Suuri hima-gallup

145 posts, 8 pages, 37,113 views

#101 • • Sniff Guest
98 neliöö temppeliaukiolla... kämppiksen kanssa asustelen. vuokra ihan kohtuullinen.

ekana tulee vastaan läjä postia ja tyhjiä pulloja. ja kärpäsiä.
#102 • • hiski Guest

ekana tulee vastaan ... ja kärpäsiä.

viittaat kärpäsellä kämppiksees?! tai peräti seinänaapuriisi (livahtanut paikalle komeron kautta)?!? ,D
#103 • • Sniff Guest

viittaat kärpäsellä kämppiksees?! tai peräti seinänaapuriisi (livahtanut paikalle komeron kautta)?!? ,D

eiku kärpäsiin. pitäis varmaan siivota...
komero on muuten tukossa ;)
(...eisekyl niitä naapurin hippejä yhtään pidättele, nyt ne tulee ovesta...)
¡ Previous post about a year ago !
#104 • • timppa^ Guest
1. tikkurila
2. kerrostalo, 46m² kaksio saunalla ja suht kookkaalla parvekkeella. vuokra 570e, joka menee tosin firman piikkiin.
3. faija tossa kanssa punkkaa muutaman päivän viikosta
4. saatana.
#105 • • Sirius Guest
Kaikkeen sitä tuleekin vastailtua silloin kun tentti lähestyy ja minä loittonen tenttimateriaalista...

Noh, asun naiseni kanssa 48 neliöisessä 1902 rakennetussa kerrostaloasunnossa Kampissa. Oma..tai siis enimmäkseen pankin kämppä 1h, kylppäri, keittiö ja fiksusti sijoitettu parvi ja mikä mukavinta; toimiva kakluuni! Stockalle kävelee Eerikinkatua pitkin 5 minuutissa.
Ainut mikä risoo on toi vastapäätä sijaitseva 50-luvun betonihässäkkä näkymiä pilaamassa!
Kyllä tässä elämäntilanteessa tää asumismuoto rokkaa. Kerrostaloasuminen on huoletonta ja kaikki neliöt on tehokäytössä.
#106 • • LindaGP Guest
1. Jäke
2. rivarikaksio 51m2
3. minä ja 4 sivupersoonaani, välillä toki myös oma kulta
4. pahvilaatikkohelvetti, sillä olen muuttamassa. Haussa okt-neliö tai vastaava
#107 • • Taedium Guest
Hassua, että tää topic nousi eilen illalla... Luin nimittäin eilen lehteä ja aattelin tänne kirjoittaa siitä.

Kun asuin Dublin 6 -alueella siinä pienessä rotanloukossa ja kuvittelin, että mua nyt huijataan 500 euroa/kuussa, niin huomasin ettei se ihan niin mennyt.

Dublinin historian kallein yksiö myytiin siitä naapurista. Talo valmistettu ennen 1963 (se on joku aikamaamerkki heille tms.) ja se on 10x12 jalkaa kooltansa. Eli 3m x 4m. Saman kokoinen ku se mun kämppä. (Paitsi että vuokranantaja kerto mulle sen mun kämpän olleen 17 neliöö... en tiedä sit missä ne viis neliöö oli, jos vaikka oli ullakolle kääritty rullalle tms.)

No sellanen myytiin nyt £130k hintaan. Eli joku britti osti sen punnillaan. Vertailun vuoksi vanhaan markkaan suhteutettuna se olisi 1.3Mmk. 12-13 neliöö.

Jos sitä ei olis myyty, vaan vuokrattu, he olis pyytäny 700 euroo kuussa. Tuolta ekalta sivulta voi lukee kuvauksen siitä kämpästä. Ei ollu ihan sama kämppä mut samoissa taloissa.
#108 • • root Guest
Lincolnissa asuessa vuokra määräytyi täysin asukkaiden määrän mukaan, ei talon koon tai sijainnin mukaan. Kun meitä oli neljä niin vuokra £200/kk/nuppi eli £800 yhteensä noin 100 neliön kämpästä ghetto-alueella. Asui meillä myös vakituisesti yksi "jänis" eli vuokranantajalle ei kerrottu. Ikään kuin kostoksi.

Kaksi tyttöä jakoi identtisen kokoisen asunnon kahdestaan hintaan £550/kk yhteensä. Korttelin päässä meistä.

Oli sellainen perinteinen brittiläinen rivitalo. Saatanasti isoja hämähäkkejä, kylmä, vetoisa, tunkkainen. Kun yritettiin loppusiivouksessa (takuurahojen toivossa) poistaa jälkiä kokolattiamatosta niin todettiin ettei MISTÄÄN tököteistä ollut apua. Frendi sitten tuskissaan sylkäisi matolle ja johan lika lähti! Käytännössä syljeskeltiin lähemmäs kymmenen läikkää irti. Ja saatiin takuumassit.

Mutta nyt:

Töölössä kaksio 30,5 m2, yksin ja vain yhtiövastike (70e). Vastaan kävelee usein Otto, eli kilpikonnani. Tiskit oppi hoitamaan siellä Lincolnissa.

(Jos joku ei tiennyt niin UKssa ei yleisesti huuhdella tiskejä.)
#109 • • jUSSi Guest
Huomenna muutetaan uuteen kämppään :-) Kerrostalo valmistui tänään, 5. kerros, 3 huonetta, 73,5 neliötä ja oma sauna :hearts:

ai niin, ja etuovelta on matkaa isoon omenaan ~50 metriä ;)
#110 • • Psykerö Guest
1. Pasila, Helsinki
2. 1983 valmistunut kerrostalo, 3. kerros, 3 huonetta ja keittiö (77.5 neliötä).
3. Oma sisko kämppiksenä <3
4. Kotistudio ja koulukirjat :)

Aivan mahtava paikka asua, rauhallinen (ja suvaitsevainen) naapurusto, erinomaiset kulkuyhteydet koululle Otaniemeen, sekä keskustaan. Lisäksi kyseessä omistusasunto; ei ihan heti tekisi mieli muuttaa tky:n/hoasin soluun :)
#111 • • Daniel Braun Guest
Katos.. Tämähän on taas noussut. Noh, samalla on myös mun asumispaikka vaihtunut. Eli:

1998 valmistunut kerrostalo
41neliöö
Kaksi huonnetta. Erillinen makuuhuonne siis ja tupakeittiö-ratkaisu...
Oma sauna ja tilava kylppäri
Parveke, tällaiselle nikotinistille must juttu...
Vuokra: 400e johon sisältyy vesi kahdelta ihmiseltä, sähkö ja kiinteä nettiyhteys.

Yhä edelleen ne mäkkärin kultaiset kaaret loistava n. 50 metrin päässä ja lähin alko&ruokakauppa sijaitsee vaivaisen 150 metrin säteellä.
Kaupungin keskusta asustelua parhaimmillaan... :D
Mutta, kelpaa mulle...
#112 • • root Guest
Taedium kirjoitti: "....ja se on 10x12 jalkaa kooltansa. Eli 3m x 4m. Saman kokoinen ku se mun kämppä. (Paitsi että vuokranantaja kerto mulle sen mun kämpän olleen 17 neliöö... en tiedä sit missä ne viis neliöö oli, jos vaikka oli ullakolle kääritty rullalle tms.)..."

Jos se tarkoitti kuutioita?
#113 • • kilobitti Guest

Huomenna muutetaan uuteen kämppään :-) Kerrostalo valmistui tänään, 5. kerros, 3 huonetta, 73,5 neliötä ja oma sauna :hearts:

ai niin, ja etuovelta on matkaa isoon omenaan ~50 metriä ;)

*kade*. pari vuotta ajattelin vielä asustella stadissa, sitten takasin
espooseen vaikka väkisin...missä ruoho on vihreämpää :) nyt asun
kalliossa, yksiö á 26,1 neliötä, keittiösyvennyksellä, mini-vaatehuoneella
ja kylppärillä, vuokra n. 400e. Parven kanssa tästä on saanut ihan
toimivan, mutta avuton koppi tämä on silti.
#114 • • mosaik Guest

Taedium kirjoitti: "....ja se on 10x12 jalkaa kooltansa. Eli 3m x 4m. Saman kokoinen ku se mun kämppä. (Paitsi että vuokranantaja kerto mulle sen mun kämpän olleen 17 neliöö... en tiedä sit missä ne viis neliöö oli, jos vaikka oli ullakolle kääritty rullalle tms.)..."

Jos se tarkoitti kuutioita?

Kuka asuisi 142cm korkeassa huoneistossa?
#115 • • curry Guest
Pistetään nyt omatkin speksit tänne...

Missä asut?
- Espoon Tapiolassa vuokrakämpässä
Miten asut (kerrostalo, omakotitalo, pahvilaatikko...)?
- Kerrostalo, 2.krs; 34 neliöö tilaa, joka riittää meikäläiselle mainiosti..
Asuuko muita samassa taloudessa (kämppis, tyttöystävä, vanhemmat...)?
- Just me, myself and I..
Kuka kävelee ekaksi vastaan kun tulet kotiin?
- Ei toistakseksi mikään eikä kukaan...

Tapiolassa tykkään kyllä asua.. Palvelut lähellä, enimmäkseen rauhallista ja loistavat kulkuyhteydet melkein joka paikkaan.. Vuokra on periaatteessa kyllä korkeahko, 500e, mutta tällä alueella kuitenkin "kohtuullinen"..
#116 • • plasma Guest
[*] Myyrmäki, Vantaa
[*] 2001 valmistunut kerrostalo, 70m2 - 3h+k+s+terassi - oma - kohtuullinen asuntolaina :D
[*] tyttöystävä
[*] ensimmäisenä keräykseen menevät lehdet, jotka eivät nähtävästi osaa laatikkoon itsekseen kävellä.
Samoin suuri valikoima erilaisia kenkiä.
[*] Suurin osa talon asukkaista on eläkeläisiä, joten häiriöitä ei paljon ole. Jollain asukkaalla
on pakonomainen tarve porailla lähes joka sunnuntaiaamu.
[*] Asunut tasan vuoden, eikä valittamista. Kaikki palvelut lähellä ja junalla keskustaan n.12min
#117 • • Ana-- Guest
Muutinpa sitten ihka omaan vuokra-asuntoonkin tossa kesäkuussa,
eli tilaa on 25 m2, oma parveke, oma sisäänkäynti, ensimmäinen kerros.
Luontaisetuihin kuuluu: Nuoria naisia naapureina, sekä yläkerrassa että
seinänaapurina. Toisena seinänaapurina on ISP:n toimitilat, joten
metelistä ei tarvitse kärsiä. Kämppä sijaitsee Leppävaarassa, 5 min
kävelymatkan päästä juna-asemalta, josta kestää 4 min duuniin ja alle
15 min keskustaan. Mikäpä siinä. Lähistöllä on apteekki, espoon pääkirjas-
to, William K, pari-kolme ruokakauppaa sekä kaksi naurettavan isoa mar-
kettia Sellossa, ja niin joo... Mun rakennuksessa on pizzeria :)

420 + 10 sähköstä ei tunnu missään :)
#118 • • Daniel Braun Guest

eli tilaa on 25 m2,
.........................
420 + 10 sähköstä ei tunnu missään :)

Ei välttämättä noilla hintatasoilla mitä siellä on, mutta mihin mä olen täällä Kotkan keskustassa tottunut... :D
Jos täällä 400e saa sen 41neliöö johon on vesi, sähkö+kiintee netti sisällytetty hintaan ja vielä oma sauna...
Enp asuis tollahinnalla tossa "kopissasi" :panic:

Mutta, kuitenkin. Hinnat ovat sielläsuunnassa "vähän" eri tasolla kuin täällä, joten vertailu on mahdotonta...
#119 • • Remotion Guest
täälläpäin on hinnat ihan hirveitä! :panic:
#120 • • Elvish Guest
1. Tapiolassa, espoossa

2. vuokralla kerrostalokaksiossa (58,5 neliötä), vuokra 513euroo, mut ei kovin paha ku maksaa puoliks tyttöystävän kanssa

3. Minä, Tyttöystävä, ja 2 (kohta ehkä 3) kissaa + tuntematon määrä villakoiria

4. Pari seurankipeetä kisua :)

Ihan ok paikka. Suht rauhallinen sijainti, mutta kuitenkin tapiolan keskusta ihan kävelymatkan päässä ja hesaan bussilla n.15min.

Ainoot asiat mitkä vähän ärsyttää on joku kaheli naapuri joka rääkyy hermoja raastavasti (yksinään?) milloin sattuu kellonajasta riippumatta ja aika aikaansaamaton huoltoyhtiö.. muuten ihan jees.

Tietty maaseudulle omakotitaloon ois kiva muuttaa, mutta ehkä joku päivä vielä.. :)