Suuri hima-gallup

145 posts, 8 pages, 37,015 views

#21 • • Angelic Guest
Mulla ois muutto pois kotoa vanhempien huomasta ens viikolla. Mä muutan yhteen mun rakkaan poikaystävän kanssa, saatiin semmonen ihan kivan kokonen kaksio-opiskelija-perhekämppä-härdelli itiksestä, että ainakin noi kulkuyhteydet on kondiksessa

Vähän jänskää...
#22 • • Pan Guest
Muutin pois kotoa n 1½ vuotta sitte kahden "kaverini" kanssa yhteiseen Symbioosi kommuuniin.
Symbioosi sijaitsee Helsingin myllypurossa.
Tilaa löytyy 101 neliötä 4huonetta, keittiö, 2 vessa ja sauna (laiton )

Paikka on mukava, omasta ikkunasta ja parvekkeelta näkyy melkeinpä pelkästään metsää ja keittiöstä pyllymuron ostari, jonka tapahtumien seuraaminen on yleistä kommuunihuvia. (Voittaa Kauniit ja rohkeat)
Valitusta tuli alkuaikoina mm oven paiskomisesta ja remonttoimisesta parhaana tv:n katselu aikaan.
Mutta nimettömistä valitusviesteistähän ei tarvitse välittää.
Outoa ettei bileistämme ole koskaan tullut valituksi, onhan sitä sentään tullut painittua oikein porukalla 3 aikaan yöllä paljaalle parketilla.

Yleensä ovella tulee ensimmäiseksi vastaan nippu laskuja.

Vuokraa kiskotaan 325 juron verran.

Kivaa on ollut ja yhteisasumisessa on omat mukavat puolensa, mutta jos joku on luopumassa kaksiosta Helsingissä niin ilmottelee mun mailiin hehehe....
#23 • • Juksu Guest

Originally posted by HardS:
Saamamme varoitus

Hei meikän revityt
rintakarvat melkein
näkyy tos kuvassa ;)

Asun vanhempien luona
joskin vain muutaman
päivän viikossa. Lopun
aikaa oon siellätäällä
hang-aroundina. Turus
mimmini luona.. Koti
on omakotitalo (suht
iso) ja Turussa kerros-
talo.

Kotona välttelen muita
ja Turussa se on se
Kaulin joka kolahtaa
ensimmäisenä ;)

Naapurissa kotipuolessa
asuu melko sotilaallista
porukkaa, yksi on skappari
ja toinen on töissä paikas
joka valmistaa ajoneuvoja
Suomen puolustusvoimille.
Ja yksi nainen vain puhuu
ja puhuu ja puhuu.. Mutta
kuitenkin koti on hyvä
mesta hengata ja levätä!

Mun tarkotus on ollut jo
pitkään muuttaa pois, mut
miks muuttaa 5 tähden
hotellista pois ;) No joo
joskus kuitenkin..
#24 • • Sun Guest
Tampereella Iidesrannassa 2001 valmistunut 75,5 neliöinen mukava kolmio kämppä. Löytyy kiintee nettiyhteys, iso parveke, oma sauna ja autopaikkojakin on reilusti. Kaiken kaikkiaan aika jees boksi. Oltiin kämppiksen kanssa ekat tyypit jotka tähän asuntoon muutti, sweet!

Ainoo miinus mikä löytyy on kämppis. Ukko osaa välillä olla aivan armoton juntti, mutta minkäs teet.
Naapurit on nuorta sakkia ja talossa on paksut seinät, joten homma toimii siltä osin ihan kybällä. Vuokra on semmonen 350e naama, joten kyllä tässä vielä jonkun aikaa tulee varmasti viihdyttyä.
#25 • • SAMi Guest
::Kannelmäki,HKi

::Kerrostalo, 32.5m2 [kohtuu vuokra]

::Ihan itsekseen

::Posti, tiskit ja pyykit

Asunu kohta 5kk, oon ihan tyytyväinen.eipmuut..
#26 • • happosepi Guest
1. Jyväskylässä. Asuinalueen nimeä en itseasiassa tiedä, sanon vaan yleensä "siinä palolaitoksen vieressä" Kortepohjan ja keskustan välissä tämä suunnilleen sijaítsee.

2. 4. kerroksen 47.5m2 asumisoikeuskaksio 1993 rakennetussa talossa. Kämpässä on pieni makuuhuone, tupakeittiö, sauna ja kiva parveke. Vuokra 347e. Keskustaan ja kouluun on lyhyt matka. Viihdyn mainiosti. Kiitos tästä kuuluu vanhemmilleni, ilman heidän tukeaan minulla ei olisi mitään mahdollisuutta asua tässä, opiskelija kun olen.

3. Asun yksin. Olen tosin puolivakavissani harkinnut jonkin lemmikkieläimen, kuten kissan hankkimista. Sopivan tyttöystävän löytäminen kun tuntuu olevan täysi mahdottomuus
Toisaalta viihdyn myös yksin. Ajatus siitä, että samassa kämpässä asuisi joku toinen henkilö on monesti mietityttänyt ja en ole lainkaan varma, kestäisinkö saman ihmisen seuraa 24/7

4. Kuka kävelee ekana vastaan.. hmm. No varmaan sitten rullaluistimet. Minulla ei ole tapana jättää tavaroita lojumaan pitkin poikin ja tiskivuoriakaan en päästä kasvamaan järjettömän suuriksi. Villakoirat on myös eliminoitava säännöllisesti.

Luulin ensin, että talossa on hyvä äänieristys, koska naapurista ei koskaan kuulu mitään. Mutta sittemmin olen huomannut että äänieristys ei todellakaan ole häävi, naapurit ovat vaan jostain syystä suurimman osan ajasta hiljaa Taidan olla äänekkäimpiä asukkaita tässä talossa, tosin olen hieman koittanut parantaa tapojani.

Yhden huomautuksen olen saanut, se ei tosin ole itseni aiheuttama. Serkkuni innostui eräillä jatkoilla laulamaan Nauravaa Kulkuria suureen ääneen ja seuraavana päivänä alakerran ilmoitustaululta löytyi tämä.

Opintotuen asumislisää pitäisi korottaa. Vuokrat nousevat jatkuvasti, mutta milloin asumislisää on viimeksi nostettu? En ainakaan itse muista.

[ 23 July 2002: Message edited by: happosepi ]
#27 • • akir0 Guest
Lahden ydinkeskusta. Uusi kerrostalo ja siinä koko pääty meillä. 80,5 neliötä, 3 huonetta, lasitettu parveke ja tilava sauna.

Kämppä eristetty hienosti koskaan mistään ei kuulu mitään edes porraskäytävään. Naapureita näkee silloin tällöin ja tulee moikattuakin, mutta tuntuu ettei talossa muita asuisikaan.

Vastaan tulee kämppis, jonka kanssa en koskaan uskonut tulevani näin hyvin toimeen. Tiskit ja siivous on jotakuinkin kunnossa, paitsi viikonloppuisin jolloin menoja on joka suuntaan.

Pelottavaa sinänsä, lähiaikoina pitäisi aloittaa rakentamaan omaa omakotitaloa omalle tontille ja joutuu tästä ilosta luopumaan, tai sitten pitää ryhtyä kahden asunnon loukkuun.
#28 • • Hugo Guest
1) Helsinki, Alppiharju
2) Kerrostalo, rakennettu 1960-luvulla
3) Kämppä on yksiö (huimat 26m2), jossa neliövuokra 15,50 eur - pysynyt samana sen 4v kun on asustellut paikassa
Seinät ei kaadu päälle kun asustelee yksin, mutta suuremmalla porukalla alkaa tulla ahdasta.
4) Ulko-ovesta kun pääsee sisään vastaan kävelee x+2y määrä kenkiä. Niistä kun selviytyy, niin erinnäinen määrä muita tavaroita vyöryy päälle On vissiin sisustamisen idea vähän hakusessa

Naapurit ovat huomaamattomia, joten siksi ihan mukavia. Ainoa 'häiritsevä' tekijä on yläkerrassa asusteleva mies(?)henkilö jonka äänekkäät vessassakäynnit muistuttavat hyvin paljon sitä MiesJaAlastonase1:sen kohtausta, jossa toimitus kestää ja kestää ja kestää...

Asunnon 'paras' ominaisuus löytyy kylppäristä: lattia on lämmitetty Tietty nyt kesällä se on välillä vähän turhankin hot mutta ainakin pyykit kuvuu nopeasti.
#29 • • Edited Gi@na Guest
Oh.. mulla on tylsää töissä, joten vastaan tähän

-Helsingissä, Haagassa.

-Kerrostalossa, kaksiossa.

-Herra poikaystävä kävelee vastaan ovella, mikäli sattuu olemaan kotona.

-naapurit: vaikea sanoa, olen asunut talossa vasta viikon ;)

Edit: asumispaikan ja tavan muutos sitten viime kirjoitukseni
#30 • • Leaphion Guest
Noh...

- Lohjalla, Lähellä Liessaarta

- Kotona, n. 200 neliöisessä omakotitalossa.

- Isi, äippä ja kaks pikkusiskoa

- Epäilemättä äiti, joka tarkistaa mun kunnon joka kerta
kun lähen tai tuun jostain.

On tässä nyt ollu tarkoitus hakea omaa kämppää, mut se sit
ilmeisesti tarkoittais koulun ohella työtä. Ja se tekis
pahaa koululle, joten ehkä sit parin vuoden päästä, kun
on saanu kirjotettua.
#31 • • kesis Guest
- Jyväskylä
- Omakotitalo N.140neliöö+autotalli
- Vaimo + 1v Tyttö

½Healium
#32 • • hakki Guest
[*]Miten asut (kerrostalo, omakotitalo, pahvilaatikko...)?

Yksiö 30 neliöö Otaniemessä.

[*]Asuuko muita samassa taloudessa (kämppis, tyttöystävä, vanhemmat...)?

Ei (toistaiseksi ei mitään valittamista =).

[*]Kuka kävelee ekaksi vastaan kun tulet kotiin? (kämppis, koira, edellisen viikon tiskit...?)

Se helvetin Esse kun ne urpot ei tajuu että oon eronnut kirkosta, ei voi hyväksyy. Muutenkaan en kyl tajuu miten kirkolla voi olla muka noin vitusti asiaa koko ajan =).

Jos ei tuo oot tippunut postilaatikosta niin viime aikoina olen jatkuvasti onnistunut loukkaamaan varpaani pinspotteihin =). Ja koska meno on ollut päällä, eteisen lattialla on myös usein odottanut läjä vaatteita mistä en oo osannut päättää mitkä pistää bileisiin, denonit, tyhjiä oluttölkkejä tai järkyttävä läjä cd-levyjä ja koteloita tietysti erotettuina toisistaan =).

Muuta:

Kaiken kaikkiaan mukava ja viihtyisä kämppä, myös sikahalpa (vuokra 275 egee). Pysäkki lähellä ja matka-aika stadiin siedettävä ja jopa yödösät menee ohi. Ja kun sain vihdoin hankittuu peilipallonkin niin homma rokkaa. Pännii kylläkin se että kiintee netti tulee vasta kuukauden parin päästä.
#33 • • Salla Guest
-Missä asut?

Ruskeasuolla

-Miten asut (kerrostalo, omakotitalo, pahvilaatikko...)?
Asuuko muita samassa taloudessa (kämppis, tyttöystävä, vanhemmat...)?

asun rakkaan poikaystäväni/avopuolison kanssa opiskelijaperheasunnossa (joo hoasin kämppä). Ihan nasta asua siinä kun on 69,5 neliöö, elikkäs kolmio, eli tilaa onneksi riittää. Vuokra tulee olee syksyllä tasan 590 euroa. Kuuma se vaan on kun perkele näin kesällä, aurinko paistaa koko päivän ikkunoista ja sitten kun meillä on sellanen suloinen kisu, nimeltään Nippi, joka on TODELLA seikkailunhaluinen, niin ei voi pitää pikkuikkunoita isosti auki kun se mokoma on jo muutamia kertoja marssinut ikkunasta ja vaik asutaan tokassa kerroksessa, se on hypänny alhaalla asuvan katoksen kautta alas asti! KÄÄK! on siis joutunu nolona yökkärissä juoksentelemaan kissan perässä yöllä etupihalla

Alue on kuitenkin TOSI ihanaa, on tossa kyllä se surullisen kuuluisa Ruskeasuon siirtolapuutarha ihan vieressä. Meillä kävi yhtenä iltana skoudet soittelees ovikelloa ja kysymäs jos meil ois mitään tietoa siitä autopommiautosta jne. HUH!

Mutta joo, kulkuyhteydet hyvät yms. Very nice! ja kiva pikku lisä on myöskin Hoasin ja Soneran yhteistyönä aikaan saatu kiinteä laajakaista, free of charge
Ja sitten meidän kellarikerroksessa on NS. kuntohuone, jossa on monipuolinen kuntoilulaite nimeltään PROTEUS, heh!
ISO miinus taitaa kyllä olla oman partsin puuttuminen

-Kuka kävelee ekaksi vastaan kun tulet kotiin? (kämppis, koira, edellisen viikon tiskit...?)

no vastaan taitaa jolkottaa pikku Nippi kun avaa oven. Se on tosi sulkku, juoksee aina ovelle vastaan kun tulee himaan

[ 23 July 2002: Message edited by: Salla ]
#34 • • osm Guest
Missä asut?

Kalliossa, torkkelinmäellä 37 neliön yksiössä.

Miten asut (kerrostalo, omakotitalo, pahvilaatikko...)?

1938 rakennettu kerrostalo.

Asuuko muita samassa taloudessa (kämppis, tyttöystävä, vanhemmat...)?

Ei onneksi

Kuka kävelee ekaksi vastaan kun tulet kotiin? (kämppis, koira, edellisen viikon tiskit...?)

vihainen lauma villakoiria
#35 • • jUSSi Guest
1. Espoo, Tiistilä (matinkylän ja friisilän välissä, länsiväylän eteläpuolella)

2. pienkerrostalo 55m2 kaksio, vuokra 518,85e + sähkö & vesi

3. eukon kanssa täällä elelen

4. ensimmäisenä vastaan tulee koira
#36 • • Snapshot Guest

Originally posted by Tapi T:

• Missä asut?
  • Miten asut (kerrostalo, omakotitalo, pahvilaatikko...)?
  • Asuuko muita samassa taloudessa (kämppis, tyttöystävä, vanhemmat...)?
  • Kuka kävelee ekaksi vastaan kun tulet kotiin? (kämppis, koira, edellisen viikon tiskit...?)
Myös kaikenlainen asumiseen liittyvät lätinä korkeista vuokrista, paskoista kämppiksistä, naapurin narisevista sängyistä, yms. on sallittua ja jopa suotavaa.

Muutin vajaa kuukausi sitten Hoasin Kilon pahvilaatikoista Otaniemeen, yhteen ehkä maailman omalaatuisimmista soluista. Käytännössä kämpät on kuitenkin pieniä yksiöitä ilman keittiötä.

Oubsissa asustelee lisäkseni kuusi henkilöitymää, mukavilta tyypeiltä on vaikuttanut tähän mennessä.

Kämpän yhtyedessä on myös tv- ja radiostudio, editointihuone ja aivan kaameassa kunnossa oleva keittiö (terkkuja vaan kämppiksille... siivosin sitä keittiötä eilen... )

Eniten kämpässä harmittaa se, että Alvar Aalto ei osaa piirtää suoria kulmia. Tai noh, onhan siinä mun huoneessa yks suora kulma (+ onneks seinät on sentään suorassa lattiaan nähden)

edit: kesken jäänyt lause... väsyttää

[ 24 July 2002: Message edited by: Snapshot ]
#37 • • squirrel Guest

Originally posted by anco:
-Helsinki, kai tämä nyt on sitten etutöölöä (siinä väinämöisen kentän vieressä).

-Kerrostalo 1939. Kaksio 52m2. Kämppä on helmikunnossa, ja siinä on paljon sellaisia hienoja(?) oivalluksia, mitä ei nykyasunnoissa näy..

-Jaan sängyn oman leidini kanssa.

Vuokra on tällä hetkellä 1125e (+vesimaksut), mutta tulee onneksi kohta tippumaan hieman alaspäin..

Edellinen asuntomme oli 26m2 yksiö Fredalla... Se mikä on nyt muuttunut, niin enään toisen ei tarvitse mennä nukkumaan vessaan, vaan jos on tarvetta niin molemmille on oma huone.

Niin minäkin..
#38 • • Jorz Guest
- Helsinki, Töölö.

- 40-luvun kerrostalo. 79m2 kolmio.

- Kämppiksen kanssa asun. Ei tällaiseen yksin olisi varaa ja emännän kanssa varmaan vähän pienempikin riittäisi..

- Ensimmäinen vastaantulija lienee vaatekomerosta leijuva haju. En ole vielä saanut selville onko sen alkuperä rivi kaverin vanhoja kenkiä vai omat treenikamat kuivumassa (minkä takia komeron ovi on siis aina auki). Kaikkeen kuitenkin tottuu.
#39 • • mekaanikko Guest
Itse asustelen 28 neliön yksiössä Helsingin Punavuoressa, 20-luvulla rakennetun kerrostalon neljännessä kerroksessa. On lautalattiat, kylpyamme ja ikkunat pihalle päin, mutta silti tuntuu että vuokra on himppasen turhan kova. Varmaan parin kuukauden päästä viimeistään tästä onkin muutto edessä kun palaa koulun penkille ja tulot putoavat (ei sentään opintotukitasolle onneksi).

Yksin asun nyt ja sikäli kuin se minusta on kiinni niin aika pitkään. Vaikka seurustelisikin, niin tarvitsen kyllä sen verran omaa tilaa että yhteisasuminen ei ole optimiratkaisu (kokeiltu on, heikoin tuloksin). Helsingin vuokrataso yhdistettynä omiin laatuvaatimuksiin voi kyllä käytännössä merkitä että jossain vaiheessa joutuu jonkun tytsyn kanssa kyllä yhteen muuttamaan.

Yleensä kun ovesta astuu sisään, ensimmäiseksi tulee vastaan kasa vinyyliä. Kämppä on ihan täynnä epämääräisiä vinyylipinoja siellä täällä.
#40 • • Zapa Guest

Originally posted by noora:
Asustelen helsingissä hietalahden rannassa eli punavuortako tää olis... (???) Kerrostalohan tämä on, tosin uusi ja vieläpä kivalla sijainnilla!! (illuihin lyhyt matka, ei tarttee ku kadun yli kävellä

duetto, serenadi vai aaria ?

neighbours?