Minne menet armeijaan & Miten menee armeijassa?

893 posts, 45 pages, 376,015 views

#601 • • JussiS Guest

Kertauksissa tulee hajoamaan tavaraa mikäli ne hullut vielä mua sinne yrittää, kaikki tulee olemaan pahsti myöhässä ja yleinen kuri tulee laskemaan, kunnes oppivat.

Heh, sähän itse oot yleensä materiaalivastuussa, eli itsehän siinä joudut maksumieheksi. Ja ainakaan niissä kertausharjoituksissa, missä mä oon ollut, ei oo ollu mikään kiire mihinkään.

Voin kyllä varottaa jos kertauskäsky tulee, että ei kande ottaa, mutta jos ei usko, niin se on niiden oma vika jos mut sinne ottavat.

Niin, sinnehän ei siis ole virallisesti pakko mennä, kun aina voit ilmoittaa olevasi "kiinni töissä" tai "henkilökohtaiset syyt". Kerran kun kieltäytyy, ei yleensä joudu edes uudestaan kutsutuksi.

BTW, mulla oli ainakin kertauksissa ihan hauskaa. Kesällä istuttiin mukavien jätkien kanssa paistamassa makkaraa ja juomassa kaljaa. Ei paha.
#602 • • Tapi T Guest

Ja ainakaan niissä kertausharjoituksissa, missä mä oon ollut, ei oo ollu mikään kiire mihinkään.

No mutta sä palvelitkin merivoimissa, jolla ei ole mitään tekemistä oikean armeijan kanssa.
#603 • • JussiS Guest

No mutta sä palvelitkin merivoimissa, jolla ei ole mitään tekemistä oikean armeijan kanssa.

Puolisotilaallisessa pursiseurassa intti oli kyllä yhtä suklaata (chocolat), mutta myöhemmin mut on siirretty ilmavoimiin, ja jouduin tutustumaan ihan uudestaan metsään, maastopukuun ja rynnäkkökivääriin.
#604 • • Taedium Guest

Heh, sähän itse oot yleensä materiaalivastuussa, eli itsehän siinä joudut maksumieheksi.

Ei joudu mikäli ei oo mun vika jos tavaroita menee rikki. ;)

YlPalvOn lukeminen oli fiksua. (Miten se piru lukikaan raamattua?)
#605 • • Ana-- Guest

Ja ainakaan niissä kertausharjoituksissa, missä mä oon ollut, ei oo ollu mikään kiire mihinkään.

Taitaa mennä nyt laivasto ja merivoimat sekasin.. Kyl merivoimissa metsää
nähtiin, ja se oli viel sellasta rannikko/saaristometsää mis tuuli vitusti ja oli
kylmä :( Tai ei se muo hirveesti haitannu, istuin ambulanssissa kaakaoterma-
rin ja kirjan kanssa, mut anyhow, kyl mä sympatiaa kuuden kuukauden
kuleja kohtaan tunsin. :)
#606 • • vain Guest
Heinäkuussa tulee lähtö Kainuun Prikaatiin, mutta pyrin Säkylään. Onko muita lähdössä kyseisiin osoitteisiin?
#607 • • Keba Guest
Hihiiii...Mäkiluodossa ollut palvelemassa nyt 1,5kk, ihan ok, mätöt on älyttömän hyviä tuolla!

Alokasleiri oli Syndalenissa, pieni vilu, reilusti alle -20c pakkasta ilman viimaa. Oijoi, tetsaaminen ja marssiminen on sitten mahtavaa, muu onki sit nihkeempää.

Eilen kuulin alikessu kaverilta, että oon tod. näk. aukkiin lähtijä, vaik kaikille oon kieltäny haluuvani sinne. Niin mahtavaa! =/
#608 • • tumpsi Guest

mätöt on älyttömän hyviä tuolla!

Ole onnellinen siitä et on hyvät sapuskat.
Niinisalosta en voi sanoa samaa edes unissani.
Niinisalossa saa nykyään vaan kolmee eri ruokaa;
'jotain hyvää perunoista'
'herkkuherkkupastaa'
'makaronitouhua'

Mausteissa on jonkin verran eroja, mut maku on lähes poikkeuksetta sama. Eli 'tun paha.
Oikeesti hyvää ruokaa saa about kerran viikossa.
#609 • • Taedium Guest

'jotain hyvää perunoista'
'herkkuherkkupastaa'
'makaronitouhua'

Teillä on kolme kertaa enemmän vaihtoehtoja ku Kakarajärvellä '99. Siellä sai valita syökö perunan kanssa vai ilman. Mitä sä valitat siellä? Et sä mihnää kulinaristileirille ole sopinut meneväskään.
#610 • • tumpsi Guest

Teillä on kolme kertaa enemmän vaihtoehtoja ku Kakarajärvellä '99. Siellä sai valita syökö perunan kanssa vai ilman. Mitä sä valitat siellä? Et sä mihnää kulinaristileirille ole sopinut meneväskään.

"avautuminen auttaa aina" -

On vaan niin ironista ajatella et ku meille rakennettiin uus MuKe
pari vuotta sit jonka jälkeen ruoan taso on vaan laskenu ja laskenu.
Myös mun aikana tapahtunut taste-käyrän laskusuhdanne on käsin kosketeltavan suuri.
Eli Isot sedät on ollu päätöksen äärellä;
a.) Syödäkö hyvää ruokaa paskassa MuKessa?
b.) Syödäkö paskaa ruokaa hyvässä MuKessa?
c.) Syödäkö ollenkaan?
d.) Ollako vaiko eikö olla?
#611 • • Al Tapone Guest

Onkos täällä ketään kuka aloitti palvelemaan Kotkan Rannikkoalueella, ja vieläpä ehkä jopa Rankin linnakkeessa?
Itse tulen sinne koksuksi tämän viikon perjantaina :)

Onneks et oo enää heinäkuus, ku mä lähen ihmettelee sinne puoleks vuodeks :) Et pääs laittaa mua pesee vessaa hammasharjal :laugh: Tosin en kyl varmaankaa rankkii mee.
#612 • • mqc Guest
TJ300, seuraavan kerran tätä asiaa vois miettiä siinä 200:n paikkeilla tai 180:n. :eek:
#613 • • Leaphion Guest

TJ300, seuraavan kerran tätä asiaa vois miettiä siinä 200:n paikkeilla tai 180:n. :eek:

Missäs päin muuten oot inttiä suorittamassa?
#614 • • tumpsi Guest

TJ300

[sarkasm]
Tj 118
[/sarkasm]
Tuntuu jotenki uskomattomalta et oon ollu 244 aamua intissä...
#615 • • Encoder Guest
Jep. Täälläkin tj 300.

Nyt alkaa olla aika hyvin pullat uunissa, kun se P-kausi sitten vihdoin loppui ja meni vieläpä hyvin. Viikko takana lentoteknillistä aliupseerikurssia, ja ei voi muuta sanoa, kuin että jos intissä millään muotoa voi olla jotain mielekkyyttä, niin meiltä sitä löytyy. Ei ainakaan musta tunnu yhtään pahalta istua 8 tuntia oppitunneilla lukemassa lentokoneista, aerodynamiikasta ja kaikesta mahdollisesta muusta vastaavasta ja pitää sen jälkeen muutamia tunteja vapaa-aikaa ja sitten taas nukkumaan :excellent:

Eikä oo enää ku muutama metsäaamu vaan edessä. Ei hajota!

(menipä hehkutukseks...)
#616 • • Reksa Guest
Pöydälläni makaa suuri valkoinen kirjekuori. Se on maannut siinä nyt jo kaksi päivää.
En ole vieläkään uskaltanut avata sitä.
Kannessa komeilevat suuret mustat kirjaimet "Puolustusvoimat"...

Maa kutsuu poikiaan... :panic:
#617 • • timo-D Guest
tj 25
alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että sieltä pääsee joskus pois :)
8.4. o se suuri päivä
#618 • • jUSSi Guest
jo toisen kerran tj 0 ja itse kertauksesta voin sanoa, että vittumaisempaa leiriä en ole kokenut. Kelit, aikataulut ja tavaran liikuttelun määrä olivat perseestä.

ehkä aika kultaa muistot, mutta talvisin armeijahommat on kyllä erityisen syvältä.

ainoat plussat tulee inttikaverien runsaasta määrästä. Oma iTKK-ryhmäkin oli täsmälleen sama kuin varusmiesaikana. Äijien kanssa oli kyl hauskaa :)
#619 • • Quu Guest
Voisiko joku kertoa paljonko B-miehillä on kertausaamuja? Nimim. kirjeitä odotellen. :scared:
#620 • • jUSSi Guest

Voisiko joku kertoa paljonko B-miehillä on kertausaamuja? Nimim. kirjeitä odotellen. :scared:

Ihan normaalisti. Jos sinulla on sodanajan sijoituspaikka niin kertaukset tulevat varmasti. Esim. mun iTKK-ryhmässä on kaksi B-miestä ja kertaamassa olivat.