Parhaat elokuvat

517 posts, 26 pages, 112,553 views

Avatar
#241 • • Edited Mr. Sinner Guest


Veteen piirretty viiva?!? ...siis vitsinä sanoit tuon? IMO se oli surkea leffa. Ryankin oli parempi.

Hyviä sotaelokuvia... No ekana tulee mieleen Paths Of Glory. Ei tule mieleen yhtä hyviä sotaelokuvia ihan heti. No samalta ohjaajalta on tullut yksi toinenkin sotaelokuva, joka pieksee veteen piirretyn viivan vaikka silmät kiinni katottuna. Full Metal Jacket. Lisäksi The Longest Day on upea elokuva.

Jos actionia haluat ja Veteen Piirretystä Viivasta pidit, se Full Metal Jacket vois olla hyvä vaihtoehto, mut Paths Of Glory on kyl mun mielestää kirkkaasti se komein.

(Vaik se on vähä anti-sotaleffa.)



No sallitaan jokaselle omat mielipiteet mut veteen piirretystä viivasta pidän osittain just sen takii et siinä ei painopiste oo actionissä (vaikka sitäkin kyl ympättiin siihen kohtuullisesti). Hollywoodista tulee vähän liikaakin leffoja joiden ideana on päätön rymistely, joten on kiva välillä kattoo leffoi jotka saa tosiaanki ajattelemaan. Tosin myönnetään et on virhe kutsuu veteen piirreettyy viivaa sotaleffaks (ainaski sen perinteisessä merkityksessä).

Paths Of Glorysta oon nähny vaan pätkiä joskus, joten en rupee siitä mitään mielipidettä tarjoamaan. Full Metal Jacketin oon nähny ja paljon tykkäsin. Tarjos mukavan näkökulman Vietnamin sotaan ja oli kaikin puolin erittäin onnistunut leffa, mut en nyt sanois sitä veteen piirrettyy viivaa paremmaks. En myöskään huonommaks. Noita on loppujen lopuks aika vaikee vertailla sillä on sen verran erilaisia. Longest Daytä en tosin rupeis hirveesti kehuu. Jotenkin kyseinen leffa ei iskeny mulle yhtään.

EDIT Laitetaas tähä viel yks leffa ehdotuksena jos ketään sattuis kiinnostaa vanhemmat sotaleffat. Yksi silta liikaa (A Bridge Too Far). Kertoo liittoutuneiden etenemisestä Operation Market Gardenin ajoilta. Pääosissa muistaakseni Sean Connery, Edward Fox, Gene Hackman ja joukko muita kunnostautuneita näyttelijöitä aikojen takaa :)
Avatar
#242 • • Tapi T Guest
Kaikki tässä topiikissa mainitut leffat ovat ihan paskoja. Ensi keväänä aletaan kuvaamaan kotimaisin voimin elokuvaa, josta jo nyt voidaan povata kaikkien aikojen elokuvaspektaakkelia.
Avatar
#243 • • Edited vaavu Guest
Katottiin eilen director's cut leffasta Amadeus. En ollut koskaan aikaisemmin rainaa nähnyt, ja ajattelin että se on pelkkää tylsää synkistelyä ja elämänkerrallista jänkytystä. Mutta ei, leffa oli oikein positiivinen yllätys: hauska ja surullinen yhtä aikaa, visuaalisesti hieno, mutta ennen kaikkea aivan upea äänimaailmaltaan. Mozartin musiikkia oli käytetty erittäin kekseliäästi elokuvan osana, ja se oli miksattu tuohon dvd-versioon 5.1-kanavaisena todella kauniisti.

Ymmärrän kyllä ihan hyvin miksi tuo leffa aikoinaan saalisti 8 oscaria, ml. parhaan elokuvan pystin.
Avatar
#244 • • vaavu Guest
Kertokaapa mistä vuokraamosta löytyy tuota otsikon mukaista elokuvaa... Oon yrittänyt kysellä Makuunista, mutta siellä ne kiireiset tiskitytöt eivät leffaa löytäneet tietokannastaan. Formaatin olisi hyvä olla dvd, koska videolaitteistoa ei kotona ole.
Avatar
#245 • • pakana Guest
@ Vaavu: Riistimillä löytyy ainakin ihan hyvälaatunen versio, katoin ite ton monitorilta.
Avatar
#246 • • Peter Skogberg Guest


@ Vaavu: Riistimillä löytyy ainakin ihan hyvälaatunen versio, katoin ite ton monitorilta.



On muuten paskimpia elokuvia, joita olen nähnyt...
Avatar
#247 • • yana Guest


Kertokaapa mistä vuokraamosta löytyy tuota otsikon mukaista elokuvaa... Oon yrittänyt kysellä Makuunista, mutta siellä ne kiireiset tiskitytöt eivät leffaa löytäneet tietokannastaan. Formaatin olisi hyvä olla dvd, koska videolaitteistoa ei kotona ole.



oon mä löytänyt ton about joka makuunista mistä oon käynyt kattomassa. mulla taitaa muuten olla vieläkin himassa lauralta lainattu dvd. ei se varmaan pahastu jos otatte sen hetkeks kans ;)
Avatar
#248 • • genki Guest
Kubrick: Clockwork Orange

tai

Von Trier: Breaking The Waves
Avatar
#249 • • neea Guest
Lars von Trierin Zentropa tuli telkkarista joskus keväällä. Jäi mieleen.
Avatar
#250 • • dixoff Guest
Viime viikolla käytiin katsomassa Roman Polanskin The Pianist. Vaikuttava ja paikoin aika inhorealistinen sotakuvaus. Loistava leffa joka tapauksessa. Itse olin sopivasti sattunut vielä virittäytymään vähän samanhenkisiin tunnelmiin katsomella edellisenä päivänä telkkarista kaksi tuntia Stalingrad-dokumenttia.
Avatar
#251 • • vaavu Guest


On muuten paskimpia elokuvia, joita olen nähnyt...



Ei muuten olekaan! Fear and Loathing in Las Vegas iski ainakin itseeni, ehkä juuri eniten anarkistisen ja täysin hullunkurisen juonen takia. Ensimmäisen katselukerran jälkeen piti vähän aikaa miettiä että "mitä ihmettä tässä oikein siis tapahtui", niin pyörremyrskymäinen leffa oli. Juuri sopivaa katsottavaa sunnuntaina Unityn jälkeen väsyneessä mielentilassa, tyyppien toilailut irrottivat aika hervottomat naurut.
Avatar
#252 • • Homegrove Guest
Katsoin juuri pitkästä aikaa Tainan kanssa Epäillyt (The Usual Suspects) ja oli se vieläkin niin loistava raina. Erinomaisesti rakennettu trilleri, Kevin Spacey todellakin ansaitsi oscarinsa tuosta roolista.

"I don't believe in God and the only thing that scares me is Kaiser Soze..."

Muidenkin roolisuoritukset olivat ehkä Kevin Pollackia lukuunottamatta (veti hiukka rutiinilla) loistavia, Gabriel Byrne tietenkin etunenässä. Huumoriakin oli ihan kivasti ympätty mukaan joukkoon, ei kuitenkaan väkinäisesti. Parasta esimerkkiä suoritti Benicio Del Toro hupaisalla aksentillaan.

"Giv me de keyz mothefug..."

"In english please."

"Wha?"

"In ENGLISH!"

"Giv me de keyz mothefugga wha de fug..."

:001:
Avatar
#253 • • Taedium Guest


Benicio Del Toro

Joo ja Snatch on kans ihan loistava. Mut aksenteista se Brad Pittin irlantilainen näkkäriaksentti* oli oikeesti niin loistava.

"Ya like dägs?"

(* Näkkäri = nacker, tarkoittaa yleensä irlantilaista, slummissa asuvaa työtöntä autovarasta ja heroinistiä. Semmonen, jota ku katsot liian pitkään se luulee että sä vittuilet sille ja varmuuden vuoksi pistää turpaan. Ei mitään järjen riemuvoittoja. Näkkärialueella ei kannata pysähtyy liikennevaloihin jos on hienot pölykapselit. "Matkustan ympäri maailmaa, laukussa leipää ja omenaa. Kun sanon päivää, hän sanoo 'fock off, ya cunt'."

Ei pidä sekoittaa sanaan nackered, joka tarkoittaa väsynyttä.)
Avatar
#254 • • r.pete Guest
Sonatine (Takeshi Kitano) - Jotenkin kaunis ja hyvin hauska elokuva gangsterista. Jotenkin se japanilainen yksinkertaisuus ja puhumattomuus vetoaa.

Tulikukkia (Takeshi Kitano) - Todella kaunis tarina, jossa kyyneleet eivät ole kaukana.
Avatar
#255 • • Taedium Guest
Jipii!

Äiti lähetti mulle paketin. Ja avasinkin sen juuri äsken. Äippä oli luvannu lähettää mulle Pahat Pojat -leffan ja sehän se siellä oli. En oo nähny sitä vielä. Mut se miksi kirjoitan on se, että mä olin kyselly Emmauksen Tiellä -leffaa josko olisi, mutta vielä kuukausi sitten sitä ei oltu edes tehty DVD muotoon. Mutta paketissa se oli.

Oikeesti niin järkyttävän hyvä suomalainen leffa, ettei o tosi. Kannattaa kattoo. Kaikki suomalaisuuden kliseet tungettu samoihin ja jos et ole alkuperäistä suomalaista kansaa, ei kannata edes yrittää ymmärtää sitä leffaa. Sitä ei tajuu jos ei tiedä.

Kiitos, äiti!
Avatar
#256 • • espoo_rumpshaker Guest
guy maddin - tales from the gimli hospital
Avatar
#257 • • Dani Cior Guest
Kitanolla on kyl loistavia leffoja.

Yks hienoimmista vieläkin on Jim Jarmuschin Dead Man.

Espoo Cinéen tulee Steven Soderberghin filmatisointi Stanislaw Lemin romaanista Solaris, muista mielenkiintoisista leffoista voisi mainita vasemmistoterroristista kertovan Baderin ja monta Euroopan laittomia siirtolaisia käsittelevää lefaa esim Dirty Pretty Things. Pusherin ohjaajalta tulossa festarille uusi leffa.

Itse oon nähnyt vain Stephen Frearsin Dirty Pretty Thingsin ja Bloody Sundayn Derryn verilöylystä.
Avatar
#258 • • uneek Guest
hmm...mitä nyt tulee ekaks mieleen...

--> Spider (David Cronenberg)
--> Snatch (Guy Ritchie)
--> Being John Malkovich (Spike Jonze)
--> Spun (Jonas Akerlund)
--> Seven (David Fincher)
--> Fight Club (David Fincher)


...tämmöst
Avatar
#259 • • Edited SAMi Guest


Veteen piirretty viiva?!? ...siis vitsinä sanoit tuon? IMO se oli surkea leffa. Ryankin oli parempi.

Hyviä sotaelokuvia... No ekana tulee mieleen Paths Of Glory. Ei tule mieleen yhtä hyviä sotaelokuvia ihan heti. No samalta ohjaajalta on tullut yksi toinenkin sotaelokuva, joka pieksee veteen piirretyn viivan vaikka silmät kiinni katottuna. Full Metal Jacket. Lisäksi The Longest Day on upea elokuva.

Jos actionia haluat ja Veteen Piirretystä Viivasta pidit, se Full Metal Jacket vois olla hyvä vaihtoehto, mut Paths Of Glory on kyl mun mielestää kirkkaasti se komein.

(Vaik se on vähä anti-sotaleffa.)



Omasta mielestäni Ryan oli pelkkää jenkki propagandaa, veteen piirretty viiva kuvasi sotaa kerrankin eritavalla. Ryan oli kaksiulotteinen henkilö-hahmoiltaan ja Ryan perheineen pilasi lopullisesti elokuvan. Paths of glory on paras sodanvastainen elokuva kyllä, myös ei mitään uutta länsi-rintamalla on loistava ottaen huomioon millon elokuva on tehty.

Tästä listasta puuttuu ehdottamasti Stalingrad.Rankin sotaelokuva, toisaalta ei saksalaisilla oo varaa tehä mitään hehkutuselokuvia sodasta.
Avatar
#260 • • Taedium Guest


Omasta mielestäni Ryan oli pelkkää jenkki propagandaa,

Eihän se edes yritä peittää sitä. Koko juonihan perustuu publicity stunttiin. Ja Ryania etsivä ryhmähän toteaa, että pelkästään julkisen kuvan takia tätä tehdään. No mut Outolemmestä tuttu kameratekniikka siinä alussa kyl oli loistokeksintö.


veteen piirretty viiva kuvasi sotaa kerrankin eritavalla.

Ah, Rukajärven Tie! Loistavaa jännitystä.

Koska en ollut elossa toisen maailmansodan aikana, niin en tiedä mutta epäilen, että Suomen jatkosota oli juurikin tällaista odottamista ja jännitystä.


Tästä listasta puuttuu ehdottamasti Stalingrad.Rankin sota-elokuva, toisaalta ei saksalaisilla oo varaa tehä mitään hehkutuselokuvia sodasta.

Mun mielestä saksalaiset saavat tehdä just sellasia sotaleffoja ku itsestään tuntuu hyvältä. Tai no vähän kunnioitusta voi osoittaa just sen hullun diktaattorin takia, mutta kun viiminen sodassa tuolta tynkäviikseltä siipeen saanut on heittänyt veivinsä voi jo lakata piiskaamasta nykypäivän saksalaista. Ei se tämän päivän saksalainen ole natsi. Nehän oli tos ennen Irakin kahakkaa jopa USA:a vastaan että alotetaanko sota vai nou.