffoja joiden ideana on päätön rymistely, joten on kiva välillä kattoo leffoi jotka saa tosiaanki ajattelemaan. Tosin myönnetään et on virhe kutsuu veteen piirreettyy viivaa sotaleffaks (ainaski sen perinteisessä merkityksessä).
Paths Of Glorysta oon nähny vaan pätkiä joskus, joten en rupee siitä mitään mielipidettä tarjoamaan. Full Metal Jacketin oon nähny ja paljon tykkäsin. Tarjos mukavan näkökulman Vietnamin sotaan ja oli kaikin puolin erittäin onnistunut leffa, mut en nyt sanois sitä veteen piirrettyy viivaa paremmaks. En myöskään huonommaks. Noita on loppujen lopuks aika vaikee vertailla sillä on sen verran erilaisia. Longest Daytä en tosin rupeis hirveesti kehuu. Jotenkin kyseinen leffa ei iskeny mulle yhtään.
EDIT Laitetaas tähä viel yks leffa ehdotuksena jos ketään sattuis kiinnostaa vanhemmat sotaleffat. Yksi silta liikaa (A Bridge Too Far). Kertoo liittoutuneiden etenemisestä Operation Market Gardenin ajoilta. Pääosissa muistaakseni Sean Connery, Edward Fox, Gene Hackman ja joukko muita kunnostautuneita näyttelijöitä aikojen takaa :)