Paras samplekirjasto tai samplesyna

19 posts, 1 page, 14,104 views

golem

Posts: 1,395

#1 • • golem Golem
Mitäs muilla ihmisillä on mielipiteitä, et jos haluaisi musan tekemistä varten jonku samplekirjaston (tai samplesynan), josta löytyisi mahdollisimman paljon laidasta laitaan samplea, kätevällä käyttöliittymällä, nii mitä hyvii ratkasuja on nykyään?

Mä oon käyttäny Steinberg Halionia, ja siihen importannu AKAI-kirjastoja, mut tuntuu siltä, et tää on aka vanhanaikainen tapa. Seuraavat vaikuttaa mielenkiintoisilta

- Native Instruments Kontakt + 43GB mukana tuleva samplekirjasto
- Spectrasonics Omnisphere syna (joka lienee naamioitu samplekirjasto, koska on 50GB kokoinen)
- ReFX Nexus (tais olla joku 4GB paketti)


Kontakt on vissiin muodostunut jonkinlaiseksi nykyajan de fakto standardiksi, kun East West ainakin tarjoo samplensa Kontakt formaatissa, mut en ainakaan äkkiseltään kauheesti lämmennyt siihen.

Omnisphere on kai aika uus setti, joka on saanut paljon kehuja.

Nexusta kokeilin äsken, ja se vaikutti yllättävän houkuttavalta yksinkertaisen käyttöliittymänsä takia.


Heittäkää jotain mielipiteitä, (missä on paras käyttöliittymä, mikä vie riittävän vähän CPU:ta, jne..), toi Nexus vaikutti ainakin aika CPU syöpöltä.

Tai muutkin kiinnostaa, mut mielellään opettelis yhden työkalun kunnolla, jolla vois tehdä mahd. paljon. Siinä mielessä Kontakt ja Omnisphere houkuttaisi.



Hostina käytän Ableton Liveä tällä hetkellä, mutta saatan vaihtaa fiiliksen mukaan Cubaseen, Fruityyn tai miksei Renoiseenkin.
Jimmyfi

Posts: 904

#2 • • Jimmyfi
Nexus2 + kaikki pakit niin on kasa valmiita saundeja kaikki korkea laatuisia toki mutta eipä hirveen omaperäsiä ole. ja nexuksella kun ei hirveesti niitä syniä muokata :=)

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#3 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]
Mua kans kiinnostais tietää näistä samplepaketeista. Googlettamalla ei tule hullua hurskaammaksi. Loopmasters, Platinum Loops, Producer Pack, Inspiration Sounds jne. Mut mihinkäs näistä nyt sitten kannattais laittaa rahojaan kiinni. Hakusessa matksua, josta vois sorvata diippiä taloa tyyliin Johnny D, Sascha Dive, Moodymann.
golem

Posts: 1,395

#4 • • golem Golem

Replying to Paras samplekirjasto tai samplesyna:

De Souza, 9.5.2010 23:16:
Mua kans kiinnostais tietää näistä samplepaketeista. Googlettamalla ei tule hullua hurskaammaksi. Loopmasters, Platinum Loops, Producer Pack, Inspiration Sounds jne. Mut mihinkäs näistä nyt sitten kannattais laittaa rahojaan kiinni. Hakusessa matksua, josta vois sorvata diippiä taloa tyyliin Johnny D, Sascha Dive, Moodymann.



Ite päädyin ainakin toistaiseksi kaiken säädön jälkeeen Hypersonicciin. Samplejen laatu ei ole ihan samaa tasoa kuin esim. Nexuksessa, mutta ainakin latautu 100x nopeammin ja vie riittävän vähän RAM:a.

Omnisphere olisi varma valinta varmaan mihin vaan, mm. taloon, mutta mun koneella se tökki niin paljon, etten jaksanut sen enempää leikkiä sen kanssa.
Avatar
#5 • • Edited astaroth Guest

Replying to Paras samplekirjasto tai samplesyna:

golem, 5.2.2010 04:20:
Nexusta kokeilin äsken, ja se vaikutti yllättävän houkuttavalta yksinkertaisen käyttöliittymänsä takia.


toi oli aikanaan kuin jeesuksen uusi tuleminen, kun musiikkia alkoi vääntelemään. mitä enemmän olen oppinut musiikin tekemisestä, sitä enemmän olen välttänyt nexusta ja jopa jossain määrin vihaan sitä. iso osa saundeista on vaan omaan makuun aika kauheaa kuraa, ja koska syna on samplepohjainen, niin saundin parametrien twiikkaus on hyvin rajallista. on siellä ne muutamat hyvät saundit, joille saattaa tulla projekteissa käyttöä, mutta noilla presettisaundeilla omasta mielestä vaan tappaa helposti mielenkiinnon siitä uusien jännien äänien keksimisestä ja löytämisestä, joka on yksi hauskimpia juttuja musiikin luomisessa

edit: noi laajennuspaketit kylläkin tuo vähän lisää valinnanvaraa pöytään

Omnisphere on kai aika uus setti, joka on saanut paljon kehuja.


tullu kaverin koneella nähtyä toi, mutta en oo päässy itse kokeilemaan. suhtaudun noihin kuitenkin aika skeptisesti lähinnä siitä syystä, että noin massiiviset synat ovat monesti tehosyöppöjä, ylijäämäsaundeja on paljon, eikä minkään 50 gigan mötikän instaaminen oikein houkuttele. ennemmin ottaisin tuon tilan edestä hyvälaatuisia sampleja

Tai muutkin kiinnostaa, mut mielellään opettelis yhden työkalun kunnolla, jolla vois tehdä mahd. paljon. Siinä mielessä Kontakt ja Omnisphere houkuttaisi.


spectrasonics atmosphere saattaa myös tippua sulle

De Souza, 9.5.2010 23:16:
Mua kans kiinnostais tietää näistä samplepaketeista. Googlettamalla ei tule hullua hurskaammaksi. Loopmasters, Platinum Loops, Producer Pack, Inspiration Sounds jne. Mut mihinkäs näistä nyt sitten kannattais laittaa rahojaan kiinni. Hakusessa matksua, josta vois sorvata diippiä taloa tyyliin Johnny D, Sascha Dive, Moodymann.


vengeance tuottaa myös hyviä paketteja. noista sun käyttöön kuvittelisin ainakin natsaavan:

- vengeance essential clubsounds
- vengeance essential house
- vengeance minimal house

loopmasters:

- loopmasters underground minimal
- loopmasters electro house
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#7 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Paras samplekirjasto tai samplesyna:

7

astaroth, 10.5.2010 02:15:
vengeance tuottaa myös hyviä paketteja. noista sun käyttöön kuvittelisin ainakin natsaavan:

- vengeance essential clubsounds
- vengeance essential house
- vengeance minimal house

loopmasters

- loopmasters underground minimal
- loopmasters electro house



Itseasiassa loopmasters oli mainitsemistani paketeista se vähiten houkutteleva eikä toi vengeance myöskään tehnyt nettisivujen perusteella kovin suurta vaikutusta. Mutta toisaalta eipä nettisivujen tai sample pakettien kannet vielä sisällöstä kerro, että kai ne samplet voi olla ihan laatukamaakin vaikka paketti ei vaikutusta tekisikään :D

Vielä kuulisin mielelläni useampiakin mielipiteitä :)

Se piti vielä mainita, että Logic 9:llä sorvataan.
DJ Rx

Posts: 2,527

#10 • • DJ Rx FINRG Recordings
Hyi helvetti *uros*

[img]http://www.weblogsinc.com/common/images/6796926481424459.JPG?0.24691167720948337[/img]

No joo venkkui tulee layeröityy ja konffattuu ku joka paikka tursuaa niitä nykyään. Sama juttu Nexuksen kanssa, en kyllä koskisi tikullakaan niihen... Tai noh, jos haluaa kuulostaa aivan samalta kun kaikki muutkin ni mikä jottei... Omnisphere kuulosti kyl törkeen hyvältä mut ei kyl todellakaan oo rahaa noin kalliiseen synaan... Joten teen niin kuin oon aina tehnyt, vääntäny pääosin kaikki soundit ja kannut ite. Hyvä tulee.

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

SamHard

Posts: 2,098

#11 • • SamHard
Jos haluaa sampleja niin löytyy yksi ja tuhat cd/dvd:tä.
Itselle enemmän toimii laajemmat kirjastot, ja samplesyna
pohjaiset .ns virtuaali-instrumentit. Native Instruments kattaa
pääosin kaiken mitä kukaan voi toivoa, ihan mihin tuotantoon
tahansa, oli sitten leffatuotanto tai junkka/electro/trance yms.


Itsellä parhaat samplet ovat löytyneet Future Music/ Computer Music lehtien
mukana tulleista dvd rom levyistä. SUOSITTELEN!
fantazia

Posts: 329

#12 • • fantazia
heh, eiks vengeance ollu ripannu ne samplet viel jostai mp3z.ru waretetuist biiseist? :)
speukka

Posts: 335

#13 • • speukka
Vengeancen samplelevyt on kyl täyttä roskaa :) Kaikki kuulostaa samalle överikompressoidulle markan kiksulle. Sen lisäks että äänenlaadusta päätellen osa soundeista on ripattu jostain 128kbit mp3:sta. Jos haluaa house ja teknorumpuja, niin http://www.thomann.de/fi/best_service_drums_overkill.htm voisinpa suositella tota ainakin.
Avatar
#14 • • astaroth Guest

Replying to Paras samplekirjasto tai samplesyna:

speukka, 16.5.2010 14:43:
Vengeancen samplelevyt on kyl täyttä roskaa :) Kaikki kuulostaa samalle överikompressoidulle markan kiksulle.


suurin valitus noiden sampleista omalta osalta tulee omiin tarkoituksiin huonoista kick-sampleista, mutta kyllä muuten olen ihan hyvin löytänyt muille rummuille käyttöä. loop-samplet ovat myös isolta osin persoonattomia, mutta sitten kun noita lähdetään leikkelemään ja efektoimaan niin kyllä niistäkin saa käyttökelpoista saundia aikaan
näköradiomies

Posts: 491

#15 • • näköradiomies
meikä o hyvinki pitkälle pärjänny sillä että mulla on 4gigaa rolandin x0x sarjan rumpaleita sampleina, sillee et esim 808sia on vedetty nauhalle tai jonku vanhan samplerin läpi..sit kaikki muut jutut esim jotai perkkoja tai jotai rupichordi hommia ni keräilen keskeneräsistä projekteista aina välil taltee..

sillee sitä pikkuhiljaa muodostuu hyvä samplekirjasto itellee..kyl mä ymmärrän miks jengi ostaa samplekirjastoja, mut en tajuu miks niitä ostamaan ku ite samplaamal kaikkee saa paljo omaperäsempää hommaa aikaseks..

nii siis tietenki onha noissa kirjastoissa jotai sampleripatcheja jostai saxofonista jne..mut mä en oo ikinä kyllä nähny moisia kovin tarpeelliseks:)
dB

Posts: 1,315

#16 • • Edited dB Digital Beat Music
No rumpukirjastoista vinkkiä.

Sample instrumentit:
Battery 3
Paras rumpuinstrumentti samplepohjaisten komppien
tekoon ja manipulointiin. Suosittelen.
Mielellään en osta enää muuta kirjastoa kun valinnan
vaikeus nytkin noista muutaman gigan seteistä.

Online samplekaupat:
Zennhiser samplet on kamalaa kuraa. Välttäkää.
Olen ostanut noita joskus 2 vuotta sitten ja laatu on
jotain hirveää. Zero-G:n samplet on jotenkin ideattomia ja
tylsiä perussampleja.
Loopmasters on melko hyvä irtosamplejen
kuten rumpulooppien ostoon. Ongelma tietenkin että samplet vaan tulee jossain
vaiheessa vastaan jossakin toisessa biisissäkin.
dB

Posts: 1,315

#17 • • dB Digital Beat Music
1 kpl Loopmastersin
Battery 3 kirjasto on nyt myös
kokeiltu ja loopit on käytännössä
tehty ilmeisesti myös sillä tai vastaavalla
rumpukoneella.

Täytyy sanoa että parempi kuin pelkkä
sämplekirjasto jossa looppeja.

Loopit toimii paremmin ehkä DJ käytössä
mutta tuotantoihin erilliset rumpusoundit ovat ihan
must.

Battery 3:n samplekirjasto on hieman rajoitettu
electronic osastolla vain muutamalle trendille
ja kunnollisia Drum and Bass rumpuja saa etsiä
mutta turhaan.

Breakbeat ja muille Drum and Bass hörhöille voin suositella ko.
settiä. BHK Drum & Bass Rough Connections Vol. 3 - Essentials
RAC

Posts: 18

#18 • • RAC

Replying to Paras samplekirjasto tai samplesyna:

Nexus2 + kaikki pakit niin on kasa valmiita saundeja kaikki korkea laatuisia toki mutta eipä hirveen omaperäsiä ole. ja nexuksella kun ei hirveesti niitä syniä muokata :=)




totta tuokin mutta kaikessa kone musiikissa edelleen ratkasevin on se mitä sinne nuotteihin tekee...itse diggaan nexuksen pianoista ovat fressejä kun vertaa moniin muihin plugareihin joissa on jotain pianoja mukana


omat suosikit ollut jo vuosia ja kaikki aika vanhoja jo nykyisin

1.surge
2.octopus
3.albino
4.Pro-53
5.Fm8


T:Sunday Groovers
¡ Previous post about a year ago !
jay2

Posts: 22

#19 • • jay2
omnisphere se saa pöksyt värisemään mutta kun sitä ei itsellä ole niin exs24 ja cronox on paljon käytössä