Minne menet armeijaan & Miten menee armeijassa?

893 posts, 45 pages, 376,115 views

#341 • • Edited Tapi T Guest
Kiikala:
On mun mielestä oikein hyvä paikka sotimiselle. Alueen biotooppi on pehmeää kangasmetsää, jossa on hyvä syöksyä eteenpäin. Sammaleen alla on hiekkamaata, johon kaivaa poteron nopeasti. Teltanpaikkoja löytyy mielinmäärin. Käsitykseni mukaan Lohjanharju rajaa sateetkin aika tehokkaasti pois alueelta..

2 Jk./KaartJR:

Vuosi sitten tuo oli Santahaminan huonomaineisin komppania. Sisäkurissa ei ollut mitään tolkkua, koulutuksessa ei ollut oikein mitään järkeä, sääntöjä tehtiin muodon vuoksi ja monet asiat olivat itse tarkoitus. Kun tähän päälle lyödään vielä vähintään 9kk. palvelusta ja AUK:n pohjasakkaa olleet johtajat, niin ei hyvä tullut. Me 1. Jk:n johtajat ainakin saimme monet hyvät naurut 2. Jk:n hölmöilystä. En tiedä, miten asiat ovat nykyään, itse toimin johtajana saapumiserän I/01 körreille, ja äskeiset ovat kokemuksia siltä ajata.
#342 • • Ana-- Guest
GTJ 16 II/39 Hajotkaa maailmansotaan!

tai

TJ 112 1/2049 Hajotkaa Lasermiekkoihin!
#343 • • Masabus Guest
5.7.2002 NOLLA! Jos nyt lainaisin erästä gona-pappaa niin sanoisin: "HAJOTKAA AAMUIHINNE!"
#344 • • siveys Guest
En mennyt armeijaan ja kiitos kysymästä, hyvin menee :)
#345 • • elok Guest

Harvinaisen fiksu kaveri!! :)
#346 • • Ana-- Guest

Meilläkin on siellä linnakkeella monta henkilöä, joiden ei olisi
ikinä pitänyt tulla armeijaan. Toisille siviilipalvelus on huomatta-
vasti parempi vaihtoehto. Nyt ne on siellä epämotivoituneina,
vihasina, vittuuntuneina ja joukkoon sopimattomina hankaloitta-
massa kaikkien palvelusta. Eihän siinä ole mitään järkeä =(

Sääli vaan että asenteet sivaria ja armeijaa kohtaan ovat niin
kummalliset; vanhempien mielestä maataan voi palvella vain
asein ja nuorison mielestä kaikki aseisiin liittyvä on sodan liet-
somista.

Millä tavalla armeijan käyminen muka edistää sotaa suomessa?

En käsitä.
#347 • • funkyboy Guest

Millä tavalla armeijan käyminen muka edistää sotaa suomessa?

En käsitä.

En minäkään. Tähän olis kiva kuulla kommenttia niin ajattelevilta:)
#348 • • Tirppa Guest

5.7.2002 NOLLA! Jos nyt lainaisin erästä gona-pappaa niin sanoisin: "HAJOTKAA AAMUIHINNE!"

Varsin mukava päivä oli tuo. Aurinko paistoi ja lämmintä oli. Komppanian päällikkö löi sotilaspassin kouraan ja kotiin päästiin siinä vähän ennen 12. Kyllä kyllä.

Kivaahan siellä oli, näin jälkeenpäin ajateltuna (buahhaha) :-)
#349 • • Late Guest
TJ 47
....Mutta valitettavasti huomenna herätys 0430 ja lähtö rovajärvelle! :eek:
#350 • • kilobitti Guest

TJ 47
....Mutta valitettavasti huomenna herätys 0430 ja lähtö rovajärvelle! :eek:

Kaveri oli siellä talvella 97-98. Oli parhaimmillaan -42 astetta
pakkasta ja hän laihtui hytinästä kahdessa viikossa 7 kg..:D

Saa sanoa hulluksi, mutta tavallaan olisin itsekkin mielellään
nähny Rovajärven - ehkä hieman suotusimmissa olosuhteissa
tosin.

-kb
#351 • • naive Guest
huomenna Lohtajalle ampumaan Sergeillä.
Kymmenen kunnianpäivää kylmässä.

Voi vittu.
#352 • • Tapi T Guest

Tästä saat kyllä reservin Alikersantin sympatiat. Tuolla ulkona näyttää olevan oikein klassinen leiri-sää; tulee, räntää sataa ja on helvetin märkää. Sergei ampumakuntoon!
:D
#353 • • Tres Guest

Voi vittu.

Ahh... Lohtajan hiekkarannat :006:
Parhaimmillaan juuri tähän aikaan vuodesta :D
#354 • • R24 Guest

Meilläkin on siellä linnakkeella monta henkilöä, joiden ei olisi
ikinä pitänyt tulla armeijaan. Toisille siviilipalvelus on huomatta-
vasti parempi vaihtoehto. Nyt ne on siellä epämotivoituneina,
vihasina, vittuuntuneina ja joukkoon sopimattomina hankaloitta-
massa kaikkien palvelusta. Eihän siinä ole mitään järkeä =(

Sääli vaan että asenteet sivaria ja armeijaa kohtaan ovat niin
kummalliset

Mä oisin mennyt armeijaan ainoastaan hankaloittamaan systeemiä mutta eipä ne mua sinne huolineet.

Sääli että, Suomessa kaikki nuoret pakotetaan armeijaan sivarilla uhkailemalla. Antaisivat ihmisten tehdä itse omaan elämään liittyvät päätökset.
#355 • • Vieras Guest

Sääli että, Suomessa kaikki nuoret pakotetaan armeijaan sivarilla uhkailemalla. Antaisivat ihmisten tehdä itse omaan elämään liittyvät päätökset.

Aika yksipuolinen näkökanta mielestäni. Ketään ei armeijaan pakoteta, ja armeijasta sivariin siirtyminen on varsin kivutonta. Sen, että ilmapiiri varsinkin konservatiivisempien ihmisten keskuudessa on varsin armeijamyönteinen, ei pitäisi vaikuttaa kenenkään henkilökohtaisiin päätöksiin.

Myöskään systeemin hankaloittamista en ymmärrä, miksi tehdä hommasta vaikeampaa kuin se jo valmiiksi on. Yhden "niskurointi" saattaa tuoda sanktioita muillekin, niillekin jotka ovat hommassa innokkaasti mukana.
Jos kritiikkiä ja parannusehdotuksia haluaa esittää, se kannattaisi tehdä esim. Hesarin yleisönosaston kautta. Tai siirtymällä itse johtajatehtäviin ja kokeilemalla vaihtoehtoisia toimintatapoja. ;)

-tkm tj 134 ja vituttaa.
#356 • • Tapi T Guest

Mä oisin mennyt armeijaan ainoastaan hankaloittamaan systeemiä mutta eipä ne mua sinne huolineet.

Tiesitkö, että osaava varusmiesjohtaja ottaa tuon kaltaiselta henkilöltä luulot pois parissa päivässä. Hankaloittamalla tietoisesti systeemin toimintaa, hankaloittaa pidemmän päälle ainoastaan omaa palvelustaan. Tosi lapsellista edes suunnitella tollasta.
:rolleyes:
#357 • • elok Guest

Tai siirtymällä itse johtajatehtäviin ja kokeilemalla vaihtoehtoisia toimintatapoja. ;)

Been there, done that!

Mä yritin omalla johtajakaudellani tehdä kaikkien elämän helpoksi! Ihan vaan sen takia että se paikka on niin syvältä... Sain kyllä aina välillä kuulla skappareilta mun "lepsusta" johtamistyylistä, mutta kyllä ne kaikki hommat hoitui niinkin...
#358 • • Sniff Guest

Tiesitkö, että osaava varusmiesjohtaja ottaa tuon kaltaiselta henkilöltä luulot pois parissa päivässä. Hankaloittamalla tietoisesti systeemin toimintaa, hankaloittaa pidemmän päälle ainoastaan omaa palvelustaan. Tosi lapsellista edes suunnitella tollasta.

nii just!

armeijassa räkänokista leivotaan MIEHIÄ!!!

ehkä munkin ois sit pitäny mennä inttiin... not.
#359 • • pakana Guest

:rolleyes:

Missäköhän säki inttis kävit?

Mä käyttäydyin just noin ja must tehtiin "osaava varusmiesjohtaja" ;)
#360 • • kuilu Guest

Tiesitkö, että osaava varusmiesjohtaja ottaa tuon kaltaiselta henkilöltä luulot pois parissa päivässä. Hankaloittamalla tietoisesti systeemin toimintaa, hankaloittaa pidemmän päälle ainoastaan omaa palvelustaan. Tosi lapsellista edes suunnitella tollasta.:rolleyes:

No huhhuh. Osaava konsta ottaa luulot pois tollaselta varusmiesjohtajalta parissa sekunnissa. Tosin ite oon II/88 putkirunkkari, joten niillä muistoilla palveluksen tehtävänä tuntui olevan oman ajattelun tuhoaminen ja jatkaa koululaitoksen aloittamaa muovaamista. Mesta tuhosi positiivisen suhtautumiseni tunnissa. Sluibasin jopa palveluksesta kieltäytymisestä ilman seuraamuksia. Palvelusaikana viis vkonloppua kinekses! Tosin oon kuullu, et sitä hommaa ois järkeistetty, mut tuntuu lähes mahdottomalta ymmärtää. Hyvät puolet oli ea-koulutus ja mettäreissut, huonot opit sisälsivät vastuunpakoilun ja tyhmyyden ylistyksen. Jos nyt pitäisi valita näillä tiedoilla, en menisi.

"Me mentiin partioon, mä sadan tähden kenraali oon..!"

- kesähymiömopo -