BUZZ

21 posts, 2 pages, 4,526 views

Avatar
#1 • • JussiS Guest
Eli käyttääkö joku (muu) BUZZia musan tekemiseen? Millaisia tuloksia on saanut aikaiseksi, ja onko löytänyt/tehnyt jotain loistavia koneita?
BUZZhan on mielestäni kuin luotu Hard housen ja Trancen tekemiseen. Loistavat efektit ja pyörii jopa mun mopokoneella. Suomalaiset tekijät, muuten. Tunteeko joku?

Kuolema kuittaa univelat!
Apo

Posts: 1,574

#2 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
http://buzzmachines.com osoitteesta löytyvät uusimmat (itseasiassa melkein kaikki) machinet.

Buzzin ainoa koodaja on Oskari Tammelin. Itse olen ainoa suomalainen plugin-koodaaja, muut ovat ulkomailta.

Buzz sopii hyvin myös muiden musiikkityylien tekoon: drum'n'bass, hiphop (Fintelligens on tainnut vääntää sillä musiikkiaan), ambient, house ja tekno.

Omat musiikilliset tulokseni ovat melko vaatimattomia vielä kun en ole jaksanut kovin montaa biisiä vääntää loppuun saakka, mutta viime aikoina oma soundi on alkanut parantua (ilmeisesti kokemuksen kartuttua). Meriitteinä voisi mainita bun.ka:ssa syksyllä pitämäni liven.

Jos haluat Buzzista kaiken irti niin kannattaa hankkia tehokkaampi kone, parempiääniset (=uudemmat) koneet vievät melko paljon tehoja, minimi prossuteho taitaa olla jotain luokkaa 500mhz että saa niistä uusista koneista kaiken irti.
Avatar
#3 • • vinha Guest

Originally posted by JZZ:
Eli käyttääkö joku (muu) BUZZia musan tekemiseen? Millaisia tuloksia on saanut aikaiseksi, ja onko löytänyt/tehnyt jotain loistavia koneita?
BUZZhan on mielestäni kuin luotu Hard housen ja Trancen tekemiseen. Loistavat efektit ja pyörii jopa mun mopokoneella. Suomalaiset tekijät, muuten. Tunteeko joku?



Puutteellinen MIDI-tuki ja rujo käyttöliittymä katkaisevat mun "nyt kyllä alan käyttää buzzia"-yritelmät aina jossakin vaiheessa. Koneita joutuu myös säätämään aika tavalla jos niistä meinaa saada jotain siedettävää aikaiseksi. Monet efektit ovat kyllä varsin kivoja.

Ei pidä käsittää väärin, olen kyllä träkkereihin tottunut monen vuoden harjoituksella, mutta buzzissa joutuu neppailemaan hiirellä vielä vähän liikaakin, ja esimerkiksi "order-listiin" pitäisi saada jonkin näköiset loopit (tai edes copy-paste-toiminto) ettei tarvitsisi naputtaa miljoonaa kertaa samaa rumpulooppia käsin.

Yhtähyvin buzz sopii mun mielestä minkä tahansa konemusan tekemiseen.. eikä pelkästään vaikka trancen.


Jotta ei menis ihan negatiivises, niin olen kyllä sitä mieltä että buzzissa on potentiaalia vaikka mihin.. ja kakkosversiohan on tulossa. Ymmärtääkseni nettituella jne (opiskelisolussa voipi pitää kunnon musiikintekojuhlia sitten 19.gif ). Odottelen innolla.
Apo

Posts: 1,574

#4 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
Jos "order list" on sequence editor niin mulla toimii tämmöinen:

Hiirellä merkataan alue, painetaan ctrl-c. Siirretään kursori haluttuun kohtaa ja painetaan ctrl-v. Jos ei halua että alla olevat jutut katoavat niin ctrl-i lisää tyhjän rivin ja ctrl-d poistaa rivin.

p.s. Buzzin kanssa ne vähäisetkin manuaalit kannatta lukea.
Avatar
#5 • • Husu Guest

Originally posted by Apo:
viime aikoina oma soundi on alkanut parantua (ilmeisesti kokemuksen kartuttua)



Kyllä se alkaa musiikilta kuulostamaan 06.gif

Oletko muuten saanut sen midipotikkahässäkän jo?
Avatar
#6 • • xybo Guest
buzzi on jees. ft2:lla biisi.. porttaa sen buzziin
ja lisää efektit.. eipä tartte kauheesti buzzin
sequja käyttää ;)

-- xybo
Avatar
#7 • • JussiS Guest
Taas ihan tyhmyyttäni (tai oikeastaan kun manuaalit on niin uskomattoman laajat 18.gif ) niin kysynpä että saako siinä vaiheessa kun kirjoitat nuotteja sisään, eli onkse nyt sitten pattern editor, niin saako siinä vaiheessa kuulumaan sen mitä kirjoittaa, ilman että pistää playn päälle? Siis vanhaan kunnon tracker-tyyliin.

Kuolema kuittaa univelat!
Avatar
#8 • • Leaphion Guest
Joo, riippuu versiosta... Uusimmassa versiossa Pattern Editorissa on sellanen nappi mis lukee et "Play Notes"... Pitäis kuulua sen jälkeen... Se on siinä Wave-valikon vieressä...
Avatar
#9 • • athmos Guest
Oku on kone vääntään koodia =) ...tekee se muuten musaakin, eli osoitteessa: http://www.mp3.com/goaway
Avatar
#10 • • SdX Guest
Minä ja pojat.

in Buzz we trust.

(niinkuin logostakin näkyy)
Avatar
#11 • • radok Guest
jaajaa... onhan toi buzz paras träkkeri mitä löytyy, mutta biisien laatu riippuu tekijästä?!
www.come.to/radok

tuolla olis vähän matskua minkälaista saa tehtyä buzzilla. jos nyt ketään edes kiinnostaa ja hyviä linkkejä ???
Avatar
#12 • • JussiS Guest
Tuli ongelma BUZZin kanssa. Käytin sen omaa hard disc recorderia, ja oma mopokoneeni (P133) alkoi pätkimään ihan kympillä. Nauhoitus päin... seiniä. No, kovalevy kainaloon ja kaverin 1GHz:n kiinni. Nauhoittaessa homma ei tökkinyt yhtään, mutta kun kuuntelin .wavia, huomasin, että siinä tulee välillä pieniä viiveitä, ja musiikki katkeaa.

Onko jollain jotain hyvää vinkkiä millä saa korjattua tuon? Pystyykö nauhoitukseen käyttämään jotain muuta ohjelmaa? (Cool edit tms...)
Avatar
#13 • • Zam Guest

Originally posted by JZZ:
Tuli ongelma BUZZin kanssa. Käytin sen omaa hard disc recorderia, ja oma mopokoneeni (P133) alkoi pätkimään ihan kympillä. Nauhoitus päin... seiniä. No, kovalevy kainaloon ja kaverin 1GHz:n kiinni. Nauhoittaessa homma ei tökkinyt yhtään, mutta kun kuuntelin .wavia, huomasin, että siinä tulee välillä pieniä viiveitä, ja musiikki katkeaa.



kuin myös mulle kävi nii omalla koneella (300K6/2,393MB)
mutta ku laitoin toiset arvot (kokeilemalla) directX-jutskaan ni rupes pelaamaan.

itse käytän buzzia goan tekoon koska sehän on helppoa tehdä... mutta buzzilla vaikka silmät kii..

tosin en tiedä mistä tuli mutta samaan aikaan kun latasin Buzzin ni CCIH 1.4 pamahti kovolle ja kaikki matszku (200MB) katos komennolla format :P (tyhmä ku olin)

eli kokeile eri asetuksia millä toistat signaalin, itelläni dX toimi parhaiten mutta ne älyttömät ehvektit söi kaikki prossutehot alta 1ns

siitä sitten.
Avatar
#14 • • JussiS Guest
Joo directX toimii (uskomatonta) paremmin kun äänikortin oma softa. Mut aika järkyttävää et 900 MHz:n koneella vieläkin hetkittäin tökkii. Toivottavasti joku parantelee softaa joskus
Avatar
#15 • • mekaanikko Guest
Onko Buzzille olemassa sellaista machinea, joka toimisi jakosuotimena? Eli pitäisi jaada signaali jaettua halutun taajuuden kohdalta kahteen eri signaaliin (esim. vasen ja oikea kanava, kun Buzz ei taida tukea kahta erillistä stereoulostuloa yhdelle machinelle). Saman toki saa aikaan kahdella erillisellä EQ:lla, mutta on aika ärsyttävää käydä aina tekemässä kaikki säädöt kahteen paikkaan kun haluaa esim. muuttaa tuota rajataajuutta.
Avatar
#16 • • JussiS Guest
Itse en ainakaan onnistu tuossa kuini käyttämällä kahta eri konetta joissa eri filtterit... Eli kahteen kertaan kaikki tarvis pistää, mikä ei sikäli ole mitenkään mukavaa...
Avatar
#17 • • melu Guest
bindaa sekä low- että highpass filsu johonkin cchen, ja sit generoit ccoutilla sitä cc:tä.. mut imho kätevämpää vaan säätää niitä kahta filsua.
Avatar
#18 • • Leaphion Guest
Tota, osaako kukaan käyttää tota Gwarin Live-generaattoria... En ite saa siitä mitään ulos...

Ja, jos ei osaa, niin sitten käyttääks kukaan Buzzii Live-seteissä. Ja jos käyttää niin miten?
Avatar
#19 • • JussiS Guest

Originally posted by LeaphioN:
...käyttääks kukaan Buzzii Live-seteissä. Ja jos käyttää niin miten...




Vedettiin kerran kaverin kanssa livenä siten, että tehtiin 8 blockin mittasia valmiita pätkiä peräkkäin, ja sit käytettiin looppikomentoja. (CTRL+B ja CTRL+E)

No ei siitä mitään mainitsemisen arvosta tullut, musatyylinäkin oli HC
¡ Previous post about a year ago !
Avatar
#20 • • 029 Guest
hmm...

onkos kukaan onnistunut saamaan tota BUZZ vst:tä pelittämään esim. Cubasessa tai Logikissa?

sit toinen kysymys. Ootteko miten onnistuneesti saaneet midit toimiin tossa Buzz:in standalone versiossa?

Muuten Buzz vaikuttaa jo yksinään mahtavalta softalta mut ois kyllä hauska kokeilla sitä rintarinnan jonkun sekkarin kanssa.


Peace,