Originally posted by Vesa:
Muuten, jos joku on sattunu käymään Pushcassa, niin vois sirotella hiukan suolaa haavoihin, eli haluaisin kuulla millasta menoa siellä oli......
Oot missannut luultavasti kovimmat glam -bileet ikinä.
Pushca aloitti toimintansa mun muistaakseni -91 tai -92 heti
Danny & Jenni Ramplingin
Glam klubin sulkeuduttua silloisessa
Milk Barissa Lontoon
Soho Squarella.
Vakituista klubitoimintaa jatkui Lontoossa tästä eteenpäin uudenvuodenaattoon 2000 asti, jolloin ainakin mun tietojeni mukaan järjestettiin viimeinen Pushca -tapahtuma.
Tälle ajanjaksolle mahtui sekä one-off tapahtumia että varsinaisia klubiresidenssejä, joista viimeisimpinä
Ministry Of Sound -97,
Puscha&Trade @Ibiza -98 ja
Hanover Grand -98/-99.
Toi Ministry Of Sound residenssi loppui kuuluisasti yhden kuukauden jälkeen Pushcan lähdettyä kävelemään (Pushca tituleerasi kuolemattomasti pressitiedotteessaan MOSn henkilökuntaa junteiksi).
Syksyllä -98 alkoi Pushcan tähän mennessä viimeinen klubiresidenssi Hanover Grandissa Lontoon
Mayfairissa. Pushca oli tähän aikaan mun lempiklubini Lontoossa, joten täällä tuli käytyä tiuhaan
(tosin tähän aikaan Lontoossa oli ainakin omasta mielestäni vielä muutenkin todella hyvä tarjonta näiden gay/mixed klubien suhteen) .
Dekadenssi on varmasti ainoa sana millä näitä iltoja voi kuvata. Satuin itse olemaan avajaisissa, missä ovella seisoi kaksimetrinen
drag queen ja noin puolet jonosta käännytettiin ovelta takaisin ("you're not dressed up for the night honey, bye bye........").
Sama ovipolitiikka jatkui siihen asti kunnes illat Hanover Grandissa loppuivat Tammikuussa -99 ....Pushca vaati Hanover Grandilta johdolta julkista anteeksipyyntöä heidän VIP vieraidensa loukkamisesta (huhun mukaan Hanover Grandin ovimies oli epähuomiossa poistanut hatun jonkun Pushcan VIP henkilön päästä). Anteeksipyyntöä ei koskaan tullut joten illat loppuivat siihen.
Paikkana Hanover Grand oli ainakin tuolloin pirun makea, ja kapasiteetti arviolta noin 700 henkeä. Ja niin uskomattomalta kuin se tuntuukin, ottaen huomioon todella tiukan ovipolitiikan, paikka oli aina silminnähden täynnä.
Musiikkilinjana Pushcalla oli aina garagetyyppinen jenkkihouse (lukuunottamatta tota yhtä Ibizan kesää missä Tradella oli vastuu musiikkilinjasta), ja DJt pysyivät samoina lähes koko -90 luvun (mm.
Fat Tony, Graig Jensen, Smokin' Jo, Danny Rampling, Jon Pleased, Darren Darling, Miss Dusty O, Mark Moore, Huggy Burger Queen).
....harmi sinänsä että noita Pushca -tapahtumia ei enää järjestetä. Toisaalta ottaen huomioon Lontoon nykyisen klubi-ilmapiirin, en kyllä jaksa uskoa että iltoja saataisiin enää toimimaan aikaisempaan tapaa. Rest in peace.
...mielenkiintoisena pointtina: Pushcan ulkoasusta oli vastuussa
Jason Brooks, joka nykyään tekee mm. noiden
Head Kandi kokoelmien kannet. Noita Pushcan flaijereita saattaa vielä löytää jostain netistä, kannattaa käydä tsekkaamassa.