Podcastit, käytätkö? Suosittele hyviä podcasteja!

36 posts, 2 pages, 27,860 views

Comandante

Posts: 359

#21 • • Edited Comandante aka Miranda
Tidyn podcast on melko hyvä paketti, joka jaksossa muutama uusi biisi esitelty ja guest mix
Keep it Tidy

Ja tosiaan henk. koht. suosikki Kamuin Podcast, jota ei oo valitettavasti päivitetty vähään aikaan

--
Hooverhullu

daffy

Posts: 737

#22 • • daffy duck and cover
RA ja GetTheCurse ainakin tilauksessa, ja sit jotain ei-musiikkijuttuja kanssa mitä on kiva kuunnella työmatkalla. Ihan kätevää kyllä kun valuvat automaattisesti koneelle ja synkkautuvat aina soittimelle kun iskee kiinni koneeseen, on aina tuoretta kuunneltavaa on-the-go!

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

duvin

Posts: 582

#24 • • duvin Jay v/d Veen

Replying to Podcastit, käytätkö? Suosittele hyviä podcasteja!:

Pauli Huhtiniemi, 12.3.2010 00:26:
Itse tykkään, jos podcasteissa on juontaja, mitä mieltä te olette?



Näin omakohtaisesti (ja varmaan joillain muillakin) lisenssi vaikuttaa juontamiseen. PRS nimittäin suostuu lisensoimaan raitoja podcastiin vain jos se sisältää sekä puhetta että musiikkia (niin ettei podcastissa olevia raitoja voida kokonaisuudessaan irroittaa siitä).

Niinpä löydän itseni mikin äärestä muutaman viikon välein.
ezzy

Posts: 8,060

#25 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Podcastit, käytätkö? Suosittele hyviä podcasteja!:

duvin, 12.3.2010 08:59:
---
Pauli Huhtiniemi, 12.3.2010 00:26:
Itse tykkään, jos podcasteissa on juontaja, mitä mieltä te olette?

---


Näin omakohtaisesti (ja varmaan joillain muillakin) lisenssi vaikuttaa juontamiseen. PRS nimittäin suostuu lisensoimaan raitoja podcastiin vain jos se sisältää sekä puhetta että musiikkia (niin ettei podcastissa olevia raitoja voida kokonaisuudessaan irroittaa siitä).

Niinpä löydän itseni mikin äärestä muutaman viikon välein.



Tuo sitä samaa viihtyisyyttä kuin soittamisen "kuuluminen" eli pienet virheet tms. Tekemisen meininkiä :)
Lyylikki

Posts: 2,975

#26 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Replying to Podcastit, käytätkö? Suosittele hyviä podcasteja!:

Pauli Huhtiniemi, 12.3.2010 00:26:
Itse tykkään, jos podcasteissa on juontaja, mitä mieltä te olette?



Riippuu aika paljon juontajasta ja juontajan tavasta jutella, mutta periaatteessa siis ihan jees. Liian pitkät lätinät alkaa ärsyttämään jos käyttää podcasteja kävelyn tahdittajana, toisaalta taas sitten metromatkoilla on ihan hauskakin hekotella hyville kommenteille.

Löysin juuri uuden podcastin, jolta odotan aika paljon, tosin kuuntelemaan en ole vielä ehtinyt: Soul music of the world ja 257 jaksoa. Siitä riittää mulle kuunneltavaa "hetkiseksi".
djputte

Posts: 578

#28 • • djputte Techmu

Replying to Podcastit, käytätkö? Suosittele hyviä podcasteja!:

kmmo, 12.3.2010 10:27:
---
Pauli Huhtiniemi, 12.3.2010 00:26:

Itse tykkään, jos podcasteissa on juontaja, mitä mieltä te olette?

---


juonnot on ihan jees kunhan niitä ei ole koko ajan.. mielummin
yksi vähän pidempi juonto kuin useita lyhyitä.



Kyllä, ja sisältönä mieluusti jotain muutakin kuin "awesome track!" -heittoja :)
Lime_

Posts: 401

#29 • • Lime_

Replying to Podcastit, käytätkö? Suosittele hyviä podcasteja!:

Jussi Soro, 29.1.2010 10:43:
Podcast tarkoittaa siis (tässä tapauksessa) järjestelmää, joka automaattisesti ilmoittaa tilaajalleen kun uusi miksaus on ilmestynyt, imuroi sen tietokoneelle ja päivittää suoraan käyttäjän mp3-soittimeen. Näin käyttäjällä on aina uusimmat miksaukset soittimessaan, eikä niitä tarvitse erikseen käydä netistä metsästämässä. Näppärää, eikös?


No tuo kuulostaa kyllä jo kätevältä. Todella harvat kerrat kun olen jaksanut joillain sivuilla käydä podcastit nappamassa, olenkin aina miettinyt miksei ole ohjelmaa jonne ne tulisi suoraan ja en ole koskaan edes jaksanut etsiä sellaista, kun ajattelin että nämä podcastit on vain ohimenevä trendi mistä voi kiireinen ihminen käydä jonkun yhden tai kaksi latailemassa silloin kun on aikaa.

Pitääpä ottaa asioista selvää enempi, voisi töihin kaipaillakkin jotain uutta, kun tulee 8h joka arkipäivänä ylex:sää kuunneltua, joka tuhoaa varmaan enemmän aivosoluja musiikillaan, kuin kova kännääminen.
villelope

Posts: 2,846

#30 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Hyvää listaa on syntynyt threadin myötä. Omassa kuuntelussa on seuraavat podcastit:
Mr Sam: Contact - Made In Trance
Andy Moor's Moor Music Podcast
Jaytech Music
Marcus Schössow - Tone Diary Podcast

Kotimaista voimaa mun listassa edustaa Tremble-possen Housevisits-podcast, Sami Saaren ja Timo Juutin hostaama Wicked podcast sekä skandinaavivoimin pyöritetty Innotune, johon tulee annettua itsekin kuukausittainen panos.
Lyylikki

Posts: 2,975

#32 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Osaatteko sanoa, että löytyiskö joku (hyvä) podcast, jonka jaksot olisi noin 30 min (tai ainakin alle tunnin)? Työmatka on sen about puoli tuntia, eikä puhelimen podcast-soitin osaa merkitä sitä kohtaa mihin on jäänyt (liekö mikään osaa) ellei sitten jätä pauselle, eikä tule pois jaksosta.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#33 • • Edited Jussi Soro choon!
Kuinka teen podcastin?

Muutamakin ihminen on kysellyt multa miten podcastin saa pystyyn, ja tosiaan, vaikka netti onkin täynnänsä mitä seikkaperäisimpiä ohjeita, on suurin osa niistä aikalailla perseestä ja vanhoja.

Eli tässä hyvin yksinkertainen ohje siitä, kuinka saat podcastin kansalle jakoon, siististi kuvien ja id3-tagien kera.

1. Nauhoita miksaus koneelle ja pakkaa se haluamallasi koodekilla (esim. mp3)

2. Aseta id3-tagit oikein. Parhaaksi editoriksi olen itse todennut iTunesin, ei helppokäyttöisyytensä, vaan yhteensopivuutensa vuoksi. iTunesissa oikein asetetut tagit toimivat kaikissa muissakin soittimissa. Jotta soittimet tajuaa niputtaa miksaukset oikein albumin, esittäjän jne mukaan, muista kirjoittaa aina nimet samalla tavalla (eli esim "DJ Jussi Soro" ja "Jussi Soro" menevät soittimissa eri artistin alle). iTunesissa voit asettaa myös kuvan miksaukselle, joka siirtyy tiedoston mukana ja näkyy soittimessa levyn kansikuvana.

3. Uppaa tiedosto palvelimelle. Ja nyt sitten kannattaa viimeistään ostaa se ihan ikioma palvelintila, koska mitkään ilmaispalvelut tai soundcloud ei tässä toimi. Jos et omista palvelintilaa, voin suositella lämpimästi Saunalahden Iso G -palvelua, josta saat 5€ kuukausihintaan käytännössä rajattomasti tilaa.

4. Perusta itsellesi blogisivusto, esimerkiksi munomapodcast.blogspot.com. Tämä ei käytännössä tule näkymään ulospäin, joten sivuston ulkonäköön tms ei tarvitse panostaa.

5. Tee yksi blogipostaus. Postaukseen laitat linkin miksaustiedostoosi ja esimerkiksi tracklistin. Nyt sinulla on käytännössä olemassa podcast. Saadaksesi uuden episodin podcastiisi, ei sinun tarvitse enää tehdä muuta kuin tehdä aina uusi blogipostaus, jonka jälkeen uusi miksauksesi päivittyy aina joka paikkaan automaattisesti. Siirry kuitenkin seuraavaan kohtaan, äläkä lopeta lukemista tähän.

6. Jotta kaikki podcastreaderit osaisivat lukea podcastiasi ja jotta saat dataa tilaajistasi ja muita helppokäyttöisiä kilkkeitä podcastisi promoamiseen, kannattaa podcast rekisteröidä osoitteessa http://feeds.feedburner.com. Tuolta otat itsellesi osoitteen muotoa feedburner.com/munomapodcast. Tämä on sitten se osoite, joka tulee näkymään ulospäin, joten tässä kohtaa kannattaa jo viimeistään olla selvillä mikä on podcastisi nimi.

7. iTunesissa on vielä tämän lisäksi oma podcast-palvelin, jonne kannattaa ilmottaa oma podcastisi. Tämän saa ilmoitettua iTunes storessa, "submit podcast" -linkin kautta. Huom! Sen jälkeen kun postaat podcastisi tänne, et pysty muokkaamaan sitä, eli sen jälkeen et voi muuttaa esimerkiksi feed-sivustoasi.

Näillä ohjeilla pitäisi onnistua, jos jossain kohtaa on virheitä, niin ilmoitelkaa!
Ressiv

Posts: 1,582

#35 • • Ressiv

Replying to Podcastit, käytätkö? Suosittele hyviä podcasteja!:


7. iTunesissa on vielä tämän lisäksi oma podcast-palvelin, jonne kannattaa ilmottaa oma podcastisi. Tämän saa ilmoitettua iTunes storessa, "submit podcast" -linkin kautta. Huom! Sen jälkeen kun postaat podcastisi tänne, et pysty muokkaamaan sitä, eli sen jälkeen et voi muuttaa esimerkiksi feed-sivustoasi.



Kauankos tossa yleensä kestää että tuonne lisätty toimiva feed rupeaa näkymään? Mä oon kohta viikon päivät odotellu että omakin podcast ilmestyis sinne *ding*
Jussi Soro

Posts: 6,385

#36 • • Jussi Soro choon!

Replying to Podcastit, käytätkö? Suosittele hyviä podcasteja!:

Kauankos tossa yleensä kestää että tuonne lisätty toimiva feed rupeaa näkymään? Mä oon kohta viikon päivät odotellu että omakin podcast ilmestyis sinne *ding*


Kyllä siinä meni "jonkun aikaa", eli jos en ihan väärin muista niin ainakin viikon päivät. Loma-aikana varmaan enemmänkin.