Digikamerasuosituksia?

317 posts, 16 pages, 65,269 views

#201 • • diezel Guest
Nostetaan tätä topiccia taas vähän ylös.

Osaiskohan kukaan neuvoa kuinka suhtautua eri ulkomaisiin painettuihin
lehtiin, mitkä on luotettavimpia / asiantuntevimpia ?

Ostin juuri lehtipisteesta Digital Photography Buyer & User ( http://www.digitalphotouser.co.uk/ )
sekä What Digital Camera - ultimate book of tests ( http://www.whatdigitalcamera.com/ ) kun ensimmäisessä oli juuri tuo DSC-V1 arvostelussa ja muutenkin ihan kiinnostavaa asiaa ja jälkimmäisessä oli niputettu yli 100 kameraa lyhyine arvosteluineen lehteen.

Vähän jäi häiritsemään Digital Photographyn antama vain 73% pistemäärä V1:lle (ok pisterajat näky olevan yleisesti 10 pistettä alempana kuin "normaalisti" ja G5 esim. sai 83% eikä paljon 90% kameroita näkyny).
testi:
http://www.wvip.co.uk/cgi-bin/outputpdf.php?file=DPU/200312/024_DPBU_1203.pdf

Ja se että esim. testissä sanottiin (aika lopussa), että kamerasta puuttuu muille cybershoteilla oleva 30 sekunnin suljinaika, joka kuitenkin esim. Digital Photography Review:n specsien mukaan kamerassa kyllä on:
http://www.dpreview.com/reviews/sonydscv1/page2.asp

Eli noin yleensäkin eli mitä lehtiä kannattaa lukea ostoksen valinnan apuna ja mitkä lehdet olisivat parhaita kuvausvinkkien saamiseen sitten kun kamera jo on..

Mutta noin muuten DSC-V1 kyllä näyttää aika pätevältä laitteelta ja todennäköisimmin sellaisen itselleni hankin
#202 • • ville Guest

Osaiskohan kukaan neuvoa kuinka suhtautua eri ulkomaisiin painettuihin lehtiin, mitkä on luotettavimpia / asiantuntevimpia ?

Ostin juuri lehtipisteesta Digital Photography Buyer & User ( http://www.digitalphotouser.co.uk/ )
sekä What Digital Camera - ultimate book of tests ( http://www.whatdigitalcamera.com/ ) kun ensimmäisessä oli juuri tuo DSC-V1 arvostelussa ja muutenkin ihan kiinnostavaa asiaa ja jälkimmäisessä oli niputettu yli 100 kameraa lyhyine arvosteluineen lehteen.

Oon joskus selaillut noita lehtiä ja molempia yhdistää mielestäni perinteinen digikameralehtien vaiva: suurin osa sivuista on täytetty keskinkertaisilla/surkeilla testeillä ja kameroiden ominaisuuksien luettelemisella (joissa vielä virheitä). Lisäksi ainakin tuo What lehti näytti kuuluvan samaan sarjaan hifi-veljensä kanssa, jossa eniten pisteitä sai se, joka oli ostanut suurimman mainoksen lehdestä.

Silmäilin tuota sonyn arvostelua läpi ja muutama asia pisti silmää:
- Testikuvat oli räiskäsyjä mallia: jee, otetaan kuva
- Testikuvien koko oli postimerkki, ei croppeja
- Kamerassa on 30s valotusaika, mutta sen saa käyttöön vain kun käyttää shutter priorityä tai manuaalia. Testaaja ei siis ole näitä käyttänyt (kertoo varmasti jotain kuvaajan laadusta)
- Ainakaan vilkaisulla en nähnyt että testissä olisi otettu lainkaan kantaa tarkennukseen tai kohinaan ... eivät kai ole heidän mielestä tärkeitä asioita?

Itse ei tule ostettua oikestaan mitään digikameroihin liittyviä lehtiä. Sen sijaan kameralehteä tulee välillä luettua ja tietysti netistä löytää enemmän kuin tarpeeksi tietoa. Jos ja kun nimenomaan digikameralehti kiinnostaa niin tähän kannattaa tutustua, ainakin vaikuttaa lupaavalta:

http://www.pikseli.fi/
#203 • • Edited ville Guest
kone hiukan tökki :)
#204 • • Edited ville Guest
ihan oikeesti ;D
#205 • • diezel Guest

Oon joskus selaillut noita lehtiä ja molempia yhdistää mielestäni perinteinen digikameralehtien vaiva: suurin osa sivuista on täytetty keskinkertaisilla/surkeilla testeillä ja kameroiden ominaisuuksien luettelemisella (joissa vielä virheitä).

Jaa.. :) En kyllä sanoisi itsekään että olivat hintansa arvoisia.. toi Whatin 100 kameran katalogi oli kyllä ihan hyvä yleiskatsaus markkinoiden kameriin (en siten tiedä arvioiden paikkaansapitävyyksistä) oli ainakin ihan sivistävä näin aloittelevalle.. ja muutenkiin tuntu enemmän Sonya suosivan :)

Toisessakin oli muutama ihan kiva kuvaus sekä photarivinkki..

Silmäilin tuota sonyn arvostelua läpi ja muutama asia pisti silmää:
- Testikuvat oli räiskäsyjä mallia: jee, otetaan kuva

Paperilla olevia pikkukuvia kyllä on vähän vaikea vertailla verrattuna nettitesteihin jossa kuvat on ihan originaalin kokosia..

Niin ja parissa testissä on toistunut ainakin kameran arvostelussa lauseet että "kameralla saa hyviä kuvia liikkeestä" sekä "toimii hyvin melkein nollavalossa yökuvausmoodiensa ansiosta".. kaipa noissa on edes hipaus totta ja ton hintaluokan kameraksi suoriutuu noista sekä peruskuvauksesta hyvin

kiitoksia vain itse kullekin valinnan auttamisesta ;)

Jos ja kun nimenomaan digikameralehti kiinnostaa niin tähän kannattaa tutustua, ainakin vaikuttaa lupaavalta:
http://www.pikseli.fi/

Huomasin ton digicamera.netin uutisissa.. ei ole paha hinta toi 4 euroa tutustumistarjouksesta, että voishan näytteenkin jopa tilata..
#206 • • Edited ville Guest
joo, siis tässä kävi niin että kone jumitti ja postitti tätä arviolta 5 minuuttia, jonka jälkeen painoin stop. Nähtävästi jokin bugi kun tuli 4 kertaa :(

onpas friikkiä, sillä eilen illalla tota tosiaan postailin, mutta selain aina kaatui ja postia ei näkynyt. Tänään sitten samalta koneelta yritin postata uudelleen ja selain kaatui jälleen eikä postia näkynyt.

Nyt olen toisella koneella ja nähtävästi kaikki illan postit menikin läpi ja myös tämänpäiväinen postaus ....
#207 • • Quu Guest
Onx mun internet rikki? :what:
#208 • • diezel Guest

Onx mun internet rikki? :what:

4 kertaa sama postaus.. kai tää on sitä Bushin terrorismia :)
#210 • • diezel Guest

Itse poistin tossa kuukausi reilusti takaperin tollaisen HP 945 kameran.
Maksoi ~500? ja ihan tyytyväinen tohon oon ollut. Näyttö tosin sais olla
hieman parempi imo.

Henkilökohtasesti kisassa on enää Sonyn kanssa Canon S50 ja ominaisuuksien
puolesta G5 kyllä mutta ei kooltaan.. ellei mitään mullistavaa nyt ole luvassa
jonka julkaisua kannattaisi odottaa.

Sonyn T1 tuskin parempia kuvia ottaa vaikka pienessä ja tyylikkäässä paketissa onkin :)
:D

#211 • • :D

Henkilökohtasesti kisassa on enää Sonyn kanssa Canon S50 ja ominaisuuksien
puolesta G5 kyllä mutta ei kooltaan.. ellei mitään mullistavaa nyt ole luvassa
jonka julkaisua kannattaisi odottaa.

Sonyn T1 tuskin parempia kuvia ottaa vaikka pienessä ja tyylikkäässä paketissa onkin :)

Tjooh. Ajattelin nyt tuoda tuonkin halppiskameran esiin, jos joku muukin
köyhä kiinostuisi. :)
#212 • • diezel Guest

Tjooh. Ajattelin nyt tuoda tuonkin halppiskameran esiin, jos joku muukin köyhä kiinostuisi. :)

Suhteellista tietenkin tuo..
Sonyn DSC-V1 maksaa Saksasta TopVisionista tilattuna ( http://www.topvision-online.de/ ) sen 560 postikuluineen.. tietenkin Suomessa on 100? kalliimpi ja HP:kin voisi saada Saksasta halvemmalla. Ja Canon S50 näyttää MBnetin hintaseurannan mukaan irtoavan Suomestakin 527 ?:oon. Plus tietty isompi muistikortti, toinen akku ja laukku. mut kumminkin "aika samaa" hintaluokkaa kun on kyse noin kalliista tavarasta kuitenkin.
#213 • • Quu Guest

ominaisuuksien
puolesta G5 kyllä mutta ei kooltaan..

Täytyy muistaa, että mitä pienempi kamera on kooltaan, niin sitä enemmän kompromisseja siinä on käytetty.
#214 • • diezel Guest

Täytyy muistaa, että mitä pienempi kamera on kooltaan, niin sitä enemmän kompromisseja siinä on käytetty.

Totta..

Mutta ajatuksena olisi kameran helppo liikuteltavuus, eli sitä tulisi otettua helpommin mukaan pieniinkin tilaisuuksiis tai vaikka kaupungille tai kävelylenkille ilman että tarvitsee erikseen asennoitua lähtemään kuvaamaan.

No joo ei DSC-V1 mikään paidantaskukamera ole.. Ja onhan monesti käynyt mielessä et jos sittenkin ostaisi G5 kun varmaan olisi parempi kuvaltaan, mutta vielä pieni koko ja sen käyttö"helpotukset" ovat kiinnostaneet enemmän.

Mutta ei tämä kameran valinta helppoa ole :)
#215 • • NoStatus Guest
Mulla oli just testissä G5 ja hermo meni sen surkeaan
automaattitarkennukseen ja muutenkin käsiteltävyyteen.
Kuvanlaatu oli sentään hyvä, ja valovoimaakin riittävästi
(mutta senkin hyöty rapisi huonon AF:n takia).

Odottelen että 300D tai D10 hinnat tippuvat...
#217 • • diezel Guest

eikös toi ixus400 ole tollainen trenditaskukamera hyvällä laadulla?:)

näin mä oon ainakin ymmärtäny.. automaattinen näppäilykamera.. tais tulla jo sivulla 4 ilmi, vai mistä toi ixus400 ?
:D

#218 • • :D

näin mä oon ainakin ymmärtäny.. automaattinen näppäilykamera.. tais tulla jo sivulla 4 ilmi, vai mistä toi ixus400 ?

no eh enmä kato jaksanut kaikkia sivuja lukea ;)
enmä tajua. vois ottaa hieman lepoa.
#219 • • impulse Guest
Mulla käytössä Canonin PowerShot G5.
Ihan suht pätevältä laitteelta vaikuttaa, ainakin mitä olen tuota muutaman viikon verran ehtinyt kokeilemaan.
Bileissä en tuolla ole kuvia juurikaan ottanut, eli siitä puolesta en osaa sanoa juurikaan mitään.
Lähinnä nettikäyttöön sekä printtitavaraan olen tuota käyttänyt ja siinä hommassa ajaa asiansa ihan kivasti.
#220 • • Daniel Braun Guest
Kenelläkään kokemuksia Philips Key008 pikkudigistä?

Tarkoitus siis olis saada tuommoinen pikkuinen digi taskunpohjalle...
Ei mitään todella hyvää kuvausjälkeä, mitä nyt kännipäissään joskus jotakin napsis...

Toi sopis just passelisti taskun pohjalle ja muutenkin olis kätevän kokoinen.
En siis kaipaa mitään huippu ominaisuuksia tms....