Aloitetaan siitä, että selitän käsitteestäni "sota".
Minulle sota käsitteenä tarkoittaa kuolemaa. Palvelin maajoukoissa, mikä tarkoittaa sitä, että odotettu elinikä sodan puhjettua vaihtelee olemattomasta mitättömään.
Originally posted by jUSSi:
Eli pidät yrityksiä parempana kuin valtioita. Yrityksillä ei vaan ole mitään velvollisuutta edistää mitään hyvää ja niiden ainoa tarkoitus on tuottaa voittoa. Kiva juttu.
Ainakin ovat siinä rehellisiä, eivätkä kerro, että "USA on saatana joka pitää poistaa" niinkuin nuo islamilaiset. Voi olla, että yritykset kusettavat, mutta se on yhden ja ainoan rehellisen asian vuoksi koko maailmassa. Rahan. Oikeasti yhtään mikään jalo aate ei eläisi ilman rahaa. Vaikka kuinka hippi aatteellinen olisi, niin raha se vaan maailmaa pyörittää.
Valtiot on käsitteenä siinä määrin vanhanaikainen, että noin pienet maat kuin Suomi ovatkin niin tiukkaan tukittuja, että Orwellin näkymät alkavat käydä toteen. Mitä laajemmalle mennään, niin päästään lähemmäs totuutta. EU alkaa pikkuhiljaa saamaan muotoaan, ja näenkin että EU:sta tulee kannattava yritys.
Minä en ole lojaali kenellekkään tai millekkään asialle, mikäli oma tulevaisuuteni on uhattuna.
Entä jos vaarassa onkin rakas tyttöystäväsi? Välitätkö vain itsestäsi?
Olen mieluummin yksin ja surullinen, kuin kuollut.
Sinä jäät Suomeen ja taistelet urhoollisesti. Tapat ainakin 500 vihollista. Tosin kuolet itse toimituksessa, mutta saat urhoollisuusmitalin ja jäät historiankirjoihin. Tyttöystäväsikin on pelastettu juuri sinun ansiosta! Kuulostaa hienolta. Ja sitten se sinun leski saa korvaukset valtiolta ja menee jonkun sotaa paenneen äijän kanssa naimisiin, joka nauttii niistä sinun ansaitsemista korvauksista. Minä haluan olla se äijä. Tosin en silloin asuisi rikkinäisessä Suomessa, vaan jossain valtiossa, jonka talous on kunnossa. (Argentina ehkä... )
Mitä olet valmis tekemään sen eteen, että saisit elää? Kaikkesi? Tappamaan sinua uhkavan henkilön(t)? Ainakin uskosi itseesi vaikuttaa voimakkaalta.
Teen mitä tahansa, että saan elää. Tapan, kidutan, kiristän, valehtelen, lahjon, uhkaan... Jos pääsen juoksemalla karkuun, niin se on se mun ykkösvalinta. Pelkuruutta on olla myöntämättä pelkäävänsä. Tyhmyyttä on hyökätä jos voi juosta karkuunkin.
Saatko puolustaa itseäsi?
Tottakai saan. Mutta minä mieluummin juoksen karkuun. Jos joku tulee aseen kanssa minun kotiin ja haluaa muuttaa sinne, niin minä muutan mieluummin pois, kuin rupean henkeni uhalla taistelemaan jokun kämäsen maapläntin puolesta. On tällä pallolla tilaa.
1) sota. puolustustaisteluissa kuolee 100 000 ihmistä, mutta sopta loppuu
2) puolustuksesta vastuussa olevat lähtevät ulkomaille, maa miehitetään ja raakuuksissa kuolee 1 000 000 ihmistä
1) Palvelin maavoimissa = tulisin kuolemaan 2196% varmuudella.
2) Olisin PNG Suomeen, mutta eläisin.
Valinta 2, kiitos.
Oletko sinä valmis kuolemaan, jotta 900.000 jää henkiin? Minä en.
Kai sinäkin ymmärrät sanan Puolustusvoimat tarkoittavan juuri puolustukseen tarkoitettuja joukkoja?
Ja sinä varmaan ymmärrät, että puolustusvoimat opettaa tottelemaan sokeasti, sillä sotilas, joka taistelutilanteessa ajattelee omaa selviytymistään yli johtajansa käskyjen vaarantaa joukkueen hengen? Omasta tahdosta on päästävä eroon.
Ja kaunista puhetta intissä... "Suomi taistelee vain omalla maaperällään." ... niinkuin taistelivat talvisodassa nämä suomalaiset
kaukopartiot? Ei tule toimimaan tuollainen periaate. "Suomi taistelee vain kun pääsee mahdollisimman ahtaaseen nurkkaan." kuulostaa oikeammalta muodolta, mikäli intin väite pitää paikansa.
Originally posted by triip:
Jokaisessa maassa on armeija. Jos ei maan oma, niin jonkun muun maan.
Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu.
Toki tässä myönnettävä, että intissä tapasin kyllä mukavia tyyppejä. Erityisesti eräs tupakaverini tullut hyväksi ystäväksi. Vieraili minua katsomassa vieraalla maallakin. Tosin hänelle tein melkoisia källejä intissä, jonka hän kosti toiselle tupakaverilleni, joka taas kosti sen eräälle toiselle... hih. Mikään intissä ei voita tornipiloja!
Edelleen off-topiccia. Kiitoksia kestämisestä.