Ku homman nimi on se ettei punkkia saa räjäyttää enää.
Sehän tässä onkin naurettavaa.
Ei yhtä, ei kaikkia.
Ei saa korottaa ääntä, ei saa huutaa.
Kakarajärvellä noi tuli jo 2/99 erälle.
Aamuherätyskin oli heillä huudoitta. Millä sä saat koko komppanian hereille ajoissa ilman että huudat? No se nähtiin niiden vempulaurheilijoiden kanssa: Ei millään. Olivat aina myöhässä. Ja se on alikkien vika.
Eikä ne alikit saanu huutaa, juoksuttaa, eikä oikeen mitään niille alokkaille.
Oli mielenkiintoista kattella ku alikki sanoo urheilukomppanian jannulle, että roskat pitäisi viedä, niin jääkäri itse tokaisee: "Vittu vie itte."
Alik tästä suivaantuneena tekee juuri sen mihin hänellä oli oikeus: Ilmoitus komppanian päälikölle, joka... no arvaa kiinnostiko sitä.
Kiroilivatkin siellä "urheilu"vemppakomppaniassa enemmän ku mitä mä oon satamassa työskennellessä kuullu merimiesten kiroilevan. Voi sen asiansa ilmoittaa kiroilemattakin.
Ei sitä turhaa simputusta pidäkkään olla, mutta kyllä nyt sen verran pitää olla alikillakin kurituslupaa, ettei nyt täytetä komppanian päälikön työpäivää noin turhilla asioilla. Pitäis pistää siten, että halukkaat inttiin ja muut muualle ja riittävä kuri inttiin, jos kuri pitää olla.
Tai sit unohtaa sen kurin, ottaa aseet pois (ilman kuria en luovuttaisi asetta) ja pitää sitä leikkikouluna. Näin mä olisin inttini halunnut käydä. (No mä kyl olinkin siellä ilman kuria... Mutta olin hyväkäytöksinen ja kohtelias aina - se riitti.)