USA:n terroristi-iskut

490 posts, 25 pages, 88,794 views

#61 • • Anonymous Guest
Kuuntelin juuri MSNBC sivuilla olevaa live lähetystä, ja siellä sanotaan, että kaapatuissa koneissa terroristit tappoivat stuartteja koneen perässä näin pakottaen pilotit tai osa niistä pois ohjaamosta. Enempää ei kerrottu olivatko he pakottaneet pilotteja lentämään vai osasivatko he itse lentää.

Live MSNBC coverage

[ 12 September 2001: Message edited by: Spaze ]
#62 • • Jones Guest

Originally posted by ricebowl:
Niin niistä koneista viel sen verran, et jenkeissä sisämaanlennot on suurinpiirtein sama q kulkis bussilla, joten tarkastukset ei oo hääppöset. Mut onhan sekin mahdollista että kaikki lentäjät oli syntyjään amerikkalaisia mutta quluivat terroristi-järjestöön (qn sellainen nyt oletetaan hyökkäyksen tekijäksi). Silloin koneiden kaappaus ei olisi ollut homma eikä mikään. Nojoo...tää alkaa mennä jo salaliittoteorioiden suuntaan...
Saas nähä miten Bush ja USA "rankaisee"... :I

Joo, no mietis miten homma Suomessa menee: Kun kaikki on koneessa sisällä (matkustajat + miehistö), niin ensinnäkin ohjaushyttiä suojaa hikinen jostain kevytmuovista tms. tehty ovi, joka ei oo millään tavalla lukossa tms. Ja ikäänkuin lisää höyryä kaappareille tuo se, että lentoemännät heti ensimmäiseksi kun lento alkaa, menee ja heittää tosta ovesta sisään tarjottimen piloteille ja tällä hetkellä se ovi on auki parhaassa tapauksessa useita minuutteja. Sen lisäksi koneessa ei yleensä juuri koskaan ole edes miespuolista miehistöä matkustamon puolella, vaan kauniita ja hentoja lentoemäntiä, joten jos joku matkustaja tosissaan haluaisi alkaa hankalaksi, hän voisi tehdä koneessa IHAN MITÄ HALUAA, ilman että kukaan kerkeäisi edes tajuta mitä on tapahtunut. Eli se siitä Finnairin turvallisuudesta... Ja mun kun pitää vielä huomenna lentää Hesaan ja takas

Anyway, sit vielä tosta ns. salaliittoteoriasta, jossa joku FBI/CIA ite ois tehny iskun, jotta saisivat lisää määrärahaa. HALOO!! Aineelliset tappiot on niin valtavat että kyllä sitä määrärahaa kuluu niin perkeleesti aivan muuallekin. Sen lisäksi FBI/CIA/NSA yms. on about 110%:sesti niin kansallismielisiä organisaatioita, että eihän ne nyt prkl vois kuvitellakaan määrärahojen saamiseksi murskata just kaikki ne maamerkit, mitkä on niiden ylpeydenaiheita. Pientä logiikkaa hei
#63 • • JussiS Guest

Originally posted by Spaze:
Kuuntelin juuri MSNBC sivuilla olevaa live lähetystä, ja siellä sanotaan, että kaapatuissa koneissa terroristit tappoivat stuartteja koneen perässä näin pakottaen pilotit tai osa niistä pois ohjaamosta. Enempää ei kerrottu olivatko he pakottaneet pilotteja lentämään vai osasivatko he itse lentää.

Käytännössä en usko, että kukaan muu kuin terroristi lentäisi päin world trade centeriä. Koneen ilmassa pitäminen kun ei ole kauhean vaikeata, ja pienellä koulutuksella saadaan opetettua autopilottien sun muiden pois päältä kytkeminen. Periaatteessa terroristit ovat voineet tappaa pilotit lähes samantien kaappauksen alussa.
#64 • • Anonymous Guest
Itse lentäminen EI ole vaikeaa, olipa kone sitten Cessna tai 747. Itselläni on yksityislentolupakirja ja tiedän hyvin, ettei tarvitse tunte niitä tuhansia nappeja jotta voisi ohjata konetta.

Mielestäni kannattaa katsoa tuota MSNBC:tä jos voi streamata. Siellä on ollut tosi paljon infoa ja lisää infoa tulee koko ajan.
#65 • • JussiS Guest

Originally posted by Jones:
Aineelliset tappiot on niin valtavat että kyllä sitä määrärahaa kuluu niin perkeleesti aivan muuallekin.

AamuTV:ssä sanottiin, että jenkkien mittakaavassa vahingot ovat suhteellisen pienet, rakentaahan ne Los Angelesinkin uudestaan n. 5 vuoden välein. Sen lisäksi kaikki vakuutusyhtiöt ovat jälleenvakuuttaneet itsensä, jolloin korvaukset jakaantuvat vähän koko maailmalle.
#66 • • Anonymous Guest
Klo 9:11 Suomen aikaa MSNBC:
Vuokratusta autosta jollakin lentokentällä (Logan Airport)on löydetty Arabiankieliset lentokoneen operaatiomanuaalit sekä kotitekoiset parranajohöylät (joita on kuulemma käytetty koneiden kaappauksen aikana).
#67 • • MikkiHiiri Guest
Kertakaikkisen järkyttävä tapahtuma. Mistään en ole
vuosiin mennyt yhtä kalpeaksi kuin eilen nähtyäni mitä
WTC:lle tapahtui.
Kaikki näytti elokuvalta, mutta olikin täyttä totta.
Pelko on hyvä ase ihmiskuntaa vastaan.

Täytyy vain sanoa, että onpa suurvalta helposti haavoittuvainen, kun
isku tulee oikeaan aikaan ja oikeaan paikkaan.

Oliko joku matkustajakoneista pudonnut mereen?
Ilmeisesti keretty ampua alas ennen iskua.

Hyvä esimerkki ettei jenkkienkään pitäisi työntää nokkaansa
joka paikkaan, turpiin tuli.
Sota terroristeja vastaan tuosta varmasti syntyy, mikäli
saadaan vain varmasti selville mikä ryhmä tuon iskun teki.

Hrr... pelottavaa

edit: tarkemmin topicia lukemalla selvisi joitain asioita.

ps. onpa jenkkien merkittävät rakennukset heikosti rakennettuja.. suomalainen rakennus ei luhistu noin helposti

[ 12 September 2001: Message edited by: CosmicMan ]
#68 • • Jones Guest

Originally posted by JZZ:
AamuTV:ssä sanottiin, että jenkkien mittakaavassa vahingot ovat suhteellisen pienet, rakentaahan ne Los Angelesinkin uudestaan n. 5 vuoden välein. Sen lisäksi kaikki vakuutusyhtiöt ovat jälleenvakuuttaneet itsensä, jolloin korvaukset jakaantuvat vähän koko maailmalle.

Joo, mutta vain VÄLITTÖMÄT. Siis välilliset vahingothan ne on ne valtavat. Kuvittelehan, jos tuhansia isoja ja keskisuuria yrityksiä on toiminut noissa tiloissa ja niiltä on mennyt toimitilat, työntekijät, tuotteet, kaikki. Vahingot tulee olemaan varmasti satoja miljardeja dollareita pidemmällä aikavälillä, sen luulis jopa 'salaliittolaisten' tajuavan.

Tosin nythän nuo väitti jo MSNBC:llä, että iskut viittaisivat Pakistaniin... Samalla tosin vihjattiin, että mikäli kyseessä on Ozzi, niin Afganistan, joka sitä suojelee, tulis kärsimään myös...
#69 • • PiaV Guest
Mä olen hyvin järkyttynyt. Ystäviä on New Yorkissa tällä hetkellä ja eilinen ilta meni uutisia seuratessa ja puhelimessa puhuen. Onneksi nyt tiedän että kaikki tutut siellä ovat elossa ja voivat olosuhteisiin nähden hyvin.
Tää on järkyttävää enkä mä vieläkään oikein ole tajunnut mitä on tapahtunut. Nyt pitää vaan seurata uutisia. Ei taida töistä tulla mitään...
#70 • • MikkiHiiri Guest

Originally posted by Bambi:
Mä olen hyvin järkyttynyt. Ystäviä on New Yorkissa tällä hetkellä ja eilinen ilta meni uutisia seuratessa ja puhelimessa puhuen. Onneksi nyt tiedän että kaikki tutut siellä ovat elossa ja voivat olosuhteisiin nähden hyvin.
Tää on järkyttävää enkä mä vieläkään oikein ole tajunnut mitä on tapahtunut. Nyt pitää vaan seurata uutisia. Ei taida töistä tulla mitään...

Äskeisen tiedon mukaan >30 suomalaista kuollut
toivon mukaan seassa ei ole meidän luokkalainen henkilö
#72 • • Anonymous Guest

Originally posted by CosmicMan:
Äskeisen tiedon mukaan

Kuka tiedotti? Missä kuollut?

[ 12 September 2001: Message edited by: Pengo ]
#74 • • Anonymous Guest

Originally posted by JZZ:
Kumpikaan linkki ei toimi?

Toimii ainakin mulla, mutta taitaa olla aika tukossa kun koko maailma lukee näitä sivuja...
#75 • • MikkiHiiri Guest

Originally posted by Pengo:
Kuka tiedotti? Missä kuollut?

[ 12 September 2001: Message edited by: Pengo ]

Se oli varmistamaton, ei-varma tieto, selvitän asiaa parhaillaan. Toivottavasti ei pitänyt paikkaansa.

edit: turha selata mitään uutissivuja.. kaikki tukossa

[ 12 September 2001: Message edited by: CosmicMan ]
#76 • • Anonymous Guest
Tämä on ote yhdestä amerikkalaisesta keskustelufoormuista hetkenä jolloin tämä tapahui:

Now the pentagon!!!!
what the FUCK!!!

my brother is in the navy and he emailed me last night telling me that they have been running operations for situation! go figure they fucking knew about this shit!

Sillä lailla...
#77 • • Remotion Guest

my brother is in the navy and he emailed me last night telling me that they have been running operations for situation! go figure they fucking knew about this shit!

No huhhuh! Tuskin ne tosta tarkkaan tiesi koska ois varmaan poistettu koko jenkkien lentoliikenne jo aikaisemmin.

Tää on nyt vähän omaa valoa, mut tietääkseni armeija ampu ne 2 muuta konetta ennenku ne ehti osua mihinkään tärkeisiin paikkoihin.

Järjetöntä ajatella mitä tästä seuraa kun Putin sanoi että tämä isku on kostettava, Saksan liittokansleri sanoi että tämä oli hyökkäys ihmisyyttä ja koko sivistynyttä maailmaa vastaan. Kiva ajatella millasta jälkeä tulee, etenkin jos mitään suoraa syyllistä ei löydetä.

Ei oo nyc entisellään enää ton jälkeen.
#78 • • Dani Cior Guest
Cosmic,

ei mikään talo kestä lontokoneen törmäämista siihen, kelaa nyt sitä bensan määrää mikä räjähti... ne talothan sortui palon seurauksena ei pelkästään lentokoneiden iskun voimasta.
#79 • • holle Guest

Originally posted by ricebowl:
Mua on järkyttäny se et jotkut palestiinalaiset on suurinpiirtein järjestäny juhlat qultuaan tapahtuneesta.

:I

En usko, että ne juhlivat ihmisten kuolemaa, vaan sitä että tämä tapahtuma kohtasi Yhdysvaltoja. Olen itse käynyt tuolla WTC:n talossa 2 kertaa, ja sitä ei voi käsittää, kuinka jokin niin valtava romahtaa. Tänään on töissä keskustellut lasten kanssa tapahtuneesta. Jos meidän aikuisten on mahdoton ymmärtää, niin lapsille se on....
#80 • • plink Guest

Originally posted by yana:
mutta jos ne alkaa sokkona tappamaan ensimmäistäkään afganistanilaista siviiliä niin mun sympatia loppuu siihen :(

ei ollut jenkit, vaan afganistanin oppositio.

http://us.news2.yimg.com/f/42/31/7m/dailynews.yahoo.com/h/ap/20010912/wl /afghanistan_explosions_8.html

edit: niin joo, aina kun jotain uutta tietoa suolletaan, niin _varmistakaa_ ne.

[ 12 September 2001: Message edited by: plink ]