Missä K16 bileet?

126 posts, 7 pages, 20,955 views

Avatar
#21 • • Wordless Guest
Niin tosiaan katselin just tota vertigon flabaa... Saanko kysyä että miksi V*tussa siellä on jotain k-systeemiä ja alex teetä k-15 päivänä!!?? supadubasound vaan teillekin järkkääjät! mä rupeen kohta kuuntelemaan vann radion tanssi poppia niin sitten löydän ainakin bileitä. Miettikää nyt edes vähän! ...Riman alitus...
Avatar
#22 • • pHaze Guest

Originally posted by Wordless:
Niin tosiaan katselin just tota vertigon flabaa... Saanko kysyä että miksi V*tussa siellä on jotain k-systeemiä ja alex teetä k-15 päivänä!!?? supadubasound vaan teillekin järkkääjät! mä rupeen kohta kuuntelemaan vann radion tanssi poppia niin sitten löydän ainakin bileitä. Miettikää nyt edes vähän! ...Riman alitus...



Eiköhän sen miettimisen pitäis tapahtua nyt siellä päässä. Jos sä haluat sponssata, sanotaan vaikka, 10kmk bileiden tappioista siinä vaiheessa kun teinit menee ton sijasta mieluummin vaikka Apulannan konserttiin koska tuolla on jotain niille nevähööd-kilinäkolinajukkia pyörittämässä päänhajotusmusaa, niin fine, sithän ei oo mitään ongelmaa. Jos aiot saada ihmisiä paikalle ja tutustuttaa niitä johonkin uuteen josta ne voivat vaikka innostua, niin sun täytyy tehdä se niiden ihmisten ehdoilla. Sokea idealismi ei johda kuin epäonnistumiseen. Niin noiden ihmisten sivistämisen kuin järjestäjän taloudenkin kannalta. Ja besides, suuri osa bileissä soivastakin musasta on "radion tanssipoppia" jo nykyäänkin. Mieti nyt ees vähän... Ja lue toi signature
Avatar
#23 • • Herman Prime Guest
Kysymyshän ei mielestäni ole siittä, että teinejä pitäisi saada paikalle satamäärin ja pelkkiä teinejä. Miksi ei voi olla bileitä suunnattuna aikuisempaan makuun, mutta johon olisi mahdollisuus päästä kuuntelemaan nuoremmatkin?!

Sehän se on.

Minä ainakin menen kuuntelemaan Pekka Pohjolaa Tamperetalolle. Menisin kuuntelemaan Chemical Brothersia, mutta se onkin Rantarockissa. Keskellä satamääräisiä juovuspäisiä 16-22-vuotiaita vitun törkeitä jätkiä, jääkiekkoiliota ja wannabeteinityttöjä jotka eivät varsinaisesti tiedä musiikista mitään. (Siis mitenkään yleistämättä)Sattana. Ja niin. Onhan Rantarockissa muitakin hyviä artisteja... HAAAH.

Supadupasound ja hyvää kesää.
Avatar
#24 • • FoW Guest
eikös jossain vaiheessa oo jotkin toosi isot pileet Glroriassa muistaakseni luin jostain glorian seinältä.. "Biggest rave party ever.." jne.. ikä raja oli muistaakseni K-15 vaiko K-16
Avatar
#25 • • pHaze Guest

Originally posted by Herman Prime:
Kysymyshän ei mielestäni ole siittä, että teinejä pitäisi saada paikalle satamäärin ja pelkkiä teinejä. Miksi ei voi olla bileitä suunnattuna aikuisempaan makuun, mutta johon olisi mahdollisuus päästä kuuntelemaan nuoremmatkin?!



Ja taas lyhyt heräys todellisuuteen. Kylmä ja yksinkertainen fakta on, että vähänkään vanhemmat bilettäjät eivät halua pyöriä samoissa bileissä "16v teinien" kanssa, eivät ainakaan biletyksen takia ;P Syyt tuohon pystyy varmaan jokainen miettimään itse, enkä aloita mitään poliittista sotaa teinien käyttäytymisestä tai vanhojen partojen nihkeydestä.

Summa summarum, jotta järjestäjä voisi päästä tapahtumasta omilleen, paikalle on tultava satamäärin teinejä. Eihän tästä touhusta kukaan mitään tienaa, mutta olisihan se ihan kiva etteivät promoottorit joutuisi aina pistämään parin seuraavan kuukauden ruokarahoja menemään siitä ilosta että järkkäävät muille bileitä

Edelleen, sokea idealismi tässä touhussa ilman realismia tekee koko touhusta hyvin lyhytikäistä vaikka se olisi kuinka hienoa tahansa ajatuksen tasolla.
Avatar
#26 • • akir0 Guest
Phaze heitti kyllä sen kylmän faktan kehiin, että vaikka kuinka ihmiset mainostaa, että kyllä mä tuun bileisiin musiikin takia pelkästään ja sitten ne on k-15 niin eihän siellä ole kuin pieni kourallinen niitä "aikuisia" ja loput on paikallisessa nauttimassa viinaa.

Teinibileiden järjestämisessä on muutenkin pari sellasta juttua jotka hankaloittaa. Ainakin Lahdessa poliisit vaativat hirmuisen määrän järjestysmiehiä verrattuna k-18 juhliin nähden ja toisaalta taas se, että kun ei ole alkoholinmyyntiä(pimeästi ei viitsi myydä ) niin se tulo, jonka paikka saisi normaalisti viinasta pitää hankkia lipuista.

Ja piilomainoksena Etanan puolesta, että ainakin Lahdessa oli kevätkaudella oikein maistuvia k-16 bileitä kerran kuussa. Syksyllä seuraa toivottavasti jatkoa..
Avatar
#27 • • Sonar Guest

Originally posted by pHaze:
Vertigon 3v-bileiden toinen päivä on K-15 jotta nuoremmatkin pääsevät pitkästä aikaa edes hieman hippojen makuun muun kun Dance Stationin myötä. Pääkaupunkiseudulla ainakin tuo nuoremmille tarkoitettujen bileiden tarjonta on ollut aika heikkoa. Ja muistaa kyllä itsekin kuinka pirun hienoa se oli kun vihdoinkin pääsi edes noihin teinihippoihin aikanaan...



Yllätys yllätys, että sä soitat siellä Riku
Ja eikös tuo Dance Station kuulu enemmän tai vähemmän sun vakio"klubeihin"?
Avatar
#28 • • pHaze Guest

Originally posted by Sonar:
Yllätys yllätys, että sä soitat siellä Riku
Ja eikös tuo Dance Station kuulu enemmän tai vähemmän sun vakio"klubeihin"?



Heihei, en mä tota ite valinnu

Ja teinihipoilla viittasin Tullikamarin House Nationeihin jne, ettei jää epäselväksi. Kyllähän me meinattiin kerran piruuttaa mennä toi Dance Station tsekkaamaan, mut tultiin sit järkiimme ajoissa
Avatar
#29 • • yana Guest

Originally posted by FoW:
eikös jossain vaiheessa oo jotkin toosi isot pileet Glroriassa muistaakseni luin jostain glorian seinältä.. "Biggest rave party ever.." jne.. ikä raja oli muistaakseni K-15 vaiko K-16



suurin miten laskettuna? ihmismäärällään laskettuna biggest rave party ever gloriaan niin voi happi loppuu ja ihmiset seisoa toistensa päällä...
Avatar
#30 • • Wordless Guest
No, Aina ei voi voittaa.

Mutta entäs jos järjestettäisiin bileet joissa olisi niin sanottu "teinipop"(ei pahalla)puoli ja pieni puoli technolle ja rankemmalle musiikille? k-15 tai jotain. Itse tahtoisin vaikka edes kerran tampata kolinan tahtiin ennen täysikäistymistäni!

ja PHAZE: ei wannabe meiningillä mutta silti 130 bpm ei innosta tanssimaan.

Tehdään polkasta teinipoppia niin sitten mä voin mennä Dance stationiin!!
Avatar
#31 • • pHaze Guest

Originally posted by Wordless:
Mutta entäs jos järjestettäisiin bileet joissa olisi niin sanottu "teinipop"(ei pahalla)puoli ja pieni puoli technolle ja rankemmalle musiikille? k-15 tai jotain. Itse tahtoisin vaikka edes kerran tampata kolinan tahtiin ennen täysikäistymistäni!

ja PHAZE: ei wannabe meiningillä mutta silti 130 bpm ei innosta tanssimaan.

Tehdään polkasta teinipoppia niin sitten mä voin mennä Dance stationiin!!



Ei sinänsä huono idea, teinibileille vain on tosiaan aika vaikeaa löytää paikkoja ja saada niitä kannattamaan. Meinasin sanoa että Gloriassa ei kyllä ole kuin yksi iso soittopuoli, mutta tulipa nyt tässä mieleeni, että onhan niitä yläkerran käytäviä tietty käytetty ennenkin soittopuolina.. Ja pikku vinkkinä, niin onhan tuolla Vertigossakin Mark Tyler, joka soittelee teknoa, polkkaa jne, eikä K-Systemkään vedä liveä, vaan dj-setin, joten herran omaa soundia tuskin tulee koko aikaa kuitenkaan.

Tuo "purismi on wannabeille" tarkoittaa lähinnä suomennettuna "laajentakaa musiikkimakuanne älkääkä antako ennakkoasenteiden ja typerän ug-statuksen tavoittelun estää teitä nauttimasta erilaisista musiikkityyleistä, poppia tai ei".

Ja eikös semipolkkakin ollut aika lista/teinimusiikkia jo tässä jossain vaiheessa? Ei tule pahemmin ikinä listoja, radiota tms seurattua että voisi tietää, mutta tuollaisen käsityksen olen saanut.
Avatar
#32 • • Fusione Guest

Originally posted by Wordless:

Tehdään polkasta teinipoppia niin sitten mä voin mennä Dance stationiin!!




Kyllähän siellä hard housea ja trancea tulee joka kerralla.. ei vaan koko iltaa.
Avatar
#33 • • Fusione Guest

Originally posted by pHaze:
Kyllähän me meinattiin kerran piruuttaa mennä toi Dance Station tsekkaamaan, mut tultiin sit järkiimme ajoissa



Moni muukin "kuuluisa" DJ ja promoottori on tullut "järkiinsä". Ovat käyneet kerran Nosturilla DS-bileissä ja sen jälkeen joka kerta uudestaan. Ei nyt nimiä mainita jottei katu-uskottavuus mene kyseisiltä henkilöiltä. Yhellä sitä ei kyllä City lehden mukaan olekkaan..
Avatar
#34 • • lauri Guest
Mä oon ollu 2 kertaa dance stationissa. Pelottavia molemmat kerrat - suosittelen lämpimästi!
Avatar
#35 • • pHaze Guest

Originally posted by FM:
Moni muukin "kuuluisa" DJ ja promoottori on tullut "järkiinsä". Ovat käyneet kerran Nosturilla DS-bileissä ja sen jälkeen joka kerta uudestaan. Ei nyt nimiä mainita jottei katu-uskottavuus mene kyseisiltä henkilöiltä. Yhellä sitä ei kyllä City lehden mukaan olekkaan..



No helvetti, ehkä mä tuun sit ulos kaapista ja sanon et oon kerran käyny joku 4v sitten P2000:ssa, ja toi Dance Stationin reissu peruuntu varmaan lähinnä sen takia et niin monet porukasta lähtikin risteilylle eikä jaksettu mennä niin pienellä porukalla
Avatar
#36 • • Secur Guest

Originally posted by Physics:

Uskaltaisin väittää että tällä hetkellä suurin osa d&b musiikin diggareista on siinä 18 ja vähän päälle...sen myös huomaa tapahtumissa missä on k20 eikä meinaa millään löytyä tarpeeks jengii.....mielestäni on myös ollut havaittavissa että nuoremmat kuunteilijat diggaavat enemmän ns "halli-reiveistä" kun klubi-illoista, mihin kylläkin on usein se k20...mut en jaksa uskoa että k16 junkkapileet toimisi, on junglistit sen verran humalahakuista jengiä




Ei me ny nii humala hakuisia olla
Avatar
#37 • • Toma Guest
Tuleva Vertigon synttäreiden K-15 -ilta tulee
olemaan jonkin sortin vedenjakaja teinibileiden
tulevaisuuden kannalta. Jos bileet menevät hyvin,
niin nuoremmillekin suunnattuja bileitä tulee
varmasti lisää, varsinkin nykyisessä vanhemmille
suunnattujen tapahtumien kävijäkatotilanteessa.
Jos taas persettä tulee urakalla ei kukaan muu
todenäköisesti lähde ehdoin tahdoin lyömään
päätään seinään (tai no, ei sitä tiedä )

Toma
Avatar
#38 • • Herman Prime Guest

Originally posted by Wordless:

Tehdään polkasta teinipoppia niin sitten mä voin mennä Dance stationiin!!



No sehän sitä teinipoppia (puppua) onkin. Ainakin täällä tampereella. Meikäläinen soitteli breikkejä, niin teinitytöt tuli kysyyn multa että voitko soittaa Lab-4:sta. Kettu.
Ja supikoira.
In die Mestat.

Mutta minä voin silti luovuttaa taisteluni. Todetaan että 99,99 prosenttia alle kahdeksantoistavuotiaista omaa täysin erilaisen musiikkimaun kuin minä. Ja tuskin nyt kukaan mulle rupee pileitä järkkään. (Tai mistä sitäkään tietää!?)
Avatar
#39 • • Ana Guest

Originally posted by yana:
suurin miten laskettuna? ihmismäärällään laskettuna biggest rave party ever gloriaan niin voi happi loppuu ja ihmiset seisoa toistensa päällä...



mä vähän luulen, että on taidettu lukea ilman silmälaseja vaan sitä meiän julistetta, jossa lukee jotain "first rave party for teenagers in years in helsinki area"

mutta tosiaan kuten jo sanottu, nyt on hyvä tilaisuus vaikuttaa pääkaupunkiseudun k-15 bileiden paljouteen tulevaisuudessa. uskon, että moni promoottori lähtee ilomielin tekemään nuoremmille bileitä, mikäli nyt paikalle saapuu sen verran väkeä, että saadaan kunnon bileet pystyyn. varsinkin kun täysi-ikäisten bileiden järjestäminen tuntuu olevan jo lähes itsemurhaa. tässä on tainnut muutenkin olla hiljattain puhetta siitä, miten ns. rookieiden määrä on laskenut juuri siksi, kun nuoremmille ei ole ollut pitkään aikaan kunnon bileitä. ja sitten kun kemuja tulee enemmän niin siitä seuraa automaattisesti myös tuo peräänkuulutettu musiikillinen monipuolistuminen.

niin, ja tiedossa on tosiaankin myös kohtuullisen monipuolista musaa, ei pelkkää supadupasoundia
Avatar
#40 • • karrik Guest
(sorgen et skandit puuttuu, mut en ole kotimaassa talla hetkella...)
Jatkoa tohon Anan mailiin etta Vertigo-hippojen tarkoituksena on tuoda hieman uugeempaa soundia alaikaissceneen. Vaikka meilla onkin ns. popimpia Dj-nimia niin hekin soittavat mielellaan valilla tiukempaa soundia ja kuten Joonas sanoi niin tuleehan Nosturissakin valilla hh:ta ja trancea, jota Alex siella soittaa.

Tampereen paasta tarkennuksena etta la 20.7. on siis Tammerfestin ja Holan yhteistuotantona Trancefest-hippa, jossa kotimaan nimitranssaajien lisaksi Fevah-klubin jannuja Lontoosta. Tasta tarkemmat hehkutukset Upcoming Events puolelta.

Karri K, [email protected]