Omistajan pitää ansaita kissan arvostus - toisin kuin koiran.
Safkaa joka päivä ilman duunia ja katto pään päällä tekemättä mitään? Jos joku maksais sun vuokran ja täyttäis sun jääkaapin ilmaseks, niin arvostaisitko tätä? Kissa ei. Toisaalta kun kissan hankkii sitoutuu myös sen hoitoon, että sillä vähän (ei kokonaan) kumotaan omaa pointtiani. Koiralle kun näyttää tämän paikan, se oppii sen hyvin. Koirat on laumaeläimiä ja heillä on melko tarkka hierarkia laumassa. Siksipä koiralle tarvitsee näyttää se paikka kerran ja ne uskoo. Kissalle joudut todistelemaan omaa ylemmyyttäsi koko ajan. Se on rasittavaa. Lisäksi mua vituttaa tollanen ylemmyys - alemmuus hierarkia, siksi mä en lähe leikkii minkää elukoiden kanssa.
mä oon aina sanonu et en edes kuvittele olevani minkään
elävän herra. ;)
Mä taas pidän niin, että jos mä tarjoan asunnon ja lämpimän ruo'an jollekkin, oli se sitten ihminen tai eläin, tulee tämän osoittaa siitä automaattisesti minulle kunnioitusta.
Ja eläimen omistaja on tämän eläimen herra. Itse olen myös sitä mieltä, että elävälle olennolle ei kukaan voi olla herra. Siksipä minulla ei ole lemmikkejä. Tai no hetken oli kämppiksen kaa meillä koira, kun se sattu tallustelemaan meidän pihalla. Kulkukoiraksi osoittautui ja sille laitettiin pihalle mesta missä nukkua ja kuppi johon ruokaa ja toiseen vettä. Siinä se hengaili jonku aikaa, mutta nyt sitä ei oo näkyny. Kaippa se on auton alle juossut tms. Koskaan ei ollut kiinni missään, paitsi sen kerran ku otettiin se sisään sitä varten, että pestiin se. Tummanharmaasta sekarotusesta koirasta tulikin valkoinen - ruskein laikuin. Se hengas siinä meidän pihalla vapaasta tahdostaan (tai nälästään johtuen), ei siksi että me oltiin se ostettu jostain ja kahlehdittu siksi aikaa, että tottuu.
Käsi ylös se jonka kissa ei olisi koskaan raapassu omistajaansa.
Vaikkakin olen kissa-koira sodassa koirien puolella, eikä väärilläkään tiedoilla saatua etua kannattaisi vihollispuolelle paljastaa vääräksi, niin tähän joudun puuttumaan. Koiranpentuko ei ole sinua koskaan näykkässyt? Se kuuluu niitten firmikseen. Niille pitää vaan näyttää, että se on väärin purra ihmistä. (Huhhuh... toi sota ja vihollistyyli kun kirjoittelin näyttää aika koomiselta näin kirjoitettuna. Siksipä se tähän vitsitopicciin sopii. Ja Tapi T:n, Tresin ja jUSSin postaustenmäärä keskustelukin komiikkansa puolesta oli oikealla palstalla. - Ei, en ole kateellinen. ;))
No mutta aiheeseen:
(ehdollistettu)
Kaikkihan tietävät Pavlovin koirat? Kun Pavlov kilisytti kelloaan, niin koirat rupesivat kuolaamaan. Mutta kuinka moni tietää, että vanhoilla päivillään Pavloville tuli käsittämätön tarve kilisyttää kelloa aina kun näki kuolaavan koiran?