Originally posted by Samus Aran:
jees, eniten kismittää se Owenin "ylireagointi" alueella. pilkku ollaan noista tilanteista totuttu näkemään/tuomitsemaan (siinä mielessä linjakasta toimintaa Collinalta), mutta herääkin kysymys: mihin on jätetty 16-alueen sisällä tapahtuvien, ei niin suorien tai suurien rikkeiden, tuomitseminen epäsuoralla vapaapotkulla?
Itse olen miettinyt aivan samaa asiaa. Sääntöä voitaisiin mainiosti usein käyttää esim. kulmatilanteissa, joissa tällä hetkellä puolustaja saa tehdä oikeastaan ihan mitä vaan. Jos rike tapahtuu, vihelletään vapaapotku aina puolustavalle joukkueelle. On se kumma, ettei sääntöjä käytetä koko komeudessaan hyväksi.
Paidan repimisistä ja vastaavista kulmatilanteissa vois antaa aina automaattisesti sen epäsuoran vaparin, koska useimmissa tilanteissa pilkku olisi tosiaan liian kova tuomio.
Ja harmillisesti täytyy tosiaan todeta, että pieleen meni ne odotukset, että filmaamiset olisivat takanapäin.
Eniten kisoissa tähän mennessä kuitenkin kismittää epämääräinen tuomaritoiminta ja todella munattomat avustavat erotuomarit. Kundeilla on ollut todella moneen kertaan lippu vähän turhan herkässä. Etuhan pitäisi tiukassa tilanteessa olla hyökkääjällä.
Ehkä tähän mennessä kisojen parasta antia oli tämänpäiväinen Espanja - Paraguay. Taitavaa jalkapalloa ja Espanjalaisetkin ovat näemmä oppineet ainakin suurinpiirtein pysyttelemään pystyssä.
Mut jees. Oma veikkaus lopputilanteesta: 1. Italia
2. Espanja 3. Ruotsi
On vähän eurooppalaispainoitteinen enkä nyt jaksanut tarkistaa taulukosta, onko tuo mahdollinen, mutta siinä mun favoriitit...