Originally posted by kristian:
...platinumissa on dj:n alkuja ties kuinka paljon ja varmasti ihan taidokkaitakin, joten eikö karsinnan perusteella valittu dj olisi ihan reilusti ansainnut soittopaikkansa, kun taas tällä arpomisella saattaa joukkoon livahtaa ties mitä
ideaa?
Mun mielestä olis nimenomaan vaan hyvä, että joukkoon 'livahtaa' ripaus tuota 'ties mitä'! Tarkoitushan oli kai todellakin antaa tilaisuus uusille nimille, eikä seiftata jollain jokaisissa kissanristiäisissä soittavilla tunnetuilla nimillä. Eiko?
Tietty on suotavaa että soittaminen olis jokseenkin sulavaa, mutta uudet naamat tuovat (toivottavasti) uutta näkökulmaa soittamiseen, ja parhaimmillaan mukavaa vaihtelua soitettavaan musiikkiin.
Tästä projektissa on varmasti yhtä monta visiota kun on vapaaehtoisia järjestäjiäkin. Minun puolestani se ken on viimekädessä vastuussa siitä kuka soittaa, mitä ja missä, päättäkööt aivan rauhassa ja harkiten. Bileiden luonne on kuitenkin ratkaisevasti riippuvainen soittajista.
Tuo miksausten kerääminen ja arviointi näin suurelta joukolta on yliampuvaa, ja veisi mahdottomasti aikaa ja vaivaa, joten oletan että karsintaa täytynee tehdä esim. sen perusteella mitä porukka tänne itsestään kirjottelee, sekä tietty miten täällä toisiaan tunnetaan. (En itse tunne teistä kaiketi ketään, joten alkää minulta ainakaan kyselkö vinkkejä )
Pitäiskö kaikkien soittajien sitten tarkentaa tonne että mitä aikoo soittaa, en tiedä. Vois auttaa asiaa. Siis hieman hahmotella mahdollisesti soittamaansa settiä. En tarkoita mitään biisilistoja tietenkään vaan pientä alustavaa hahmottelua edustamansa tyylilajin ja pienten alalajien suhteen.