Hampurilaisravintolat ja niiden alamäki

142 posts, 8 pages, 28,050 views

#101 • • Edited Mrrshan Guest
.
#102 • • vaavu Guest

toisaalta ja asiasta kalatalouteen: lopettakaa ihmiset roskaruuan syönti ja opetelkaa kokkaamaan!

Jea, tätä linjaa olen noudattanut sen jälkeen kun hese carrolsin osti. En ole kertaakaan ollut syömässä hesessä, carrolsissa vain kerran, ja mäkkärissä joku pari kertaa. Ja täytyy todeta että ei ole kaipaamaan jäänyt. Carrolsin hampurilaisten taso on laskenut todella paljon sen jälkeen kun hese sen osti - täytteiden määrä on vähentynyt, sämpylät ovat kuivampia jne.

Miksi siis turhaa ostaa paskaa kalliilla, kun voi tehdä kotona itse ja saada hyvää halvalla. ;)
#103 • • dixoff Guest
Mulla on n. 100 metrin säteellä himasta mäkki, kotipizza, halpispizzakebabmesta, kiinalainen ja pizza hut. Mäkkärissä tulee käytyä ehkä siksi, että se on lähes aina auki, ja sieltä saa tarvittaessa haettua parilla eurolla jotain pientä. Jos ei huvita kokata (joka sekin on oikein mukavaa), ja on nälkä, niin silloin vaihtoehtoina on yleensä halpispizza tai kiinalainen, jonka 30 % take away -alennus on oikein mukava bonus. Lisäksi kun siellä kiinalaisessa on harvemmin mitään ruuhkaa, joutuu safkaa harvoin odottelemaan 5 minuuttia kauempaa.

Hesestä sen verran, että palvelu on pääsääntöisesti nykyään aika aneemista. Kanahampurilainen on ihan ookoo, mutta ei se niin hyvä ole, etteikö ilmankin pärjäisi, jos vaihtoehtoja on tarjolla.
#104 • • Edited hexasonik Guest

Miksi siis turhaa ostaa paskaa kalliilla, kun voi tehdä kotona itse ja saada hyvää halvalla. ;)

aivan. tosin olen aiemmin ollut suuri roskaruuan ystävä mutta iän karttuess olen havainnut että vatsakin karttuu. karttumisen estämiseksi olen jättänyt roskaruuan vähemmälle ja kunnon ruuan enemmälle. ja roskaruoka on todellakin vain _näennäishalpaa_. puhumattakaan siitä, miten eettisisti arvelluttava ja vinoutunut aterioinnin muoto tällainen pikaruokameininki on.

myönnettäköön, edelleenkin tulee rankanpuoleisen ulkoiluillan jälkeen sorruttua roskaraineriin, mutta olen silloinkin pyrkinyt hankkimaan raikut pienyrittäjiltä.

ranskalaisia en syö koskaan, kaikkien birgeriketjujen ranskikset ovat surkeampaa syötävää kuin hammastikut.
#105 • • Remotion Guest
lähdenkin tästä mäkkiin syömään.
#106 • • Tapi T Guest
Teitä joita burgerin/ranskalaisten odottelu roskaruokalassa nyppii:
Oletteko tulleet ajatelleeksi, että kun joudutte odottamaan burgerin/ranskalaisten valmistumista, ovat ne teidän luokse saapuessaan varmasti tuoreita. Se, että burgerit heitetään roskiin jo 20min päästä valmistumisestaan on enemmän tai vähemmän urbaania legendaa...

toisaalta ja asiasta kalatalouteen: lopettakaa ihmiset roskaruuan syönti ja opetelkaa kokkaamaan!

Aamen.

Kokkaustaitoisena ihmisenä tää nykyajan pikaruokakulttuuri hirvittää! Enää ihmiset eivät osaa, eivätkä jostain syystä edes halua kokata! Pari munkin kaveria tilaavat pizzaa muutaman kerran viikossa, koska kokkaamiseen menee paljon aikaa! Sinänsä aika käsittämätöntä, koska jo pienellä vaivalla saa alle 20:ssä minuutissa tehtyä aivan loistavaa ruokaa!

Varsin surullista on myös katella, mitä ihmiset kaupasta ostavat; valmis-pizzaa, valmiita valkosipuliperunoita, valmiiksi sekoitettuja salaatteja, valmiiksi raastettua juustoa... Lähes kaikki mahdollinen ja mahdoton ostetaan mahdollisimman valmiina, lisäaineista ja hinnasta välittämättä! Ostaisivat onnettomat hyvät välineet ja tekisivät itse alusta loppuun kunnon ruokaa!
:mad:
#107 • • olliS Guest

Varsin surullista on myös katella, mitä ihmiset kaupasta ostavat; valmis-pizzaa, valmiita valkosipuliperunoita, valmiiksi sekoitettuja salaatteja, valmiiksi raastettua juustoa... Lähes kaikki mahdollinen ja mahdoton ostetaan mahdollisimman valmiina, lisäaineista ja hinnasta välittämättä! Ostaisivat onnettomat hyvät välineet ja tekisivät itse alusta loppuun kunnon ruokaa!

AMEN! Sitäpaitsi ruuanlaittaminen on kivaa ja saa syödä just sitä mitä haluaa ja terveellisesti ;)
#108 • • hexasonik Guest

Ostaisivat onnettomat hyvät välineet ja tekisivät itse alusta loppuun kunnon ruokaa!

AMEN! Sitäpaitsi ruuanlaittaminen on kivaa ja saa syödä just sitä mitä haluaa ja terveellisesti :)

näinpä! itse en todellakaan ole ammattikokki, pois se minusta, mutta perustaitojen ja helpon ja hyvän perusruuan tekemisen opettelu ei hirveästi vaadi. jos näinkin tohelo kuin minä on oppinut ruokaa laittamaan, oppivat muutkin. mutta kuten tapi sanot, välineiden tulee olla kunnossa. mikään ei ole niin kaamea kuin raavittu teflonpannu tai umpitylksä keittiöveitsi. aargh.
#109 • • pie Guest
Pikaruokaa ostettaessa tuen mieluiten yksityisten yrittäjien pitämiä paikkoja kuin ketjuja. Hampurilaispaikoista käyn mieluiten Carrolsilla, jossa tosin on nykyään Hese-hintaista ruokaa, joten ei tule sielläkään usein käytyä. Hesburgerin hampurilaiset ovat ihan syötäviä, mutta kyllä clubburger maistuu paremmalle.

Syömisen hintaa kun miettii niin pikaruoka on helvetin kallista, joten kotiruoka on parempi vaihtoehto.
#110 • • Bikku Guest
Jep. Hese on perseestä.
majoneesit aina ympäri naamaa ja vaatteita. koska sitä on liikaa.
Ketsuppi pahaa, helvetin kallis.
carols oli paras.
nykyään suosin mäkkiä.
Ilmasta majoneesiä mikä sentään on hyvää.
:)
#111 • • ER Guest
Ihmeellistä että Helsinkiläiset jaksaa ulista siitä että Carrols lopetettiin. Molemmissa olen käynyt ja Hesburgerista pidän huomattavasti enemmän. Uskomatonta itkeä nyt jonkun pikaruokaketjun perään. Hoh hoijaa...
#112 • • Edited categrasher Guest
mä dikautan et mäkki ja hese on parhaat!
hesen kastikkeet on suomen parhaat!
Carols, edesmenny paskapaikka on aivan kaamea!
siellä ei mikään maistunu millekkään(varsnikaan majoneesit)
ja kaikki oli kuivaa ja kovaa. Mäkissä ite oon ollu yli 2.v duunissa nii on tullu jokunen hamppari maistettua vaikken himosumo ookkaa! parhaat on kyl varmaa mäkis ku ite tekee semmosen erikois pommin mis on kaikkee herkkuu välis, ai että sulaa suussa!
mut valmishamppareista kyl dikkaan et ehkä hese vetää voiton, mäkis on niin vitun pienii kaikki hampurilaiset...
...hese rules, mä syön vaikka nigerialaista, mulla se ei oo mistään periaatteista kiinni kunhan on puhdasta kamaa vaa...
#113 • • Felis Guest

mä syön vaikka nigerialaista

Mistä tulikin mieleeni... persoonallisimman hampurilaiseni toistaiseksi olen vetänyt Nairobissa. Pikaruokalan hampurilaiseksi se maistui kumman..kotitekoiselta; sämpylä oli semmoinen itseleivotun oloinen ja pihvikin ihan täyttä jauhelihaa, ei mitään jauhomössöä. Ylikansalliset pikaruokalat ovat jostain syystä jättäneen Afrikan mantereen kokonaan väliin, joten etelä-afrikkalaiset pikaruokaketjut jyräävät, ja ne oli jopa ihan hyviä. Yhdessä patonruokalassa sai valehtelematta metrin pituisia täytettyjä, lämpimiä patonkeja. Kyllä kaverilla naama venähti kun se tuotiin pöytään, se kun odotti paikalliselta "largelta" jotain hätäisesti vatsan täyttävää :017:
#114 • • Elwira Guest
Mää sanon et ne pirulaiset sais laittaa hampparin väliin hieman enemmän tavaraa! Joku skrubunen kurkku keskellä. Kotitekoiset on parhaimpia! Saa tehä just sen makusta et jami jami!!!! :D
#115 • • Remotion Guest
Kaveri tampereelta kävi kebapilla ja hetkenäästä tuli vatsa kipeäksi -> sairaalaan tutkimuksiin -> lääkärit löysi tutkimuksista tuoreeltaan syödystä mössöstä 3. eri siemennestettä! :mad: :eek: :014: :016:

Että ilmeisesti noilla jollain ulkomaalaisilla on vähän eri käsitykset hygieniasta. Muutenkin kiva jos porukka hakkaa haskaan pitkin päivää ja sekunnin päästä samoilla paskasilla käsillä väännetään ruokaa asiakkaille.

Muutti mun suhtautumista ... YUGH! :015:
#116 • • Tapi T Guest

Kaveri tampereelta kävi kebapilla ja hetkenäästä tuli vatsa kipeäksi -> sairaalaan tutkimuksiin -> lääkärit löysi tutkimuksista tuoreeltaan syödystä mössöstä 3. eri siemennestettä![/B]

Mä taas oon kuullu, että eräästä helsinkiläisessä, ulkomaalaisen omistamasta pizzeriasta tilatusta pizzasta on löytynyt spermaa.

Nää kaikki siemennesteet ja muut ruumiin eritteet ruuissa taitavat olla Urbaania Legendaa[tm]...
#117 • • dj aslak Guest

Kaveri tampereelta kävi kebapilla ja hetkenäästä tuli vatsa kipeäksi -> sairaalaan tutkimuksiin -> lääkärit löysi tutkimuksista tuoreeltaan syödystä mössöstä 3. eri siemennestettä! :mad: :eek: :014: :016:

Että ilmeisesti noilla jollain ulkomaalaisilla on vähän eri käsitykset hygieniasta. Muutenkin kiva jos porukka hakkaa haskaan pitkin päivää ja sekunnin päästä samoilla paskasilla käsillä väännetään ruokaa asiakkaille.

Muutti mun suhtautumista ... YUGH! :015:

Justiinsa joo... Juttu samaa tasoa kossupullon vaihtelevien prosenttien kanssa.

trolli, niinhän?
#118 • • Remotion Guest
HMH, olen 75% varma et ei ollu trolli, mut voi olla että oli kuitenkin...vaikka ei kyllä ollu kuitenkaan, mutta kyllähän toi kuulostaa trollimaiselta...

SELKISKÖ?:p
#119 • • hab Guest

Mä taas oon kuullu, että eräästä helsinkiläisessä, ulkomaalaisen omistamasta pizzeriasta tilatusta pizzasta on löytynyt spermaa.

Nää kaikki siemennesteet ja muut ruumiin eritteet ruuissa taitavat olla Urbaania Legendaa[tm]...

sama läppä on jokaisessa kaupungissa joka toisesta ruokalasta. milloin niistä on joku saanut tippurin, milloin joku toinen kupan. uskoo, ken haluaa.
#120 • • Sampson Guest

Teitä joita burgerin/ranskalaisten odottelu roskaruokalassa nyppii:
Oletteko tulleet ajatelleeksi, että kun joudutte odottamaan burgerin/ranskalaisten valmistumista, ovat ne teidän luokse saapuessaan varmasti tuoreita. Se, että burgerit heitetään roskiin jo 20min päästä valmistumisestaan on enemmän tai vähemmän urbaania legendaa...

Olin 2 vuotta joskus 97-99 töissä Hesburgerissa ja Kotkassa. Omasta puolestani voin sanoa, että noudatettiin aika orjallisesti noita 20 min. aikoja. Yksi merkki juuri siitä, että niitä noudetaan orjallisesti on se, että joutuu menemään aina pöytään odottamaan tilaustaan. Siinä odottamisessa on se hyvä puoli, että tietää saavansa tuoreen tuotteen.

Tuosta Kebab ravintoloiden siemenneste/sukupuolitauti trolleista... Kotkassa oli liikkeellä huhu, että tyttö oli käynyt syömässä kebab raflassa ja oli tämän jälkeen huomannut saaneensa klamydian kurkkuun. Isoveljeni vaimo, joka asuu Porissa, kertoi mulle täysin saman tarinan yksityiskohtia myöten Porilaisesta kebab ravintolasta. Mun henk. koht. mielipide, että tuollaiset jutut on trolleja!