Minne menet armeijaan & Miten menee armeijassa?

893 posts, 45 pages, 376,144 views

#541 • • Kaum Guest
Ohi on 180. Turha mesta, mutta tulipahan käytyä. Köpöt hajotkaa aamuihinne.
#542 • • Bio Guest
Äh.. siellä pitää olla 362 aamua, jotta tulee mieheksi (jolla on kahden metrin pituinen tatti otsassa) :D
#543 • • tumpsi Guest
Toi talvella kotiutuminen on ihan ylimainostettua.
Pelimies on 362vrk Heinäkuu-Heinäkuu.
Syyt; ei me kokonaista kesää hukkaan,
on sikana reteempää kotiutua helteessä ja mennä terangille ku
vetää viskiä lämmikkeeks -25 pakkasessa.
#544 • • Bio Guest

Toi talvella kotiutuminen on ihan ylimainostettua.
Pelimies on 362vrk Heinäkuu-Heinäkuu.
Syyt; ei me kokonaista kesää hukkaan,
on sikana reteempää kotiutua helteessä ja mennä terangille ku
vetää viskiä lämmikkeeks -25 pakkasessa.

Arvaa oliko mulla reteetä kotiuta kun päivämäärä oli 31.12.1999.. aikamoiset pippalot :)
#545 • • tumpsi Guest

Arvaa oliko mulla reteetä kotiuta kun päivämäärä oli 31.12.1999.. aikamoiset pippalot :)

:eek:
#546 • • timo-D Guest
mullakin o tj "enään" 88 ja huomenna tulee uudet mosat :D
ihan kivaa... eiku ei ookkaan ;) mieluummin olisin jo kotona prkl...
#547 • • mqc Guest
Huomenna se hauskanpito alkaa. Kukaan täältä lähdössä Vekaranjärvelle päin?
#548 • • hab Guest
parin tunnin päästä sodankylään. onko paikasta kokemuksia / muita tulijoita?
#549 • • punaParta Guest
Tänään se alkaa.
Mesta Vekaranjärvi ja ilmatorjunta.
Caro²

#550 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Jeps.. Nyt kotiuduin aliluutnanttina..
taino, kotiuduin jo 9.1.:stä, tosin olin silloin sairaalassa tiputuksessa, että oli kovat bileet :D
#551 • • Elvish Guest
Oli kuulemma hauska juttu tänään aamuteeveessä, kun siellä haastateltiin jotain skapparia siitä uudesta kevyemmästä p-kaudesta, niin tämä oli mennyt toteamaan että "alokkaita pitää kohdella ihmisinä" tjsp. :eek:

Minäköhän niitä on ennen kohdeltu..? :scared:

Saikohan noottia sanavalinnoistaan jälkeenpäin.. :laugh:
#552 • • punaParta Guest
Ensimmäiset lomat on lähes kokonaan menneet nukkumisen puolelle.
No taas seuraavat kaksi viikkoa kiinni, ei ole alku ainakaan ollut mitään ihan hirveätä. Sopii minulle kun ei tarvitse käyttää aivoja.
#553 • • Figure Guest
Tulenjohtopanssarivaunun ajajalla 166 tuskaista aamua Parolassa vielä edessä, mutta onneksi juna on jo matkalla kotiinpäin :)
#554 • • mqc Guest
Komppaniassa heräääätyyyyss!!!!

On maailman vittumaisin huuto ja se soi mun päässä taas huomisaamuna.

No, ei se intti nyt niin pahalta paikalta oo tuntunu parin viikon aikana. Luulin sitä paljon pahemmaks paikaks, mut toistaseks on ollu ihan lepposaa. Tosin siviilissä on aina lepposampaa, minkä huomas tässä ekoilla lomilla. Huomenna hauskuus jatkuu heti 7-10km:n hiihtomarssilla. No, toihan nyt menee vaikka yhellä jalalla hiihtäen.
#555 • • Taedium Guest
Broidi osoitti ettei oo oppinu mitään mun kertomuksista kuinka intissä oli ikävää. Mä sille kerroin, kuinka varmistaa sen ettei oo ku max. 6kk - ja se hullu haki sertiksi. Ja vielä kolauttanu päänsä koirankopin kulmaan niin pahasti, että meinaa AUKkiin hakea.

No mut leikkiköön musti ku kerran tykkää.

Sandikseen terkkui.
#556 • • Hugo Guest
Wanhaa: "kuudessa kuukaudessa ei tule lasta - saati sotilasta"
#557 • • Taedium Guest

Wanhaa: "kuudessa kuukaudessa ei tule lasta - saati sotilasta"

Hahaa! Mä sitä sanoinkin ku mut lämäriksi pakotettiin, että odotan intistä pääsyä ku vahinkolasta odottava äiti sen kasvaimen poistoa...
#558 • • lauri Guest

Muistaakseni uudessa pukeutumisohessäännössä oli että yksin saa liikkua ilman päähinettä.

Lyhyillä siirtymismatkoilla yksittäinen sotilashenkilö voi liikkua ilman päähinettä. Mutta ei ole suotavaa varsinkaan julkisilla paikoilla, kun on ihmisiä jotka paheksuvasti sitä katsovat, kun ennen oli päähinepakko.
(Joka juontaa taas siihen, että kun tomppelit kulkevat helsingin keskustassa ilman päähinettä, takki auki ja kädet taskussa, niin Santahaminassa soi rykmentin päivystäjän puhelin ja joku tietää sanoa että tuollainen sotamies oli kännissä ja epäedustavan näköinen ja blabla.
Ja kyseinen sotamies tokikin oli esim. Hyrylästä HelITR:stä, tai vaikkapa KarPr:sta tai aivan sama mistä.

// L
#559 • • tumpsi Guest

siitä uudesta kevyemmästä p-kaudesta

Se touhu on menny ihan vitun naurettavaks.
Niinisalossa myös käytössä.
En jaksa nyt alkaa avautuun, mut homma menee suurinpiirtein niin et me (johtajat siis) tehdään niitten punkat jos pikkunen ei kerkee.
Se on oikeesti ihan vitummoista pelleilyä.
#560 • • lauri Guest

siitä uudesta kevyemmästä p-kaudesta

Se touhu on menny ihan vitun naurettavaks.
Niinisalossa myös käytössä.
En jaksa nyt alkaa avautuun, mut homma menee suurinpiirtein niin et me (johtajat siis) tehdään niitten punkat jos pikkunen ei kerkee.
Se on oikeesti ihan vitummoista pelleilyä.

Siltä se varmasti tuntuu, mut samaa settiä sanoivat varmasti omankin P-kautesi johtajat. Se näyttää paljon siltä, että alikessut voivat tehdä mitä vain, mutta ei se sitä oikeasti ole. Tietysti paljon riippuu omista peliliikkeistä. YlPalvO on käytännöllinen kirja, koska sieltä löytyy paljon perusteluja johtajan tekemille "ratkaisuille". On paljon asioita mitä ei ole kielletty, ne pitää vain oivaltaa.

Mutta kannattaa kuitenkin muistaa, että kyllä se on kaikkien kannalta parempi, että myös alokkaalle jää mukavampi vaikutelma paikasta, niin siitä tulee sitten joukkotuottettavaksi huomattavasti älykkäämpi yksilö.

// L