Directa Oy ja huijaus... kenelle tapahtunut täällä?

13 posts, 1 page, 10,036 views

djlate

Posts: 101

#1 • • djlate
Noniin, otetaampa yksi tärkeä aihe esille. Elikkä kuka on joutunut Directa Oy:n uhriksi ja maksaa edelleenkin aivan törkeitä laskuja...
Itse olen nostamassa asiasta tutkintapyynnön ja toivon kovasti että joutuvat korvaamaan kaikille kymmenkertaisesti sen minkä ovat laskuttaneet.


Itsellä palvelimella ohjelma joka laskee kanssa hakuosumia jne. niin siellä on huomattavasti vähemmän hakuja kuin directan väittämässä laskussa. 25000 kpl hakuja * 0,12€ niin siihen vielä alvi päälle ja yritys kaatuu... siis pienyrittäjä..


Kelle tullut moinen asia vastaan ja mitä kantaa ajatte tässä asiassa...

(Varmaan tämäkin viesti poistuu kun directa Oy painostaa Admineja) *nauru*
djlate

Posts: 101

#3 • • djlate
vasta aloittaneet pienyrittäjät... kato vaikka huijaa.info sivuilta niin näet..
Ja kysehän ei ole tyhmyydestä vaan petoksesta... koska myyvät tuotetta A ja saa tuotteen B.
rec

Posts: 2,923

#4 • • rec

Replying to Directa Oy ja huijaus... kenelle tapahtunut täällä?:

djlate, 23.1.2010 11:13:
vasta aloittaneet pienyrittäjät... kato vaikka huijaa.info sivuilta niin näet..
Ja kysehän ei ole tyhmyydestä vaan petoksesta... koska myyvät tuotetta A ja saa tuotteen B.



Oletan että olet yksi näistä pienyrittäjistä? Nämä tälläiset tempaukset ei oo kovin harvinaisia nykyään. 90-luvun laman aikana harjoitettiin jos jonkinlaista vilunkipeliä, joten ei siis ihme että nyt internetin kukoistuksen aikaan ei tätä käytettäisi hyödyksi.

Henkilökohtaisella tasolla tuen ja arvostan yrittäjiä, etenkin pienyrittäjiä, joten tunnen aiheesta myötätuntoa. Tsemppii et asia selviää!
whispering

Posts: 871

#5 • • whispering Super Juusto

Replying to Directa Oy ja huijaus... kenelle tapahtunut täällä?:

domi, 20.1.2010 18:35:
Kuka oikeasti on niin tyhmä että lähtee edes kokeilemaan jotain Directan palveluja?

http://lmgtfy.com/?q=directa+huijaus



Noi linkit ilmestyy yleensä sittenkun ongelmat ilmestyvät. Toinen on se, että yritys jonka kanssa toimii, voi olla mikä vain nuista (Directan aputoiminimet):
020300200-Suomen yritysnumeropalvelu
Mobiguide
Direca
CONNECTE
CONTACTA
Suomen Yritysnumeropalvelu
020300200 -numeropalvelu

Mulle joku joskus soitti tollasesta palvelusta jossa maksat vain siitä jos linkkiä klikataan ym. En ottanut palvelua. Noita yrityshaku juttuja on ihan tuhoton määrä. Yhteen huonoon sorruin myös itse ensimmäisenä vuotena. Vaikka en paljoa rahaa menettänyt, niin kyllä niin röyhkeesti noi toimii että ei mitään järkeä.
Caro²

Posts: 5,301

#7 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Itse näkisin sen homman yrittäjän puolelta menevän niinpäin, että yrittäjä selvittää ne markkinointikanavat, jotka ovat omalle yritykselle kaikkein olennaisimmat ja joko odottaa näiden soittoa tai pyytää itse tarjousta.

Meille tänne pieneen kotkalaiseen fotokioskiin tulee jatkuvasti puheluita epämääräsistä yrityksistä, jotka myyvät sitä ja tätä - diilit on tehty ainoostaan isoimpien kanssa. En mene takuuseen, mutta sanoisin: paikallinen puhelinluettelofirma, eniro ja fonecta, muistaakseni näin :)

Jo siinä hälytyskellot soi kun tulee tarjouksia Enictasta (EniroFonecta) tai jostain Directasta.

Kaverilla oli jossakin moisessa firmassa oman toiminimen paketti otettuna. Homma meni niin, että ekana vuotena se makso 280eur - tokana vuotena tuli lasku 440eur - josta kaveri ilmotti, että ette voi nostaa hintoja ilmottamatta, että hän ei maksa. Sopivat sitte, että se maksaa sen saman 280eur ja kaveri samalla irtisanoi sopimuksen. Tänä vuonna tulikin sitte 600euron lasku :D

ei maksanu.
UzU

Posts: 2,361

#8 • • UzU [33100]

Replying to Directa Oy ja huijaus... kenelle tapahtunut täällä?:

Apo, 23.1.2010 12:24:
Directan laskutusperusteet perustuivat jossain vaiheessa hakutulosten näyttöihin eikä klikkeihin. Toivottavasti saat rahat takaisin, vituttaa tommoset kusettajat *grr*



Kunpa olisivat perustuneet edes näyttöihin mutta perustuivat listauksiin. Eli aikaisemmin Directalta kolahti laskua kun sinun yrityksesi sisältyi hakutuloksiin. Tähän riitti se, että nimesi oli listalla sivulla kolme ja käyttäjä katsoi vain ensimmäisen sivun. Eli kukaan ei edes nähnyt tietojasi. Tämä on muutettu kun Directa "paransi hakuaan" tms. Väitti ettei julkisella painostuksella ollut mitään tekemistä asian kanssa.

Ja voin kyl nostaa käden ylös et tää on ehkä pahin kusetus mihin olen langennut. Aikaa tästä on joku ~3v ja silloin ei ollut vielä mitään noista useista webbisivuista, millä tätä asiaa käsitellään. Muistan edelleen puhelun ja sanat jolla tää myytiin: "maksat vain kun tietojasi annetaan". Olin järjestelmällisesti sanonut ei kaikille muille luetteloille, koska en halunnut maksaa useita kymmeniä tai satoja euroja lähes turhasta näkyvyydestä. Tämän kohdalla ajattelin että "no silloinhan joku oikeasti hakee mun tietoja, joten menee varmasti tarpeeseen" ja koska hinta/osuma oli vain joku 10-20snt niin ei siitä montaa euroa voi tulla/kk.

Mukava yllätyshän tuli sitten vuoden päästä kun tuli ensimmäinen lasku, jossa oli kuukausittainen maksimisumma täynnä joka kk! Ja jotta yrittäjää ei päästettäisin liian helpolla niin tämä lasku tuli yli 1kk sen jälkeen kun vuoden sopimusaika oli mennyt umpeen. Ja uusi sopimuskausi piti irtisanoa vähintään 2vk ennen sen alkua! Eli siinä vaiheessa kun saat laskun ja tajuat mikä kusetus tämä on, niin olet jo samassa kusessa seuraavan vuoden.

Pitkän tappelun, useiden puheluiden, sähköpostien ja erinäisten lakiuhkausten jälkeen sain "jälkikäteen" irtisanottua uuden sopimuskauden. Maksoin kuitenkin ~400e siitä yhdestä vuodesta. Sen hetkisessä taloustilanteessa se ei onneksi tehnyt mitään maata kaatavaa lovea, mutta kyllä mä edelleen voisin lyödä noita Directan johtajia, koska toi on ihan täyttä kusetusta alusta loppuun ja mikä pahinta - se kohdistuu etenkin pienyrittäjiin.
Decion

Posts: 1,569

#9 • • Decion Koneradio
odottakaa soittoa svvk:lta, sen avulla pääsee muutamalla satasella eroon kaikista hakukoneista ja soittokiellot niistä vielä kylkeen. www.svvk.fi

--
-Bulletproof NRG Slaughter-

djlate

Posts: 101

#13 • • djlate

Replying to Directa Oy ja huijaus... kenelle tapahtunut täällä?:


Henkilökohtaisella tasolla tuen ja arvostan yrittäjiä, etenkin pienyrittäjiä, joten tunnen aiheesta myötätuntoa. Tsemppii et asia selviää!



No tässä tutkintäpyyntö tehty ja annan laskun mennä perintään... korvausvaateet tulen pyytämään koska olen hukannut useita työtunteja tähän asiaan ja sen selvittelyyn ja lukuisiin puheluihin sekä toimistohommiin. Katsoo miten homma etenee...