Minne menet armeijaan & Miten menee armeijassa?

893 posts, 45 pages, 376,075 views

#741 • • Ana-- Guest

Jos hommat kusee ei voi aina sanoa "en tee, tässä ei oo mitään järkeä" vaan pitää tehdä ehdotuksia ja keskustella että prosessia saadaan muutettua. Nykyään on kaikenmaailman ihme "ihmisoikeuksia" ja järjestöjä jotka koittaa ajaa duunareiden asioita, mutta silti suurimmat ongelmat on edelleen ihmisten asenteissa.

-- xybo

Juuri nimenomaan niiden ihmisten takia myös duunareilla pitää olla
ammattiyhdistykset sun muut "ihmisoikeus"-ihmiset, sillä alainen on aina
altavastaajan asemassa. Jos pomolla on huonoja asenteita, duunarin
mahdollisuus puolustaa itseään tai omia oikeuksiaan (ilman ay- tai
luottamusmiehen tukea) on aika heikolla pohjalla.

Sitäpaitsi, työpaikka-asiat hyvin harvoin liittyy ihmisoikeuksiin mitenkään,
niissä asioistta puhutaan vähän eri skaalalla.
#742 • • Peter Skogberg Guest
Pirkkalaan pääsin! Pääsikö joku muu...? Onko kenelläkään kokemuksia ko. paikasta?
#743 • • Encoder Guest

Pirkkalaan pääsin! Pääsikö joku muu...? Onko kenelläkään kokemuksia ko. paikasta?

Täältä lähtee sinne reilun viikon päästä kolme kokelasta, jahka ensin ylenevät. Kurssikavereita on siellä nyt lennoston puolella, ja pääsääntöisesti siellä meininki on melkein niin rentoa, kuin vain voi olla.

Itse kävin Pirkkalassa tutustumiskäynnillä kuukausi sitten, ja silloin näimme myös muuta osaa komppaniasta, jota koulutetaan spol- ja tukijoukkueeksi (= keittäjät, kuskit jne). Todella avuttoman näköistä gonameininkiä, vaikka vielä oli P-kausi kesken. Joka toisella sissitakki (loppukesästä :eek:) ja muutenkin varustus miten sattuu. Ryhmänjohtaja ei tuntunut saavan joukkoon mitään kuria, siinä poukkoilivat pihalla.

Eli: rentoja päiviä tiedossa Pirkkalassa.
#744 • • Hempp@ Guest
Kaveri on Kontiorannassa sissikomppaniassa (ei muista ikinä monesko komppania kyseessä). :hah:

Kuitenkin, tänä viikkona taisi olla jotkin ampumaleirit, ryntäilyä metsässä, ampumista kovilla yms.
Kuitenkin, alikessut ja muut pelotelleet porukkaa tokaisemalla "Näissä kuolee aina joku".

Ja voe perse kun jätkä otti sen tosissaan.
Koko viikonlopun vinkui kuin pieni tyttö siitä miten se kuolee tällä viikolla. :panic:
#745 • • Figure Guest
Itse oon ollu parolassa nyt heinäkuusta lähtien kotiutumisen jälkeen sopimussotilaana ja jonkin verran oon jo ehtinyt nähdä inttimaailmaa kulissienkin takaa. On ollut sinänsä hassua että varusmiesaikana olin miehistöä (korpraali), mut nyt kun on tähdet kauluksessa niin varusmiehet (ei vanhat alikit. yms, koska olin samaan aikaan varusmiehenä) pitää suurenakin johtajana.
Itse en ole juurikaan ollut alokkaiden kanssa tekemisissä koska pyörin lähinnä vaunuhallilla yms. joten ei tuosta yksikön perusmeiningistä tms. ole hirveästi hajua.

Itse olen tarkoituksella jättänyt enimmät räyhäämismeiningit vähemmälle koska en näe niistä olevan juurikaan hyötyä. Asiat menee kyl porukalle jakeluun kun kertoo selkeästi mitä haluaa. Ongelmatapauksia on varusmiesten joukossa paljon, ja olenkin suunnannut paskimpien hommien keskittämisen muutamalle "gonahtaneelle" varusmiehelle. Hyvistä suorituksista palkitaan, huonoista tulee sanktiota.

En henkilökohtaisesti ymmärrä tätä kevennettyä alkua. Parempi se on mielestäni näyttää heti alusta alkaen toiminnan laatu jotta vältyttäisiin keskeyttämisiltä sit myöhemmässä vaiheessa kun leiriä pukkaa, on hirveä kiire, kylmä ja vituttaa. Ei intin olekaan tarkoitus olla mikään huvipuisto jossa kiltit sedät kehottaa kauniisti tekemään asioita. Tarkoitus on tuottaa tappamiseen kykeneviä joukkoja joita on käskyillä helppo hallita. En hyväksy mitään turhaa natsimeininkiä = pinkkojen räjäyttelyä, kiusaamista tms.
#746 • • mark hamilton Guest
Meillä oli pisin marssi 20km mutta se oli kyllä kapiaisten vale mainaan puolimatkassa kerrotiin että tämä onkin 40km.
Ne jotka koitti luistaa veksinkautta joutu vetään vieläpidemmän marssin kuin me.
Tupa siivottiin n 10 kertaa paräkkäin joka palvelus ajan tauolla.
Syyt uudelleen siivoomiseen oli tyliin, että palohälyytimen sisällä oli pölyä.
#747 • • Encoder Guest
Ei paljon enää ginekset paina kun on, komppania!

koksu_plattarille.jpg

Niin se rukki sitten meni ja siirto Lapin Lennostoon tuli. Aikamoiset ennakko-odotukset oli kyllä paikasta, mutta hyvähän siellä on apumekaanikkona olla. No, onhan siellä tosin hiton kylmä. Laivueessa kun on hommissa niin on kuin töissä kävisi. Esim. mistään sotilaallisuudesta ei siellä ole pahemmin tietoakaan, ja ensimmäinen annettu koulutus oli kahvin keittämisen alkeet :)

Tästä eteenpäin puolet ajasta lomilla.
Tammikuuta odotellessa, tj 75.
#748 • • mqc Guest
GTJ 75. jippijaijei... kohta tulee 300 aamua täyteen. Hullua..
#749 • • jorkki Guest
Nää VAO-viikonloput on niin syvältä, varsinkin leirin jälkeen :angry:
..
Mut onneks enää ~60 aamua jäljellä :) [II/04]
#750 • • jagip Guest
alkaapi tuo rangaistuslai... armeija tuossa tammikuussa 10 päivä, kuulemma alta 70 päivää sinnekkin. Sitä nytten innolla odotellaan, ja vekaralle kuulemma pääsen täysihoitiin.
#751 • • Hempp@ Guest
:crybaby:

Tammikuun 10. päivä Kona Beachille eli Kontiorantaan.

En malta odottaa suksisulkeisia, sillä olen Euroopan huonoin hiihtäjä :D
#752 • • mqc Guest
NOLLA!!!! 362 aamua pamahti tauluun tossa perjantaina ja vuoden kestäneen sodan jälkeen tämä poika lähti kuuluisasta "miesten koulusta" kersanttina kotio!

1/05 hajotkaa aamuihinne, etenkin Timmo, joka hajoaa jonnekki sinne Upinniemen mukavaan ja raikkaaseen merituuleen. Muistakaa, että intti on jees!
#753 • • jagip Guest
Huomenna se alkaa. Huomenna...

Saas nähdä millon sitä tajuaa että ollaan armeijassa, kun vieläkään ei oikein ole uponnut tuo tieto.

Vekaranjärvi järjestää ilmaisen ylläpidon.
#754 • • Encoder Guest
Toissapäivänä sitten vuoden aherruksen jälkeen kotiuduin. Ehkäpä kirjoittelen tänne piakkoin jonkun sepustuksen kokemuksistani, kunhan vaan kaveri saa lähetettyä mulle ensin muutaman valokuvan.
#755 • • Mantis Guest
Valintakokeet laskuvarjojääkäreihin on piakkoin, eli saa nähdä miten homma menee. Muuten on takoitus heinäkuussa mennä Santahaminan.
#756 • • SamZa Guest
No More Niksula... TJ 180.. UUUUuu.. Tykäri, toisinsanoen mittamies. 4v. myöhässä toikin tuli suoritettua. Olihan se ihan omalla tavallaan makeekin paikka ja (kasvattava) <---Toi on yksilöllistä. Mut tsemppiä kaikille Morteille ja aamukasoille. :D
#757 • • gerry Guest
Tänän kävin kutsunnoissa.

Aloitan 09.01.2006 kouvolansuunilla tykistössä. Kerkee vielä vuoden kikxutella:)
#758 • • Daniel Braun Guest

Häh... :confused:
Minkäs ikänen sä sit olitkaan?

Vai muistanko väärin et kutsunnat on sinä vuonna ku mies täyttää 18v...?
#759 • • gerry Guest

Häh... :confused:
Minkäs ikänen sä sit olitkaan?

Vai muistanko väärin et kutsunnat on sinä vuonna ku mies täyttää 18v...?

Multikansalaisuus:)
#760 • • Daniel Braun Guest

Multikansalaisuus:)

Onhan mullakin, periaatteessa.
Kaksoiskansalaisuus ja teoriassa (vaikka Suomen lainsäädäntö ei sitä oikein sallikkaan) kolmoiskansalaisuus... ;)

edit: niin, unohtui edellisestä...
Kyllähän minäkin jouduin kutsuntoihin menemään jo 18 vuotiaana.
Tuosta kaksois/kolmoiskansalaisuudesta huolimatta.
Tosin, Suomessa olen elänyt koko lapsuusikäni, poislukien pari ensimmäistä elinvuottani.