Serato Scratch aiheinen utelu

9 posts, 1 page, 2,779 views

Avatar
#1 • • opmdevil Guest
Olisi sellainen pulma koskien kyseistä softaa että pitch ei tunnu toimivan oikein. Siinähän näkyy BPM vieressä se kuinka monta prossaa se on nopeutettu tai hidastettu kun käyttää kontrolli vinyyliä tai ceedeetä. Tää luku kuntuu koko ajan hakevan eli onko se normaalia. Esim nytten on levareitten mukaan nopeus tasan +1,0 mutta luku tuntuu heittelevän softan mukaan +0,8 ja 1,2 välillä. Välillä se pysyy siinä +1,0 mutta sitten aina sillo tällö se lähtee vetämään. Säädöt pitäisi softassa ja neuloissa olevan kunnossa.

Eli kyssäri loppupeleissä on se, että pitäisikö sen luvun olla oikeasti absoluuttisesti se mikä on säädetty vai onko hakeminen normaalia? Kysymyksen vastaukset vaikuttaa uusien soittimien ostamiseen joten asiallisia vastauksia mielellään. Niin, tällä hetkellä käytössä Numark X2.
wille-r

Posts: 555

#2 • • wille-r
Kyllä tollanen heitto on ihan normaalia, vieläpä sen verran pientä et ei pitäis kyllä aiheuttaa minkäänlaista ongelmaa.
twumpy

Posts: 94

#4 • • twumpy
Levareiden vääntö ei ole täysin tasaista, joten BPM vaihtelee. Normaalia varsinkin halvemmilla dekeillä.
Avatar
#5 • • opmdevil Guest
Jotain himmeetä tässä on. Kaikki neulat on uusia ja vielä ORTOFONin neuloja ja kaikki säädöt on softassa tehty oikein. Tuo levarin moottorin tasaisuus selittäisi kyllä aika paljon. Ärsyttää vaan kun itse tykkää tehdä pitkiä vaihtoja ja sitten välillä vaihdot menee hyvin ja sitten on tapauksia, että ensin laahaa ja sitten kun laittaa kohdalleen niin sitten lähtee kiilaamaan ilman että on koskenut mihinkään nopeuslirputtimeen.

Onko esim tuossa Pioneerin CDJ-400 tuota heilumisjuttua kun sehän puskee suoraan Seratoon sitä signaalia eikä tartte käyttää sitä ceedeetä ollenkaan. Ja jos jollakin käyttökokemuksia CDJ-800:sta niin sanokoon hänkin mielipiteensä.
DropIt

Posts: 66

#6 • • Edited DropIt

Replying to Serato Scratch aiheinen utelu:

opmdevil, 7.2.2010 18:36:
Jotain himmeetä tässä on. Kaikki neulat on uusia ja vielä ORTOFONin neuloja ja kaikki säädöt on softassa tehty oikein. Tuo levarin moottorin tasaisuus selittäisi kyllä aika paljon. Ärsyttää vaan kun itse tykkää tehdä pitkiä vaihtoja ja sitten välillä vaihdot menee hyvin ja sitten on tapauksia, että ensin laahaa ja sitten kun laittaa kohdalleen niin sitten lähtee kiilaamaan ilman että on koskenut mihinkään nopeuslirputtimeen.

Onko esim tuossa Pioneerin CDJ-400 tuota heilumisjuttua kun sehän puskee suoraan Seratoon sitä signaalia eikä tartte käyttää sitä ceedeetä ollenkaan. Ja jos jollakin käyttökokemuksia CDJ-800:sta niin sanokoon hänkin mielipiteensä.



Ei mun mielestä cd soittimet oo pykineet yksikään millä oon soitellu. Ja ihan niiden levyjen kans oon kokeillut. (en nyt kovin monilla oo soitellu mutta monenlaisilla pioneereilla testannut seratoa)
Burma

Posts: 297

#7 • • Burma
Vinyylien kanssa saat totutella siihen että pitchiä saa korjailla jatkuvasti. Mun mielestä se on just se juttu siinä, soittaminen ja setit on orgaanisempia.

Mulla on teknarien lisäksi CDJ-800:t, ne on täysin idioottivarmat; pitchi kohdalleen ja se pysyy siinä. Se on toisaalta kans aika mukavaa, koska se mahdollistaa pitkät blendaukset ja eq-kikkailut ilman että tarttee huolehtia pysyykö toinen dekki toisen mukana.

Burma
twumpy

Posts: 94

#8 • • twumpy
Kyseessä siis termit WOW ja Flutter. Täältä pitäisi löytyä pitkä threadi jossa asiaa myös niistä.

Teknareissa wow/flutter on 0.01%, kun taas Numark ilmoittaa X2:lle <0.15%. Neuloilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, ne vain välittävät signaalin Seratoboxiin.

Kannattaa pitää ne dekit puhtaana ja pölyltä suojattuna, se ei ainakaan helpota asiaa. Ongelmasta selviät jos käytät X2:sten cd-puolta.
Avatar
#9 • • opmdevil Guest

Replying to Serato Scratch aiheinen utelu:

stump, 8.2.2010 08:37:
Kyseessä siis termit WOW ja Flutter. Täältä pitäisi löytyä pitkä threadi jossa asiaa myös niistä.

Teknareissa wow/flutter on 0.01%, kun taas Numark ilmoittaa X2:lle <0.15%. Neuloilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, ne vain välittävät signaalin Seratoboxiin.

Kannattaa pitää ne dekit puhtaana ja pölyltä suojattuna, se ei ainakaan helpota asiaa. Ongelmasta selviät jos käytät X2:sten cd-puolta.



Käyttäisin X2:n CD puolta mutta kun toinen on taipuvainen siihen että alkaa harrastamaan oikein kunnon megaluokan laahausta kun on soitellut yli 60 minsan settiä. Diipadaa, saattaa johtua siitä että ne lämpenee ja siitä soitin ei tykkää. Eli Pitch on pahimmallaan ollut jotain -50% itsekseen, alkaa skippailemaan itsekseen ja cd:n ulos saaminen on ongelmallista samoin kuin controlli ceedeen siirtäminen alkuun. Takuu loppunut jo ajat sitten ja korjaaminen maksaisi arvion mukaan omaisuuden. Toinen dekki toimii OK, toinen on siis pööp. Niin, tähän väliin täytyy sanoa, että toinen dekki meni kahdesti vaihtoon ja niissä molemmissa oli ihan uutena lämpenemisongelma eli ceedeet ei tullut ulos jos oli soittanut yli sen 40 minsaa mutta kun kaupan purku ei ollut enää mahdollista kun vikoja alko tulemaan niin siinäs on sitten vekottimien kanssa. Silloin olisi jo täytynyt ymmärtää että Numark on ihan diipadaapa kikkale.

Tämän vuoksi käytän vinyyliä joka toimii ihan ok mutta tuo flutter on aika iso ongelma jos se on oikeasti luokkaa 0,15 %. Tuo kun vielä on heittelyväli. Ostan siis Pioneerin.